Grappig dat Sander en Allen de "wereld op zijn kop" preken.
Sander Spoolder schreef:En we hebben het hier nogal vaak over verkeerde versnellingen in een sprint, welke mongool doet dat nou, dan is het ook geen sprint natuurlijk.
allen schreef:Autotesten met 80-120 metingen in 4 of 5 bijv. slaan imho nergens op. Als je echt wil gassen dan schakel je toch naar aanleiding van het vermogen en koppel in een bepaald toerengebied.
We weten allemaal dat je theorie en praktijk hebt. Nu is theorie wel leuk en aardig, maar het gaat natuurlijk om de praktijk (of gaat iemand dit ontkennen?).
Voorbeeld: het is wel leuk dat je een lekker wijf kunt krijgen, maar als je een lelijk hok thuis hebt klopt er iets niet ....
Nu back on topic: Sander en Arthur zeggen dat je diesels etc niet moet vergelijken met benzine en koppelkrommes kun je niet vergelijken, 80-120 sprints slaan nergens op etc etc.
Allemaal leuk en aardig, maar het is puur theoretisch geneuzel.
In de praktijk blijkt een diesel gewoon rap(per) te zijn, althans erg rap en kun je het een M3 lastig maken.
De wereld is niet zo in elkaar gedraaid dat als je op de snelweg invoegt met een 123d en naast je rijdt een M3, dat je elkaar dan aankijkt en dan 80 gaat rijden in een bepaalde versnelling. Ja amehoela, een M3 is dan natuurlijk sneller.
De praktijk is precies zoals Rico zegt: je komt een auto tegen, maar voordat je kunt reageren (lees in de juiste versnelling staat (even losgezien van het feit dat de M3 niet op temp was)) is de 123d al vertrokken en lastig bij te houden.
Dát is waar het nu om gaat. De diesels van tegenwoordig hebben zoveel koppel, dat het vaak moeilijk is om ze voor te blijven.
Sprint tegen sprint is duidelijk, maar we hebben het hier over de praktijk
Ik ben ieg erg benieuwd naar de power van de 123d. De 123d is tov de 120d gewoon veel te duur, maar als je er inderdaad veel voor terugkrijgt is het misschien het overwegen waard ...