Ford Fiesta ST is binnen 07-03-2008*Eindelijk foto's*
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik vind de 207RC oid heel leuk. Of anders de Clio denk ik. Zoals Mattijs z´n Fordje( 8) ) heeft is ook prima. Vind zelf de Focus ST bof GOlf GTI erg leuk voorzover ik de laatste jaren niet in hothatches behalve m´n ex S3 en een Clio II V6 heb gerden denk ik dat vooral de kracht in eigenlijk alle wagens me gewoon tegen zal vallen. Maar ze zullen wel lekker sturen denk ik tot een bepaalde grens... 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Voor wie het interesseert, mijn ervaringen met de Polo GTI Cup Edition, dezelfde die in Autovisie net getest is: http://www.carmaniacs.nl/index.php?opti ... &Itemid=84
Ik vond 'em heerlijk
, alleen veel te duur.
Ik vond 'em heerlijk

- Scooby Leo
Even dit topic omhoog halen
Ik heb met de volgende modellen proefgereden:
Renault Clio RS
Volkswagen Polo GTi
Ford Fiesta ST
Seat Ibiza Cupra
Ik zal kort mijn ervaringen opschrijven.
Renault:
superauto, voldoende pit vooral dankzij de 6-bak. Remmen zijn in 1 woord fantastisch. Ik heb nog nooit een auto gereden met standaard zulke goed remmen. Hoe harder je deze auto de bocht omgooit, hoe leuker deze auto dat vindt.
Nadeel: prijs. Deze auto is gewoonweg te duur als je hem bv vergelijkt met de Ford en Seat.
Volkswagen:
leuk autootje, model spreekt me wel aan. Stuurt redelijk strak maar mist gewoon iets. Hij is iets te braaf. Heeft net te weinig vermogen.
Nadeel: prijs. Ook te duur ondanks het feit dat deze kwalitatief wel het beste is.
Ford:
Deze auto is mij 100% meegevallen. Wat kun je leuk en hard gooien en smijten met dit autootje. Heeft eigenlijk iets te weinig rechtuit snelheid maar dit wordt gecompenseerd door bochtgedrag. Remmen zijn redelijk tot goed. De prijs van deze auto is natuurlijk helemaal fantastisch. Stukken goedkoper dan bv de Renault. Ander voordeel: deze auto is wel in het wit leverbaar 8)
Seat:
wat je tekort aan vermogen hebt in de Polo heeft deze ruim voldoende. 180 pk doet toch wel wat met dit autootje. Ik heb de uitvoering met std remmen gereden. Ik zou zelf voor de uitvoering met Brembo's gaan.
De auto is recentelijk met 2500 euro in prijs verlaagd waardoor deze auto weer competitief is. Onderstel valt me niet tegen maar de Ford is beter
Nadeel: volgend jaar komt er een nieuw model uit. Ook vind ik het interieur maar magertjes.
Stand to nu toe:
1) Ford
2) Seat
3) Renault (puur vanwege prijs)
4) Volkswagen.
Heeft iemand nog suggesties, ideeën en/of meningen over deze modellen?
Ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik heb met de volgende modellen proefgereden:
Renault Clio RS
Volkswagen Polo GTi
Ford Fiesta ST
Seat Ibiza Cupra
Ik zal kort mijn ervaringen opschrijven.
Renault:
superauto, voldoende pit vooral dankzij de 6-bak. Remmen zijn in 1 woord fantastisch. Ik heb nog nooit een auto gereden met standaard zulke goed remmen. Hoe harder je deze auto de bocht omgooit, hoe leuker deze auto dat vindt.
Nadeel: prijs. Deze auto is gewoonweg te duur als je hem bv vergelijkt met de Ford en Seat.
Volkswagen:
leuk autootje, model spreekt me wel aan. Stuurt redelijk strak maar mist gewoon iets. Hij is iets te braaf. Heeft net te weinig vermogen.
Nadeel: prijs. Ook te duur ondanks het feit dat deze kwalitatief wel het beste is.
Ford:
Deze auto is mij 100% meegevallen. Wat kun je leuk en hard gooien en smijten met dit autootje. Heeft eigenlijk iets te weinig rechtuit snelheid maar dit wordt gecompenseerd door bochtgedrag. Remmen zijn redelijk tot goed. De prijs van deze auto is natuurlijk helemaal fantastisch. Stukken goedkoper dan bv de Renault. Ander voordeel: deze auto is wel in het wit leverbaar 8)
Seat:
wat je tekort aan vermogen hebt in de Polo heeft deze ruim voldoende. 180 pk doet toch wel wat met dit autootje. Ik heb de uitvoering met std remmen gereden. Ik zou zelf voor de uitvoering met Brembo's gaan.
De auto is recentelijk met 2500 euro in prijs verlaagd waardoor deze auto weer competitief is. Onderstel valt me niet tegen maar de Ford is beter
Nadeel: volgend jaar komt er een nieuw model uit. Ook vind ik het interieur maar magertjes.
Stand to nu toe:
1) Ford
2) Seat
3) Renault (puur vanwege prijs)
4) Volkswagen.
Heeft iemand nog suggesties, ideeën en/of meningen over deze modellen?
Ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden.
-
Dat je de Clio ondanks de prijs hebt getest betekend dat je eventueel je budget wat kunt stretchen?
Van het rijtje ziet deze er naar mijn mening echt onwijs veel beter uit dan de overige wagens. Daar zou ik absoluut maandelijks voor willen bijleggen (mag dat bij jou?).
De Seat wordt volgend jaar vervangen, maar de Polo en Fiesta hebben ook beide al een tijdje terug hun facelift gehad. Daar zal op korte termijn wel een compleet nieuw model voor worden voorgesteld.
Van het rijtje ziet deze er naar mijn mening echt onwijs veel beter uit dan de overige wagens. Daar zou ik absoluut maandelijks voor willen bijleggen (mag dat bij jou?).
De Seat wordt volgend jaar vervangen, maar de Polo en Fiesta hebben ook beide al een tijdje terug hun facelift gehad. Daar zal op korte termijn wel een compleet nieuw model voor worden voorgesteld.
- Dutch
Hoe is de bouwkwaliteit van de nieuwe Clio? Beter dan de vorige? Zo ja, en je wilt 'm betalen, dan zou dat ook mijn keus zijn. Is IMHO wel een heel andere categorie (groter, zwaarder, sneller) dan de andere drie, dus in die zin de meerprijs ook weer waard.
Dat de Fiesta je is meegevallen, verbaast me trouwens niet.
Dat de Fiesta je is meegevallen, verbaast me trouwens niet.

- Dennis van der Schoot
Absoluut de Clio!!! Geweldig chassis
.
Dit al gelezen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6189

Dit al gelezen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6189
- VLA
- Francisco
ik draag honda een warm hart toe. heb zelf 3 jaar een civic vti gehad. maar de huidige ctr heeft geen lsd meer en is softer geworden. wat ik uit rondetijden hier en daar kan opmaken is nu niet het neusje van de zalm meer. als je NA wil dan kun je er natuurlijk niet omheen zo'n vtec.
wat de japanse versie doet weet ik niet. zijn er bewijzen?
- Jan Visser
Het bewijsFrancisco schreef:ik draag honda een warm hart toe. heb zelf 3 jaar een civic vti gehad. maar de huidige ctr heeft geen lsd meer en is softer geworden. wat ik uit rondetijden hier en daar kan opmaken is nu niet het neusje van de zalm meer. als je NA wil dan kun je er natuurlijk niet omheen zo'n vtec.

- Scooby Leo
Vandaag de knoop doorgehakt.
Het is een witte Fiesta ST geworden. Alle opties zitten erop. Ook het striping pakket. Tevens wordt er een complete Miltek uitlaatlijn onder gemonteerd, met behoud van garantie.
Ook worden de wielen Frozen white gespoten. Ik heb dan tenminste een ST die niemand anders in NL heeft.
Hij wordt ergens half januari geleverd.
gr Leo
Het is een witte Fiesta ST geworden. Alle opties zitten erop. Ook het striping pakket. Tevens wordt er een complete Miltek uitlaatlijn onder gemonteerd, met behoud van garantie.
Ook worden de wielen Frozen white gespoten. Ik heb dan tenminste een ST die niemand anders in NL heeft.
gr Leo
- Scooby Leo
- MartijnGizmo
Zonder die rare kikkeroogjes.....Scooby Leo schreef:[img:800:600]http://i20.tinypic.com/wjcrbb.jpg[/img]
PS dit is wel het model voor de facelift.
- Michel P
Goede keuze, super kleur, heel veel plezier met dit mooie stukje speelgoed.Scooby Leo schreef:Vandaag de knoop doorgehakt.
gr Leo
Michel