








Question?
Zinloos? Ik denk dat het de money maker wordt voor FerrariZed240 schreef: 13 sep 2022, 20:07 Hij smoelt beter dan ik had verwacht, vooral het front. Verder vind ik het een vrij zinloze auto.![]()
Voor Ferrari zeker niet zinloos nee. Maar comfortabel en praktisch als een Range Rover wordt het nooit, ook al heeft het ding de footprint van een Amsterdamse huurflat, en ultra dynamisch als een 812 wordt het evenmin. Dus doe mij maar die RR.Martijn_bmw schreef: 13 sep 2022, 20:32Zinloos? Ik denk dat het de money maker wordt voor FerrariZed240 schreef: 13 sep 2022, 20:07 Hij smoelt beter dan ik had verwacht, vooral het front. Verder vind ik het een vrij zinloze auto.![]()
![]()
Veel beter is natuurlijk subjectief, maar dat vind ik ook en dan veel beter dan any modern SUV ding. Een Macan of nieuwe RangeRover allemaal leuk en aardig, maar dit is buiten(aards)categorie, dat interieur/stoelen, die motor/transaxle, die vormgeving...de details. Echt een kunstwerkje.....
KOOP!tomgtr schreef: 16 sep 2022, 14:26 Ik had hem op voorhand al afgeschreven, belachelijk idee, lelijk ding! Maar, helaas, ik vind hem stiekem echt gaaf.
Ik dacht 2035 kg kilo dry aldus Ferrari.Shakes schreef: 17 sep 2022, 07:35 Mooie naam, indrukwekkende auto en hij weegt hetzelfde als een M2.
Een V12 in dat ding leggen is wel koning natuurlijk.
Volgens het filmpje 2175 droog zonder opties.
Ondernemer Marcel Wulms uit Weert eist via de rechter de levering van een Ferrari Purosangue. Hij dacht dat de koop rond was, maar de auto is zo gewild, dat VIP-klanten plots voorrang krijgen.
Het gaat om het nieuwste model van de Italiaanse sportwagenbouwer. De Ferrari Purosangue is de eerste SUV (een grote familieauto) die het merk bouwt, voorzien van een V12-motor. Reken op een vanafprijs van zo’n vier ton. Ferrari-fans kijken reikhalzend uit naar het model.
In 2018 werd de komst van de auto al aangekondigd. Verwachting is dat de eerste exemplaren in 2024 worden geleverd, melden diverse autobladen.
De Weerter eierverwerker Wulms dacht er op tijd bij te zijn, toen hij via zijn firma Lema twee jaar geleden tekende voor een exemplaar. Er werd twintig mille aanbetaald bij Munsterhuis Sportscars in Hengelo.
Maar onlangs meldde Ferrari dat de belangstelling voor de gezinssportwagen enorm is. Dat terwijl de autobouwer er slechts een gelimiteerd aantal van wil bouwen. Dealers kregen de opdracht voorlopig alleen exemplaren aan vaste klanten te leveren.
Wulms kreeg in september daarom plots te horen dat hij voorlopig niet hoeft te rekenen op zijn Ferrari Purosangue, meldt de Twentse krant Tubantia. De eierhandelaar is als klant kennelijk niet exclusief genoeg.
Advocaat Sander Aben eiste dinsdag in Almelo in een kort geding namens Wulms dat de auto gewoon wordt geleverd, op last van een dwangsom die tot 250.000 euro kan oplopen.
Volgens Tubantia gaf advocaat Mark Ripmeester van Munsterhuis aan dat niet de autodealer, maar Ferrari bepaalt aan wie nieuwe auto’s worden verkocht. Bovendien zou alleen zijn getekend voor een optie tot koop en zou er geen sprake zijn geweest van een definitieve koopovereenkomst. Toen Wulms zijn krabbel zette waren prijs, kleur en uitvoering van de wagen nog niet bekend.
Wulms en Aben waren woensdag niet bereikbaar voor een toelichting, Ripmeester wilde geen commentaar geven. De rechter doet over twee weken uitspraak.
Eerste alinea :Toezeggingen....Alleen voor VIP- en TOP-klanten
Munsterhuis Sports Cars had toegezegd dat het zevende Ferrari Purosangue, die het vanuit Italië geleverd zou krijgen, aan hem zou verkopen, zegt Wulms. Maar hij kreeg in september een belletje dat het feest niet doorgaat. Ferrari had besloten dat eerst de VIP-klanten en daarna de TOP-klanten een nieuwe Purosangue mochten bestellen. Het betreft klanten die al verschillende Ferrari’s nieuw hebben aangeschaft en ‘hun loyaliteit aan het merk betonen door deel te nemen aan evenementen die Ferrari organiseert’. Wulms hoort niet bij dit exclusieve gezelschap.
Afkoopsom
De ondernemer werd volgens zijn advocaat Sander Aben door de tussenpersoon die het contact met Munsterhuis tot stand had gebracht eerst 60.000 en later daarna 80.000 euro geboden als hij van de koop wilde afzien. De eierhandelaar weigerde. Contract is contract, vindt Wulms. Hij wil niet wachten tot ‘gewone’ klanten het nieuwe model Ferrari mogen kopen. „Dan worden de eersten waarschijnlijk ook al tweedehands aangeboden.” Pas in december 2023 krijgt Munsterhuis de beschikking over een demo-model en in de vijf jaren die dan volgen mag Munsterhuis er maximaal 40 leveren. De eerste 22 daarvan zijn gereserveerd voor VIP- en TOP-klanten van de Hengelose dealer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten