Wat er bij mij aan speling inzit kan ik echt niet klein meer noemen, echt een doffe "klak" bij het aanzetten. Als je deze auto nieuw kocht zou je dat niet accepteren denk ik. Ik heb nog een E36 325i met 180 000 km , daar zit ook een heel klein beetje speling op, stoort me totaal niet, in de Z3M word ik er gek van. Ik heb ook nog een E38 automaat, daar voel je uiteraard helemaal niets. Ook in vergelijking met andere Z3M's voelt de mijne "buiten spec" aanFabian schreef: 16 aug 2022, 09:02In mijn Z3 QP (2.8) zat ook een (fabrieks)nieuw diff, en de rest ook vervangen (koppeling/vliegwiel/baksteunen/motorsteunen etc etc), maar zat altijd een kleine speling in. Ik wist dat het wel was, stoorde me er verder niet aan. Het (minimaal) zingende geluid had ik ook meteen nadat alles vervangen was door zwarte Powerflex. Dus komt gewoon beter door met de harde ophanging. Je zit er ook zo goed als bovenop natuurlijk....Tomj schreef: 16 aug 2022, 08:50Het diff maakt ook best veel "zingend" geluid als er geen load op staat, nu is dit wel in PU gelagerd en zit er vrij weinig isolatie in de koffer.TLRS schreef: 15 aug 2022, 22:57 Heeft de rest van je ingrepen de speling verminderd of valt dat slecht vast te stellen met het mogelijke diff probleem?

Hetgeen mijn Z3M en jouw 2.8 wel gemeen hebben is de versnellingsbak, maar het lijkt me vreemd dat daar veel speling in gaat zitten. En in mijn geval dat die speling even slecht zou zijn op 2 versnellingsbakken.
Ik heb inmiddels ook geleerd om ermee te rijden op een manier dat het allemaal redelijk smooth gaat. Als ik een leek ermee laat rijden voelt het aan alsof de achterbrug gewoon los zit bij wijze van spreken.
Het zingende geluid stoort me ook niet echt, het was voor mij eerder een indicator dat de tandenwielen misschien niet helemaal correct op elkaar ingrijpen/ of versleten zijn.