350 Z schreef: 19 mei 2022, 09:21
Nederland heeft het oudste wagenpark van de hele EU en staat ook bovenaan met de meeste schulden qua hypotheek. Rijk land?
Vind dat het weinig met elkaar te maken heeft.
Komt gewoon puur door het belastingsysteem, auto's worden steeds beter en aangezien de MRB niet is gekoppeld aan euroklasse en co2 uitstoot is het lekker goedkoop om die Panda uit 2004 door te rijden. Zuinig, betrouwbaar weinig MRB + verzekering dus extreem waardevast.
En ik had dit voorbeeld al eerder gegeven: een diesel uit 2013: eentje euro 5 en andere euro 6 (Zelfde gewicht), er is geen enkele reden om die ouwe weg te doen wnat MRB is zelfde. Zolang daar niks aan gedaan wordt zal het wagenpark zelfs nog ouder worden want auto's na grofweg 2000 zijn echt veel beter geworden.
En aangezien werkgevers niet zo happig zijn om het bestellen van nieuwe auto's worden tweedehands auto's steeds duurder = mensen rijden langer doorblijven in ouwe wagens = wagenpark blijft verouderen. Maar in Nederland draait alles om het milieu (maar niet heus).