Helaas een uitdaging gevonden in de vorm van olielekkage. De uitdaging zit hem erin dat alles onder de kap is volgebouwd en het daardoor niet makkelijk te achterhalen is. Het idee is momenteel dat ze bij het vervangen van de correcte koppakking vergeten zijn om een paar druppels vloeibare pakking te plaatsen.
Dit is ook een 'herstelactie' geweest en aangezien de auto compleet dealeronderhouden is en nog in het bezit is van de fabrieksgarantie heeft de Ford dealer een aanvraag ingediend voor een reperatie onder garantie. Wordt dit afgewezen dan kijk ik tegen een kostenpost van rond de 1500 euro aan.
Ik wilde vorige keer nog een grapje maken aangaande de Lexus, daar had ik ook de batterij vervangen van de handzender en daarna begon de ellende met de motor en een coulanceaanvraag. Bij de RS ook de batterij vervangen van de handzender en we zitten wederom met een garantieaanvraag

Plaatje bij het praatje:

Het blok ligt wat gekanteld naar achteren en het komt van boven naar beneden aan de passagierszijde bij het schutbord. Inmiddels een goede 3000 kilomter gereden en heb er 0,5 Liter 0W40 bij moeten gooien. Gezien de leeftijd van de wagen wil ik het gewoon droog hebben en 0 lekkages...
Het betreft trouwens een printscreen, mijn jongste had weer aan de telefoon gezeten en ik kwam er thuis pas achter dat het geen foto is maar zo'n 2 seconden filmpje, dus nee aan de onderkant van het blok zit geen movieplayer functie

Voor de rest vielen de kosten 100% mee voor een grote beurt, in totaal 3 uur in de garage geweest (vanwege de gevonden uitdaging) en moest een kleine 280 euro betalen. Ik zit er wel aan te denken om mijn zomervelgen met banden erom te gaan leggen, temperaturen zijn gewoon hoog voor het seizoen.