Best drivers car?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Brava

Bericht door Brava » 02 okt 2007, 23:27

Tristan schreef:Het is iig niet dezelfde Quattro-systeem als de RS4.
De motor zit volgens mij ook ergens anders. :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 okt 2007, 23:32

Topweggedrag denk ik, topdriftfilmpje: skitterend.

Vinnum nog steeds niet mooi voor zo'n dure 'supercar', doe mij dan maar een (R)S5 for that matter.

En winnaar als er ook zoiets als een F430(Scuderia) en een GT2/3 bestaan, gaat er bij mij dan maar moeilijk in, alhoewel t wel een alleskunner is...

Maar anyway:Gefeliciteerd fwiw. 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 02 okt 2007, 23:59

Leonard vertelde mij dat de RS4 gewoon onderstuurt is en de voorbanden na een middagje circuit tot het karkas kaal is. Wel minder onderstuurt als de S4, vanwege het gewijzigde Quattro systeem en de lichtgewicht componenten aan de voorkant van de auto. Ook al kan hij het vermogen op de achterwielen zetten, zodra de voorwielen grip verliezen, wordt er weer vermogen naar de voorwielen gebracht, om zo de auto te neutraliseren. Dus geen RWD karakter.

De R8 heeft een middenmotor (dus minder onderstuur) en heeft een andere Quattro systeem dan alle andere S-modellen. En dus een RWD karakter.

Dus weet niet wat ik nu verkeerd heb gezegd imho.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 okt 2007, 00:41

Achja, hoge bomen vangen veel wind.

Zo een oudere gebruikte RS4 is nog enigzins bereikbaar voor sommige.
Zo'n nieuwe R8 is andere koek.
Maar ook nieuw zijn beide auto's niet te vergelijken.

Ik vind hem qua ontwerp en qua concept fenomenaal.
Ik denk dat ze ook zeker goed hun waarde zullen houden.

RVV

Bericht door RVV » 03 okt 2007, 01:24

RS4 met een R8 vergelijken is net zoiets als een Z4 M roadster met een M5 vergelijken.

Oke de RS4 en de R8 delen de motor, en waarschijnlijk nog wel wat compenten maar verder valt iedere overeekomst volgens mij op.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 okt 2007, 12:14

Mooi filmpje en wat een bak 8) een mooie overwinning, en wat zei die man, die audi ging die dag sneller rond dan de GT3 RS? :shock: da's een knappe prestatie...en lekker geluidje ook, maar kan me ook wel vinden in dat die schakelhouder ala ferrari niet prettig is... verder lijkt het me leuk ooit in zo'n ding te sturen, de zitposietie vond ik al lekker.

Tristan

Bericht door Tristan » 03 okt 2007, 14:38

Ze zeiden ook dat als het droog zou zijn, de GT3 RS sneller zou zijn geweest dan de R8.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 03 okt 2007, 19:44

Laatst in een R8 gereden, vond de sportauto gevoel heerlijk en de auto is heel fraai om te zien.

De kunstof binnen in vind ik van zeer matige kwaliteit en schrok daar wel van.
Met name de console tussen de stoelen deed me aan de speelgoed denken wat je met touwtje trekken op de kermis kunt winnen. De bolle kunstof gedeeltes in de deuren klonken een beetje Bart Smit achtig.

Leer en stiksel is fantastisch. Stoelen zitten goed, remmen zijn heel goed, nog veel meer goeds.

Vond schakelen veel te traag gaan maar oefening baart kunst.

Vind de M5 toch wat meer fun om te rijden.

Mogelijk verandert dit als ik er eentje een hele dag zou rijden en beter mee zou kunnen omgaan.

Een subjectieve mening gebaseerd op een korte proefrit, maar toch mijn eerste indrukken.

Ik laat de R8 voorlopig wel op mijn lijstje staan als een mogelijke vervanger van de M5.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 03 okt 2007, 20:28

Als eventuele vervanger van de M5 zelfs. Dat is nogal wat!

Heb de R8 bij Bourgignon bekeken in Leeuwarden vandaag. Hij was wit met carbon! Erg mooie combinatie in deze kleuren, maar toch klopt hij niet. Van de zijkant is de vorm echt nét niet wat het zijn moet. De voorkant is enorm laag, wat super staat, maar de achterkant is kort en relatief hoog. Tuurlijk, hij zal enorm goed rijden en remmen enzovoorts zullen erg goed zijn. Maar de uitstraling van de RS4 vind ik dikker. Ohja de grill, die is in het middelste deel bovenin niet open. Lijkt echt vreemd en dat deel is dus eigenlijk geen grill. Design-technisch wel een enorm mooie wagen om te zien en op straat de grootste nekkendraaier van dit moment!

Maar rijderswagen van het jaar kan ik niet over oordelen..

leonard

Bericht door leonard » 03 okt 2007, 21:31

Hans Disco schreef:Ik geloof niet dat er hier al iemand in een R8 gereden heeft dus dan is het wat moeilijk beoordelen.

Oh Ja ???? Lees dit eens!!

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6591

Heel simpel jongens. R8 is gewoon een topauto.!!!!

Het is wel zo dat hij erg modieus is maar voor mij is hij beter dan een 997S.Voor alle mensen die er nog nooit in gereden hebben: Ga eerst eens rijden en geef dan je oordeel!!!

René130i

Bericht door René130i » 04 okt 2007, 08:38

leonard schreef:
Hans Disco schreef:Ik geloof niet dat er hier al iemand in een R8 gereden heeft dus dan is het wat moeilijk beoordelen.

Oh Ja ???? Lees dit eens!!

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6591

Heel simpel jongens. R8 is gewoon een topauto.!!!!

Het is wel zo dat hij erg modieus is maar voor mij is hij beter dan een 997S.Voor alle mensen die er nog nooit in gereden hebben: Ga eerst eens rijden en geef dan je oordeel!!!
/me Gaat NU naar dealer voor testritje :D

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2007, 11:08

Cool René tell us all about it when your back :P benieuwd en wordt het dat met een schakel of auto bak....?

@Rebel, leuke avator :lol:

René130i

Bericht door René130i » 04 okt 2007, 11:58

Helaas ging toch niet door. Doen het een andere keer.

Plaats reactie