Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 08 jul 2022, 21:18

Dat gaat nog interessant nieuws opleveren over hoe verschillende gemeenten humanitaire opvang gaan interpreteren.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 jul 2022, 21:45

Robin schreef: 08 jul 2022, 17:10 Even wat leuks voor het(bijna) weekend!
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-gaat ... ~a72d6ae8/
En anders deze: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2099121 ... gelijkheid

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jul 2022, 21:47

Arthur schreef: 08 jul 2022, 21:45
Robin schreef: 08 jul 2022, 17:10 Even wat leuks voor het(bijna) weekend!
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-gaat ... ~a72d6ae8/
En anders deze: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2099121 ... gelijkheid
Proefballon nummer zoveel… ik ben bang dat het een kwestie van tijd is dat de overwaarde in box3 beland :bag: zit je dan met je braaf (door overheid aangemoedigde beleid sinds kredietcrisis) afgeloste huis…

Wimo

Bericht door Wimo » 08 jul 2022, 23:27

2.45% forfait... Uh-huh.. succes daar in de grachtengordel.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 09 jul 2022, 00:10

Wimo schreef: 08 jul 2022, 23:27 2.45% forfait... Uh-huh.. succes daar in de grachtengordel.
Rich people problems :blink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jul 2022, 09:02

Wimo schreef: 08 jul 2022, 23:27 2.45% forfait... Uh-huh.. succes daar in de grachtengordel.
Ik las het ook… maar als dat het écht wordt niet alleen de grachtengordel.

Stel huis van 500k niks bijzonders meer in randstad.

Nu 500.000 x 0,45% x 55,5% (49,5% loonbelasting + 5% afbouw arbeidsaftrek) = 105eur per maand aan netto te betalen belasting om in je eigen huis te mogen wonen…

Dat wordt dan:
500.000 x 2,45% x 55,5% (49,5% loonbelasting + 5% afbouw arbeidsaftrek) = 566eur per maand aan netto te betalen belasting om in je eigen huis te mogen wonen…

Even een kostenpost van 450eur extra op een salaris van zeg 60k per jaar. Dat gaat een net iets bovengemiddeld gezin ook niet zomaar extra ophoesten :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jul 2022, 09:47

Helaas. Maar dat extra ophoesten is dus koopkrachtverlies en dat is nog meer funest. En het zou betekenen dat velen in een veel te 'duur' huis wonen tov hun inkomsten. Wat nog zo mooi leek tijdens de lage rente van 'een half jaartje terug'. Niet best dit.

350 Z

Bericht door 350 Z » 09 jul 2022, 09:49

Tja hoe kunnen we de inwoners nog meer uitknijpen. Die 100.000 mensen erbij per jaar zullen ergens van moeten worden betaalt.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 09 jul 2022, 09:53

Dan zullen velen de "huur" van hun eigen koophuis niet of nauwelijks meer kunnen betalen. De (r)overheid maakt van Nederland wel een belastingparadijs voor multinationals maar een belastinghel voor de eigen burgers.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jul 2022, 10:05

SlowCo schreef: 09 jul 2022, 09:53 Dan zullen velen de "huur" van hun eigen koophuis niet of nauwelijks meer kunnen betalen. De (r)overheid maakt van Nederland wel een belastingparadijs voor multinationals maar een belastinghel voor de eigen burgers.
+1 mijn idee was bijvoorbeeld altijd om richting pensioen ervoor te zorgen dat huis afgelost is. Dan woon je “gratis” in je eigen huis en kan je met een lager pensioen toe. Want hoe mijn pensioen er over een kleine 30jr uitziet kan ook helemaal niemand garanties over geven…

Elise

Bericht door Elise » 09 jul 2022, 10:58

Martijn_bmw schreef: 09 jul 2022, 10:05 Want hoe mijn pensioen er over een kleine 30jr uitziet kan ook helemaal niemand garanties over geven…
Maak daar gerust 35 jaar van....
Tegen die tijd is er geen geld meer voor de AOW en zal je pensioen wel zodanig afgeroomd zijn dat het karig is :tong:

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2022, 11:02

Ik dacht inderdaad ook aan de toekomst van de AOW, die ik over dik 14 jaar 'hoop te krijgen' ......

Wimo

Bericht door Wimo » 09 jul 2022, 11:22

Robin schreef: 09 jul 2022, 09:47 Helaas. Maar dat extra ophoesten is dus koopkrachtverlies en dat is nog meer funest. En het zou betekenen dat velen in een veel te 'duur' huis wonen tov hun inkomsten. Wat nog zo mooi leek tijdens de lage rente van 'een half jaartje terug'. Niet best dit.
Mwoah, ik zie dit niet zo snel gebeuren. Dit is extreem en onbetaalbaar voor hele groepen. Het is ook extreem voor de elite achterban. Maar we gaan het zien.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jul 2022, 11:45

Elise schreef: 09 jul 2022, 10:58
Martijn_bmw schreef: 09 jul 2022, 10:05 Want hoe mijn pensioen er over een kleine 30jr uitziet kan ook helemaal niemand garanties over geven…
Maak daar gerust 35 jaar van....
Tegen die tijd is er geen geld meer voor de AOW en zal je pensioen wel zodanig afgeroomd zijn dat het karig is :tong:
Zomaar mogelijk… “mijn generatie” betaald voor de weggeven AOW voor de oudere generaties maar krijgt hem idd waarschijnlijk zelf niet. Werk al fulltime vanaf 20 als ik idd tm 75 door moet betekend dat 55jr werken :?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 jul 2022, 11:47

Wimo schreef: 09 jul 2022, 11:22
Robin schreef: 09 jul 2022, 09:47 Helaas. Maar dat extra ophoesten is dus koopkrachtverlies en dat is nog meer funest. En het zou betekenen dat velen in een veel te 'duur' huis wonen tov hun inkomsten. Wat nog zo mooi leek tijdens de lage rente van 'een half jaartje terug'. Niet best dit.
Mwoah, ik zie dit niet zo snel gebeuren. Dit is extreem en onbetaalbaar voor hele groepen. Het is ook extreem voor de elite achterban. Maar we gaan het zien.
Voor wat het waard is staat er ook onderaan artikel dat Rutte zegt dat deze regelgeving niet voor eerste huis zou moeten gelden… we gaan het zien! Maar achteruit kijkend zijn denk ik jaren 90 en 00 wel de vetste jaren geweest economische gezien en zullen we komende jaren er met ze alle niet beter van worden

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2022, 11:54

Inderdaad Martijn. 80s/90s/00s

En ik betaal met genoegen 'de AOW' voor de oudere garde hoor. Graag. Degenen 'die het land weer deden opbouwen met bloed zweet en tranen: >1945: Nederland herrijscht! ' Prima .

Maar ik ben ook bang dat deze vorm van AOW z'n langste tijd heeft gehad helaas!

Rnd

Bericht door Rnd » 09 jul 2022, 13:14

SlowCo schreef: 09 jul 2022, 09:53 Dan zullen velen de "huur" van hun eigen koophuis niet of nauwelijks meer kunnen betalen. De (r)overheid maakt van Nederland wel een belastingparadijs voor multinationals maar een belastinghel voor de eigen burgers.
Eens, ik denk dat we dan nog wel wat meer bijval krijgen voor de boeren als je 800 per maand over je eigen huis moet gaan betalen. Groep ouderen is vrij groot en als je een afbetaald huis hebt met alleen een AOW en weinig tot geen pensioen, dan wordt het een lastig verhaal.

Zoals hierboven ook gezegd wordt, "de elite" heeft ook wat leuke paleisjes. Die gaan er echt niet mee akkoord om 2.5% huurwaardeforfait te gaan betalen over hun Wassenaarse huis van een paar miljoen.

Crookie

Bericht door Crookie » 09 jul 2022, 13:28

Of migranten te huisvesten in Wassenaar/ kakwijken van Den Haag.

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2022, 14:04

In de gebouwen van NPO/NOS:)

Kadett

Bericht door Kadett » 09 jul 2022, 14:51

Grachtengordel van links stemmend Amsterdam mag ook.

350 Z

Bericht door 350 Z » 10 jul 2022, 09:33

https://www.geenstijl.nl/5165870/lieve- ... ve-ouders/

Tientallen (!) docenten verlaten het IJburg College in de Lieve Stad van Hoop Amsterdam vanwege "de vele gewelddadige incidenten in een klimaat waarin leerlingen overal mee wegkomen". Drie kerncitaatjes uit dit moetleesstuk in Het Parool.

Huhwat
"Een berucht voorval dateert uit het voorjaar: een leidinggevende kreeg van een scheldende leerling een stoel naar z’n hoofd. Schorsing bleef achterwege. Docenten vertellen ook over leraressen die werden gewaarschuwd door leerlingen dat ze hen na schooltijd ‘te pakken’ zouden nemen.

In oktober 2020 werden leerlingen enkele minuten gegijzeld in de gymkleedkamer door een met een mes zwaaiende scholier. Toen de dader de straat op rende sloeg de docent alarm bij de leiding, in de veronderstelling dat de politie zou worden gebeld. Dat gebeurde pas na zeker een uur, nadat slachtoffers contact hadden gezocht met het thuisfront. Voor critici een bevestiging van het beleid om de politie zo veel mogelijk buiten de deur te houden. De docent belandde ziek thuis en heeft de school inmiddels verlaten."

Jamaarhoedan
"Er is brede kritiek op het beleid om in principe geen leerlingen te schorsen. “Iemand onderwijs ontzeggen is niet altijd de oplossing,” zegt een leraar. “De schoolleiding wil het bij voorkeur met maatwerk oplossen. Maar als je nooit ingrijpt, geef je een verkeerd signaal. Veel kinderen hebben behoefte aan structuur en duidelijkheid. Die kunnen we niet bieden.”

Een docent kreeg meermaals de vraag van leerlingen welke sancties er staan op vechten. “Daar kon ik geen antwoord op geven, want er zijn geen richtlijnen.”

“Na een knokpartij volgt een gesprek en dan ben je er vanaf,” aldus een collega. “Dat zien die leerlingen, die weten dat ze ermee weg komen.”"

Wie zijn die mensen?
"De problemen zitten vooral in de onderbouw van het vmbo en deels bij de havo. De vwo-afdeling lijkt op zijn laatste benen te lopen. Voor komend jaar hebben zich nog geen vier basisscholieren aangemeld. Van de 56 leerlingen van de nabijgelegen Willibrordschool die na de zomer doorstromen naar het voortgezet onderwijs, gaan er slechts 6 naar het IJburg College. In 2018 telde de school meer dan 1400 leerlingen, inmiddels 870.

“Ook de havo-afdeling is de laatste jaren gekrompen,” zegt een docent. “De woningmarkt op IJburg is van invloed. Je hebt hier óf sociale huur óf hartstikke dure woningen. Dat doet iets met de populatie. De balans is weg, ook op school. Rijke witte ouders sturen hun kinderen elders naar school. Kinderen uit sociale huurwoningen komen hier en daar is de school niet op toegerust.”

Ongewild wordt het IJburg College steeds meer een school voor vooral vmbo’ers, vaak ook uit Zuidoost."

Nou jaaaa zeg
Maar als het niet de kinderen van rijke witte ouders zijn, wat voor kinderen zijn het dan wel?

Hier op het platte land is totaal geen tekort aan leraren of what so ever, maar laten we eerlijk zijn wie wil er in godsnaam in de grote steden dat tuig les geven?

frankie

Bericht door frankie » 10 jul 2022, 10:57

Niet best, de school in dat stuk. Maar de laatste alinea klopt niet. Er is in Nederland géén regio zonder leraren tekort. Percentages tekort in de grote steden zijn wel hoger, dat klopt.

Shakes

Bericht door Shakes » 11 jul 2022, 10:12

Het IJburg college is kort geleden al failliet gegaan.

Als ik het zo lees ligt het probleem niet zo zeer bij de docenten maar bij een incapabele leiding. Helaas is dat bij mij nu ook al een aantal jaren het geval. Grote praatjes op LinkedIn maar niet met leerlingen, met name uit het VMBO, in contact willen komen. Slecht gekleed midden management dat een leuk salaris krijgt en daarmee allerlei vriendjes zoals kwaliteitsmedewerkers en kwartiermakers inhuurt. Corona gelden die worden verspild voor van alles op verlaging van de werkdruk van de docenten na.

Jammer dat ze zuidoost erbij halen. In 20+ jaar nog nooit uitgescholden of andere vormen van agressie meegemaakt en dan zit ik volgens de media dagelijks in het hol van de leeuw😄

Crookie

Bericht door Crookie » 11 jul 2022, 11:35

Ligt echt aan welke school/management. Helaas heb ik wel aparte toestanden meegemaakt op een ‘zwarte’ school die meermaals onder de norm scoorde, afpersing onder leerlingen leerlingen wisselend management, 73% slaging percentage van vwo’ers bv.

JP

Bericht door JP » 11 jul 2022, 11:43

Shakes schreef: 11 jul 2022, 10:12 (...)
Jammer dat ze zuidoost erbij halen. In 20+ jaar nog nooit uitgescholden of andere vormen van agressie meegemaakt en dan zit ik volgens de media dagelijks in het hol van de leeuw😄
Ik blijf er bij dat het voorkomen van diegene die voor de klas staat ook overwicht heeft aan de leerlingen. Begreep dat je zelf ook geen lucifer bent.
Maar dat overwicht mis je ook bij andere beroepen waar je respect moet afdwingen en krijgen. Agente, boa's maar ook medewerkers op de ambu. Ze hebben allemaal meer en meer te maken met intimidatie, maar lok je dat ook niet uit met (alle respect) 2 ielige blonde meiden, net droog achter de oren, net hun diploma in zak....en die worden naar conflicten gestuurd ? De tijd van thee drinken en lieve woordjes is voorbij. Nee, het moet ook geen knokploeg zijn, maar een stevige, potige vent erbij, die je niet met een pink omver duwt. Daar blijf ik bij, dat beeldt al respect uit, als ze uit de auto stappen.

Plaats reactie