Brandstof, de prijzen.
- Knot
Re: Brandstof, de prijzen.
Die 995kg duw je met 1 handje!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik zat even snel te rekenen wat die absurde waanzinnige klote prijsverhoging (want slecht voor koopkracht en een overheid die zoals gewoonlijk wegkijkt hier!) mij nou per maand extra kost. Van een €1.90 voor 98 naar €2.50 'nu' zou dat mij nog geen 90 euro extra kosten (uitgaande van 1 op 7 voor mijn auto) per maand. Voor velen net dat extraatje/veel geld. I know
Dan heb ik het nog niet over het Peugeotje van m'n zoon/vrouw.Dat is misschien '50' euro....
Dus ik merk er niet veel van in mijn situatie(sorry!), maar de maatschappij dus wel!
Dan heb ik het nog niet over het Peugeotje van m'n zoon/vrouw.Dat is misschien '50' euro....
Dus ik merk er niet veel van in mijn situatie(sorry!), maar de maatschappij dus wel!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo is het ook, Robin, voor jou persoonlijk. Voor mij ook eigenlijk. Maar het werkt door, de mensen gaan daar boodschappen doen, mss nog een hapje eten. Dat soort dingen. Op den duur gaat dat de maatschappij nog meer kosten.
- Philipoo
Ik zoek altijd de goedkoopse 98 pomp uit op de route en dan accepteer ik maar wat het daar kost. Omrijden voor 3ct goedkoper heeft geen zin, moet tanken wanneer ik moet tanken en m'n tijd is me meer waard dan die paar euro die ik per maand kan besparen.
Even zitten rekenen wat die brandstofprijzen voor mij doen per maand, ik denk een euro of 100-150 meer. Keertje op en neer naar duitsland heeft geen zin (en heb ik geen zin in). We slikken het maar..
Even zitten rekenen wat die brandstofprijzen voor mij doen per maand, ik denk een euro of 100-150 meer. Keertje op en neer naar duitsland heeft geen zin (en heb ik geen zin in). We slikken het maar..
- Martijn M
Op en neer naar DE rijden puur om te tanken zou me €30 besparen. Kost €15 aan benzine om er te komen. Dan €15 winst en een uur onderweg. Vind ik ook niet de moeite.
- Knot
Elke euro is er eentje.... tank is toch nooit helemaal leeg dus als tanken bij kantoor op de route 3ct goedkoper is pak ik die ipv thuis om de hoek.
Al had ik een ton op de bank, elke euro is er een (extra).
Helemaal expres ervoor heen en weer rijden gaat mij ook te ver, zonde van die uren tijd maar als je er toch bent meepakken natuurlijk.
Helemaal expres ervoor heen en weer rijden gaat mij ook te ver, zonde van die uren tijd maar als je er toch bent meepakken natuurlijk.
-
@Knot, hobbies mogen geld kosten. Vanaf 2030 staan we 1 meter onder water en zwem jij door je op 14 graden celsius verwarmde 'huis':)
Extra km's en 'afschrijving' ook nog?Martijn M schreef: 01 jun 2022, 10:46 Op en neer naar DE rijden puur om te tanken zou me €30 besparen. Kost €15 aan benzine om er te komen. Dan €15 winst en een uur onderweg. Vind ik ook niet de moeite.
- Arthur
Maar ja, ben je elke keer als je moet tanken “er toch” ? Jij wilt je auto er wel heen duwen las ik netKnot schreef: 01 jun 2022, 10:47 Elke euro is er eentje.... tank is toch nooit helemaal leeg dus als tanken bij kantoor op de route 3ct goedkoper is pak ik die ipv thuis om de hoek.

-
- Philipoo
Als ik er op let, én de tank is minder dan een derde vol doe ik dat inderdaad. anders is meestal de pomp bij mij om de hoek redelijk goedkoop dus gooi ik er daar peut in wanneer het weer nodig is. Voorlopig wordt het veel met de tesla want vrouwlief heeft d'r poot in het gips, dus ik klaag even niet over de benzineprijzen!Knot schreef: 01 jun 2022, 10:47 Elke euro is er eentje.... tank is toch nooit helemaal leeg dus als tanken bij kantoor op de route 3ct goedkoper is pak ik die ipv thuis om de hoek.
- MParallel
- Auto: BMW
DE waar de benzine altijd al goedkoper is, die pakken het goed aan en doen er 30 cent vanaf. Hier in het toch al duurdere NL, mag er 17 cent af.
- Martijn_bmw
MParallel schreef: 01 jun 2022, 11:40 DE waar de benzine altijd al goedkoper is, die pakken het goed aan en doen er 30 cent vanaf. Hier in het toch al duurdere NL, mag er 17 cent af.
Martijn_bmw schreef: 01 jun 2022, 10:04Maar bij ons wel 6mnd.
3mnd 30cent of 6mnd 17cent, uiteindelijk krijgt NL zelfs iets meer korting dan D![]()

- JP
In België blijven de prijzen maar omhoog schieten….en meteen flink
De prijzen voor benzine stijgen donderdag naar nieuwe recordhoogtes, een liter benzine 95 (E10) stijgt met 12,1 eurocent. Voor benzine 98 (E5) is er een stijging met liefst 18,3 cent per liter.
- MParallel
Eerst maar zien hoelang het echt gaat worden als het einde van de termijn er aan zit te komen.Martijn_bmw schreef: 01 jun 2022, 11:53MParallel schreef: 01 jun 2022, 11:40 DE waar de benzine altijd al goedkoper is, die pakken het goed aan en doen er 30 cent vanaf. Hier in het toch al duurdere NL, mag er 17 cent af.Martijn_bmw schreef: 01 jun 2022, 10:04Maar bij ons wel 6mnd.
3mnd 30cent of 6mnd 17cent, uiteindelijk krijgt NL zelfs iets meer korting dan D![]()
![]()
-
Paar jerrycans mee achterin en het is wel degelijk de moeite.Martijn M schreef: 01 jun 2022, 10:46 Op en neer naar DE rijden puur om te tanken zou me €30 besparen. Kost €15 aan benzine om er te komen. Dan €15 winst en een uur onderweg. Vind ik ook niet de moeite.
gelijk nog even wat boodschappen doen daar en tel uit je winst. daar zou ik wel een uurtje extra tijd in steken.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Boodschappen moet je ook nog opletten wat je koopt, want het is niet zo dat je met de gewone boodschappen enorm kan besparen.
Wij gaan praktisch altijd gewoon naar de supermarkt in Nederland die ook de helft dichterbij is.
Wij gaan praktisch altijd gewoon naar de supermarkt in Nederland die ook de helft dichterbij is.
- JP
Paar jerry’s-kannen met peut en een tas met boodschappen achterin….misschien nog kleuter 3 ook in de kofferbak ? Goed voor de weerstand.
- Philipoo
Ik geloof dat je er ook goed teer kan halen, dus daar een paar emmers van op de achterbank om thuis je bielzen mee in te smeren!JP schreef: 02 jun 2022, 15:28 Paar jerry’s-kannen met peut en een tas met boodschappen achterin….misschien nog kleuter 3 ook in de kofferbak ? Goed voor de weerstand.
- Fasteddie2
Ja echt he, en dan stoppen op de snelweg....de andere kleuter ff langs de snelweg laten plassen.....sta je dan met je "time bomb", kleine kolere kar die 1 op 950 loopt....maar "...he, we hebben de shit !..."JP schreef: 02 jun 2022, 15:28 Paar jerry’s-kannen met peut en een tas met boodschappen achterin….misschien nog kleuter 3 ook in de kofferbak ? Goed voor de weerstand.
XXXXXXXL teststraten hadden overigens ook van die rij-en

- Arthur
Echt? Of, really?
- JP
….of je longen !Philipoo schreef: 02 jun 2022, 15:34Ik geloof dat je er ook goed teer kan halen, dus daar een paar emmers van op de achterbank om thuis je bielzen mee in te smeren!JP schreef: 02 jun 2022, 15:28 Paar jerry’s-kannen met peut en een tas met boodschappen achterin….misschien nog kleuter 3 ook in de kofferbak ? Goed voor de weerstand.
- Knot
240 liter mag je meenemen in goedgekeurde blikken las ik, niet groter dan 60 liter per jerrycan en moet voor eigen gebruik zijn.
Ik zie handel in jerrycan's komende dagen!
Ik zie handel in jerrycan's komende dagen!
- MParallel
Ai hoe ga je dat eigen gebruik aantonen?
Hoewel, wie eist bewijst dus scratch that.
Hoewel, wie eist bewijst dus scratch that.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
En reken dan nog eens de hogere energieprijzen bij. En dan alle producten die duurder worden door hogere transport/energiekosten. En doe dan de berekening nog eens. Ik denk dat een modale Nederlander dan op 250 Euro per maand uitkomt.Robin schreef: 01 jun 2022, 10:31 Ik zat even snel te rekenen wat die absurde waanzinnige klote prijsverhoging (want slecht voor koopkracht en een overheid die zoals gewoonlijk wegkijkt hier!) mij nou per maand extra kost. Van een €1.90 voor 98 naar €2.50 'nu' zou dat mij nog geen 90 euro extra kosten (uitgaande van 1 op 7 voor mijn auto) per maand. Voor velen net dat extraatje/veel geld. I know
- Martijn M
Alleen m'n energierekening valt al 160 euro duurder uit