Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Philipoo
- Berichten: 4205
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
GT4 doet een chill rondje en GR yaris zit extreem te drukken
- Martijn M
- Berichten: 3313
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Jezus wat knipperen die alarmlichten irritant veel van die Yaris.
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Jan Terwolde
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Alles voor de clicks. Die porsche coureur kent de baan nog lang niet goed genoeg en is erg voorzichtig, ook met verkeer. De yaris remt overal flink later en gewoon een hogere bochtsnelheid. Daar is niets meer van over als je een ervarener iemand in die porsche zet. Ik kan ditzelfde filmpje ook wel online zetten maar dan met een 125d.
Porsche moet gewoon knipperlicht uit doen en de yaris erlangs laten ipv gewoon zijn ding blijven doen, dan is inhalen gewoon link op veel plekken. Ik heb ook het gevoel dat die yaris er niet zo per se er langs wil. Zo kan de yaris nog wel ff iets meer links aan kunnen houden zodat hij ''gezien'' wordt. Iets meer als een bmw rijder gedragen helpt ook om erlangs gelaten te worden.
Porsche moet gewoon knipperlicht uit doen en de yaris erlangs laten ipv gewoon zijn ding blijven doen, dan is inhalen gewoon link op veel plekken. Ik heb ook het gevoel dat die yaris er niet zo per se er langs wil. Zo kan de yaris nog wel ff iets meer links aan kunnen houden zodat hij ''gezien'' wordt. Iets meer als een bmw rijder gedragen helpt ook om erlangs gelaten te worden.
- Martijn M
- Berichten: 3313
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Moet wel zeggen dat me dit ook vaak overkomt met (ik denk onervaren) Porsche rijders op de Ring. Zien ze een Renault in de spiegel gaan ze niet aan de kant, komt er een GT3 oid aan gevlogen hangen ze meteen rechts.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- Philipoo
- Berichten: 4205
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Heb ik dus nooit last van..
- Jan Terwolde
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Hahah nee op het rechte stuk kun je ook de druk opvoeren. Bij ons met een bescheiden hoeveelheid pktjes lopen snelle auto's uit op het rechte stuk en bij de bocht zit je er weer achterop.
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Deze stond ook in 't EV draadje. Taycan Turbo S nieuwe record. Snel zat hoor. En tóch zie je de lompheid(kmh valt soms wat tegen behalve Schwedenkreuz) in het bochtenwerk wel en veel vroeger remmen.
Lichtvoetigheid totaal niet aanwezig en ook vanaf 160 niet bepaald supersnel. En dit is dan de meest sportieve EV te koop.
Lichtvoetigheid totaal niet aanwezig en ook vanaf 160 niet bepaald supersnel. En dit is dan de meest sportieve EV te koop.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Eigenlijk wel vaag dat ev's niet zo snel zijn boven de 160. Deze heeft ook nog twee versnellingen dus je zou zeggen dat hij niet zo uit zijn powerband zou moet komen. Gewicht maakt ook minder uit als factor boven de 160 km/u t.o.v. luchtweerstand. en pk's voldoende zou je denken..
Iemand een idee hoe dat komt?
Iemand een idee hoe dat komt?
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Geen idee....
Maar 't valt me op en best wel tegen:)
Maar 't valt me op en best wel tegen:)
- EvdP
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ander koppelverloop? Ik kan me voorstellen dat een elektromotor een aflopende koppelkromme heeft, dus vol koppel vanaf 1 RPM maar boven een bepaald toerental hard minder.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat is zo opgelost toch? Versnelling extra of langer maken zou je denken.
- EvdP
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Even vanuit de fabrikant geredeneerd, waarom zou ik dat doen? Een versnellingsbak kost extra geld en tot 160 ben ik toch iedereen de baas.
Porsche is tot nu toe de enige die twee versnellingen heeft of zijn er meer die dit doen?
Porsche is tot nu toe de enige die twee versnellingen heeft of zijn er meer die dit doen?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26912
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dit vooral en sowieso is boven de 160 bij EV niet interessant, accu gaat zo hard leeg dat niemand dat in de praktijk (veel) gaat gebruiken.
En idd wat eerder geschetst was een conventionele motor heeft vermogen bovenin en trekt daar dus harder dan bij lage toeren en een electro motor heeft gelijk vermogen van 1tpm over hele toerengebied en daarom zo sterk van 0-100kmh en wordt niet sterker naarmate de toeren toenemen.
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Even verbeterd:)
Maar eensch met je redenering, helaas, want dan blijven we rondhangen in dit verhaal dat een Alfa Giulia QV al 'n seconde sneller is en zo vele ICE auto's nu. Dan vind ik dat geen vooruitgang wat dat betreft(en zo zijn er nog wat dingen):)
- EvdP
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik ben nog even aan het zoeken geweest en mijn redenatie klopt wel aardig.
En dit zegt Kia:
En dit zegt Kia:
Electric cars don’t require multi-speed transmissions because of the so-called “engine” in an electric car, an electric motor. While internal combustion engines require multiple gears with different ratios for power output, electric motors produce a consistent amount of torque at any given RPM within a specific range. Electric motors deliver power instantly, meaning, the process of building up torque through revving as in internal combustion engines is unnecessary. Car manufacturers incorporate carefully calculated gear ratios to maximize efficiency for the electric motor without having to switch through gears.
Additionally, most electric motors can operate beyond 10,000RPM with ease. Since electric motors are able to produce consistent torque across such an extensive RPM range compared to the 6,000RPM redline of many internal combustion engines, a multi-speed transmission would only create inefficiencies such as added weight and extra production costs.
- Philipoo
- Berichten: 4205
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Massaproductie auto's worden ook niet ontworpen voor "ons liefhebbers". Ze worden ontworpen om geld te verdienen!
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Klopt, en door die marge/winst kunnen fabrikanten hun 'racing improves the breed' toepassen.
Kijk naar een MeganeR, Cupra, Type R, Hyundai 30N of hoe dat ding heet: Ik denk tóch dat die 'autootjes' op vele delen van de Nordschleife net zo snel of véél sneller zijn dan zo'n lompe 2400kg Taycan met 't hele alfabet achterop....behalve die verdomde rechte stukken:)
Kijk naar een MeganeR, Cupra, Type R, Hyundai 30N of hoe dat ding heet: Ik denk tóch dat die 'autootjes' op vele delen van de Nordschleife net zo snel of véél sneller zijn dan zo'n lompe 2400kg Taycan met 't hele alfabet achterop....behalve die verdomde rechte stukken:)
-
- Berichten: 6525
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
De appels met peren vergelijking zit hem niet alleen in ICE vs EV.Robin schreef: ↑11 aug 2022, 12:25 Klopt, en door die marge/winst kunnen fabrikanten hun 'racing improves the breed' toepassen.
Kijk naar een MeganeR, Cupra, Type R, Hyundai 30N of hoe dat ding heet: Ik denk tóch dat die 'autootjes' op vele delen van de Nordschleife net zo snel of véél sneller zijn dan zo'n lompe 2400kg Taycan met 't hele alfabet achterop....behalve die verdomde rechte stukken:)
Hothatches vergelijken met een luxe sedan/limo is ook niet helemaal eerlijk.
Wat zouden de hothatches presteren met een vergelijkbare ICE of wat zou Porsche presteren met een hothatch EV?
Ik vind het knap indrukwekkend wat zo'n elektro Taycan presteert, maar dat vond ik laatste ook van de grote, hoge, zware Cayenne die Misha over de ring knalde.
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Richardt. schreef: ↑11 aug 2022, 12:31De appels met peren vergelijking zit hem niet alleen in ICE vs EV.Robin schreef: ↑11 aug 2022, 12:25 Klopt, en door die marge/winst kunnen fabrikanten hun 'racing improves the breed' toepassen.
Kijk naar een MeganeR, Cupra, Type R, Hyundai 30N of hoe dat ding heet: Ik denk tóch dat die 'autootjes' op vele delen van de Nordschleife net zo snel of véél sneller zijn dan zo'n lompe 2400kg Taycan met 't hele alfabet achterop....behalve die verdomde rechte stukken:)
Hothatches vergelijken met een luxe sedan/limo is ook niet helemaal eerlijk.
Wat zouden de hothatches presteren met een vergelijkbare ICE of wat zou Porsche presteren met een hothatch EV?
Ik vind het knap indrukwekkend wat zo'n elektro Taycan presteert, maar dat vond ik laatste ook van de grote, hoge, zware Cayenne die Misha over de ring knalde.
Ik vind dat voor z'n 2400kg massa wel ok, maar die 2400kg massa is verre van een vooruitgang op zoiets als een Nordschleife. Ook al staat er Porsche op. En een (Porsche) EV hothatch, bestaat die dan al? Geen idee. What if...het gaat hier om nu:)
Ook een ICE Panamera of een M5CS of AMG 63S ding is toch wel minimaal zo snel lijkt mij? Ik dacht dat een G80M3 AWD al 7:30 deed?
- JP
- Berichten: 31598
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
2400kg.....een lichtgewicht vergeleken met de XM (X'tra Massa).....
https://www.motor1.com/news/592853/bmw- ... hybrid-v8/
https://www.motor1.com/news/592853/bmw- ... hybrid-v8/
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Da's een hybride en een SUV? Gaan we lekker door met appels en peren. Mij best hoor:)
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
WTH! Een huis op 10 min van de Ring, uit 1729, 400M2:75k euros
Ik denk dat buiten het vele verkeer, buiten bebouwde kom/beschaving (lol) , weinig te beleven buiten de N Ring, je je daar verder kan doodvervelen, alleen de Lidl is op loopafstand.....
Het gaat altijd om :
Locatie
Locatie
Locatie
Ik denk dat buiten het vele verkeer, buiten bebouwde kom/beschaving (lol) , weinig te beleven buiten de N Ring, je je daar verder kan doodvervelen, alleen de Lidl is op loopafstand.....
Het gaat altijd om :
Locatie
Locatie
Locatie
- Martijn_bmw
- Berichten: 26912
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Haha idd de prijzen in D voor huizen (zeker wat verder buiten de steden) zijn vergeleken NL lachwekkend laag
Zelfde geldt overigens voor landelijke gebieden in FR of I is mij tijdens vakanties wel opgevallen, altijd leuk even in de makelaar etalages kijken daar
Zelfde geldt overigens voor landelijke gebieden in FR of I is mij tijdens vakanties wel opgevallen, altijd leuk even in de makelaar etalages kijken daar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten