Dit is praat! Zit er al een sper onder?
992, G21, 971
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Arjan’s auto's -> Auto nummer 4....
- Knot
Ik koop 2 loten
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Dik ding! Stuk meer comfort dan de 323
- ADV
-
OnlineEeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Is ‘ie nog beschikbaar?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
OnlineEeuwe
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Do hast sum jild.
-
OnlineEeuwe
Not anymore.. 

-
OnlineMartijn_bmw
- Philipoo
Fijn dat Arjan akkoord ging met m’n bod!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vinden wij ook 

- ADV
Jodenbod, maar ach, tis niet anders he 
Sper is besteld voor de 130i, dus dat komt naar Nederland, verder niet zoveel plannen, nieuw pookknopje en op termijn eens kijken of we nog wat aan het onderstel moeten doen. Voorlopig wel ok.
De 911 tokkelt sowieso lekker door, heerlijke "daily", zeker met het warme weer en stoelventilatie en het idee is dat we er ergens in oktober mee op vakantie gaan. Maar eens kijken hoe dat gaat. Nog enorm blij met de auto, maar het wordt wel tijd voor wat leuke trips richting de ring of iets dergelijks..
De 130i is overigens mijn 30e auto, sinds november 2007 heb ik mijn rijbewijs, dus dat tikt mooi aan
. De 323ti is dus verkocht en heb ik straks 17 maanden in bezit gehad en is daarmee op 2 auto's na de auto die ik het langst heb gehad. Alleen de e87 118d en de Tesla Model S heb ik langer gehad.

Sper is besteld voor de 130i, dus dat komt naar Nederland, verder niet zoveel plannen, nieuw pookknopje en op termijn eens kijken of we nog wat aan het onderstel moeten doen. Voorlopig wel ok.
De 911 tokkelt sowieso lekker door, heerlijke "daily", zeker met het warme weer en stoelventilatie en het idee is dat we er ergens in oktober mee op vakantie gaan. Maar eens kijken hoe dat gaat. Nog enorm blij met de auto, maar het wordt wel tijd voor wat leuke trips richting de ring of iets dergelijks..
De 130i is overigens mijn 30e auto, sinds november 2007 heb ik mijn rijbewijs, dus dat tikt mooi aan

-
OnlineEeuwe
Wat verwacht je van een Fries met Zeeuws bloed?

- Niels
- Auto: Prius+
- ADV
Nou, sper is besteld, wordt een 50/50, met TIMKEN lagers, 8 plaatjes.. Eindoverbrenging iets korter, van 3.46 naar 3.64, deze had de beste portugees op voorraad (thanks Matthyssie voor het bijspringen!!)
Verder een diff deksel besteld met koelvinnen en een bout daarvoor, royal purple diff olie en nieuwe diff strongflex ophang rubbers, is er nu toch onderweg, dus dan maar direct doen.
Nu nog zorgen dat CCC weer gaat werken, Elektrofix in Arnhem staat hoog aangeschreven maar is op vakantie, en geduld is niet mijn sterkste kant. Daarnaast iets dichterbij huis zou ook wel fijn zijn.
Dan sper er maar onder en eens kijken of we op den duur nog wat aan het onderstel willen doen, maar dat zien we dan wel weer..
Verder een diff deksel besteld met koelvinnen en een bout daarvoor, royal purple diff olie en nieuwe diff strongflex ophang rubbers, is er nu toch onderweg, dus dan maar direct doen.
Nu nog zorgen dat CCC weer gaat werken, Elektrofix in Arnhem staat hoog aangeschreven maar is op vakantie, en geduld is niet mijn sterkste kant. Daarnaast iets dichterbij huis zou ook wel fijn zijn.
Dan sper er maar onder en eens kijken of we op den duur nog wat aan het onderstel willen doen, maar dat zien we dan wel weer..
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Nog origineel onderstel of zijn daar al wat zaken aangepast?
- Philipoo
Gelijk even een schroefsetje erop en senden met dat ding!
- ADV
Originele dempers en veren, maar wel M3 draagarmen en H&R stabi's.Jan Terwolde schreef: 11 aug 2022, 10:26 Nog origineel onderstel of zijn daar al wat zaken aangepast?
-
OnlineFabian
Die 130i wordt de nieuwe 323ti volgens mij, je start al aardig met upgrades! 

-
OnlineEeuwe
Ik sta over 1,5j wel weer in de rij met ‘n jodenbod.. 

- Philipoo
Ik bied bij dezen alvast 5K. 5,5 als ik was sponsoring krijg!
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Knot
Slimme keuze die vertanding, kan je ook nog normaal naar circuit heen en weer!
- ADV
Re: Grote garage sale....
Nou het tijd is gekomen, alle auto's gaan er uit, uiteindelijk, behalve de 130i, die blijft nog even.
Dus als iemand interesse heeft in:
911 Carrera S, 26.000km, 2020 => vraagprijs € 173.900 (straks bij PCT waarschijnlijk)
Tesla Model 3 Performance, 45000km, dec 2019, nog 2 jaar 4%/22% => vraagprijs € 53.900 (incl BTW)
Je zult je wellicht afvragen waarom, nou omdat het kriebelt
Nee, er veranderd hier en daar nogal wat, ik moet wat meer KM's gaan maken, de Porsche staat de laatste 2 maanden alleen maar stil en daarnaast heb ik overleg gehad met de belastingdienst over hoe bijtelling werkt en hoe ik de regeltjes mag interpreteren. Dat laatste is nog best interessant, ook voor andere ondernemers hier die meerdere auto's in de zaak hebben. Tot dusver heb ik altijd de Porsche prive gehad bijv, de Model 3 zit in de zaak, evenals de 130i die als Youngtimer te boek staat.
In essentie, je betaald minimaal voor 1 auto bijtelling, ongeacht je gezinssamenstelling, als je meerdere auto's beschikbaar stelt vanuit je bedrijf voor prive gebruik. Maar, op het moment dat je gezin uit meerdere rijbewijzen bestaat, dan wordt het wat complexer. In ons geval heb ik mijn vrouw natuurlijk nog. Stel je dan meerdere auto's beschikbaar, dan tel je bij over het aantal auto's met de hoogste bijtelling dat gelijk is aan het aantal rijbewijzen in het huis, minus het aantal auto's dat prive beschikbaar is, die minimaal net zo goed geschikt is om prive te gebruiken als de beschikbaar gestelde zakelijke auto voor prive gebruik.
Dat betekent dat ik nu al 2 jaar meer heb bijgeteld dan nodig is geweest (nahjah, jammer dan), want ik heb een Porsche prive (en ook nog een twingo gehad etc) en ik tel toch bij over de Model 3 en de 130i (of daarvoor de 323ti). Dit betekent ook dat, als ik hypotetisch een dikke auto in de zaak druk, een degelijke auto prive neer zet (dat mag dus dan niet bijv een Cuore zijn, want die is niet prive net zo geschikt als bijv een nieuwe Golf), dat ik over mijn tweede auto in de zaak niet hoef bij te tellen. En dit zit eventueel wat deuren open.
Verder, wat ik al schreef, ik ga wat meer KM's maken, met name vanwege werk, maar wil ook dat mijn vrouw een fatsoenlijke auto beschikbaar heeft. Zelf in de Model 3 zie ik niet zitten en al die KM's in de 911 doen vind ik gewoon zonde. Dus er gaat in de komende maanden hier het een en ander veranderen. Daarnaast ook gewoon druk met werk, weinig tijd voor fun ritjes en dan staat de 911 maar stil.
In februari ga ik eerst nog met de 130i naar Zweden, daarna ook maar eens kijken wat we daarmee doen.
Dan mijn shortlist voor vervangers:
- Mini Cooper 5drs voor mijn vrouw
- X5 45e/A6 55tfsi e/540d/Panamera E-hybrid/Cayenne E-hyrbid voor mezelf
- M2 og/GR86/???
Nou tot zover mijn grote update
Dus als iemand interesse heeft in:
911 Carrera S, 26.000km, 2020 => vraagprijs € 173.900 (straks bij PCT waarschijnlijk)
Tesla Model 3 Performance, 45000km, dec 2019, nog 2 jaar 4%/22% => vraagprijs € 53.900 (incl BTW)
Je zult je wellicht afvragen waarom, nou omdat het kriebelt

In essentie, je betaald minimaal voor 1 auto bijtelling, ongeacht je gezinssamenstelling, als je meerdere auto's beschikbaar stelt vanuit je bedrijf voor prive gebruik. Maar, op het moment dat je gezin uit meerdere rijbewijzen bestaat, dan wordt het wat complexer. In ons geval heb ik mijn vrouw natuurlijk nog. Stel je dan meerdere auto's beschikbaar, dan tel je bij over het aantal auto's met de hoogste bijtelling dat gelijk is aan het aantal rijbewijzen in het huis, minus het aantal auto's dat prive beschikbaar is, die minimaal net zo goed geschikt is om prive te gebruiken als de beschikbaar gestelde zakelijke auto voor prive gebruik.
Dat betekent dat ik nu al 2 jaar meer heb bijgeteld dan nodig is geweest (nahjah, jammer dan), want ik heb een Porsche prive (en ook nog een twingo gehad etc) en ik tel toch bij over de Model 3 en de 130i (of daarvoor de 323ti). Dit betekent ook dat, als ik hypotetisch een dikke auto in de zaak druk, een degelijke auto prive neer zet (dat mag dus dan niet bijv een Cuore zijn, want die is niet prive net zo geschikt als bijv een nieuwe Golf), dat ik over mijn tweede auto in de zaak niet hoef bij te tellen. En dit zit eventueel wat deuren open.
Verder, wat ik al schreef, ik ga wat meer KM's maken, met name vanwege werk, maar wil ook dat mijn vrouw een fatsoenlijke auto beschikbaar heeft. Zelf in de Model 3 zie ik niet zitten en al die KM's in de 911 doen vind ik gewoon zonde. Dus er gaat in de komende maanden hier het een en ander veranderen. Daarnaast ook gewoon druk met werk, weinig tijd voor fun ritjes en dan staat de 911 maar stil.
In februari ga ik eerst nog met de 130i naar Zweden, daarna ook maar eens kijken wat we daarmee doen.
Dan mijn shortlist voor vervangers:
- Mini Cooper 5drs voor mijn vrouw
- X5 45e/A6 55tfsi e/540d/Panamera E-hybrid/Cayenne E-hyrbid voor mezelf
- M2 og/GR86/???
Nou tot zover mijn grote update