Ik lees inmiddels een tijdje mee en heb me ooit ook wel netjes voorgesteld, maar ik wil toch eens een poging wagen om een Mijn auto topic bij te gaan houden.
Mijn naam is Robin en ik ben al zo lang ik me kan herinneren gek van auto's, zoals ongetwijfeld de meesten hier. In 2019 kocht ik voor het eerst een auto, dat was een groene BMW 728i.

Met die 7-serie heb ik enorm veel plezier gehad en stiekem mis ik hem nog steeds. Uiteindelijk is die verkocht, omdat ik graag een sportievere auto wilde hebben en als student had ik niet echt het geld om naast een 7 nog een tweede auto te rijden. Conclusie: de 728i moest weg en er moest een BMW 130i voor terug komen. Helaas duurde de verkoop van de E38 lang en besloot ik ondertussen dat de 130i een Limited Sport Edition moest worden (want Carbonschwarz met chromen lijsten en mooie wielen) met een schuif-/kanteldak. Dat bleek lastig dus kocht ik "voor tussendoor" een R56 Mini Cooper S met een JCW kit. Als die het deed was die super, maar er was altijd wel wat met dat hok met als dieptepunt de diagnose "heeft een motorrevisie nodig".

Dat laatste bleek gelukkig mee te vallen, maar ik was er meer dan klaar mee dus de Mini moest weg. En snel. Toen dat eenmaal voor elkaar was kon de zoektocht naar een 130i weer van start gaan. Deze keer had ik me voorgenomen om geduld te hebben en weloverwogen te kiezen. Dus na twee weken zag ik bij een goed bekend staand adres een E90 BMW 335i en een week later reed ik naar huis met die auto...
Dit blijkt overigens een goede aankoop te zijn dus hier heb ik geen spijt van. Het is dus een E90 LCI, een vrij vroege van eind 2008, voorzien van de N54 zescilinder. De automaat is voorzien van de xHP stage 2 upgrade en er zit een AP onderstel onder.
Ik was onder andere heel blij met de bijna nieuwe Michelin PS4S banden die er onder zaten. Daar heb ik welgeteld een maandje van kunnen genieten, want daarna gebeurde dit:

In het donker onderweg naar huis na een 14-urige werkdag op een onverlicht stuk snelweg helaas iets over het hoofd gezien. Ik weet nog steeds niet wat er op de weg lag, maar een harde klap, een ei op de band rechtsvoor en een lege band rechtsachter waren het gevolg. Gelukkig had ik de week daarvoor weer een impulsaankoop gedaan, namelijk een setje 18 inch in dezelfde style als de wielen die origineel onder deze auto zaten. Die wielen er dus maar onder gezet en toen stond de 335i er zo bij:

Inmiddels weer voorzien van de 19 inch set waarop ik hem kocht met nieuwe Pilot Sport 4S bandjes.

Lang verhaal geworden, sorry daarvoor.