Ik rij bij DF vaak met een open helm, vergelijkbaar met je plaatje.
Waar ik vaak tegen aanloop is dat niet alle trackday aanbieders een auto met stoffen dak toestaan met een open face helm, dan is vaak een full face verplicht. Meestal is open face met een normale dichte auto ok.
(Maar zoek hier vooral meer ervaringen dan alleen de mijne)
Zoals hierboven; voor je fiat is een open face helm prima.
Mocht je ooit als passagier in een cabrio meerijden op het circuit dan kan het een dingetje zijn.
Iemand de achterliggende gedachte hiervan? Bij een Ariel Atom zonder voorruit, BAC Mono of Lotus 3 Eleven snap ik het nog vanwege stenen en stukker rubber die recht in je gezicht vliegen.
Alleen bij een normale cabrio heb je de voorruit die dat tegen houdt.
Ik denk toch dezelfde reden als je zelf al meld voor de ruitloze auto’s , met voorruit minder kans maar kan alsnog natuurlijk spul naar binnen vliegen en je gezicht raken.
Ik heb met dak eraf rijdend wel eens een vlieg met behoorlijke snelheid op mijn voorhoofd gehad dat doet al best zeer. Laat staan als het op circuit een stuk grind of rubber is.
Gebruik je hem alleen in de auto dan gewoon open idd.
Zelf heb ik een integraal maar die gebruik ik ook op de motor. Vond het onzin om twee helmen te kopen.