Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 jun 2022, 09:59

Hier word ik ook beetje moe van....

'Onduidelijkheid voor reizigers die niet vanaf Schiphol kunnen vliegen'
Herman Brood (RIP) zou waarschijnlijk zeggen: 'Probeer dan het Amsterdam Hilton....'

https://nos.nl/artikel/2433015-onduidel ... en-vliegen

Maar dit is koren op de molen van concurrerende in de redelijke buurt zijnde airports zoals Brussel , Düsseldorf, Frankfurt. Europa is nogal klein en voor de reziger die echt weg wil: Waar een wil is is een weg.....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 jun 2022, 10:14

Ik vloog de laatste keer over Frankfurt ipv Amsterdam en in Frankfurt ging het toch een aardig stuk sneller.

Daarnaast hebben tickets over AMS echt bizarre prijzen.

WJ

Bericht door WJ » 17 jun 2022, 17:32

Robin schreef: 17 jun 2022, 09:52 Als een organisatie voor de Max Snelheid terug naar 130km(en die bestaat) de Staat/Kabinet aanklaagt krijgt die nul op 't rekest van de rechters
Dat komt omdat er nergens is afgesproken dat het op een bepaald moment weer omhoog moet.
Dat is het probleem met dat Urgenda gedoe, onze gekozen halve zolen hebben zelf die (te hoge) doelen gezet, dat is afgesproken en wat Urgenda doet is ze daar aan houden. :?

Voor de wet vrij simpel

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 jun 2022, 17:38

Die 130kmh wordt denk ik nooit meer wat, al mag het rijdt 90% vanwege de brandstofkosten alsnog 100 rechts en eentje in de trein vooraan links 101 op de cc.

S’avonds op de trajecten waar het dan mag merk ik dat het nog nauwelijks kan door bovenstaande. (In de randstad althans, wellicht in Friesland / uithoeken van het land dat het anders is)

Tom

Bericht door Tom » 18 jun 2022, 09:37

Robin schreef: 17 jun 2022, 09:59

Ik snap het ook gewoon niet. Je praat over ongeschoold werk. Een te kort houd in dat je te weinig betaald. Logisch want het zit tegen het minimumloon en het is zwaar werk. Maar in zo'n organisatie als Schiphol moet het kopje "Personeelskosten bagage" in hun jaarrekening toch peanuts zijn vergeleken met alle andere kosten die ze hebben? Mij lijkt schade inmiddels stukken hoger te zijn dan er even een paar miljoen extra tegenaan te gooien om zsm dit probleem de wereld uit te helpen?

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2022, 09:48

WJ schreef: 17 jun 2022, 17:32
Robin schreef: 17 jun 2022, 09:52 Als een organisatie voor de Max Snelheid terug naar 130km(en die bestaat) de Staat/Kabinet aanklaagt krijgt die nul op 't rekest van de rechters
Dat komt omdat er nergens is afgesproken dat het op een bepaald moment weer omhoog moet.
Dat is het probleem met dat Urgenda gedoe, onze gekozen halve zolen hebben zelf die (te hoge) doelen gezet, dat is afgesproken en wat Urgenda doet is ze daar aan houden. :?

Voor de wet vrij simpel
Natuurlijk is Den Haag/EU verantwoordelijk en schuldig aan dit soort toestanden, maar Urgenda fokt de boel nog meer op. Dan nog: Een (partijdige in dit soort gevallen en kijk naar coronabeleid....) rechter mag dit soort dingen nooit bepalen in een democratie zoals de onze.

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2022, 09:50

Martijn_bmw schreef: 17 jun 2022, 17:38 Die 130kmh wordt denk ik nooit meer wat, al mag het rijdt 90% vanwege de brandstofkosten alsnog 100 rechts en eentje in de trein vooraan links 101 op de cc.

S’avonds op de trajecten waar het dan mag merk ik dat het nog nauwelijks kan door bovenstaande. (In de randstad althans, wellicht in Friesland / uithoeken van het land dat het anders is)
Ik zit ook nog wel eens in de Randstad en ook op maandagen wel. Ik kan 'zo' overal redelijk 140-160 aanhouden vanaf
Lelystad --->A'dam R'dam omgeving , doe ik niet(ligt bij mij niet aan brandstofkosten, maar aan het niet weer m'n rbw kwijt willen zijn). Goed ik spreek niet voor 'de massa', maar het kán dus gewoon wel hoor Martijn.

CRZ

Bericht door CRZ » 18 jun 2022, 09:55

Tom schreef: 18 jun 2022, 09:37
Robin schreef: 17 jun 2022, 09:59

Ik snap het ook gewoon niet. Je praat over ongeschoold werk. Een te kort houd in dat je te weinig betaald. Logisch want het zit tegen het minimumloon en het is zwaar werk. Maar in zo'n organisatie als Schiphol moet het kopje "Personeelskosten bagage" in hun jaarrekening toch peanuts zijn vergeleken met alle andere kosten die ze hebben? Mij lijkt schade inmiddels stukken hoger te zijn dan er even een paar miljoen extra tegenaan te gooien om zsm dit probleem de wereld uit te helpen?
Zonder alle inhoud in te gaan; Schiphol heeft geen contract met de afhandelaren, dat zijn de airlines.

Daarnaast hebben zo ongeveer alle grote luchthavens dezelfde problemen, ook Frankfurt, ook Londen, ook Brussel (die niet zo groot is btw)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 jun 2022, 10:24

Robin schreef: 18 jun 2022, 09:50
Martijn_bmw schreef: 17 jun 2022, 17:38 Die 130kmh wordt denk ik nooit meer wat, al mag het rijdt 90% vanwege de brandstofkosten alsnog 100 rechts en eentje in de trein vooraan links 101 op de cc.

Ik zit ook nog wel eens in de Randstad en ook op maandagen wel. Ik kan 'zo' overal redelijk 140-160 aanhouden vanaf
Lelystad --->A'dam R'dam omgeving , doe ik niet(ligt bij mij niet aan brandstofkosten, maar aan het niet weer m'n rbw kwijt willen zijn). Goed ik spreek niet voor 'de massa', maar het kán dus gewoon wel hoor Martijn.
Ik rij mijn 25.000km pj voor 90% in de randstad en heb toch echt andere ervaringen.
Tuurlijk een enkele keer is er vrij baan maar meest van de tijd is het alle banen dik naast elkaar hangen met soms mogelijkheid tot een “sprintje” naar de volgende prop verkeer. Maar gewoon lekker een uurtje met 140 op de cc naar je bestemming rijden is mij al in tijden niet meer gelukt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 jun 2022, 10:33

Rijden jullie zó hard?

JP

Bericht door JP » 18 jun 2022, 10:35

Dat mag toch niet ? ....en dan nog eens het verbruik..... :shock:

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2022, 10:38

Dat is ook wel zo Martijn, maar 100 of 130. Ik rij altijd '120' waar ik '100' mag en dan rij ik toch wat lekkerder door, ook in die Randstad(met dan nóg drukkers achter me vaak)
Propverkeer maak ik daar natuurlijk ook mee, maar er zitten zoveel stukken bij dat je wel echt redelijk hard kunt gaan . In de spits is 't een ander verhaal. Dan is 't overal druk, hier ook hoor. Bijvoorbeeld dat A4 stuk bij Schiphol bij dat La Place(ex Rick's) viaduct Restaurant, daar is 't best altijd druk, maar dat ligt meer aan de linksplakkers lol en daar net na (dus Ri Den Haag) kun je heen en weer op die brede stukken best hard.

Kadett

Bericht door Kadett » 18 jun 2022, 10:41

Woensdag in ochtenspits retourtje A1-A4 gedaan en zoals al vaker gezegd, enkel bij Amersfoort-> Baarn waar 4 baans wordt kan je even 2-3km gas intrappen en misschien de 160-170 aantikken. Daarna is het weer treintje rijden.

Verder bij A6-> A1 best vaak een medelander die er een sport van maakt in zijn A3/Golf/A klasse door het verkeer heen te zigzaggen met vaak stukje uitvoeg/vluchtstrook.

Die momenten hoop ik altijd dat voorbij viaduct Muiden die politie Audi A6 staat.

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2022, 10:53

Maarten herkenbaar die medelanders in A3's van het jaar kruik ook Ring A'dam te 150en. Ik durf dat allemaal niet meer (daar)......

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 jun 2022, 11:07

10-20 jaar gelden, als je over de A7 vanaf Amsterdam richting Friesland reed, kon je 180 rijden op vrijdagmiddag en dan kwam je de rest van het verkeer haast nog niet voorbij. Nu word je al niet meer ingehaald als je 110 rijd en als je dan een keer 160-170 rijd dan zie je enkel blikken van ongeloof bij de overige bestuurders :lol:

Kadett

Bericht door Kadett » 18 jun 2022, 11:30

Het is voor mij geen probleem als iemand op de linkerbaan met 150-170 voorbij komt zetten als daar echt de ruimte is en rustig is. Maar ga niet met die snelheid door het overige verkeer zigzaggen als rijdende chicanes.

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2022, 11:35

Bert ///M3 schreef: 18 jun 2022, 11:07 10-20 jaar gelden, als je over de A7 vanaf Amsterdam richting Friesland reed, kon je 180 rijden op vrijdagmiddag en dan kwam je de rest van het verkeer haast nog niet voorbij. Nu word je al niet meer ingehaald als je 110 rijd en als je dan een keer 160-170 rijd dan zie je enkel blikken van ongeloof bij de overige bestuurders :lol:
Inderdaad! 20-30 jaar geleden heel veel A'dijk gereden (ex kwam uit Harlingen) Jonge jonge altijd voluit daar waar het kon (m'n auto was toendertijd niet zo snel dus '180' was al heel wat) Reed een keer op met 'n 5 serie omtrent die snelheid (dit is 25jaar terug ongeveer) vanaf Frl en ik vond het welletjes op een gevement(...) te planken maar ik haalde 'm in en dat was 't *even later* ik denk(voorgevoel) ik ga er even af bij parking Monument. Ik parkeren. Zwarte Golf(VR6?) naast me die onder/langs ons die 5er voorbij ziet denderen. Twee Wouten erin zag ik, die achter die 5er aan. Ik bleef even minuten staan en zag de 5er bij Motel Wieringerwerf parking en de VR6 daarachter staan. Agenten ernaast....

JP

Bericht door JP » 18 jun 2022, 11:38

Waarom zou je met 180 naar Friesland rijden ? Terug naar huis vanuit Friesland zou ik wèl begrijpen…..

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 jun 2022, 13:01

Robin schreef: 18 jun 2022, 11:35
Bert ///M3 schreef: 18 jun 2022, 11:07 10-20 jaar gelden, als je over de A7 vanaf Amsterdam richting Friesland reed, kon je 180 rijden op vrijdagmiddag en dan kwam je de rest van het verkeer haast nog niet voorbij. Nu word je al niet meer ingehaald als je 110 rijd en als je dan een keer 160-170 rijd dan zie je enkel blikken van ongeloof bij de overige bestuurders :lol:
Inderdaad! 20-30 jaar geleden heel veel A'dijk gereden (ex kwam uit Harlingen) Jonge jonge altijd voluit daar waar het kon (m'n auto was toendertijd niet zo snel dus '180' was al heel wat) Reed een keer op met 'n 5 serie omtrent die snelheid (dit is 25jaar terug ongeveer) vanaf Frl en ik vond het welletjes op een gevement(...) te planken maar ik haalde 'm in en dat was 't *even later* ik denk(voorgevoel) ik ga er even af bij parking Monument. Ik parkeren. Zwarte Golf(VR6?) naast me die onder/langs ons die 5er voorbij ziet denderen. Twee Wouten erin zag ik, die achter die 5er aan. Ik bleef even minuten staan en zag de 5er bij Motel Wieringerwerf parking en de VR6 daarachter staan. Agenten ernaast....
Haha. Ik ben een keer aangehouden op de A7 richting Amsterdam. Die agent in een Golf kwam bij Purmerend de snelweg op en pas bij Zaandam had hij het gat gedicht. Wat oudere man, 50+. Hij zegt je hebt een leuke auto en het is zondagavond. Als je het nou op 160 houd dan talen we er niet naar maar jij maakt het wel erg bont. Opgeschreven voor 169 km/u.

A7 was altijd de weg waar nooit echt gecontroleerd werd.

Mijn pa had destijds een scanner en woonde vlak bij de Afsluitdijk. Hoorde je de politie de brugwachter roepen of ze de brug even open konden zetten omdat ze een auto niet bij konden houden. Antwoord van de brugwachter: "Als hij zo hard ging is hij al voorbij!" :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2022, 13:32

lol mooi:)

Ergens 80/81 s. Kennis van pa kwam met z'n nieuwe 928 (!!!) en terug naar Adam via A'dijk. Politiehelicopter erboven kon hem niet bijhouden. Heeft nog in Telegraaf gestaan. Hij pa bellen dat het een iets duurder bezoekje was geworden:)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 jun 2022, 13:34

Bert ///M3 schreef: 18 jun 2022, 13:01
Robin schreef: 18 jun 2022, 11:35
Haha. Ik ben een keer aangehouden op de A7 richting Amsterdam. Die agent in een Golf kwam bij Purmerend de snelweg op en pas bij Zaandam had hij het gat gedicht. Wat oudere man, 50+. Hij zegt je hebt een leuke auto en het is zondagavond. Als je het nou op 160 houd dan talen we er niet naar maar jij maakt het wel erg bont. Opgeschreven voor 169 km/u.

A7 was altijd de weg waar nooit echt gecontroleerd werd.

Mijn pa had destijds een scanner en woonde vlak bij de Afsluitdijk. Hoorde je de politie de brugwachter roepen of ze de brug even open konden zetten omdat ze een auto niet bij konden houden. Antwoord van de brugwachter: "Als hij zo hard ging is hij al voorbij!" :tooth:
Haha mooie verhalen!
Dit is ook exact wat ik bedoelde hierboven, of de limit nou 100 of 130 is overdag. Dit soort dingen is (helaas) toch verleden tijd.

Zelf veel op de a12 gereden met zo’n stinger aan het raam, regelmatig Baarn - Cappelle aan de IJssel in 30min :tooth:
Mooie tijden :hungry:

Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2022, 13:37

Ja, wie had hier allemaal zo'n Stinger? Check!

Vind die nieuwe dingen te duur, dus dan maar de Flitsmeister ern opletten:)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 jun 2022, 13:47

Robin schreef: 18 jun 2022, 13:37 Ja, wie had hier allemaal zo'n Stinger? Check!

Vind die nieuwe dingen te duur, dus dan maar de Flitsmeister ern opletten:)
Eens toen een paar honderd (op MP) vond ik het wel waard.
Nu die huidige van 2k te duur, ik gebruik ook FM en zelf uiteraard opletten.

Dat opletten wordt wel steeds lastiger in de tijd van de stinger had je zo’n complete 3 poot stellage op de vluchtstrook staan, tegenwoordig zo’n klein klote kastje wat nog achter een hectometerpaal wegvalt…

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 18 jun 2022, 14:04

JP schreef: 18 jun 2022, 11:38 Waarom zou je met 180 naar Friesland rijden ? Terug naar huis vanuit Friesland zou ik wèl begrijpen…..
:clap:

Kadett

Bericht door Kadett » 18 jun 2022, 14:31

Werkt zo'n moderne stinger een beetje? Toendertijd bij Blik op de weg/Wegmisbruikers dat er actief naar gezocht werd. Is dit nog steeds zo?

Plaats reactie