Het grote "Wie gaat er naar de Norschleife" topic
- Paskal
- Auto: meerdere
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dit heb ik ook begrepen Pascal.Paskal Morriën schreef:Mark,
Ik hoop dat je niet bent geweest, want ik las elders dat hij weer eens de hele dag is dicht gebleven door die rotmistDaarom haat ik dit jaargetijde am Ring. Normaal is het al niet te voorspellen, maar nu kun je zo maar een weekend lang getracteerd worden op een mistige en dus gesloten Ring
Kreeg een berichtje van iemand die voor een gesloten poort stond. Volgens hem was vooral door mist op Döttinger Hohe de baan dicht. Voor de rest was de baan vrij van mist als ik hem mag geloven.
Ook begreep ik van hem dat er op een gegeven moment 13 McLaren SLR's voor de webcam hebben gestaan

- Sander S.
-
Dat zou balen zijn want wij gaan met een groepje Seat's de 20e en 21e maar staat dit nergens van te voren aangegeven? Ik vind het namelijk zonde om 4 uur te rijden om voor een dichte ring te gaan staan.Paskal Morriën schreef:Mark,
Ik hoop dat je niet bent geweest, want ik las elders dat hij weer eens de hele dag is dicht gebleven door die rotmistDaarom haat ik dit jaargetijde am Ring. Normaal is het al niet te voorspellen, maar nu kun je zo maar een weekend lang getracteerd worden op een mistige en dus gesloten Ring
- GTRene
Hopelijk wordt het maandag de 8e als ik van plan ben te gaan wel mooi weer...ik ga er heen omdat een paar PH members ook wat members van hier dan op de Ring zijn na het weekend van Spa classics...dus ook een stel Engelsen met leuk spul 8) maarja er is meestal wel leuk spul daar
misschien ook eens weer de kamera meenemen immers op een maandag niet zo druk en misschien wel wat testmule's die daar rondcrossen?

- Ruud Hulsegge
- Tom V
Nou ik denk dat ik eind van de maand er een langs ga, afhankelijk van het weer. Voor het eerst dan dus
Ben er al twee keer geweest alleen de eerste keer was het te slecht weer dus mochten we wel @ GP Strecke rijden voor diezelfde prijs
, was best aardig. De tweede keer was er een gesloten trackday, erg leuk om te zien maar weinig actie voor mij dus eigenlijk.
Ben toch wel benieuwd waar iedereen zich zo druk om maakt.

Ben toch wel benieuwd waar iedereen zich zo druk om maakt.

- Jorrit
@Tom
Daar ben je tegen de tijd dat je bij Quidelbache Hohe/Flugplatz bent wel achter. Passagiers die bij mij hun eerste rondje mee reden hadden allemaal een "oh sh*t, WTF is dit??" reactie
Moet je wel even Hatzenbach en Hocheichen overleven. Dat zijn de eerste 2 "beginners" oeps bochten.
En na de Fuchrohre komt Adernauer Forst. En dat is de grootste beginners "oeps" bocht van de hele wereld
Daar ben je tegen de tijd dat je bij Quidelbache Hohe/Flugplatz bent wel achter. Passagiers die bij mij hun eerste rondje mee reden hadden allemaal een "oh sh*t, WTF is dit??" reactie
Moet je wel even Hatzenbach en Hocheichen overleven. Dat zijn de eerste 2 "beginners" oeps bochten.
En na de Fuchrohre komt Adernauer Forst. En dat is de grootste beginners "oeps" bocht van de hele wereld
- Tom V
Haha, ik ben er van op de hoogte dat het een zogezegd gevaarlijk circuit is. Was ook absoluut niet van plan er een auto te gaan afschrijven, eerder eens rustig een paar rondjes rijden. Puur om te zien hoe of wat.Jorrit schreef:@Tom
- Peter Tunissen
Had even gebeld, want er waren in totaal een stuk of 25 DF'ers daar vandaag.Robin schreef:ik heb zin om morgen 7 oct naar de Ring te gaan. Nog anderen ook?
Heb je niet gezien, ben je uiteindelijk wel gegaan?
Vond het geweldig leuk om weer eens met de e30 op de Ring te kunnen rijden, maar vanwege kansloze drukte en meer sluitingen dan in een TBS-kliniek (inside joke

Eerste rondje ging best aardig, maar meer gele vlaggen dan bochten gezien, tweede en derde rondje helaas erg veel snelle auto's en brommers achter me waardoor ik meer naast dan op de lijnen gereden heb en het vierde rondje ging eindelijk eens heerlijk goed, grootste gedeelte achter een fokking snelle Clio turbo aan gereden, de aansluiting daarmee uiteindelijk vanwege een in de weg rijdende brommer verloren en me daarna maar even op laten jagen door een schitterende gifgroene 997 GT3 RS. Die kwam over 8km ongeveer 100 meter dichterbij, dus toen hij na het uitkomen van de kleine carussel op mijn achterbumper zat maar even het knipperlicht naar rechts aan gedaan, maar stiekem toch zelf ook vol op het gas.
Gare rammel e30 vs prachtige Porker: 1-0. Bij het aanremmen voor de volgende bocht was het gat weer 10 meter. Deze mijnheer bleek achter het stuur van de Porsche te zitten:

Dat 316i logo moet er nog achterop, dan is hij af.

Verder nog mijn grootste moment ooit op de Ring gehad in het eerste rondje toen we met drie man in de auto vrolijk volgas naar beneden richting Fuchsröhre gingen, eigenlijk net zo vrolijk ook weer volgas daar naar boven wilden maar een auto links in de vangrail aantroffen en een bestuurder midden op de weg die nog even een stuk van zijn versplinterde voorspoiler op wilde rapen.

Vol in de remmen, auto die alle kanten op schuift, uiteindelijk de rem maar weer los gelaten en naar rechts gestuurd en godzijdank besloot hij de andere kant op te springen en konden we er met +/- 160 op de teller nog netjes langs, maar ernstig niet leuk om tegen te komen.
- GTRene
@Peter
scary moment zeg als zo'n persoon met zo'n snelheid midden op de baan staat
Vandaag maandag dus ga ik er ff heen, had ik beloofd en het weer schijnt goed te zijn, er komen wat engelsen en wat NL mensen van PH en DF de baan is open van 13 tot 19u misschien dat ik nog iemand van jullie daar tref...ik ga zo vertrekken.

Vandaag maandag dus ga ik er ff heen, had ik beloofd en het weer schijnt goed te zijn, er komen wat engelsen en wat NL mensen van PH en DF de baan is open van 13 tot 19u misschien dat ik nog iemand van jullie daar tref...ik ga zo vertrekken.
- Jorrit
Er is geen rustige maand meer, Misschien als je geluk heb en de eerste wintermaanden hebben mooi weer. Maar vanaf April is het bijna elk weekend met mooi weer druk.
En zelfs de maandagen van 13:00 tot 19:30 worden steeds drukker
Wat wel opvalt is dat het aan het einde van de dag snel rustiger word. Zo rond 17:30 lijkt iedereen in eens vertrokken te zijn. En als je maandag avond om 18:45 a 19:30 nog rijd lijk het wel of je alleen bent.
En zelfs de maandagen van 13:00 tot 19:30 worden steeds drukker
Wat wel opvalt is dat het aan het einde van de dag snel rustiger word. Zo rond 17:30 lijkt iedereen in eens vertrokken te zijn. En als je maandag avond om 18:45 a 19:30 nog rijd lijk het wel of je alleen bent.
-