Metchu's quest voor een nieuwe auto... (clio?)
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Metchu's quest voor een nieuwe auto... (clio?)
En in die quest ben ik tegen een renault clio 1.8 16V aangelopen. Persoonlijk leek het me een pittig autootje, tijdelijk voor ik aan een groter project kan beginnen.
( deze dus: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 0&cache=no )
het is klein, relatief veel fun (denk ik). Alleen ik heb totaal geen ervaring met deze auto's.
Zijn er mensen die ervaringen/tips hebben of eventueel alternatieven ? Is het bijvoorbeeld leuk op het circuit? Zijn er bekende kwaaltjes? Dat soort dingen. Mijn zus had 2 jaar geleden wel een 1.2RN en daar heb ik vaak met plezier in gereden. Dat is het enige wat me bij is gebleven van de auto. Dus ik was benieuwd of er iemand op het forum me een beetje wegwijs kon maken. (ik ben namelijk nooit into franse auto's geweest)
tnx
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/6/71a ... 3be596.jpg[/img]
[img:415:303]http://members.lycos.nl/rielnotermans/Royke.JPG[/img]
( deze dus: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 0&cache=no )
het is klein, relatief veel fun (denk ik). Alleen ik heb totaal geen ervaring met deze auto's.
Zijn er mensen die ervaringen/tips hebben of eventueel alternatieven ? Is het bijvoorbeeld leuk op het circuit? Zijn er bekende kwaaltjes? Dat soort dingen. Mijn zus had 2 jaar geleden wel een 1.2RN en daar heb ik vaak met plezier in gereden. Dat is het enige wat me bij is gebleven van de auto. Dus ik was benieuwd of er iemand op het forum me een beetje wegwijs kon maken. (ik ben namelijk nooit into franse auto's geweest)
tnx
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/6/71a ... 3be596.jpg[/img]
[img:415:303]http://members.lycos.nl/rielnotermans/Royke.JPG[/img]
- Niels
- Berichten: 22281
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Ivar
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
- Locatie: Rotterdam
Het zijn echt hele leuke auto's! Het is nog heel puur autorijden! Probeer er voor op het circuit een zonder stuurbekrachtiging te vinden! Vind ik lekkerder, beter gevoel en iets directer! Let verder heel goed op roest! Ze roesten echt allemaal bij de achterschermen! Verder gaat er nog wel is iets elektrisch stuk;-) Motorblok is daarintegen erg sterk!
Mocht je meer vragen hebben laat maar weten!
Groetjes Ivar
(Eigenaar van een Clio 16v)
Mocht je meer vragen hebben laat maar weten!
Groetjes Ivar
(Eigenaar van een Clio 16v)
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
ik ga binnekort maar is een testritje maken in een 16V en wil ook wel even een rsi proberen. Ik krijg het gevoel dat menigen zich al uitgeleefd hebben op deze auto en dat een redelijk goede niet echt makkelijk te vinden is ...
Ik wil er in ieder geval toch in gereden hebben en even voelen en met eigen ogen kijken, dat lijkt me wijs. Maar ben er nog niet helemaal over uit en gerust op (terwijl het me een leuke auto lijkt).
ps ivar, je komt toevallig als geroepen
ik had op het moment deze op het oog: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... zwart.html
of deze:
http://www.speurders.nl/autos/renault/3 ... _drs_.html
of zit er aan die 2e echt teveel werk en is het het niet waard?
heb op het renault forum wel al gekeken waar er op gelet moet worden bij aanschaf, maar dat maakt me alleen maar getergder
Ik wil er in ieder geval toch in gereden hebben en even voelen en met eigen ogen kijken, dat lijkt me wijs. Maar ben er nog niet helemaal over uit en gerust op (terwijl het me een leuke auto lijkt).
ps ivar, je komt toevallig als geroepen
ik had op het moment deze op het oog: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... zwart.html
of deze:
http://www.speurders.nl/autos/renault/3 ... _drs_.html
of zit er aan die 2e echt teveel werk en is het het niet waard?
heb op het renault forum wel al gekeken waar er op gelet moet worden bij aanschaf, maar dat maakt me alleen maar getergder
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Heb jaren in zowel een 16v als een Williams gereden,wegligging is gewoon goed,kunt er erg veel plezier mee hebbben.
Williams is een stuk krachtiger,rijdt echt veel lekkerder,ook door de vergrote spoorbreedte voor t.o.v. een 16v,maar dan betaal je dan ook meer voor,ook vanwege het beperkte aanbod.
Helaas komt roestvorming bij de achterschermen (net boven de achterwielen) toch nogal eens voor.
Clio RSi komt ook erg goed vooruit,maar een 16V is wel leuker om mee te rijden.
RSi rijdt je meer op koppel,de andere zijn meer toerenmachine's.
Oja,olieverbruik wil bij de 16V's wel eens voorkomen.
Williams is een stuk krachtiger,rijdt echt veel lekkerder,ook door de vergrote spoorbreedte voor t.o.v. een 16v,maar dan betaal je dan ook meer voor,ook vanwege het beperkte aanbod.
Helaas komt roestvorming bij de achterschermen (net boven de achterwielen) toch nogal eens voor.
Clio RSi komt ook erg goed vooruit,maar een 16V is wel leuker om mee te rijden.
RSi rijdt je meer op koppel,de andere zijn meer toerenmachine's.
Oja,olieverbruik wil bij de 16V's wel eens voorkomen.
- Ivar
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
- Locatie: Rotterdam
Hoi Metchu!
Zoals Dennis al schreef is een Williams het fijnst, daarna een 16v en dan pas een RSI. Een echte Williams is inmiddels een zeldzame verschijning en daar is de prijs dan ook naar! Het aanbod 16v's is een stuk groter maar er zit heel veel zooi tussen! Wat is je budget een beetje??
Een RSI vind ik persoonlijk niks! je betaalt er bijna net zoveel voor als voor een 16v en die geeft je met zijn uitgebouwde schermen, aangepast onderstel en zo nog wat dingtjes veel meer het gevoel in iets speciaals te rijden!
Mocht je specifieke vragen hebben, laat maar weten!
Groetjes Ivar
Zoals Dennis al schreef is een Williams het fijnst, daarna een 16v en dan pas een RSI. Een echte Williams is inmiddels een zeldzame verschijning en daar is de prijs dan ook naar! Het aanbod 16v's is een stuk groter maar er zit heel veel zooi tussen! Wat is je budget een beetje??
Een RSI vind ik persoonlijk niks! je betaalt er bijna net zoveel voor als voor een 16v en die geeft je met zijn uitgebouwde schermen, aangepast onderstel en zo nog wat dingtjes veel meer het gevoel in iets speciaals te rijden!
Mocht je specifieke vragen hebben, laat maar weten!
Groetjes Ivar
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Een vriend van me heeft er 1.
Heb al een keer een kopwissel gedaan ivm gebroken distributieriem.
Riem was aangetast door een olie lekkage, dus helaas pech.
En de versnellingsbak is daarna een keer vast geslagen. Dus ook vervangen. Schijnen niet al te sterk te zijn? In deze zat zelfs een dikke scheur in de behuizing vd bak.
Het is een leuk bakkie, deze is gechipt, gaat door tot 8000 toeren. Olie verbruik is wel wat fors daardoor.
Achterschermrandjes zijn inmiddels ook al gelast.
Qua electra is er nog nooit wat voorgevallen.
Wat wel een probleem is en daar kom je wel achter bij een kop wissel en bak wissel.
Het blok is veel te groot voor die kleine auto, ruimte om te sleutelen heb je niet echt.
Heb al een keer een kopwissel gedaan ivm gebroken distributieriem.
Riem was aangetast door een olie lekkage, dus helaas pech.
En de versnellingsbak is daarna een keer vast geslagen. Dus ook vervangen. Schijnen niet al te sterk te zijn? In deze zat zelfs een dikke scheur in de behuizing vd bak.
Het is een leuk bakkie, deze is gechipt, gaat door tot 8000 toeren. Olie verbruik is wel wat fors daardoor.
Achterschermrandjes zijn inmiddels ook al gelast.
Qua electra is er nog nooit wat voorgevallen.
Wat wel een probleem is en daar kom je wel achter bij een kop wissel en bak wissel.
Het blok is veel te groot voor die kleine auto, ruimte om te sleutelen heb je niet echt.
- Ivar
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
- Locatie: Rotterdam
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Even offtopic, maar lullig als je de 17e voor een gesloten deur staat, de tijden zijn aangepast:Ivar schreef:Hahaha@ Jeroen T sleutelen is inderdaad niet echt lekker nee! Probeer is het oliefilter te verwisselen! Wat een drama!
@Metchu, ik ben 17 oktober op Zandvoort (vrijrijden, tussen 17 en 19.00 uur) als je tegen die tijd nog niks gevonden hebt en je wil een rondje mee moet je het maar ff laten weten
TIJDSCHEMA ziet er als volgt uit:
RACE KLASSE:09:00 - 10:00 - 11:00 - 13:00 - 14:00 - 15:00 - 16:00
TOER KLASSE:09:20 - 10:20 - 11:20 - 13:20 - 14:20 - 15:20 - 16:20
SPORT KLASSE:09:40 - 10:40 - 11:40 - 12:40 - 13:40 - 14:40 - 15:40 - 16:40
PAUZE:12:00 tot 12:40
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
ik ben juist van plan om voor komende vrijrijden met een eigen auto op de proppen te komen bedankt voor het aanbod. Mocht het niet lukken sta ik als eerste bij je passiegersdeur!
maar er zijn wat vorderingen op dit moment voor een gooi en smijt auto voor o.a. op het circuit
hoop echt dat er binnekort eentje voor de deur staat, begint namelijk te kriebelen om tenminste IETS te doen.
maar er zijn wat vorderingen op dit moment voor een gooi en smijt auto voor o.a. op het circuit
hoop echt dat er binnekort eentje voor de deur staat, begint namelijk te kriebelen om tenminste IETS te doen.
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Vandaag een zooitje clio's getest (3). De eerste 2 konden me echt niet bekoren. Eentje was echt afgetrapt gewoon en die man stond erop dat ik niet zelf mocht testrijden, ja dan houd het voor mij al erg snel op. De tweede had een blok waarbij de kleppen niet goed afgesteld waren en wat roest en inbraakschade. Dat was dus ook niets. De derde was wel leuk goede motor alleen de koppeling zat me niet helemaal lekker. Het rijden was niet erg lekker. De laatste zijn we dus ook niet uitgekomen vanwege o.a. de prijs.
De snelheid op zich viel me erg mee, de beleving dus ook. Alleen het rijgedrag was toch even iets anders, vooral met de versnellingen had ik het gevoel dat ik aan het "roeren" was. Dus ik weet niet of de 16V de juiste keus is voor mij...
Dus misschien moet dit topic verplaatst worden naar algemeen. Want ik ben eventueel op zoek naar alternatieven. Of ik moet straks een leuke goede clio tegenkomen waarbij de rij-ervaring wat prettiger is. Het kan ook aan mij of de geselecteerde auto's liggen. Maar vooral bij die laatste had ik het NET NIET gevoel ... (die 1e 2 vielen al redelijk snel af). vooral voor het bedrag wat de verkoper er voor vroeg...
De snelheid op zich viel me erg mee, de beleving dus ook. Alleen het rijgedrag was toch even iets anders, vooral met de versnellingen had ik het gevoel dat ik aan het "roeren" was. Dus ik weet niet of de 16V de juiste keus is voor mij...
Dus misschien moet dit topic verplaatst worden naar algemeen. Want ik ben eventueel op zoek naar alternatieven. Of ik moet straks een leuke goede clio tegenkomen waarbij de rij-ervaring wat prettiger is. Het kan ook aan mij of de geselecteerde auto's liggen. Maar vooral bij die laatste had ik het NET NIET gevoel ... (die 1e 2 vielen al redelijk snel af). vooral voor het bedrag wat de verkoper er voor vroeg...
- Ivar
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
- Locatie: Rotterdam
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
En waarom staat ie bij de dealer ?Ivar schreef:He Metchu!
Jammer dat het niks was! Maar ja, het is inderdaad goed zoeken naar een goede! Helaas staat die van mij voorlopig bij de dealer, maar anders kom je daar is mee rijden! Weet je meteen of de auto's die je gereden hebt niet bevielen of dat het om de Clio in het algemeen gaat.
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
dat is wel een goede idd Als dat niet al te ver van nu is dan wil ik dat zeker een keer graag proberen ... Ben erg benieuwd of het idd nou aan de auto's lag of aan mij. Heb jij dat niet dan dat je een redelijk "stugge" koppeling hebt en de pook eigenlijk zwemt in de versnellingen ... of dat je de koppeling volledig moet intrappen of iets dergelijks ?Ivar schreef:He Metchu!
Jammer dat het niks was! Maar ja, het is inderdaad goed zoeken naar een goede! Helaas staat die van mij voorlopig bij de dealer, maar anders kom je daar is mee rijden! Weet je meteen of de auto's die je gereden hebt niet bevielen of dat het om de Clio in het algemeen gaat.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Koppeling volledig intrappen is natuurlijk nog niet zo gek Dat roeren in de versnellingsbak kan ik je nu al vertellen dat dat bij al die auto's is. Bakken zijn enorm zoekerig en gevoelloos.Metchu schreef:dat is wel een goede idd Als dat niet al te ver van nu is dan wil ik dat zeker een keer graag proberen ... Ben erg benieuwd of het idd nou aan de auto's lag of aan mij. Heb jij dat niet dan dat je een redelijk "stugge" koppeling hebt en de pook eigenlijk zwemt in de versnellingen ... of dat je de koppeling volledig moet intrappen of iets dergelijks ?Ivar schreef:He Metchu!
Jammer dat het niks was! Maar ja, het is inderdaad goed zoeken naar een goede! Helaas staat die van mij voorlopig bij de dealer, maar anders kom je daar is mee rijden! Weet je meteen of de auto's die je gereden hebt niet bevielen of dat het om de Clio in het algemeen gaat.
- Ivar
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
- Locatie: Rotterdam
- Ivar
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
- Locatie: Rotterdam
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten