Oudere Franse en Italiaanse auto's zijn niet zo perfect als Duitse concurrenten uit die tijd.. Maar ze hebben zoooveel meer fun en beleving te bieden mij inziens

Oudere Franse en Italiaanse auto's zijn niet zo perfect als Duitse concurrenten uit die tijd.. Maar ze hebben zoooveel meer fun en beleving te bieden mij inziens
Poh, het was zaterdagmiddag niet grappig meer na twee rondes. Had dan ook van te voren mezelfJP schreef: 31 jul 2022, 21:05 Lekker weekendje gehad zo te zien. Jammer van de arko, scheelt toch topspeed![]()
Misschien was de lange intro juist belangrijk om tot dit punt te komen. Vooraf was ik echt zenuwachtig over de auto, of die het zou houden. Planning was één, twee of maximaal drie ronden. Nu werden het er acht (vrijdag twee en zaterdag zes) maar dat was geen enkel probleem.
Dat is inderdaad wel verstandig, denk ik. Ik ben al in contact met een andere Rallye rijder die een halve kooi heeft die ik mag overnemen. Ik hoef dan niet in mijn dashboard te zagen/boren en aan het chassis te gaan lassen. Die kan gewoon erin gebout worden en geeft toch nog een klein beetje extra veiligheid. Natuurlijk zal het nooit zijn wat een volledige kooi brengt, maar is ook niet zo onomkeerbaar als een volledige gelaste kooi. En kost in verhouding geen drol.Jan Terwolde schreef: 01 aug 2022, 10:01 Gave foto's! Heb je nog zien rijden! Had je graag nog even gesproken maar ik kon daar niet echt stoppen.
Als je echt vaker gaat zijn helmen en een rolkooi wel een vereiste met een 106 lijkt mij..
Dat moet de concentratie zijn geweest! Ik was alles behalve boos, tijd van m’n leven!
Goede tip! Volgende keer nog maar iets meer zwetenAlexsti schreef: 01 aug 2022, 10:49 Gaaf, door het lage gewicht zal dat zeker lekker gereden hebben in vergelijking met al die zware 'boten' van tegenwoordig...![]()
![]()
Wel een tipje mijnerzijds, ik weet dat t warm was maar met open ramen op een circuit rijden is niet handig voor je veiligheid en die van je passagier ,als je een klappert maakt zwaaien de armen naar buiten en wordt het vrij lastig die avond nog 10 bier te bestellen....niet voor niks hebben ze in de autosport netjes en armrestraints.![]()
Kan mij ook niet voorstellen dat dat fijn wanneer je hard gaat. Ik heb alle 4 de ramen 10 a 20% open omdat de airco wegbezuinigd is maar dat geeft al erg veel herrie en zat frisse lucht. Hmm zat warme lucht wellicht..Alexsti schreef: 01 aug 2022, 10:49 Gaaf, door het lage gewicht zal dat zeker lekker gereden hebben in vergelijking met al die zware 'boten' van tegenwoordig...![]()
![]()
Wel een tipje mijnerzijds, ik weet dat t warm was maar met open ramen op een circuit rijden is niet handig voor je veiligheid en die van je passagier ,als je een klappert maakt zwaaien de armen naar buiten en wordt het vrij lastig die avond nog 10 bier te bestellen....niet voor niks hebben ze in de autosport netjes en armrestraints.![]()
Als je zo'n harde klap maakt dat je armen echt rond beginnen te vliegen doen je ramen ook niks meer hoor. Beter advies is als je dan toch een klap maakt je armen dichtbij je te houden.Alexsti schreef: 01 aug 2022, 10:49 Gaaf, door het lage gewicht zal dat zeker lekker gereden hebben in vergelijking met al die zware 'boten' van tegenwoordig...![]()
![]()
Wel een tipje mijnerzijds, ik weet dat t warm was maar met open ramen op een circuit rijden is niet handig voor je veiligheid en die van je passagier ,als je een klappert maakt zwaaien de armen naar buiten en wordt het vrij lastig die avond nog 10 bier te bestellen....niet voor niks hebben ze in de autosport netjes en armrestraints.![]()
Ook waar.Philipoo schreef: 01 aug 2022, 13:44Als je zo'n harde klap maakt dat je armen echt rond beginnen te vliegen doen je ramen ook niks meer hoor. Beter advies is als je dan toch een klap maakt je armen dichtbij je te houden.Alexsti schreef: 01 aug 2022, 10:49 Gaaf, door het lage gewicht zal dat zeker lekker gereden hebben in vergelijking met al die zware 'boten' van tegenwoordig...![]()
![]()
Wel een tipje mijnerzijds, ik weet dat t warm was maar met open ramen op een circuit rijden is niet handig voor je veiligheid en die van je passagier ,als je een klappert maakt zwaaien de armen naar buiten en wordt het vrij lastig die avond nog 10 bier te bestellen....niet voor niks hebben ze in de autosport netjes en armrestraints.![]()
@topic starter, zag je ook voorbij komen op de ring! Leuk ding! Goed dat je er plezier mee hebt![]()
Goeie spot! Thanks
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], mark123, Peter-Paul, Ralph Wolf, Robbert92, ron36, Will F., wjt en 4 gasten