BMW M2
- Martijn_bmw
Re: BMW M2
Wat Tristan zegt de hele tweedehands markt leeft momenteel in een bubbel.
- tomgtr
Zolang je zelf ietsnin te ruilen hebt niet zo’n heel groot drama. Maar wachten om iets te kopen omdat je denkt dat later goedkoper wordt blijkt in praktijk zelden een goed idee te zijn.
- Martijn_bmw
Eens als je inruilt is er niet veel aan de hand die inruiler heeft het net zo goed meer inruil waarde.
En of specifiek de M2 / Cayman markt etc weer slechter wordt kan ik ook niet beoordelen, is toch een nichemarkt en budget wat flink hoger ligt dan wat de gemiddelde occasi koper uitgeeft.
Maar de gemiddelde occasion is wel de verwachting dat die weer een paar k in waarde gaat dalen, de prijzen zijn door gebrek aan aanbod echt ontploft maar de nieuw leveringen beginnen los te komen (minder onderdelen problemen) en die recessie is een kwestie van tijd… dan stort de vraag en daarmee de prijs van tweedehands vanzelf weer in.
En of specifiek de M2 / Cayman markt etc weer slechter wordt kan ik ook niet beoordelen, is toch een nichemarkt en budget wat flink hoger ligt dan wat de gemiddelde occasi koper uitgeeft.
Maar de gemiddelde occasion is wel de verwachting dat die weer een paar k in waarde gaat dalen, de prijzen zijn door gebrek aan aanbod echt ontploft maar de nieuw leveringen beginnen los te komen (minder onderdelen problemen) en die recessie is een kwestie van tijd… dan stort de vraag en daarmee de prijs van tweedehands vanzelf weer in.
-
- Auto: Lotus Elise 111R
Dank voor jullie reacties. Het blijft speculeren natuurlijk maar als de prijs van een M2 gelijk gebleven is en die van een 981S 10-15k gestegen is in dezelfde periode verwacht ik niet een groot verschil in afschrijving tussen beide als de bubbel popt. Maar dat is een gevoelskwestie waarmee ik ook mis kan zitten.
Ik heb wel een leuke inruiler en krijg daarvoor ook wel serieus goede inruilvoorstellen. Mijn tiefgrüne NL e86 Z4 coupe staat op de bekende sites momenteel ook te koop voor de liefhebber. Die wordt ook niet minder waard denk ik.
Ik vind de M2 HB wat tegenvallen tov mijn JCW, MX5, Elise en zelfs de Z4. Licht en met weinig gevoel bij een vrij lange slag van het koppelingspedaal. DCT daarentegen vond ik tov een standaard ZF bak zoals in een M135i echt wat toevoegen qua beleving! Maar dat kan er mee te maken hebben dat ik tot op heden vrijwel altijd handgeschakelde auto’s gekozen heb.
Ik heb wel een leuke inruiler en krijg daarvoor ook wel serieus goede inruilvoorstellen. Mijn tiefgrüne NL e86 Z4 coupe staat op de bekende sites momenteel ook te koop voor de liefhebber. Die wordt ook niet minder waard denk ik.
Ik vind de M2 HB wat tegenvallen tov mijn JCW, MX5, Elise en zelfs de Z4. Licht en met weinig gevoel bij een vrij lange slag van het koppelingspedaal. DCT daarentegen vond ik tov een standaard ZF bak zoals in een M135i echt wat toevoegen qua beleving! Maar dat kan er mee te maken hebben dat ik tot op heden vrijwel altijd handgeschakelde auto’s gekozen heb.
- Emilio
- Auto: M2 LCI
De eerste stap in het trillingsdossier van mijn auto is het vervangen van de (voor)banden. De voorbanden zijn schijnbaar gigantisch gecupt.
Nou ben ik zelf in dubio. Achter zitten Continental Sport Contact 6 op uit 2021. Voor een ander type Continental (waar de auto origineel op is geleverd). Ik zie zelf 2 opties voor me:
1. Enkel voorbanden vervangen voor Continental sport Contact 6 (kost me circa 400-500).
2. Voor en achterbanden vervangen voor Michelin Super Sport of Pilot sport 4s. (kost me circa 1200)
De eerste optie is natuurlijk het interessantst maar als ik het voor het kiezen had zou ik het liefst 4 Michelin banden hebben rondom. Om nu alleen vrij goede Continental achterbanden weg te gooien omdat ik perse Michelin wil voelt ook wat gek.
Daarnaast als Conti echt zulke rommel zou zijn dan zou je toch verwachten dat BMW ze daar niet origineel op zou afleveren?
Ben benieuwd wat de anderen hier zouden doen.
Nou ben ik zelf in dubio. Achter zitten Continental Sport Contact 6 op uit 2021. Voor een ander type Continental (waar de auto origineel op is geleverd). Ik zie zelf 2 opties voor me:
1. Enkel voorbanden vervangen voor Continental sport Contact 6 (kost me circa 400-500).
2. Voor en achterbanden vervangen voor Michelin Super Sport of Pilot sport 4s. (kost me circa 1200)
De eerste optie is natuurlijk het interessantst maar als ik het voor het kiezen had zou ik het liefst 4 Michelin banden hebben rondom. Om nu alleen vrij goede Continental achterbanden weg te gooien omdat ik perse Michelin wil voelt ook wat gek.
Daarnaast als Conti echt zulke rommel zou zijn dan zou je toch verwachten dat BMW ze daar niet origineel op zou afleveren?
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Ik heb ervaring met zowel de Continental sport contact 6 als de PS4 (non S) op een vergelijkbare auto.
Een E82 135i met hetzelfde vermogen als jouw M2.
De Continental vond ik minstens zo prettig als de PS4.
Ik zou met 100% zekerheid frisse Continental banden voor de voorkant kopen. Kan me wel helemaal vinden in jouw Michelin voorkeur en zou ook daarvoor kiezen als de 4 weer aan vervanging toe zijn.
Een E82 135i met hetzelfde vermogen als jouw M2.
De Continental vond ik minstens zo prettig als de PS4.
Ik zou met 100% zekerheid frisse Continental banden voor de voorkant kopen. Kan me wel helemaal vinden in jouw Michelin voorkeur en zou ook daarvoor kiezen als de 4 weer aan vervanging toe zijn.
-
Gelijk 4 nieuwe.Emilio schreef: 02 sep 2022, 14:49 De eerste stap in het trillingsdossier van mijn auto is het vervangen van de (voor)banden. De voorbanden zijn schijnbaar gigantisch gecupt.
Jammer dan.

- Martijn_bmw
Voor alvast nieuwe Michelins.
Achter oproken en daarna ook Michelins erop

Achter oproken en daarna ook Michelins erop

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tip: 4 nieuwe PS4S. Klaar.
Conti alleen als winter/driftband:)
Punt is: Zijn de PS4S wel (vlot) leverbaar?
- Emilio
Bij premio de groot zeiden dat ze op “zo’n auto” altijd 4 dezelfde banden zouden doen niet op vooras iets anders dan achteras. Anders lang geen gek idee denk ik?Martijn_bmw schreef: 03 sep 2022, 08:24 Voor alvast nieuwe Michelins.
Achter oproken en daarna ook Michelins erop![]()
![]()
Ja ik ga maandag even weer bellen met premio de groot. Ik zie ze sowieso niet met * markering in mijn maat op de achteras. Enkel voor?Robin schreef: 03 sep 2022, 08:36 Tip: 4 nieuwe PS4S. Klaar.
Pilot super sport zie ik wel overal voorradig in mijn maat en met *?Zijn die veel slechter?
-
Dat * is OEM BMW, maar zonder 'maakt niet uit'.....
PSS is standaard M2/C band, PS4S is vooral op nat beter. En iets zachtere wang, maar toch supersportief alround. 'Beste alround sportband' wordt vaak gezegd.
PSS is standaard M2/C band, PS4S is vooral op nat beter. En iets zachtere wang, maar toch supersportief alround. 'Beste alround sportband' wordt vaak gezegd.
-
Tip: Deze maand bij Euromaster 4 Michelin banden voor de prijs van 3.
https://www.euromaster.nl/acties/michelin-aanbieding
- Emilio
Toen ik dat de vorige x bekeek was het alsnog duurder dan bij m’n eigen bandenmanDFJEF schreef: 03 sep 2022, 09:33 Tip: Deze maand bij Euromaster 4 Michelin banden voor de prijs van 3.
- Emilio
Dat * maakt aldus deze review wel uit, althans specifiek op de g80. Check het filmpje maar even;Robin schreef: 03 sep 2022, 09:02 Dat * is OEM BMW, maar zonder 'maakt niet uit'.....
https://g80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1828227
Wist ik ook niet. Interessant
-
Ha ik had 't inderdaad over die video. En 'maakt niet uit' begreep ik eruit.Emilio schreef: 03 sep 2022, 10:22Dat * maakt aldus deze review wel uit, althans specifiek op de g80. Check het filmpje maar even;Robin schreef: 03 sep 2022, 09:02 Dat * is OEM BMW, maar zonder 'maakt niet uit'.....
Wist ik ook niet. Interessant

Maar goed, bandenverhaal is best subjectief en ik vind de PS4S zonder * een verbetering tov de stock PSS die ik nog heb (ik heb twee sets 788M

-
Nog een vraag, zijn de 245v 265a standaard M2 maten in PS4S OEM BMW wel met * leverbaar überhaupt???
- Emilio
Top thnx!Robin schreef: 03 sep 2022, 10:26Ha ik had 't inderdaad over die video. En 'maakt niet uit' begreep ik eruit.Emilio schreef: 03 sep 2022, 10:22Dat * maakt aldus deze review wel uit, althans specifiek op de g80. Check het filmpje maar even;Robin schreef: 03 sep 2022, 09:02 Dat * is OEM BMW, maar zonder 'maakt niet uit'.....
Wist ik ook niet. Interessant![]()
Maar goed, bandenverhaal is best subjectief en ik vind de PS4S zonder * een verbetering tov de stock PSS die ik nog heb (ik heb twee sets 788M)
Dit soort ervaringsadvies heb ik wat aan. Maandag even bellen wat er te regelen valt.
-
Misschien hebben ze zich daar vergist en moest het 4 halen 5 betalen zijn dan......Emilio schreef: 03 sep 2022, 10:21Toen ik dat de vorige x bekeek was het alsnog duurder dan bij m’n eigen bandenmanDFJEF schreef: 03 sep 2022, 09:33 Tip: Deze maand bij Euromaster 4 Michelin banden voor de prijs van 3.
https://www.euromaster.nl/acties/michelin-aanbieding![]()

-
Maar adhv dat filmpje * vs non * : kijk naar het nat wegdekverhaal. MdV rijdt er ook wel eens in en de herfst/natheid komt er weer aan: Doe mij dan maar zonder * , uitgebalanceerd voor bijna het hele jaar(ex sneeuwprak)
- Joop
Voor wel, achter niet. Wel in 275/35R19. Michelin komt zelf met de band zonder ster markering als advies voor de M2 CompRobin schreef: 03 sep 2022, 10:36 Nog een vraag, zijn de 245v 265a standaard M2 maten in PS4S OEM BMW wel met * leverbaar überhaupt???
-
OK. Heb je meer info?
- Emilio
Waar werden de laatste m2 comps eigenlijk op geleverd door bmw?. Super sports?
-
Hier in NL/EU dacht ik wel(?)Emilio schreef: 03 sep 2022, 14:59 Waar werden de laatste m2 comps eigenlijk op geleverd door bmw?. Super sports?
- Joop
Selecteeroptie op de site van Michelin op basis van merk/model. In de basis de Cup 2 Connect en de Pilot Super Sport omdat die ook af-fabriek op de auto geleverd zijn. Scroll je even door dan is de PS4S ook mogelijk, maar dan wordt wel geadviseerd ze rondom te vervangen voor die band.
-
Ok dank Joop