Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect [18ct per km...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Martin*
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Martin* » 31 mei 2022, 19:06

https://www.jdengineering.nl/1-0-tfsi-8 ... 110-115pk/

Van 95pk naar 140pk merk je wel. Of doe je een andere tuning ?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2923
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Jan Terwolde » 31 mei 2022, 20:03

JB kan vast wel een motorswap doen of turbo upgrade :)

140pk is wel genoeg voor de ibi toch. Ik zeg beter een schroefset er onder :headbang:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Knot » 31 mei 2022, 21:04

En ik geef nu met 95pk al nooit volgas eigenlijk omdat ie zo mooi op 1 op 22 staat gemiddeld :tooth:

Straks eens aan de gang met firmware en map update van de navi unit en 3 nieuwe wissers erop.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door 328Ti » 31 mei 2022, 23:07

Martin* schreef: 31 mei 2022, 19:06 https://www.jdengineering.nl/1-0-tfsi-8 ... 110-115pk/

Van 95pk naar 140pk merk je wel. Of doe je een andere tuning ?
Das wel een serieus verschil !

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Knot » 31 mei 2022, 23:47

Update ging simpel, navigatie mappen van europa naar de SDkaart zetten, 1 bestandje van de oude/backup terug en de boel is gefopt.
Firmware van de unit ook naar de laatste versie in een kwartiertje
Wisserbladen voor en achter fris erop, voor de grote hing er een sliert van 10cm aan, dat mensen dat niet zelf ff wisselen zeg.....

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8715
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door MParallel » 01 jun 2022, 00:39

Jawel, een Seat Ibiza Eco.

erwin20vt
Berichten: 799
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door erwin20vt » 01 jun 2022, 21:12

Kadett schreef: 31 mei 2022, 13:31 Liep die riem bij VW niet in olie waardoor die zolang mee kan gaan.
Nee Vw heeft dat juist niet, vaak wordt bij de nieuwere Tsi motoren rond de 240.000 km riem vervangen. geknapt hoor je eigenlijk zo goed als niet in de praktijk.

Ford en Pas hebben wel riemen in de olie lopen, en dat is waardeloos. heel gevoelig op de juiste olie speciale specificatie, maar ook als je dat doet heb je grootte kans dat deze langzaam afslijt en dan gaat dit fijn in je motor en voor de oliezeef zitten.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Knot » 01 jun 2022, 22:34

Vandaag met een Audi A3 30tfsi (de 1.0tsi 115pk/200nm versie) gereden, wel een automaat en de auto is 200kg zwaarder maar als je die fabrieksupdate in de ibiza hebt gaat het prima met het verkeer mee heb ik het idee. In de Audi voldoet het al ruimschoots voor dagelijks verkeer.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28465
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Martijn_bmw » 02 jun 2022, 08:49

Knot schreef: 01 jun 2022, 22:34 Vandaag met een Audi A3 30tfsi (de 1.0tsi 115pk/200nm versie) gereden, wel een automaat en de auto is 200kg zwaarder maar als je die fabrieksupdate in de ibiza hebt gaat het prima met het verkeer mee heb ik het idee. In de Audi voldoet het al ruimschoots voor dagelijks verkeer.
Die config heeft mijn vriendin haar A3 ook en idd het rijdt boven verwachting goed

Martin*
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Martin* » 02 jun 2022, 10:07

Knot schreef: 01 jun 2022, 22:34 Vandaag met een Audi A3 30tfsi (de 1.0tsi 115pk/200nm versie) gereden, wel een automaat en de auto is 200kg zwaarder maar als je die fabrieksupdate in de ibiza hebt gaat het prima met het verkeer mee heb ik het idee. In de Audi voldoet het al ruimschoots voor dagelijks verkeer.
Die fabrieksupdate kost €249 zoals ik eerder had gelezen?
Als dat voor jou net wat fijner rijdt dan zou ik het doen, zeker voor het geld.

Robin
Berichten: 54981
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Robin » 02 jun 2022, 10:18

Knot schreef: 31 mei 2022, 23:47
Wisserbladen voor en achter fris erop, voor de grote hing er een sliert van 10cm aan, dat mensen dat niet zelf ff wisselen zeg.....
Ze wisten het waarschijnlijk niet:)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2923
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Jan Terwolde » 02 jun 2022, 10:22

Martin* schreef: 02 jun 2022, 10:07
Knot schreef: 01 jun 2022, 22:34 Vandaag met een Audi A3 30tfsi (de 1.0tsi 115pk/200nm versie) gereden, wel een automaat en de auto is 200kg zwaarder maar als je die fabrieksupdate in de ibiza hebt gaat het prima met het verkeer mee heb ik het idee. In de Audi voldoet het al ruimschoots voor dagelijks verkeer.
Die fabrieksupdate kost €249 zoals ik eerder had gelezen?
Als dat voor jou net wat fijner rijdt dan zou ik het doen, zeker voor het geld.
Beter die 140pk gewoon er uit rammelen toch.

Martin*
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Martin* » 02 jun 2022, 10:25

Weet je wel wat dat extra kost aan brandstof? :roll: :coffee:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Knot » 02 jun 2022, 13:19

Het zou bij Rustig rijden juist minder kosten alleen ga je de grens van het blok opzoeken en met 115pk niet

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34146
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door JP » 02 jun 2022, 15:27

Overweeg je dat, die fabrieksupdate?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28465
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Martijn_bmw » 02 jun 2022, 20:07

Ik zou ook kiezen voor alleen de fabriek update, mooi zat en lekker veilig

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42965
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Arthur » 02 jun 2022, 20:24

Ik voor JD en 140pk. Ook veilig.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Knot » 02 jun 2022, 21:16

Mwah, lees op seat-online ook wel dat sommige 140pk JD auto's in de 4e versnelling afentoe spontaan eens inhouden, vandaar de overweging 115pk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42965
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Arthur » 02 jun 2022, 22:41

Fabrieksupdate lijkt me ook helemaal niks, die deed ik sowieso niet. Rijdt ‘ie nog steeds zoals VAG het bedoeld heeft.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28465
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Martijn_bmw » 03 jun 2022, 06:07

Arthur schreef: 02 jun 2022, 22:41 Fabrieksupdate lijkt me ook helemaal niks, die deed ik sowieso niet. Rijdt ‘ie nog steeds zoals VAG het bedoeld heeft.
Is dat verkeerd dan? Ik vind het met dat vermogen best een fijn rijdend torretje (icm dsg in de a3 30tfsi van mijn vriendin)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Knot » 03 jun 2022, 10:58

115pk/200nm en dan die audi gasstand aanvinken dat ie betere oppakt op het pedaal... maargoed, we zijn nog niet op dit punt aangekomen.

Heb nog even gekeken naar de toeren van beide auto's.

Ibiza 1.0 5bak doet 2800rpm bij 120 teller
Audi 1.0 DSG7 doet 2500rpm bij 120 teller

Ontloopt elkaar niet heel veel dus, had erger verwacht door de 5bak.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28465
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Martijn_bmw » 03 jun 2022, 10:59

Valt idd mee die toeren!
Toevallig vanochtend nog gereden met de A3, en die gas reactie specifiek nog op gelet die is prima.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40070
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Seat Ibiza (6J2) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Knot » 03 jun 2022, 11:07

Ik vind hem in D nog wat twijfelen vanaf stilstand, in S doet hij het iets beter.


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42965
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Seat Ibiza (6P) 1.0 EcoTSI FR Connect

Bericht door Arthur » 05 jun 2022, 11:26

Knot schreef: 31 mei 2022, 16:24 Die ZF8 zit idd lekker laag, de ibiza met 5bak maakt nog best wat toeren, zal straks eens testen.

Riem idd niks om zorgen over te maken door de leeftijd dus. Lekker oliewissel volgende maand en chippen.
Vanmorgen gecheckt, mijne draait 1700tpm bij 120km/u.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2226cc, Bjeffindividual, Bombadil, dutch79, Hsp, Majestic-12 [Bot] en 25 gasten