Je mag je buitenlandse rijbewijs 185 dagen blijven gebruiken na aankomst in Nederland.Baboulah schreef: 10 jun 2022, 10:57JE merkt pas hoe slecht veel dingen geregeld zijn bij de overheid als je uit buitenland terugkomt verhuisd naar nederland. Simpel voorbeeld, mijn ouders verhuisde terug en moesten hun nl rijbewijs aanvragen (bij aanvragen van lokaal rijbewijs in UAE moest nl rijbewijs ingevorderd worden, is 1 land ter wereld die dat doet, je raad het al nederland...) kom je terug in nl, wil je een rbw hebben, geven ze aan duurt 4 weken, en in de tussentijd mag je niet rijden, mn ouders zijn zo slim geweest om het om ste beurt te doen, want ze waren hun rijbewijs ieder 4 maanden kwijt ipv de beloofde 4 weken, een heel verschil met de 2 dagen dat het duurde in UAE om hun rijbewijs te krijgen toen na de aanvraag, en daar betalen de mensen zich niet scheel aan belastingen zoals hier....markm schreef: 10 jun 2022, 09:22 Ja wij betalen hier in nl overal veel aan. Maar we leven dan ook wel in een land waar het allemaal vrij goed geregeld is. Dat heeft allemaal zn prijs die fantastisvhe infrastructuur die wij in ons land hebben moet ergens van betaald worden.
Zo zijn er nog veeel meer voorbeelden van hoe slecht dingen hier geregeld zijn, en jij durf te zeggen dat het allemaal vrij goed geregeld is, ik zie dat toch echt anders helaas
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -deelnemen
Trouwens klinkt helemaal als een broodje aap verhaal, in de zin dat een buitenlandse regering geen RBW van een staatsburger van een ander land invorderd. Omgekeerd vorderd Nederland niet je rijbewijs in omdat je ergens anders gaat wonen.
Over goed geregeld en niet goed geregeld. Kan je lang over discusseren maar gemiddeld genomen zijn de basisbehoeften in Nederland redelijk voor elkaar. Ik woon de meeste tijd in Azië maar je kan je leven daar als Expat niet vergelijken met Nederland. Simpelweg omdat je niet gelijk bent met de normale bevolking van het land waar je in verblijft. Je hebt toegang tot zaken welke makkelijk zijn als je een zak geld meeneemt maar daar heeft de normale bevolking niks aan.