Ik had al een geruime tijd een GR in gedachte als opvolger voor de Clio tropy racer, met name omdat de Clio toch wat teveel track focussed was en net wat té dedicated is voor me om langere tripjes te maken. De GR leek me zo uit de doos geschikt voor een paar rondjes Ring per jaar of een verloren uurtje on track, maar vooral voor eiffel/ Vogezen tripjes ofzo, lekker bochten ridderen. Hij leek me wat meer comfy en tegelijkertijd lekker capabel.
Ik wilde graag een nieuwe maar hikte tegen de Nederlandse prijzen, nu de ideale auto gevonden, nog helemaal (als) nieuw, 4 maanden in Duitsland door de dealer zelf geregistreerd geweest en hij zou er enkel zelf mee gereden hebben van werk naar huis...zou te mooi zijn om waar te zijn, maar de gok gewaagd en blind aangekocht.
Hij had immers maar 900km gelopen en de verkoper klonk erg eerlijk en open (hij was echt duidelijk geen verkoper en dat is goed soms), hij is Pearl white en dat is precies wat ik zocht.
Via importautos.nl (aanrader) kurzzeitkennzeichen geregeld met wat extra's zodat het in NL ook legaal is en erheen gereden met een buurman die ook autogek is, 710km naar Munchen en nu maar hopen dat het wat is.
Daar aangekomen stond de auto in een ondergrondse "stapelkelder" zoals je vaker ziet in drukke dure steden en daar stond ie al 3 maanden stil...zou die het wel doen en wat tref ik onder het stof aan
Alles even gecontroleerd en het ding is daadwerkelijk SPLINTER nieuw, de fabrieksstickers zitten er nog op en de lijmresten van de folie waren nog vindbaar, geen enkel spoor dat hij ooit bereden is. Hij reed de kelder uit en ik keer onder de auto, werkelijk nieuw. je kon niet zien dat de remmen of banden ooit gebruikt waren. Hij ruikt zelfs helemaal nieuw.
Geen idee wat ze ermee gedaan hebben, maar ik ben happy!
Gister nog op de kurzzeitkennzeichen met een enorme omweg naar importautos.nl en terug gereden voor de BPM aangifte en daarna even bij ES langsgeweest voor de online rdw aangifte, nu afwachten, BPM betalen en dan rijden maar.
Gisteren wel nog even gepoetst en toen stieken nog een blokkie om, flink gas erop en man hoe is het mogelijk dat ie niet onderstuurd maar gewoon de hoek omgaat en zo enorm laat pas wat begint te glijden, hij sloopt echt asfalt en banden denk ik dan maar. het stuurt en remt geweldig zeg
Milltek downpipe en opf delete met sportcat is onderweg en ik bestek morgen de MST intake, later dit jaar intercooler en wellicht oliekoeler. Ik zag nog een diff koelertje en wat andere goodies speciaal voor deze auto, je kunt helemaal loco gaan met aftermarket, maar ik ga hem optisch oem laten en alleen de restricties eruit halen en de koeling wat aandikken zeg maar.
Wat ik erg lollig vind is dat ik gister echt mezelf in een oase van luxe waande, ik heb automatische ruitenwissers, bip-xenon die ook automatisch aangaat, automatische cruise control met afstandhouden, een radio, een dashboard en heerlijke alcantara stoelen die perfect zitten en me top op de plek houden....check ik zo'n review, zegt die gast: "topauto maar interieur is wel erg basic". HUH hoe dan, maar ik snap hem inmiddels, ik heb wel dure auto's, maar ze blinken niet uit in luxe en dit is blijkbaar best simpel tegenwoordig...dacia is natuurlijk ook veel simpeler.
Hoe dan ook, ik voel me een maybach rijder, maar dan kleiner, sneller (op bergwegen) en meer grip
plaatjes bij de praatjes