Korte update: de auto bevalt geweldig. Verbruik tijdens winterse omstandigheden (lees: temperatuur tussen -10C en 0 graden en wegdek met ijs/sneeuw) tussen 22KWh/100KM op lange ritten en 35KWh/100km op korte ritjes. Realistische range met 100% charge zo'n 400km. Ik denk dat daar in de zomer nog wel 10% bij komt. Voor ons gebruik is dat meer dan voldoende. Daarnaast blijven de 531pks natuurlijk leuk, zie er naar uit om die in de zomer op schone wegen eens te gebruiken op wat leuke bergritjes. Over 2 weken gaan we een weekendje naar Norefjell, dat is een skigebied op 1,5 uur van Oslo en de weg er naar toe is al leuk. Eind februari gaat de auto naar de dealer voor een grote software update. Ik heb nog niet uitgevonden wat er precies verbeterd wordt.
Minder goed nieuws is dat ik wat stoeprand schade heb aan 1 van de velgen. Waarschijnlijk gebeurt bij fileparkeren in Oslo met veel sneeuw op straat waardoor ik de stoep niet goed kon zien. Is dit goed te repareren? Zou de hele velg gespoten moeten worden of kan dat met een "spot repair"? Denk dat ik het laat doen als ik naar de zomerbanden wissel.
De i3S bevalt ook erg goed, maar daar rijdt m'n vrouw voornamelijk in dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Geen klachten in elk geval