14 november dag des oordeels.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre

14 november dag des oordeels.

Bericht door Andre » 04 okt 2007, 00:16

14 november bislist de overheid over de zogenoemde slurp tax.

Als dit doorgaat ziet het er niet goed voor ons uit.

Men wil het zo invoeren.

Benzine auto s max co 240 g/km uitstoot
Diesel auto s max van co 200 g/km uitstoot

Auto s die boven dit co komen is per 1 g/km 110 euro bij de bpm op.

Er zijn straks een hoop merken die hierdoor flink in de problemen kunnen komen door zo n prijs verhoging en zijn dan meteen niet meer concurrerend.

Voor ons autoliefhebbers is dit helemaal een doorn in het oog. Wat alle auto s die wij super vinden haalt dit co lang niet. De GT3 bevoorbeeld rijdt met redelijk oud ontwerp motor en zal die uitstoot ook lang niet halen die haalt 307 g/km dus 67 x 110 euro word 7300 euro duurder.
ferrari porsches etc nu zullen jullie zeggen maakt die mensen niks uit die zo n auto kunnen betalen maakt die 7300 niet uit. Dat klopt.

Maar wat dacht je van M modellen subaru sti en evo s die worden dus niet meer te betalen. Sti die nu al duur is voor 53000 die gaat straks richting de 60k.

Even als voorbeeld.

Een m6 zit geloof op co van 360 g/km.

dus reken even mee.

das 110x 110 euro bij de prijs op das 12100 bij de nieuw prijs op. Ook bij de nieuwe e92 m3 komt ook bijna 10.000 euro bij.

Als dit akkoord wordt bevonden betekend het dat het per 1 februari ingaat.

Ik hou mijn hart vast.
Laatst gewijzigd door Andre op 04 okt 2007, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 04 okt 2007, 00:34

er gaat 3.9 procent bpm af

Auto s met label C hebben normale bpm tarief.

Auto s hoger dan C daar worden de bedragen wederom van verhoogd dus daar zit meer bpm op. Dat zijn dus ook meestal de sportievere varianten.

Wegenbelasting gaat ook omhoog.

Bijtelling van 22 procent naar 25 procent.

Mijn hemel.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2007, 00:35

als dat zo gaat als jou berekening kunnen ze de BPM wel afschaffen ja, jeetje wat een extra bedrag komt er dan bij voor zo'n kar, maarja als ook volgend jaar 6,5 % minder BPM komt betaal je nog steeds net wat meer ofniet? wat een geld telkens...grrrrrraaien

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 00:36

:shock: :shock: :shock:

M3 maar houden dan :roll:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 okt 2007, 00:47

Ik doe mijn corvette dan ook maar niet meer weg :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2007, 00:50

Als opmaat naar de kilometerheffing, zal de regering een begin maken met het verlagen van de BPM. De BPM zal met ingang van 1 februari 2008 met 5% worden verlaagd. Het tarief voor het jaar 2008 komt daarmee uit op 42,3%. Het voornemen is dat de verlaging de komende jaren zal worden voortgezet, zodat in 2012 de BPM met 25% is verlaagd ten opzichte van het huidige niveau. Daarnaast zal de BPM gedifferentieerd worden naar vervuiling en (brandstof) verbruik.

De BPM op auto’s met een dieselmotor die niet zijn voorzien van een roetfilter gaat volgend jaar omhoog en voor dieselmotors die voorzien zijn van een roetfilter gaat de BPM omlaag. Dit is een gevolg van een verbod uit Brussel voor het instellen van een importverbod op auto’s met een dieselmotor zonder roetfilter. Deze bonus/malus regeling wordt bepaald aan de hand van de roetuitstoot conform de onderstaande tabel:

Bonus van € 1.000 uitstoot van 0 milligram (mg) per kilometer
Bonus van € 800 uistoot van (maximaal) 1 mg
Bonus van € 600 uitstoot van 2 mg
Bonus van € 400 uitstoot van 3 mg
Bonus van € 200 uitstoot van 4 mg
Geen bonus/malus uitstoot van 5 mg
Malus van € 200 uitstoot van 6 mg
Malus van € 400 uitstoot van 7 mg
Malus van € 600 uitstoot van 8 mg

Voor iedere extra gram uitstoot wordt de malus toeslag verhoogd met € 200. Hierbij geldt geen maximering.

De korting op de BPM voor energiezuinige auto’s met energielabel A zal worden verhoogd naar € 1.400, die voor auto’s met een energielabel B naar € 700. Voor energieverslindende auto’s met energielabel G zal een malustoeslag gelden van € 1.600 (factor drie ten opzichte van de huidige malustoeslag). Ook voor auto’s met energielabel D tot en met F geldt een energietoeslag.

Daarnaast geldt een bonuskorting op de BPM van € 5.000 (nu: € 6.000) voor hybride auto’s met energielabel A en € 2.500 (nu: € 3.000) voor hybride auto’s met energielabel B. mits het piekvermogen van de elektromotor minstens 15% is van het maximale vermogen van de verbrandingsmotor. Deze bonuskorting kan vanaf 2008 cumuleren met de generieke bonus/malus, waardoor de maximale bonus € 6,400 respectievelijk € 3,200 bedraagt. Deze korting komt met ingang van 1 juli 2010 te vervallen.

dit vond ik hier:

http://www.wagenplan.nl/wagenplan/index.php?id=2785

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 00:51

is er ook ergens een on line list met co uitstoot gegevens ?

Andre

Bericht door Andre » 04 okt 2007, 00:55

staat in elke lijst van specs van elk auto merk.

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 00:55

lol is nou net het hoofdstuk wat ik altijd oversla..

Rebel

Bericht door Rebel » 04 okt 2007, 01:00

Ik hoorde laatst op tv, dat iemand die vlees eet en een Toyota prius rijdt, het milieu meer belast, dan een vegetarier in een Hummer.
Het "Vlees eten" is een vele malen grotere bealsting voor het milieu dan het rijden van een dikke auto.
Geeft maar aan hoe betrekkelijk alles is.

Toch kan ik bepaalde standpunten wel begrijpen. Wij hebben vrienden die wonen aan een redelijke drukke weg in de binnenstad. Als je ziet hoeveel zwarte uitstoot er daar door de ventilatieroosters, kieren en spleten naar binnen komt, vraag je je af of het wel gezond is zo dicht bij een drukke weg te wonen. Schrikbarend gewoon.
Maand geleden stonden er tabellen met gemeten waardes van uitstoot in de omgeving van drukke snelwegen.
Als je op 1km afstand van een drukke snelweg woont, staat dit gelijk aan harakiri....

Dus de "global warming" is niet het enige punt waarom ze de regels steeds scherper maken.
Wat ik dan wel weer zo raar vind in bovenstaande regels, is het feit dat er totaal niks veranderd aan de mensen die oude auto's rijden.
Dus als je een oude vervuilende auto rijdt kun je deze ongestraft blijven rijden. Terwijl de mensen die regelmatig vernieuwen en dus ook meewerken aan een beter milieu wel gestraft worden. Zeker diegene met de snellere of zwaardere auto's.

Ik denk dat de komende jaren dit soort regels en nieuwe wetten steeds meer gaan toenemen.
Wie had 20 jaar geleden ooit verwacht dat rokende werknemers ooit naar buiten moesten om als een verslaafde aan de zijdeur te staan?
Zelfde geld voor een verbod om te roken in cafe's en restauarants.
Prima regels, maar toch redelijk ingrijpend voor sommigen.

Ik verwacht niet dat er nu ineens minder auto's verkocht gaan worden Andre. Zoals je zelf al aangeeft, zullen de "rijken" er niet lang wakker van liggen, en hun nieuwe aanschaf eerder nog exclusiever zien.
Want als je maar genoeg geld hebt, kun je een lange neus trekken naar al die "groene regels en wetten"
En de mindere goden in dit land, die zullen dan eerder overwegen om een iets goedkopere auto te kopen zodat ze toch nog met hun budget uitkomen.
Oftewel als een M3 op deze wijze te duur gaat worden, kies je voor een 335i. Dat mensen door deze regels geen of minder nieuwe auto's kopen zie ik niet gebeuren.

immers.........The show must go on"

Marc R

Bericht door Marc R » 04 okt 2007, 05:22

Wat zullen ze janken van het lachen in Liberia/Soedan/Ethiopie/Zuid-Afrika (noem het maar op) om dit soort maatregelen.

GRAAIEN MAAAAAAARRRRR

ArjanBor

Bericht door ArjanBor » 04 okt 2007, 06:38

Dit is echt weer zo'n actie van onze vrienden van de Portemonnee Van De Ander :( De verlaging van de BPM weegt nooit op tegen die belasting verhogende maatregelen.

Marc R

Bericht door Marc R » 04 okt 2007, 06:42

Tuurlijk niet,dat is toch altijd de hele insteek geweest van de kilometerheffing? het ging hem er alleen maar om om het zo ondoorzichtig mogelijk te maken voor de autorijder zodat wij niet op voorhand amok konden maken.

T is gewoon een spelletje waarbij wij autorijders force fucked worden.. :evil:

Andre

Bericht door Andre » 04 okt 2007, 11:37

Maar het feit dat nieuwe auto s aangepakt worden en de ouwe niet wijst er alleen maar op dat men extra makkelijk wil graaien.

Milieu daar maken ze zich qua autorijden niet druk om. Het is wel een lekkere melkkoe.

De tijd komt dat dit forum een soort underground forum wordt, want liefhebbers van auto s is straks taboe.

Ongelooflijk dat wij nederlanders dit gewoon laten gebeuren. Waarom blokkeren we niet de hele tering zooi in nederland. Vrachtenwagen chauffeurs doen ook niet anders als het hun niet bevalt.
Laatst gewijzigd door Andre op 04 okt 2007, 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 okt 2007, 11:39

Andre schreef:Ongelooflijk dat wij nederlanders dit gewoon laten gebeuren. Waarom blokkeren we niet de hele tering zooi in nederland. Vrachtenwagen chauffeurs doen niet ook niet anders als het hun niet bevalt.
Dat doen we al, maar dan noemen ze het in Den Haag een file en voeren de kilometerheffing in. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 11:42

Ik vind het ook maar vreemd dat vooral de nieuwkopers zo moeten bloeden.

Gisteren zat ik een kwartier achter een Ford fiesta diesel van 15 jaar oud ofzo.. alle roosters dicht.. anders was het niet meer uit te houden in de auto..

Die Ford is in absolute zin een gigantische vervuiler... maar het overheidscredo zal wel zijn, van een kale kip kun je niet plukken...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 okt 2007, 12:21

Klant van me heeft onlangs een nieuwe X5 bij de Beier besteld. Wou hem eerst in 2008 laten afleveren maar heeft er nu maar voor gekozen om het dit jaar nog maar te doen. Scheelt hem wel iets van 7000 euro meende ik. :shock: Jaloeziebelasting, zo noemde hij het. En dat is het ook.

allen

Bericht door allen » 04 okt 2007, 12:41

Rebel schreef:Wie had 20 jaar geleden ooit verwacht dat rokende werknemers ooit naar buiten moesten om als een verslaafde aan de zijdeur te staan?
Zelfde geld voor een verbod om te roken in cafe's en restauarants.
Prima regels, maar toch redelijk ingrijpend voor sommigen.
Haha, ze verzinnen idd wel wat. Heb zo een klant die een aparte ruimte mag maken in de horeca. Dat zou betekenen dat rokende klanten in een aparte ruimte, gescheiden door een grote glazen wand en een speciaal afzuiginstallatie kunnen vertoeven. Enig probleem blijft dan dat je niet mag bedienen omdat de rokende eigenaar en rokende werknemers in een rookvrije omgeving behoren te werken. Gelukkig valt alles weer op te lossen als je maar genoeg gemeentelui spreekt zodat ze zelf ook de bomen niet meer door het bos zien. :lol:

Erminio

Bericht door Erminio » 04 okt 2007, 13:23

Minder BPM heb ik ook gehoord, maar wist niet dat dat al zeker was voor volgend jaar :roll: Moet de regering ook doen van de Europese Unie, dacht ik :roll:

Zou voor mij wel mooi zijn.., mag over 1,5 jaar weer een nieuwe uit zoeken :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 04 okt 2007, 14:00

Op zich snap ik het wel dat zwaar vervuilende auto's extra belast worden maar het is inderdaad frappant dat er zelfs geen poging wordt gedaan de vaak zeer vervuilende oudere auto's van de weg te trekken. Dát zou pas echt een merkbaar effect hebben, in plaats van mensen juist uit moderne, relatief schone auto's te jagen. Hetzelfde geldt voor de bijtellingsregeling, die zorgt er vooral voor dat het aantrekkelijker wordt de privé-kilometers in een tweede auto te maken.

Nieuwe auto's die teveel uitstoten worden beboet maar je hok uit 1986 mag zoveel zooi uitbraken als je maar wil, sterker nog, die worden gesponsord door het vervallen van de wegenbelasting na 25 jaar.

In het hogere segment beschouwen we een auto die op benzine 1 op 7 loopt of op diesel 1 op 10 tegenwoordig al als best zuinig...en dat slaat natuurlijk nergens op. Het probleem met zo veel maatregelen op mobiliteitsgebied is dat het maar half werk is. Wel het ene belasten maar niet het andere, en vooral niets financieel aantrekkelijker maken.

Keerzijde is dat nieuwe, dure auto's dus nog duurder worden wat waarschijnlijk een gunstig effect heeft op de restwaarde van het huidige wagenpark.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 okt 2007, 14:07

[img:465:697]http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/ccabde67_mmmmm.jpg[/img]

Ach jah .. ze doen maar wat in Den Haag :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2007, 14:18

:lol:

RVV

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 14:20

die foto, hahahahaha

Erminio

Bericht door Erminio » 04 okt 2007, 14:30

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 04 okt 2007, 14:54

Zo doen ze dat in den haag.

Dat heet netwerken. De linkse maffia neemt het lid van de rechtse maffia in de huig om zo tot overeenstemming te komen om de hardwerkende burger keihard te plukken. Werken werken werken en geen knaak meer te besteden. Kan je trouwens beter thuis blijven verdien je ook niks maar heb je wel nog vrije tijd.

Plaats reactie