excuseer mijn afwezigheid, was even druk, Clio verkocht, 3-11 veel info verstrekken, nog niks concreet (als in nog geen geld op de rekening is altijd niet concreet genoeg)
Jan Terwolde schreef: 09 mei 2022, 15:49
Wat vond je nu de grootste verschillen of plussen en minnen tussen de 3 auto's?
(Sorry ik heb nog niet het gewenste antwoord van je

)
ik ga binnenkort denk ik eens een apart topic openen waarin ik mijn ownership experience eens ga toelichten, want op zich ben ik inmiddels een unieke kennisbank van ultralight en nu ook semi lightweight
maar in het kort
-de Mono is , de ultieme driving machine, niks kan dat verslaan, echt niks, maarrrrr dat komt tegen een prijs, ten eerste is ie gewoon duur en alles ervoor aan delen en sercive is goed maar duur. Nadeel in mijn situatie (ik was de armste mono eigenaar ter wereld by far), ik kon me geen extra speeltje veroorloven en als de droom er dan af is, dan blijkt dat no compromis principe wel erg hardcore voor ALLE hobby km's, dit ding moet echt erbij gewoon...dit en ik kon best een goede marge maken
-de 3-11 is een auto gebouwd voor pure snelheid, je zou zeggen dat is top, maar de waarheid is dat ik veel meer vermogen wil om langzamer te rijden.
Ik wil altijd laffe driftjes maken als ik links of rechts af ga op een kruising, met de Atom rem je dan af naar 20km/u, terug naar 2, stuur je in en als je dan vol gas geeft bij 1100 toeren dan vlieg je achterwaards de kruising af. De 3-11 draait dan gewoon heel erg snel de hoek om alsof ie op rails zit door zijn 275 banden achter, 325kg meer gewicht meer op circuit gemapte tune. Dat is natuurlijk veel "beter" weggedrag en dat vindt ook 99% van de mensen, maar ik ben die ene procent die dat dus helemaal niks vind...
-de atom is die auto die helemaal niet goed op grip of snelheidsdoelstelling gebouwd of ontiwkkeld is, die is gemaakt voor serious fun en niks anders, daarbij krijg je gratis dat ie ook best snel is.
De nieuwe heeft 500+nm op 595 kg, vanaf 2500 toeren. mijn oude had daar 310nm en die was echt krankzinnig. Kijk bhet autotopnl filmpje drive en slide met mijn atom |(ik ben de chauffeur) en dan snap je het.
Atom om de hoek, IK bepaal of ik grip heb of niet met mijn rechtervoet, niet de software van de auto die snapt dat je niet op zo'n moment de hele 410nm (3-11) nodig hebt...
Crookie schreef: 09 mei 2022, 16:05
Wel gaaf dat je zo‘n uitgeklede racer neemt.
Ga je een helm dragen tijdens de ritten of a la Jeremy Clarkson?
A58E78B9-D09A-4984-AEEA-3D78982BBEFD.jpeg
meestal geen helm, dat gezicht was overigens alleen bij de atom 2
SlowCo schreef: 09 mei 2022, 16:20
Gefeliciteerd Roy!
Een Atom lijkt mij ook de ideale "motorfiets op 4 wielen". Leuker dan een BAC MONO op de openbare weg.
Wordt het een individuele keuring via TÜV in Duitsland en dan later invoeren in NL? Vooral zo laag mogelijke CO2 uitstoot op de keuringspapieren zien te krijgen dan i.v.m. BPM/CO2-taks. Kun je van fabrikant Ariel een officiële uitstootwaarde-verklaring krijgen? Lijkt me dat die laag zou moeten zijn bij zo'n laag gewicht?
Wellicht ook een vakantiehuisje in D erbij nemen en wat langer op Duits kenteken rondrijden
ik ben nog aan het studeren hoe ik dit ga doen, maar via bjuitenland single type approval en dan naar nl is het plan
Tom schreef: 10 mei 2022, 09:03
Sjezus, bruut hoor!
In welk opzicht vind je de Atom beter dan een 3-11?
zie mijn reactie op jan, maar vooral gewicht en afgifte van vermogen
Emilio schreef: 10 mei 2022, 11:59
JP schreef: 09 mei 2022, 23:37
Mooi ding. Je kunt er nog altijd de steigerbouw mee in.
Ook een beetje mijn idee.
Vind die 3-11 echt vele malen mooier. Ook wel benieuwd in welk opzicht dit beter is dan die 3-11.
geen enkel probleem, ik snap je nog ook. Zie mijn antwoord op jan en daarbij het was voor mij een droom om eens een nieuwe sportauto nieuw te bestellen ipv altijd bijna de spec krijgen die ik wil en altijd al kleine puntjes, ik wil ook eens NIEUW
Richardt. schreef: 10 mei 2022, 16:39
Ik vind de 3-11 ook gaver om te zien, maar Roy vind een 3-11 eigenlijk al een boot. Een Atom is natuurlijk nog absurder om te rijden en dat is wat telt voor hem
exact dit
Robin schreef: 10 mei 2022, 16:46
Feli Roy, maar ik vond die 3-11 wel 'klaar' eigenlijk en die buizenboel ben ik niet gek op:)
fair enough, voor mij is het de ultieme rijbeleving, niks komt dichterbij een kart dan dit zo'n beetje en ik vind de 3-11 veel te veel auto in alle opzichten, de goed, te snel (ik reed 273 in zijn 5 voor autotopnl en toen had ik nog een rijversnelling over), en veel te normaal, het is alsof je in een normale auto zit maar dan zonder voorruit en dak