verrast door een 123d !

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Michel P

Bericht door Michel P » 08 okt 2007, 10:53

Sander Spoolder schreef:Is dat nou zo bijzonder ?

Toyota's D-CAT trekt er ook 400nm uit, wel tegen 177pk maar heb ze ook weleens met chip gereden, zo bijzonder is dat allemaal niet.

M3 maakt ronduit gehakt van zo'n diesel.

En we hebben het hier nogal vaak over verkeerde versnellingen in een sprint, welke mongool doet dat nou, dan is het ook geen sprint natuurlijk.

Tuurlijk, als de 123d in 1 vertrekt en een m3 in zen 3, jah, dan kan de 123d weleens sneller zijn jah :roll:
+1 diesel is voor mensen die van schaltfaul fahren houden. Diesel en automaten zijn ook eigenlijk voor elkaar gemaakt.

Verder voor een diesel een toppertje zo'n 123d!

Michel

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 10:55

Michel Pol schreef:

Toyota's D-CAT trekt er ook 400nm uit, wel tegen 177pk maar heb ze ook weleens met chip gereden, zo bijzonder is dat allemaal niet.

En we hebben het hier nogal vaak over verkeerde versnellingen in een sprint, welke mongool doet dat nou, dan is het ook geen sprint natuurlijk.

Tuurlijk, als de 123d in 1 vertrekt en een m3 in zen 3, jah, dan kan de 123d weleens sneller zijn jah :roll:
+1 diesel is voor mensen die van schaltfaul fahren houden. Diesel en automaten zijn ook eigenlijk voor elkaar gemaakt.

Verder voor een diesel een toppertje zo'n 123d!

Michel
Dat was ook zoiets. Toyota kon en kan nog steeds geen diesels leveren icm automaten in haar auto's. Behalve de Landcruisers dan.

Gewoon niet te verkopen dus aan hardcore automaten rijders

allen

Bericht door allen » 08 okt 2007, 11:42

Autotesten met 80-120 metingen in 4 of 5 bijv. slaan imho nergens op. Als je echt wil gassen dan schakel je toch naar aanleiding van het vermogen en koppel in een bepaald toerengebied.
Kijk je naar de wtcc zullen ze toch ook allemaal maximaal rijden wat voor DIE wagens het meeste rendement oplevert. Dat de diesel Seats alle benzine wagens achter zich laten in allebei de races gisteren dan denk ik dat een diesel tegenwoordig een leukere optie is voor het rijplezier, m.u.v. het geluid.

@Sander: een M3 heeft volgens mij toch wel wat meer cc's in het blok en ik ben eigenlijk best benieuwd naar de bak- en diff-verhouding van een d-cat in een bepaald model. Zal ook veel uitmaken.
Kleine kanttekening voor mezelf zou dan moeten zijn dat wanneer voor een diesel en benzinewagen exact dezelfde variabelen gebruikt (zelfde motorinhoud, beide een turbo, etc.) dat de benzinewagen sneller zal zijn?
Geen idee eigenlijk.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 okt 2007, 12:33

Ik reed laatst 120d 177(?) pk. Lekker motortje, maar niet te vergelijken met een dikke benzinemotor, 25pk meer zou ook niet de wereld moeten schelen. 335d is een echt ander verhaal DAARBIJ moeten ik en Rico WEL echt alle zeilen bol zetten om hem 'flink'voor te kunnen blijven.

Denk dat het de onderin duw in de rug beleving is.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 okt 2007, 12:39

Indien de variabelen gelijk zijn dat haal je meer vermogen uit een benzine. Het koppel van de diesel zal een fractie hoger zijn door het langere ontbrandingstraject van diesel. Het grootste voordeel van de benzine is toch het toerenbereik en het vermogen wat bij hogere toeren loskomt.

Vergelijk voor de lol een 2.0 TFSI en een 2.0 TDI van VAG.

RVV

Bericht door RVV » 08 okt 2007, 13:43

uiteraard. Ik maar ik had in eerste instantie helemaal geen intentie om te sprinten. En in tweede instantie dacht ik makkelijk een fors gat dicht te rijden. Zolang mijn olie nog niet heet is sprint ik helemaal niet. Wat ik wel weer merkte is dat een snelle 1 serie zich weer moest bewijzen. Daar had ik altijd last van toen ik 1 serie reed. Lol

Macboy

Bericht door Macboy » 08 okt 2007, 14:18

Grappig dat Sander en Allen de "wereld op zijn kop" preken.
Sander Spoolder schreef:En we hebben het hier nogal vaak over verkeerde versnellingen in een sprint, welke mongool doet dat nou, dan is het ook geen sprint natuurlijk.
allen schreef:Autotesten met 80-120 metingen in 4 of 5 bijv. slaan imho nergens op. Als je echt wil gassen dan schakel je toch naar aanleiding van het vermogen en koppel in een bepaald toerengebied.

We weten allemaal dat je theorie en praktijk hebt. Nu is theorie wel leuk en aardig, maar het gaat natuurlijk om de praktijk (of gaat iemand dit ontkennen?).

Voorbeeld: het is wel leuk dat je een lekker wijf kunt krijgen, maar als je een lelijk hok thuis hebt klopt er iets niet ....

Nu back on topic: Sander en Arthur zeggen dat je diesels etc niet moet vergelijken met benzine en koppelkrommes kun je niet vergelijken, 80-120 sprints slaan nergens op etc etc.

Allemaal leuk en aardig, maar het is puur theoretisch geneuzel.

In de praktijk blijkt een diesel gewoon rap(per) te zijn, althans erg rap en kun je het een M3 lastig maken.

De wereld is niet zo in elkaar gedraaid dat als je op de snelweg invoegt met een 123d en naast je rijdt een M3, dat je elkaar dan aankijkt en dan 80 gaat rijden in een bepaalde versnelling. Ja amehoela, een M3 is dan natuurlijk sneller.

De praktijk is precies zoals Rico zegt: je komt een auto tegen, maar voordat je kunt reageren (lees in de juiste versnelling staat (even losgezien van het feit dat de M3 niet op temp was)) is de 123d al vertrokken en lastig bij te houden.

Dát is waar het nu om gaat. De diesels van tegenwoordig hebben zoveel koppel, dat het vaak moeilijk is om ze voor te blijven.

Sprint tegen sprint is duidelijk, maar we hebben het hier over de praktijk :)

Ik ben ieg erg benieuwd naar de power van de 123d. De 123d is tov de 120d gewoon veel te duur, maar als je er inderdaad veel voor terugkrijgt is het misschien het overwegen waard ...

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 08 okt 2007, 14:23

Macboy schreef:
De praktijk is precies zoals Rico zegt: je komt een auto tegen, maar voordat je kunt reageren (lees in de juiste versnelling staat (even losgezien van het feit dat de M3 niet op temp was)) is de 123d al vertrokken en lastig bij te houden.
Tsja, maak van de 123d een Fiat Panda Sport met 100Pk die met een gangetje van 170km/u Rico voorbij komt knallen...Dan zal hij ook alle zeilen bij moeten zetten om de Panda binnen te halen... :roll:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 14:27

Ilja, alleen omdat je in de toekomst misschien zo'n hok wil kopen hoef je hem nog niet zo te verdedigen.

We draaien het om,

Ik rij in mijn 335i, en jij komt de oprit op met je 123d. Ik geef volgas, en jij bent de lul.

We draaien het nog een keer om,

We zitten samen achter een inhalende vrachtwagen, deze gaat opzij en jij geeft volgas met je 123d, ik doe hetzelfde in de 335i maar moet al snel weer op de rem omdat je niet opschiet.

Waar gaat dit over man ?? Theorie - praktijk

De cijfers staan er toch, als iemand in een 123d mij wil pesten zal ik hem dat betaald zetten ook. Die 123d is echt niet wereldssnel hoor :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 14:29

indobesar schreef:
Macboy schreef:
Tsja, maak van de 123d een Fiat Panda Sport met 100Pk die met een gangetje van 170km/u Rico voorbij komt knallen...Dan zal hij ook alle zeilen bij moeten zetten om de Panda binnen te halen... :roll:
Dat is toch ook gewoon logisch ??

Als iemand 120 rijdt, in welke auto dan ook, en iemand knalt hem voorbij met 170. Tuurlijk moet ie dan volgas geven, maar je wilt niet weten hoe snel een E46 M3 op 200+ snelheden zit.

Al deze vergelijken gaan nergens over imho.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 okt 2007, 14:31

Enige wat ik zeg: lees de post van Rico nou nog een keer ...

Wie zou ooit durven beweren dat een M3 sneller is dan een 123d? Ik niet ieg. Hoe kan het dan dat Rico de 123d niet bij kon houden?

Dat is toch een feit ?

Met een 118d zou het waarschijnlijk anders gegaan zijn ...

Ik verdedig die auto niet (lees je ook dat ik zeg dat ie te duur is en dus eigenlijk het kopen niet waard, zie mijn posts in het 1-series draadje) maar merk op dat je nog zo kunt lullen over theorie, maar in de praktijk zal het vaak best eens moeilijk worden.

Bottom line is dat het hier niet over vergelijken gaat, maar dat die dingen in de praktijk gewoon ontiegelijk snel zijn.

204pk diesel in een 1-serie :shock: wie had dat tijdje terug gedacht ?

Ja, dat Toyota gepraat is ook puur theorie :) 177pk is leuk en aardig, maar lees de testen maar eens: dat ding haalt 0-100 net in 10sec.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 14:36

Hij liep weg omdat Rico niet volgas gaf :D kom op man.

Daarna kwam er nog een slome duikelaar voor Rico zitten, terwijl de einser nog steeds vol aan het blazen was, jah, vind je het gek dat dat ding uitloopt.

Rico zegt ook, ik had ff geen zin om 2x 140 aan te tikken, had hij dat wel gedaan, was de einser ook gezien natuurlijk.

Anyway, zet mij op de snelweg met een E46 M3 (met warme motor & olie) en iemand in een 123d, hij zal geen moment van weglopen :wink:

Niels

Bericht door Niels » 08 okt 2007, 15:03

Moderne diesels zijn gewoon rap. Let je met je snelle benzine auto niet goed op en schakel je niet of niet snel genoeg terug dan heb je het moeilijk. Daar gaat het om.

Tuurlijk, metingen, terugschakelen bla, bla. Zoals Ilja zegt in de praktijk, als je niet bij de les bent of je hebt niet de intentie om te racen dan rijden die diesels je gewoon het snot voor de ogen.

Een vriendin van me heeft een Ibiza TDI 130pk niet getuned niks, nou mooi wel dat ze op de bumper van de Z3 hangt tussen de 60km/h en de 180km/h. We kunnen allemaal wel lekker stoer doen maar dat is toch het gebied waar je zit als het gaat om even lekker doorhalen. Ik snap Rico helemaal. Je wint wel daar gaat het niet om, je verslikt je alleen behoorlijk :shock: :P

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2007, 15:12

we kunnen ook stappen doorgaan:Als een GT3RS of om mijn part een 360 modena niet bij de les is rij ik hem ook zoek ofzo.

Niet bij de les is 130 in z'n 6 en ik zit in z'n 3 of 4.

Tja hoe logisch is dit.

Sander snapt 't.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 15:16

Niels schreef: of je hebt niet de intentie om te racen dan rijden die diesels je gewoon het snot voor de ogen.
Hier gaat het mij om.

óf je hebt de intentie om te racen en zorgt dat je in de juiste versnelling staat óf je hebt het niet en raced dus ook niet.

Je kunt toch niet half de intentie hebben om te racen ? 'leuk een sprintje maar ik blijf wel lekker in zen 6 want heb niet zo'n zin in een sprintje'

Dat de ander eerder begint met gasgeven en wel de ruimte heeft is een heel ander verhaal .. maar tegelijkertijd ook een oneerlijke race.

Maar die diesel zal heus wel lekker rijden hoor

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2007, 15:17

^^^^^
I'm with stupid. 8)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 okt 2007, 15:38

Sander Spoolder schreef:
Niels schreef: of je hebt niet de intentie om te racen dan rijden die diesels je gewoon het snot voor de ogen.
Hier gaat het mij om.

óf je hebt de intentie om te racen en zorgt dat je in de juiste versnelling staat óf je hebt het niet en raced dus ook niet.

Je kunt toch niet half de intentie hebben om te racen ? 'leuk een sprintje maar ik blijf wel lekker in zen 6 want heb niet zo'n zin in een sprintje'

Dat de ander eerder begint met gasgeven en wel de ruimte heeft is een heel ander verhaal .. maar tegelijkertijd ook een oneerlijke race.

Maar die diesel zal heus wel lekker rijden hoor
Ja hoor dat kan prima. Op TV geven ze ook altijd pas vol gas als de race al zowat voorbij is :lol:

Niels

Bericht door Niels » 08 okt 2007, 16:22

Je kunt je laten verleiden tot wat actie Sander. Jij hebt een automaat dus een kwestie van het gaspedaal goed diep en de auto schakelt terug. Je bent sneller, no big deal.

Nu rij je een handgeschakelde M3 en er komt een dikke diesel achter je plakken. Op zich ben je niet aan het racen maar je vindt het wel wat brutaal dat zo'n oliestoker jouw ultieme 3 serie op zit te duwen. Vervolgens zul je moeten terugschakelen om zo'n tractor zoek te rijden. Niet echt stoer dat je daarvoor meer moet doen dan het rechtervoetje wat naar beneden te drukken :P

Serieus racen tegen diesels met een auto van kaliber M3 vind ik eerlijk gezegd wat sneu en er zal geen diesel rijder wakker van liggen dat ie dat niet wint. Leuker is dat je als moderne diesel rijder vrij gemakkelijk ervoor kunt zorgen dat mensen met sportkanonnen in actie moeten komen terwijl je gewoon het gas indrukt met al je koppel 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 08 okt 2007, 18:05

Robin, Niels snapt het pas écht :)

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2007, 18:14

Totdat Niels in een auto van het type Sander/Robin rijdt, kracht onderin en 7000rpm en benzine. :P

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 okt 2007, 18:18

Waar de dieselrijders hun pleziertjes dan al niet uithalen. Bij een tiptronic of SMG auto is het een kwestie van 3 keer terugklikken? In actie komen klinkt nogal overdreven :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 18:22

Alsof terugschakelen zoveel werk is .. ik weet niet hoelang jullie erover doen :D ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 okt 2007, 18:43

Macboy schreef:Nu back on topic: Sander en Arthur zeggen dat je diesels etc niet moet vergelijken met benzine en koppelkrommes kun je niet vergelijken, 80-120 sprints slaan nergens op etc etc.
Dat zegt Arthur helemaal niet.
Volgens mij zegt Arthur dit:
Arthur schreef:Ach, die 123d heeft maar 35Nm meer aan koppel dan die M3.
Wel in hele andere toeren gebieden.
Zolang die benzine uitvoeringen ook in de juiste versnellingen rijden maken die diesels echt niet zomaar overal gehakt van.
Zitten ze in gelijke versnellingen dan wordt het anders.
:wink:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 08 okt 2007, 18:52

Robin schreef:Totdat Niels in een auto van het type Sander/Robin rijdt, kracht onderin en 7000rpm en benzine. :P
Pas maar op als de plannen van de auto van Niels gaan slagen ;)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 18:53

ErikKramer schreef:
Robin schreef:Totdat Niels in een auto van het type Sander/Robin rijdt, kracht onderin en 7000rpm en benzine. :P
Pas maar op als de plannen van de auto van Niels gaan slagen ;)
wattan ?

Z3 Coupe RWD ombouwen tot FWD :P

Plaats reactie