992, G21, 971
-
Re: Arjan’s M2 Competition, Model 3 Performance en 323ti
Je hebt toch een tesla voor de domme km.
Dan de vrouw maar een klein elektrisch autootje.
De M2 mooi voor de fun km.
Dan de vrouw maar een klein elektrisch autootje.
De M2 mooi voor de fun km.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Gast luister nou eens
- Vrouw de Tesla
- Jij een fijne daily, kan prima 520d zijn ofzo joh
- M2 voor de fun; 4 glijers erom en skeef
Moeilijker is het gewoon niet. 130i ga je je echt aan irriteren want A) in verhouding niet vooruit te branden. B) Oude meuk dus gaat stuk net als de 323ti, loop je weer te zeiken dat je moet sleutelen en C) Ding doet het kut op de boulevard, dan val je compleet in t niet bij die Ben Poen editie.

- Vrouw de Tesla
Moeilijker is het gewoon niet. 130i ga je je echt aan irriteren want A) in verhouding niet vooruit te branden. B) Oude meuk dus gaat stuk net als de 323ti, loop je weer te zeiken dat je moet sleutelen en C) Ding doet het kut op de boulevard, dan val je compleet in t niet bij die Ben Poen editie.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja zo heb ik het ook geregeld, al rijdt de vrouw in een Twingo en ik een Skoda Superb. Niks mis mee
En met de M3 glijden doe ik ook...

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik denk ook dat als je de M2 en de 323ti weg doet om vervolgens een ander fun apparaat weer te kopen dat daar ook weer een bak geld in gaat zitten voordat je hem naar wens hebt en vervolgens ook weer iets gaat missen.
M2 voor de weekenden en toerritjes, 323ti voor de driftdagen als je dat zonde vind voor de M2. Desnoods de 323ti ergens anders stallen als de vrouw 4 auto's op de dam/in de garage wat veel vind. Of anders de 323ti eruit en de M2 ook gebruiken voor een driftdag. Zolang je niet elke keer in het grind staat zal dat ook niet zoveel schade geven toch?
Ik zou die 5 diesel er bij halen. In de juiste uitvoering kom je daar altijd voor goed geld wel weer vanaf. Omslagpunt voor een diesel zal wel hoog liggen inmiddels, maar als kilometervreter lijkt mij de diesel de prettigste. Gebruik je je verstand dan haal je een 520d of desnoods 530d, lijkt mij ruim voldoende voor een daily. Met het geld wat je overhoudt tov een 540d kun je dan, naast de M2 ook de 323ti aanhouden en eens een driftdag meepakken.
Het is natuurlijk makkelijk lullen over andermans portemonnee, maar als ik lees wat je weggepist hebt de afgelopen tijd op die Porsches moet bovenstaande wel in de begroting passen lijkt mij.
M2 voor de weekenden en toerritjes, 323ti voor de driftdagen als je dat zonde vind voor de M2. Desnoods de 323ti ergens anders stallen als de vrouw 4 auto's op de dam/in de garage wat veel vind. Of anders de 323ti eruit en de M2 ook gebruiken voor een driftdag. Zolang je niet elke keer in het grind staat zal dat ook niet zoveel schade geven toch?
Ik zou die 5 diesel er bij halen. In de juiste uitvoering kom je daar altijd voor goed geld wel weer vanaf. Omslagpunt voor een diesel zal wel hoog liggen inmiddels, maar als kilometervreter lijkt mij de diesel de prettigste. Gebruik je je verstand dan haal je een 520d of desnoods 530d, lijkt mij ruim voldoende voor een daily. Met het geld wat je overhoudt tov een 540d kun je dan, naast de M2 ook de 323ti aanhouden en eens een driftdag meepakken.
Het is natuurlijk makkelijk lullen over andermans portemonnee, maar als ik lees wat je weggepist hebt de afgelopen tijd op die Porsches moet bovenstaande wel in de begroting passen lijkt mij.
- Linc (Bas)
Ik ga jou 130i misschien eind van het jaar weer verkopen, dus dan kan je hem wel terugkopen tegen die tijd 

- Martijn_bmw
Linc (Bas) schreef: 09 mei 2022, 14:07 Ik ga jou 130i misschien eind van het jaar weer verkopen, dus dan kan je hem wel terugkopen tegen die tijd![]()

- Philipoo
M2 met flinke afschrijving aan mij verkopen, ruil ik de 140 in, heb je nog steeds een snelle daily die 1:12 rijdt en koop je de 130 van hierboven erbij. Win-win-win
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, dit wel eigenlijkmatthyssie schreef: 09 mei 2022, 12:53 Gast luister nou eens![]()
- Vrouw de Tesla

- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Dit! Al zou ik eerder voor een 1 of 3 serie gaan om het nog leuk sturend te houden.matthyssie schreef: 09 mei 2022, 12:53 Gast luister nou eens![]()
- Vrouw de Tesla
Als je je opties langs zie komen kun je die m2 prima aanhouden en wat meer schijt hebben en het ding gewoon ook gebruiken waar hij goed in is (dus ook driften(misschien alleen papenburg niet) en of circuit rijden). En laat dat ding goed in de protectiefolie zetten ofzo. Je vind hem te duur om dingen ermee te doen maar geld verbranden aan afschrijving maakt je dan weer niet uit.. beter deze leuke auto langer houden en lekker gebruiken! Ga lekker bezuinigen op je daily ofzo

- Jan Terwolde
Anders alleen een 4-deurs m135 of m140i naast de tesla zou ik zeggen.
- ADV
Mooi, de discussie is op gang.. Nu maar eens zien wat ik ga doen 

- Martijn_bmw
Is dat idee van Jan niet wat? zo'n protector folie over de neus van de M2 of helpt dat niet tegen grind van papenburg?
- matthyssie
Er is geen discussie, mijn optie is de enige juiste

- ADV
Zie topic van Fabian denk ik dan, dat is Bilsterberg, maar ook gewoon FIA grind. Dat is niet grappig, beetje PPF/Xpel op de neus zal wel wat helpen, maar aan de zijkanten niks. Xpel is prima voor normaal steenslag, geen idee voor grind etc. Als het daar dan doorheen gaat moet je ook weer je neus opnieuw doen. Daarnaast is je neus opnieuw spuiten bijna goedkoper dan die folie plakken volgens mij.Martijn_bmw schreef: 09 mei 2022, 15:18 Is dat idee van Jan niet wat? zo'n protector folie over de neus van de M2 of helpt dat niet tegen grind van papenburg?

- matthyssie
Nee joh, Arjan koopt en verspijkert liever een oud lel voor €20-25k om steenslag te voorkomen.Martijn_bmw schreef: 09 mei 2022, 15:18 Is dat idee van Jan niet wat? zo'n protector folie over de neus van de M2 of helpt dat niet tegen grind van papenburg?

- Tristan
Maar waarom dan niet een 'goedkopere' driftauto voor dat soort dagen? Een E36 oid. Vind een goede 130i ook al zonde als je deze door het grind ramt...
- matthyssie
Pak dan voor Papenburg desnoods een huurauto. Ik begrijp dat een M2 'door het grind rammen' eeuwig zonde is, maar op straat is het natuurlijk super. Ik ken Arjan en ik heb filmpjes van hem gezien toen-ie aan het sleutelen was, de hunebedden in Drenthe rolden om zoveel gevloek kwam daar vanaf. En dat begrijp ik volledig, het is gewoon ál-tijd gezeik met een oudere (project)auto die je gebruik om hem op z'n flikker te geven.
Ga je met de M2 naar Papenburg of ander circuit hoeft het natuurlijk ook niet meteen vol SKEEF!! maar kun je het ook opbouwen waardoor de kans op grindbak een stuk beperkter is.
Ga je met de M2 naar Papenburg of ander circuit hoeft het natuurlijk ook niet meteen vol SKEEF!! maar kun je het ook opbouwen waardoor de kans op grindbak een stuk beperkter is.
- Jan Terwolde
Of misschien alleen geen papenburg doen. Je kunt toch prima weeze of zolder of weet ik wat voor driftrondje doen zonder bergen grind?
Feit is wel als je de m2 aanhoud dat je je dan echt er overheen moet zetten om het hok gewoon te gebruiken! Geen ring ermee rijden is dood zonde.
Anders een 5 daily erbij en alleen voor het driftwerk die 323ti op de trailer en schorsen.
Feit is wel als je de m2 aanhoud dat je je dan echt er overheen moet zetten om het hok gewoon te gebruiken! Geen ring ermee rijden is dood zonde.
Anders een 5 daily erbij en alleen voor het driftwerk die 323ti op de trailer en schorsen.
- matthyssie
Kijk hoe Popma de M2 gebruikt op Papenburg. Hij is heus geen Ken Block (al denkt ie dat ie Colin McRae is
) maar gaat fantastisch mooi rond en beleeft machtige dagen. Als je voor elke keer dat hij zegt "Dit is toch super, dit is toch mooi!" een euro krijgt op zo'n dag ben je gauw rijk. Hij blijft uit de grindbak, rijdt met winterbandjes en toch mega lol.
En ja wil je m bij verkoop weer helemaal netjes zul je de voorbumper moeten spuiten en de motorkap aanstippen, maar weegt dat zwaarder dan een complete 130i/135i ernaast nemen met al het gezeik van dien?

En ja wil je m bij verkoop weer helemaal netjes zul je de voorbumper moeten spuiten en de motorkap aanstippen, maar weegt dat zwaarder dan een complete 130i/135i ernaast nemen met al het gezeik van dien?
- Jan Terwolde
Snap je nu al dat het geen discussie is Arjan. Je moet die m2 houden! 

- ADV
Eigenlijk moet je je afvragen of een driftauto hebben voor die paar keer per jaar wel handig is, maar ik vind zo'n wokkel huur ding ook altijd kloten. Ik vond Papenburg erg leuk, dus stel dat ik dat 4-5x per jaar doe, dan doe ik nog een 2x Lelystad of Weeze en dan houdt het wel op. Misschien nog 1 of 2 x een sessie bij gummen.. Dan koop je dus voor die 6-7x per jaar een driftauto. Dus dat is misschien wel onzin, dus een auto met als enig doel driften/track heb ik eigenlijk al.Tristan schreef: 09 mei 2022, 15:38 Maar waarom dan niet een 'goedkopere' driftauto voor dat soort dagen? Een E36 oid. Vind een goede 130i ook al zonde als je deze door het grind ramt...
Het is juist dat ik nu eigenlijk van M2C (tours, fun, etc. / Prive) + 323ti (drift en beetje track / Youngtimer) naar 2 auto's wil waar ik beide mee kan doen, maar ook nog goed kan daily'en (1500+km per maand). Daarbij wil ik graag een als Youngtimer houden, want dat drukt lekker de kosten.
Ik weet ook niet of het wel een 130i wordt, maar het voordeel van Youngtimeren met zulke auto's is dat je ook upgrades lekker allemaal in de zaak kunt douwen zonder gezeik.
- Martijn_bmw
matthyssie schreef: 09 mei 2022, 15:45 Ik ken Arjan en ik heb filmpjes van hem gezien toen-ie aan het sleutelen was, de hunebedden in Drenthe rolden om zoveel gevloek kwam daar vanaf.

Eens net voor Corona heb ik flink wat rondjes mee mogen rijden met Robin in zijn M2 en dat is echt dikke lol en zo goed als geen steen op de auto.matthyssie schreef: 09 mei 2022, 15:49 Kijk hoe Popma de M2 gebruikt op Papenburg. Hij is heus geen Ken Block (al denkt ie dat ie Colin McRae is) maar gaat fantastisch mooi rond en beleeft machtige dagen. Als je voor elke keer dat hij zegt "Dit is toch super, dit is toch mooi!" een euro krijgt op zo'n dag ben je gauw rijk. Hij blijft uit de grindbak, rijdt met winterbandjes en toch mega lol.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Volgens mij maakt het weinig uit wat Arjan gaat doen. Bij hem is het na een paar maanden toch weer zo dat andere argumenten de boventoon gaan voeren. De afwegingen, zoektocht en aankoop doen het hart sneller kloppen. En dat herhaalt zich telkens weer.
- ADV
Haha, dit is ook wel weer zoFrank_Sch schreef: 09 mei 2022, 16:06 Volgens mij maakt het weinig uit wat Arjan gaat doen. Bij hem is het na een paar maanden toch weer zo dat andere argumenten de boventoon gaan voeren. De afwegingen, zoektocht en aankoop doen het hart sneller kloppen. En dat herhaalt zich telkens weer.

Wanneer gaan wij weer eens golfen Frank.. hahah
- Martijn_bmw
Dat herken ik overigens bij mijzelf ook sterk