Ik wordt al zenuwachtig als de badkamerventilator van 40W aan gaatJan Terwolde schreef: 30 mei 2022, 11:11 Maar is het niet gewoon tijd om weer lekker het circuit rijden e.d. op te pakken en een tracktool voor ernaast?

Ik wordt al zenuwachtig als de badkamerventilator van 40W aan gaatJan Terwolde schreef: 30 mei 2022, 11:11 Maar is het niet gewoon tijd om weer lekker het circuit rijden e.d. op te pakken en een tracktool voor ernaast?
Toch de lekdijk pakken als ik ergens naar toe rijd. Toch even dat stoplicht sprintje. Toch eventjes lekker door over die paar rotondes. Toch dwars de oprit op. Toch eventjes flink doorhalen op het klaverblad. Toch nog even omkijken als je je auto parkeert.Knot schreef: 30 mei 2022, 10:43 Zoals al geschreven, waar halen jullie de lol uit dan bij een echt snelle auto?
Nou het verscil tussen een 106 rallye en een ibiza is wel mega. Een ibiza 1.0 is gewoon een truttenschudder, vooral doordat huidige gedownsizede turbo-blokken zo ontzettend lui zijn! Ik durf te wedden dat de broemer leuker is om mee te rijden dan de ibiza.Martijn_bmw schreef: 30 mei 2022, 11:05moeten jullie toch eens uitleggen waarom op DF een 106 Rally de hemel wordt ingeprezen en de Ibiza wordt afgekraakt...
https://www.autoweek.nl/carbase_data.ph ... &id3=83949
qua snelheid potentieel zitten ze nagenoeg gelijk aan elkaar
Mijn punt; Laat ieder in zijn waarde, we kunnen niet bij elkaar in de portemonnee kijken en zitten in andere gezinssituaties met andere keuzes etc...
Ik ben ook gierig tot op het bot bij veel dingen. Alleen niet bij de dingen die ik leuk vind en kies om dat niet te zijnKnot schreef: 30 mei 2022, 11:12Ik wordt al zenuwachtig als de badkamerventilator van 40W aan gaatJan Terwolde schreef: 30 mei 2022, 11:11 Maar is het niet gewoon tijd om weer lekker het circuit rijden e.d. op te pakken en een tracktool voor ernaast?![]()
Precies, voor je het weet valt er een zonnepaneel op je dak en is het afgelopen met salderen…..
Als Bram zegt “dat doe ik voor een toetje” dan denk ik niet dat hij een ijsje bedoelt….Knot schreef: 30 mei 2022, 11:22 Gistermiddag 3 heats buiten gekart in Eindhoven, daar geniet ik van, gaat niet hard maar wel het maximale eruit halen. En ook nog gereden worden in een SuperB heen en weer voor de kosten van een dame blanche, beter wordt het niet.
Aangezien ik hier denk ik de langste ervaring met een broemer heb (2 jaar en 35k km) is dat antwoord volmondig.....Philipoo schreef: 30 mei 2022, 11:19 Een ibiza 1.0 is gewoon een truttenschudder, vooral doordat huidige gedownsizede turbo-blokken zo ontzettend lui zijn! Ik durf te wedden dat de broemer leuker is om mee te rijden dan de ibiza.
Ik heb ook een cuore gereden en ik heb er (in de stad) altijd schik van gehad! vanaf moment 1 vol gas overal, door het hellen altijd het gevoel alsof je heel hard door de boch gaat, maar doro het lage gewiht kan je stiekem oprecht best hard over rotondes heen. Door het gebrek aan stuurbekrachtiging maar toch een best zwaar stuur schrok je af en toe van hoe veel stuurinput je nodig had om van de ene bocht naar de andere te komenKadett schreef: 30 mei 2022, 14:10Aangezien ik hier denk ik de langste ervaring met een broemer heb (2 jaar en 35k km) is dat antwoord volmondig.....Philipoo schreef: 30 mei 2022, 11:19 Een ibiza 1.0 is gewoon een truttenschudder, vooral doordat huidige gedownsizede turbo-blokken zo ontzettend lui zijn! Ik durf te wedden dat de broemer leuker is om mee te rijden dan de ibiza.
NEE!![]()
Door 1.47 breedte helt ie over als een malle. De ballon 13 inch bandjes en zachte en lange veerwegen helpen daar niet bij. Verder zijn 4de en 5de versnelling heel lang waardoor inhalen geen pretje is. Als de auto voor je plots niet door accelereert of afremt ergens voor.
Wel geniaal was de beenruimte achterin. Ruimer dan een E klasse![]()
Dan had je niet laatste model Cuore maar 1 ervoor aangezien laatste model elektrische stuurbekrachtiging heeftPhilipoo schreef: 30 mei 2022, 14:17Ik heb ook een cuore gereden en ik heb er (in de stad) altijd schik van gehad! vanaf moment 1 vol gas overal, door het hellen altijd het gevoel alsof je heel hard door de boch gaat, maar doro het lage gewiht kan je stiekem oprecht best hard over rotondes heen. Door het gebrek aan stuurbekrachtiging maar toch een best zwaar stuur schrok je af en toe van hoe veel stuurinput je nodig had om van de ene bocht naar de andere te komenKadett schreef: 30 mei 2022, 14:10Aangezien ik hier denk ik de langste ervaring met een broemer heb (2 jaar en 35k km) is dat antwoord volmondig.....Philipoo schreef: 30 mei 2022, 11:19 Een ibiza 1.0 is gewoon een truttenschudder, vooral doordat huidige gedownsizede turbo-blokken zo ontzettend lui zijn! Ik durf te wedden dat de broemer leuker is om mee te rijden dan de ibiza.
NEE!![]()
Door 1.47 breedte helt ie over als een malle. De ballon 13 inch bandjes en zachte en lange veerwegen helpen daar niet bij. Verder zijn 4de en 5de versnelling heel lang waardoor inhalen geen pretje is. Als de auto voor je plots niet door accelereert of afremt ergens voor.
Wel geniaal was de beenruimte achterin. Ruimer dan een E klasse![]()
maar vooral, complete totale "ain't care" auto. Dwars in een parkeervak, action olie erin, deuren die meer dan 90 graden openen dus je kan letterlijk door de auto heen springen. ding was 700E, gegarandeerd de meeste smiles per euro die ik gehad heb!
Dat is ook precies hoe ik erover denk, behalve over de kleur.Paskal schreef: 29 mei 2022, 12:01 Lijkt me een zaaddodende wagen zonder karakter in een saaie kleur, maar belangrijkste is dat hij jou past voor hetgeen je ermee voor ogen hebt![]()
Veel plezier ermee![]()
Knot schreef: 30 mei 2022, 10:58 Ieder zn ding hoor maar merkte dat ik voor mijn gevoel het potentieel van de Fiesta nauwelijks gebruikte, dan liever ECO.
Denk dat die 2 auto's toch wel heel serieus van elkaar verschillen, voor mij 10x liever die 106 Rally.Martijn_bmw schreef: 30 mei 2022, 11:05 moeten jullie toch eens uitleggen waarom op DF een 106 Rally de hemel wordt ingeprezen en de Ibiza wordt afgekraakt...
Heb je review uiteraard gelezen. Zit en stuurt prima, zelfs overstuur kan, alleen de uitgaande demping is veel te soft vind ik, dat is niet FR waardig.sitechris schreef: 30 mei 2022, 18:25 Fijne value for money, ook nog wel semi-leuk sturen en ding ziet er leuk uit.
Opa schreef: 30 mei 2022, 18:55Knot schreef: 30 mei 2022, 10:58 Ieder zn ding hoor maar merkte dat ik voor mijn gevoel het potentieel van de Fiesta nauwelijks gebruikte, dan liever ECO.
Denk dat die 2 auto's toch wel heel serieus van elkaar verschillen, voor mij 10x liever die 106 Rally.Martijn_bmw schreef: 30 mei 2022, 11:05 moeten jullie toch eens uitleggen waarom op DF een 106 Rally de hemel wordt ingeprezen en de Ibiza wordt afgekraakt...![]()
![]()
jos_br schreef: 30 mei 2022, 19:06 Ik snap het wel, met de 106 denk je dat je hard gaat, met de Ibiza gá je hard!Dat verschil vond ik in die tijd met de 205 en de Golf I GTI ook al groot, de Golf I stuurde echt zekerder, vooral bij hogere snelheden.
Ik denk dat zelfs Max Verstappen nog geen 2:05min rijdt op Assen met een Ibiza 1.0 Eco.....zo'n 106 Rallye is gewoon een serieus snel hokje op het circuit.StefanW schreef: 09 apr 2022, 12:28 Wat een verschil, de achterkant is veel stabieler en lijk zelfs minder onderstuur te hebben. Mijn snelste ronde op Assen was 2:09 met mijn 140pk 106je. Dat was nog met de andere banden. Nu reed ik een 2:05min. Superblij mee, want is een best verschil.
Dat is natuurlijk geen vergelijk, die auto van Stephan is alleen de carrosserie nog een standaard 106 verder zit er vele duizenden euro’s aan upgrades en tuning aan deze auto.Opa schreef: 30 mei 2022, 19:30jos_br schreef: 30 mei 2022, 19:06 Ik snap het wel, met de 106 denk je dat je hard gaat, met de Ibiza gá je hard!Dat verschil vond ik in die tijd met de 205 en de Golf I GTI ook al groot, de Golf I stuurde echt zekerder, vooral bij hogere snelheden.
Ik denk dat zelfs Max Verstappen nog geen 2:05min rijdt op Assen met een Ibiza 1.0 Eco.....zo'n 106 Rallye is gewoon een serieus snel hokje op het circuit.StefanW schreef: 09 apr 2022, 12:28 Wat een verschil, de achterkant is veel stabieler en lijk zelfs minder onderstuur te hebben. Mijn snelste ronde op Assen was 2:09 met mijn 140pk 106je. Dat was nog met de andere banden. Nu reed ik een 2:05min. Superblij mee, want is een best verschil.