Volkswagen Touareg R50
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Volkswagen Touareg R50
In another world premiere for the Australian International Motor Show, Volkswagen has announced it will unveil its new Touareg R50 in Sydney next week (11 October). Developed by a team of specialists at Volkswagen Individual GmbH, the Touareg R50 is one of the most powerful SUVs in the world. While Volkswagen has yet to announce detailed specifications, it promises the R50 boasts "generous" increases on the 230kW of power and 750Nm of torque produced by the current V10 TDi model on which it is based. Bigger wheels and tyres and tweaked suspension complete the high-performance package. Volkswagen Individual GmbH has also designed new exterior and interior features to reflect the R philosophy.
The R50 is the third model to appear under Volkswagen's sporty R label, following in the footsteps of the Golf R32 and the new Passat R36 - which was launched last month at the Frankfurt motor show. All three models have 4MOTION all-wheel drive to guarantee optimal traction
[img:800:640]http://images.worldcarfans.com/articles ... 001.1L.jpg[/img]
The R50 is the third model to appear under Volkswagen's sporty R label, following in the footsteps of the Golf R32 and the new Passat R36 - which was launched last month at the Frankfurt motor show. All three models have 4MOTION all-wheel drive to guarantee optimal traction
[img:800:640]http://images.worldcarfans.com/articles ... 001.1L.jpg[/img]
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
Familielid rijd in een Touareg 3.2 V6. Zijn prima wagens, en de V6 produceert nog eens een leuke brul. Waarschijnlijk willen ze de R50 dicht bij de toekomstige V12 tdi van audi plaatsen. Ik denk dat je moet rekenen op ongeveer 370-400 pk en 900-1100nm of torque.
Daar kan je wel een paardetrailer mee trekken
Daar kan je wel een paardetrailer mee trekken

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Circa 140.000 euro
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=44503
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=44503
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 15:23
- Locatie: Nijmegen
Ik heb tijdens mijn stage in Wolfsburg met een oud model W12 individual mogen rijden. Rechtuit gaat het erg hard voor zo'n hok, en de demping en vering was best hard. Maar toch sleep je 2500 kg mee waardoor je je in de bochten gevoelsmatig toch maar in houdt.Rico v Velzen schreef:Ik heb gewoon geen idee hoe zo'n ding nou rijd ?
Als autobahn cruiser was ie perfect op het verbruik van 1 op 3 na, maar los daarvan gaat het wel snel vervelen.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
DDX schreef:ziet er goed uit, maar mag hopen dat je ook een 200liter tank hebt ofzo, kan je lekker in 1 keer naar je bestemming rijden 8)


Ik heb wel eens in een standaard R5 2.5TDI gereden en dat is gewoon een drama van een wagen. De mooiste was nog een blote konten uitvoering met handbak, stof en geen luchtvering. Wat een kl#te ding. Op de terugweg had ik gelukkig een Sharan TDI mee.........dus kun je nagaanErikKramer schreef:Ik heb een aantal keren in een getweakte Touareg 2.5TDI gereden, rijdt best wel goed voor zo'n grote bak. Je bent wel duidelijk met een grote zware auto onderweg, maar eenmaal daaraan gewend kun je nog best de gang erin houden![]()
Maarre waar blijft die Q7 V12 TDI nou???

Een Touareg is alleen leuk met een heeeeeeeele dikke motor en luchtvering maar dan altijd nog liever een limo met dezelfde motor.
Zo´n R50 vind ik echt een auto met een identiteit crisis. Een offroad ontworpen auto (in de basis eigenlijk dan) met sportieve weg aspiraties

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Heerlijk auto is de Touareg V10, zeker met (zware) aanhangwagen. Je staat versteld wat voor auto je bij je moet hebben om er voorbij te komen. Geluid valt voor een diesel best mee. Verbruik gem (met goed doortrappen) 1 op 7 dus valt best mee voor zo'n mastodont.
Helaas toch wat problemen mee gehad (turbo's 2 keer vervangen), dus na een jaar en 60k toch de deur uit gegaan. Nou was dit een van de eerste series, volgens mij zijn is de auto nu redelijk probleemvrij. Denk dat ik deze zeker weer zou overwegen als ik in de markt zou zijn voor een dikke diesel SUV.
De R50 beetje over de top denk. 350pk krijgt een willekeurige chipboer er ook wel uit.
Helaas toch wat problemen mee gehad (turbo's 2 keer vervangen), dus na een jaar en 60k toch de deur uit gegaan. Nou was dit een van de eerste series, volgens mij zijn is de auto nu redelijk probleemvrij. Denk dat ik deze zeker weer zou overwegen als ik in de markt zou zijn voor een dikke diesel SUV.
De R50 beetje over de top denk. 350pk krijgt een willekeurige chipboer er ook wel uit.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 15:23
- Locatie: Nijmegen
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Een V8 diesel of benzine? Geloof het of niet maar een V8 benzine houdt niet over in zo'n bak van 2400kg. Een 3.0 TDI vind ik kwieker aanvoelen omdat je het gaspedaal minder diep hoeft in te drukken om een duw in je rug te voelen. Bovenin toeren is het een anderverhaal maar met SUV hoog in toeren rijden
De Range Rover vind ik ook gaaf maar dat vind ik zelfs van een oude Vogue. Het is de trendsetter geweest ook al heeft het lang geduurd

De Range Rover vind ik ook gaaf maar dat vind ik zelfs van een oude Vogue. Het is de trendsetter geweest ook al heeft het lang geduurd

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fabian en 3 gasten