De inflatie heeft inmiddels de leukere auto’s ook gevonden dus een mooi exemplaar voor een redelijke prijs vinden….
Deze bv: te duur maar wat een plaatje

https://link.marktplaats.nl/m1840755568 ... ios_tablet
Ik zak even door het ijs, dit is inderdaad een 4wd 180pk versie met een uitlaatpijp...Arthur schreef: 06 jun 2022, 10:07Maar die jij plaatst heeft quattro (volgens de ad) maar een enkele pijp?jos_br schreef: 06 jun 2022, 07:41Alleen de Quattro heeft twee pijpjes, de 150 en 180pk 2wd dus niet. Zelf zou ik voor de 180pk 2wd gaan, die is lichter en heeft geen haldex die stuk kan gaan.Knot schreef: 05 jun 2022, 22:44 Die TT vind ik best een goede optie nog, krijg je wel een paar honderd vanaf ook.
Wel nog 1315kg leeg, zal door quattro komen. Dacht dat 180pk al 2 pijpjes had?
Zou voor een niet te zware auto gaan, kost minder belasting en minder vermogen nodig om vaart te maken.
Jos.
Lukt zelfs met een Caddy.......Crookie schreef: 06 jun 2022, 10:23Ook de kans aanwezig om je rijbewijs kwijt te rakenjos_br schreef: 05 jun 2022, 21:59 https://www.autotrack.nl/a/audi-tt-benz ... 0-52460387
Iets boven budget, maar wel betrouwbare techniek en roest niet.
Jos.![]()
Dit maakt mij hebberigCrookie schreef: 06 jun 2022, 10:27 Deze bv: te duur maar wat een plaatje![]()
https://link.marktplaats.nl/m1840755568 ... ios_tablet
Mss te duur maar voor iemand die echt weer eens een 190E wil niet onoverkomelijk voor goed 6k?Crookie schreef: 06 jun 2022, 10:27 Een 190e van de laatste bouwjaren zijn opzich nog wel interessant en zeker voor minder dan €4000 te krijgen. Een stuk beter uitgerust dan de eerste modellen en met 122pk injectie motor best leuk.
De inflatie heeft inmiddels de leukere auto’s ook gevonden dus een mooi exemplaar voor een redelijke prijs vinden….
Deze bv: te duur maar wat een plaatje![]()
https://link.marktplaats.nl/m1840755568 ... ios_tablet
En tov fatsoenlijke E30’s valt de prijs ook erg meeArthur schreef: 06 jun 2022, 11:04Mss te duur maar voor iemand die echt weer eens een 190E wil niet onoverkomelijk voor goed 6k?Crookie schreef: 06 jun 2022, 10:27 Een 190e van de laatste bouwjaren zijn opzich nog wel interessant en zeker voor minder dan €4000 te krijgen. Een stuk beter uitgerust dan de eerste modellen en met 122pk injectie motor best leuk.
De inflatie heeft inmiddels de leukere auto’s ook gevonden dus een mooi exemplaar voor een redelijke prijs vinden….
Deze bv: te duur maar wat een plaatje![]()
https://link.marktplaats.nl/m1840755568 ... ios_tablet
Dat heb ik ook.Jan Terwolde schreef: 06 jun 2022, 13:24 Ik zie zelf niet echt in waarom een 190e aantrekkelijk zou zijn.. Er staan heel wat mooiere modellen in je lijstje.
Zoals hij uit de fabriek komt ziet het er inderdaad erg saai uit ja.. Een tijd terug zag ik er een op de weg rijden die met wat aanpasssingen een beetje hierop leekJan Terwolde schreef: 06 jun 2022, 13:24 Ik zie zelf niet echt in waarom een 190e aantrekkelijk zou zijn.. Er staan heel wat mooiere modellen in je lijstje.
Zijn er vaak problemen met de Haldex in een quattro? Anders is het toch verleidelijk om die extra 45pk te pakken met de quattro versie voor ongeveer de zelfde prijs..jos_br schreef: 06 jun 2022, 07:41Alleen de Quattro heeft twee pijpjes, de 150 en 180pk 2wd dus niet. Zelf zou ik voor de 180pk 2wd gaan, die is lichter en heeft geen haldex die stuk kan gaan.Knot schreef: 05 jun 2022, 22:44 Die TT vind ik best een goede optie nog, krijg je wel een paar honderd vanaf ook.
Zou voor een niet te zware auto gaan, kost minder belasting en minder vermogen nodig om vaart te maken.
Jos.
Valt mee, maar is altijd duurder wanneer er iets stuk is, en is zwaarder.quintenblakey schreef: 06 jun 2022, 15:08Zijn er vaak problemen met de Haldex in een quattro? Anders is het toch verleidelijk om die extra 45pk te pakken met de quattro versie voor ongeveer de zelfde prijs..jos_br schreef: 06 jun 2022, 07:41Alleen de Quattro heeft twee pijpjes, de 150 en 180pk 2wd dus niet. Zelf zou ik voor de 180pk 2wd gaan, die is lichter en heeft geen haldex die stuk kan gaan.Knot schreef: 05 jun 2022, 22:44 Die TT vind ik best een goede optie nog, krijg je wel een paar honderd vanaf ook.
Zou voor een niet te zware auto gaan, kost minder belasting en minder vermogen nodig om vaart te maken.
Jos.
Z3 is zeker een aanrader! Net met de Z3 3000km gereden afgelopen week, zie elders. Staat nu 408 dkm op de teller.quintenblakey schreef: 06 jun 2022, 15:01 Bedankt voor de audi tt suggestie. Ik heb hier en daar wel eens gelezen dat het met de elektronica in een tt echt drama kan zijn. Wel vind ik hem er erg gaaf uitzien, vooral het interieur met de baseball stoelen. Verder kwam ik nog een aantal BMW z3's tegen voor ongeveer de zelfde prijs als een tt. Zou dit een aanrader zijn?
+1 ik heb zelf ook wat Z3-tjes gehad en blijf ze leuk vinden.Spijkerhard schreef: 06 jun 2022, 16:26Z3 is zeker een aanrader! Net met de Z3 3000km gereden afgelopen week, zie elders. Staat nu 408 dkm op de teller.quintenblakey schreef: 06 jun 2022, 15:01 Bedankt voor de audi tt suggestie. Ik heb hier en daar wel eens gelezen dat het met de elektronica in een tt echt drama kan zijn. Wel vind ik hem er erg gaaf uitzien, vooral het interieur met de baseball stoelen. Verder kwam ik nog een aantal BMW z3's tegen voor ongeveer de zelfde prijs als een tt. Zou dit een aanrader zijn?
De Z3 is de eerste BMW waar ik geen 6-cilinder in heb liggen, en bevalt me zeer goed. De 6 cilinder klinkt mooier, maar gaat al snel te hard. De 4-cilinder moet hard werken om plezier te maken, maar doet dat zonder morren. De 4-cilinders zijn ook nog redelijk te betalen. Zelf heb ik een 1.9, maar ik denk dat de 1.8 net zoveel "gas-geven" fun geeft.
De Z3 en de MX-5 (ook gehad) zouden boven aan mijn lijstje staan, als driving fun van belang is. Of een Mini...
Die Alfa, ook een mooie auto, schijnt veel te zwaar te zijn. Dan zou ik eerder voor de ook mooie T gaan...)
TT is categorie Golf IV/A3, deze zijn juist betrouwbaar en goed te onderhouden. MX5 kan ik qua techniek weer niet inschatten, hoewel die wel willen roesten.Roy RS schreef: 06 jun 2022, 16:47 ik kan het niet per se inschatten, maar als ik de vraagstelling zie dan denk ik dat lage maandelijkse lasten ook meewegen en dan valt een tt wel af denk ik, MX5 is denk ik het wijze ding om te doen als je echt iets wilt dat leuk stuurt en weinig kost op alle vlakken
jos_br schreef: 06 jun 2022, 21:20TT is categorie Golf IV/A3, deze zijn juist betrouwbaar en goed te onderhouden. MX5 kan ik qua techniek weer niet inschatten, hoewel die wel willen roesten.Roy RS schreef: 06 jun 2022, 16:47 ik kan het niet per se inschatten, maar als ik de vraagstelling zie dan denk ik dat lage maandelijkse lasten ook meewegen en dan valt een tt wel af denk ik, MX5 is denk ik het wijze ding om te doen als je echt iets wilt dat leuk stuurt en weinig kost op alle vlakken
Jos.
Hier een TT staan maar die 1.8t blokjes kunnen ook aardig wat geld slurpen. Turbo/distr riem/alle leidinkjes/spruitstuk wat 9/10x gescheurd is/oliezeefje etc etc. Not failsafe zoals een 1.6/1.8 bmw/steyr blokkie (oa z3) dat wel kan zijn…jos_br schreef: 06 jun 2022, 21:20TT is categorie Golf IV/A3, deze zijn juist betrouwbaar en goed te onderhouden. MX5 kan ik qua techniek weer niet inschatten, hoewel die wel willen roesten.Roy RS schreef: 06 jun 2022, 16:47 ik kan het niet per se inschatten, maar als ik de vraagstelling zie dan denk ik dat lage maandelijkse lasten ook meewegen en dan valt een tt wel af denk ik, MX5 is denk ik het wijze ding om te doen als je echt iets wilt dat leuk stuurt en weinig kost op alle vlakken
Jos.
Zo klinkt het toch aardig duur je met die maandelijkse kosten. Ik heb het idee dat het dan verstandiger zou zijn om naar een e30 te kijken aangezien de onderdelen best betaalbaar zijn en de wegen belasting / verzekering stukken lager is ( Binnenkort is de wegen belasting 0 als hij oldtimer status bereikt ). Ik vind het dan niet erg om als initiele investering wat extra uit te geven aan het opknappen van de wagen aangezien dit binnen no time weer terug wordt verdient door de lagere maandelijkse kosten.Crookie schreef: 06 jun 2022, 21:47 +1 Jens
Ook een TT gaat wat leeftijdsperikelen geven ondanks de vrij verse uitstraling van eerder genoemd exemplaar. Denk aan alle slijtage onderdelen op zo’n auto. Het is inmiddels 23 jaar oud. De motor en bak zullen niet het probleem zijn. De cluster panelen van de TT hebben pixel problemen, valt wel op te lossen…
En:
TT qua maandelijkse kosten
WB: €56
Verz: €128 in de WA op basis van leeftijd en schadevrije jaren
Brandstof: 65 liter x €2.20 €142 goed voor +- 650km
Hoop fun maar ook wel een prijskaartje voor net beginnend bestuurder.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten