Nu een huis kopen
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Nu een huis kopen
Komende jaren, of historische jaren? (ie 3k)
- JP
Komende..
- 964aircooled
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Gemeente heeft ook verjaring. 20 jaar in gebruik en aantonen dmv oude foto's en verklaringen van buren. Dan door de notaris laten toetsen dmv kadasterwet 34.
- RS-Ron
We kunnen dit draadje gaan opplussen: Nu een huis kopen of verkopen……….
https://www.ad.nl/wonen/gemeente-mag-s ... ~a32fecf9/
Ben benieuwd hoe ik dit moet zien. Je zet je huis te koop, hoogste bieder zit 25k boven de vraagprijs, komt Dan de ambtenaar van de gemeente die dezelfde prijs geeft en daarna het huis doorzet aan een plaatsgenoot, leraar ofzoiets ? Of………. Je moet het verkopen aan Tinus die veel minder bied ?
Gr Ron
Ben benieuwd hoe ik dit moet zien. Je zet je huis te koop, hoogste bieder zit 25k boven de vraagprijs, komt Dan de ambtenaar van de gemeente die dezelfde prijs geeft en daarna het huis doorzet aan een plaatsgenoot, leraar ofzoiets ? Of………. Je moet het verkopen aan Tinus die veel minder bied ?
Gr Ron
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Nergens niet om en wellicht bevooroordeeld; maar dat betekent in de praktijk dat statushouders voorrang krijgen?
-
Prima te regelen met een beetje subsidie natuurlijk.RS-Ron schreef: 13 sep 2022, 13:45 We kunnen dit draadje gaan opplussen: Nu een huis kopen of verkopen……….
Gr Ron
Ach ja. Sowieso geen dingen om ons zorgen over te maken. Die dikke recessie die om de hoek staat te wachten zorgt ervoor dat niemand nog een huis kan kopen straks.
-
Mijn huis staat eindelijk in verkoop, door allerlei onvoorziene omstandigheden 3mnd later dan gepland.
Dan merk je wel dat de huizenmarkt aan het veranderen is (dat zag ik al toen ik starten met huizen kijken)
Vraagprijs iets omlaag.
Overbieden word niet meer verwacht.
Huizen met werk worden amper verkocht, kant en klare huizen staan ook langer te koop.
Aantal te verwachte bezichtigingen was 3 maanden terug al gezakt van 20 per periode naar 12. Nu nog 5.
Ik ben benieuwd. Waarschijnlijk word het 2 jaar huren voor ik weer ga kopen, heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Een huizen markt crash zie ik niet snel gebeuren door allerlei factoren maar wie weet....
Dan merk je wel dat de huizenmarkt aan het veranderen is (dat zag ik al toen ik starten met huizen kijken)
Vraagprijs iets omlaag.
Huizen met werk worden amper verkocht, kant en klare huizen staan ook langer te koop.
Aantal te verwachte bezichtigingen was 3 maanden terug al gezakt van 20 per periode naar 12. Nu nog 5.
Ik ben benieuwd. Waarschijnlijk word het 2 jaar huren voor ik weer ga kopen, heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Een huizen markt crash zie ik niet snel gebeuren door allerlei factoren maar wie weet....
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 sep 2022, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
@Gijzert en dan donderen de huizenprijzen vanzelf weer in elkaar net als 2008.
-
Dan heb ik 2x geluk met aanschaf maar nog steeds geen M2 Comp op de oprit. Ik doe wat verkeerdMartijn_bmw schreef: 13 sep 2022, 14:19 ^^ En dan donderen de huizenprijzen vanzelf weer in elkaar net als 2008.

Het schijnt dat er best wel marge op de hypotheek rente zit momenteel (1%)
Als de banken de rente een stuk verlagen denk ik dat ze de huizenmarkt wel weer wat op gang kunnen brengen. Mensen die kleiner gaan wonen of in een meer geïsoleerd huis, mensen die van de kou geïrriteerd zijn en gaan scheiden komende winter...
Alles is speculatie.
- frank de jonge
We wachten de markt ook mooi af.
- Kasteel
Hier ook nog een appartement te koop, kwam ongepland vrij in juni, in maart stonden er nog 2 in hetzelfde complex nog geen maand te koop, nu in 2 maanden krap qua kijkers; prijs is al fors lager dan de overige (welke ruim overboden zijn). Geen haast, maar zou graag de boel willen kunnen overzienEmiel schreef: 13 sep 2022, 14:18 Mijn huis staat eindelijk in verkoop, door allerlei onvoorziene omstandigheden 3mnd later dan gepland.
Vraagprijs iets omlaag.

-
Die voel ik wel!Kasteel schreef: 13 sep 2022, 15:09Hier ook nog een appartement te koop, kwam ongepland vrij in juni, in maart stonden er nog 2 in hetzelfde complex nog geen maand te koop, nu in 2 maanden krap qua kijkers; prijs is al fors lager dan de overige (welke ruim overboden zijn). Geen haast, maar zou graag de boel willen kunnen overzienEmiel schreef: 13 sep 2022, 14:18 Mijn huis staat eindelijk in verkoop, door allerlei onvoorziene omstandigheden 3mnd later dan gepland.
Vraagprijs iets omlaag.
Ik ben benieuwd. Waarschijnlijk word het 2 jaar huren voor ik weer ga kopen, heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Een huizen markt crash zie ik niet snel gebeuren door allerlei factoren maar wie weet....![]()
Heb makelaar ingeschakeld die mij dit huis verkocht heeft 12 jaar terug. Hun hebben tot op heden alles verkocht binnen 1 maand. Ben benieuwd.. kan hier nog 2 jaar wonen desnoods maar als keuze 1x is gemaakt ben ik ook klaar.
Wedstrijdje?

- Arthur
- Auto: Nr.51
Nog ff blijven zitten allemaal, als de Rabobank het zegt: https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ank-daling
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik las het net^^^^ Hoe dan? Wat weten zij meer dan ik/jij/wij?
Zogenaamde 'voorspellingen' zijn gewoon spelletjes. Rabobank zit met een hele dikke vinger in de politieke pap(Baarsma etc)
Zogenaamde 'voorspellingen' zijn gewoon spelletjes. Rabobank zit met een hele dikke vinger in de politieke pap(Baarsma etc)
- Philipoo
Dat is gewoon een voorspelling die zij maken op basis van economische modellen en marktrends
- Robin
En wat doet deze voorspelling(...) met de 'marktwerking'? Geen retorische vraag.Philipoo schreef: 14 sep 2022, 11:31 Dat is gewoon een voorspelling die zij maken op basis van economische modellen en marktrends
Ik vraag me dingen af:
-Rabobank heeft baat bij omzetten/winsten te consolideren/verhogen, dus wat zegt deze 'voorspelling'? Die zou in het voordeel moeten zijn van (Rabo)banken?
?????
- Martijn_bmw
+1 en ik vind de uitkomst ook weinig bijzonders met gezond boeren verstand kan je dit ook wel bedenken.Philipoo schreef: 14 sep 2022, 11:31 Dat is gewoon een voorspelling die zij maken op basis van economische modellen en marktrends
- hypotheek rente stijgt (dus mensen kunnen met zelfde inkomen minder betalen / lenen)
- energie en andere lasten stijgen, zelfde effect als hierboven
- door 2 bovenstaande redenen worden ook de leennormen aangescherpt, effect minder leen capaciteit.
Dan kan er nog zoveel krapte zijn (was er in 2008) net zo goed, als iedereen minder kan betalen gaat de prijs vanzelf zakken.
- Philipoo
Niet veel, de koper zal wellicht iets langer nadenken over wel of niet nu kopen, maar met het huidige woningtekort kopen mensen nog steeds gewoon zodra ze de kans krijgen. Het investeringsgedrag is de afgelopen jaren toch al flink afgeremd.Robin schreef: 14 sep 2022, 11:33En wat doet deze voorspelling(...) met de 'marktwerking'? Geen retorische vraag.Philipoo schreef: 14 sep 2022, 11:31 Dat is gewoon een voorspelling die zij maken op basis van economische modellen en marktrends
Ik vraag me dingen af:
-Rabobank heeft baat bij omzetten/winsten te consolideren/verhogen, dus wat zegt deze 'voorspelling'? Die zou in het voordeel moeten zijn van (Rabo)banken?
?????
Rabobank heeft behoefte aan concrete toekomstvoorspellingen kunnen doen waarop zij zelf kunnen reageren. Als een bank een beeld heeft hoe de komende paar jaar eruit gaan zien kunnen ze daar nu al op inspelen; Alleen al om een betrouwbare voorspelling te hebben van hoe het er de komende jaren uit gaat zien haalt een Rabo de kosten eruit om zo'n onderzoek uit te laten voeren. Op dit soort onderzoeken worden niet de domme lui gezet over het algemeen. Het wel of niet publiceren van een onderzoek is meer waarmee zij de marktwerking beinvloeden!
- martll
Ja, de huizenkoper koopt zodra zij de kans krijgen. Maar het tekort is natuurlijk maar een kleine factor van de torenhoge huizenprijzen. Leenruimte bepaald nog altijd als grootste factor de woningprijs.
Oud grafiekje:

Oud grafiekje:

- Philipoo
Achja. Als je een huis hebt gekocht voor 2021 zit je de komende tijd nog wel goed voordat je onder water komt te staan. Ik denk dat de prijsdaling ook een stuk minder hard zal gaan dan na 2008
- Robin
Dit dacht ik. Dank voor de uiteenzetting Philip.Philipoo schreef: 14 sep 2022, 11:38Niet veel, de koper zal wellicht iets langer nadenken over wel of niet nu kopen, maar met het huidige woningtekort kopen mensen nog steeds gewoon zodra ze de kans krijgen. Het investeringsgedrag is de afgelopen jaren toch al flink afgeremd.Robin schreef: 14 sep 2022, 11:33En wat doet deze voorspelling(...) met de 'marktwerking'? Geen retorische vraag.Philipoo schreef: 14 sep 2022, 11:31 Dat is gewoon een voorspelling die zij maken op basis van economische modellen en marktrends
Ik vraag me dingen af:
?????
Rabobank heeft behoefte aan concrete toekomstvoorspellingen kunnen doen waarop zij zelf kunnen reageren. Als een bank een beeld heeft hoe de komende paar jaar eruit gaan zien kunnen ze daar nu al op inspelen; Alleen al om een betrouwbare voorspelling te hebben van hoe het er de komende jaren uit gaat zien haalt een Rabo de kosten eruit om zo'n onderzoek uit te laten voeren. Op dit soort onderzoeken worden niet de domme lui gezet over het algemeen. Het wel of niet publiceren van een onderzoek is meer waarmee zij de marktwerking beinvloeden!
-
En als iemand (persoon/bedrijf/overheid) het maar vaak genoeg herhaalt gaan we het nog geloven ook.
We gaan het wel zien. Onder water is niet erg, als je maar gewoon blijft zitten waar je zit.
We gaan het wel zien. Onder water is niet erg, als je maar gewoon blijft zitten waar je zit.
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Tjah een ander huis nodig hebben is niet altijd een keuze dus dan gaan er mensen last van krijgen.Emiel schreef: 14 sep 2022, 12:08 En als iemand (persoon/bedrijf/overheid) het maar vaak genoeg herhaalt gaan we het nog geloven ook.
- MParallel
- Auto: BMW
Zal al die mensen leren om maar idioot over te bieden en maximaal te lenen.
En vervolgens te werken om net je huis te kunnen betalen.
- Martijn_bmw
Alsof “die mensen” dat doen omdat ze het leuk vinden of een ander te pestenMParallel schreef: 14 sep 2022, 12:29 Zal al die mensen leren om maar idioot over te bieden en maximaal te lenen.

Is gewoon uit nood geboren, een huis willen bemachtigen en geen andere optie hebben om er zo tussen te komen