Tijdens de hemelvaart was het er niet van gekomen, afgelopen weekend wel een leuke trip gemaakt en vier dagen op pad geweest.
Vrijdagochtend vertrokken. Eerste tussenstop was in Keulen bij Motorworld. Leuk om rond te wandelen, niet super groot (Classic Remise Dusseldorf is net iets meer te zien). Op de bovenste etage zit het museum van Michael Schumacher. Een aantal van zijn F1 auto's en verder veel spullen. Toegang is gratis.
Daarna doorgereden naar Stuttgart voor de eerste overnachting. Fijn hotel met ondergrondse parkeergarage, dus de auto stond veilig. Dag erna in de ochtend gelijk naar het Porsche Museum. Daar was ik al meerdere keren geweest, maar blijft leuk. En een wisselende collectie, dus toch weer anders als de vorige keren. Veel auto's uit de racerij, heerlijk

De dealer er tegenover was gesloten vanwege een verbouwing.
's Middags stond Mercedes Museum op de planning. Daar ben ik één keer eerder geweest maar was alweer een tijd geleden. Blijft prachtig, en wat een historie heeft Mercedes toch. Wel is daar weinig veranderd sinds de laatste keer dat ik er was (zo'n 8-10 jaar geleden). En ik had iets meer F1 verwacht, gezien hun successen de afgelopen jaren. Vervolgens binnendoor naar het Zwarte Woud. Eerste stuk was nog wat saai, maar op een gegeven moment werkelijk prachtige wegen. Glooiende bochten, goed wegdek, amper tot geen verkeer, geen drempel of flitser gezien... dat was echt heerlijk sturen

Daar een hotelletje in een ski-dorpje.
De dag erna op tijd vertrokken om binnendoor richting Zwitserland te gaan. In Zwitserland was het eerste stuk net na de grens wat saai, best veel bedrijven. Stukje zuidelijker was leuker, maar iets te druk om echt door te rijden. Uitzicht is er wel prachtig. Achteraf had ik iets beter m'n huiswerk moeten doen, want de wegen waren niet zo leuk als de avond ervoor. In de middag stond Omega Museum (en Swatch, die zit de etage erboven) op de planning. Swatch boeit mij niet zo. Omega was leuk en goed geregeld qua ontvangst. Leuke historie, stukje maanlanding, 007 etc. Zou er niet speciaal voor heen gaan maar als het op de route ligt en je bent horlogeliefhebber is een bezoekje aan te raden.
Vervolgens doorgereden richting Frankrijk. Iets onder Mulhouse had ik een hotelletje. De route was binnendoor. Qua afstand stelde het weinig voor, maar de routeplanner rekende aardig wat tijd. Via een erg smalle bergweg omhoog gereden. En het bleef maar omhoog gaan. Wel slecht wegdek helaas, moest nogal om de putten heen rijden dus echt snelheid zat er niet in. Eenmaal boven keek je mooi over Zwitserland uit. Daarna de weg naar beneden, tussen de koeien en schapen. En soms een bus die omhoog ging en je dus achteruit moest. Het laatste stuk, eenmaal beneden, ging even door Frankrijk. Van die kleine slaperige dorpjes.
Op de laatste dag stond Musée National de l'Automobile - Collection Schlumpf op het programma. Op aanraden van Eric en Smiley. Twintig minuten rijden vanaf het hotel. Ik had niet zo'n goed idee wat te verwachten, behalve dat er nogal wat Bugatti's stonden. Wat een gigantische collectie staat daar, ontzettend grote hal. Veel vooroorlogs spul (heb ik weinig mee dus kon daar wat sneller langs), ook veel daarna. Hoeveelheid Bugatti's is ongekend. Ik dacht: grootste Bugatti collectie, dat zullen er 30-40 zijn? Het waren er eerder 100-120. Het merk doet mij niet heel veel maar toch mooi om te zien. Race- en formule-auto's stonden er ook behoorlijk wat. Genoeg te zien dus
Daarna richting huis, via Straatsburg en daarna Duitsland. Onderweg paar flinke stortbuien gehad. Iets noordelijker was het beter en kon je goed doorrijden op de autobahn.
De 4C heeft het perfect gedaan