Dickh. schreef: 25 aug 2021, 06:55
Leuk dat zoveel mensen over het geluid beginnen. Ik was toen eigenlijk van plan een G-power uitlaat te kopen maar kwam er al snel achter dat ook zij gewoon een uitlaat lieten maken naar hun specificaties bij Eisenmann. Dat kun je zelf dus ook en ben toen flink aan de gang gegaan met steigerpijpen en dempers met het huidige geluid als resultaat. Op de 540i ongeveer hetzelfde en die klinkt zo mogelijk nog mooier.
Als het dan zo gaat klinken kun je bij mijn 330i ook niet eens aan de uitlaat ''beunen''
Zo, al ff niets meer ge-update hier zie ik. Is eigenlijk ook niet veel te vertellen.
Oktober nog een circuitdag Ring gehad. Was een top dag. En 2 dagen Papenburg gehad, was ook heerlijk. Ipv alleen maar werken was er ook tijd om zelf wat te rijden deze keren
Daarna was een serieuze wasbeurt noodzaak, 3 dagen circuit incl 2 dagen klei-grondwater op Papenburg is echt ranzig. 2x wassen is gewoon noodzaak dan.
Alles weer spik en span, remmetjes allemaal losgehad en schoongesopt etc etc. Olie en filter weer gedaan, wat beginnende roest weggewerkt. (Subframe was eronderuit geweest bij TEG en ik denk dat ze behoorlijk hebben moeten stoken om los te krijgen, lak van chassisbalk bladderde eraf nu en dat begon te roesten). Luchtfilter weer schoon, de M5 is er weer klaar voor.
De 1M staat lekker geschorst, daar eindelijk eens de folie van de zijramen achter en achterraam afgehaald. Stukken beter! Ben geen fan van Privacy Glass.
De z4 heeft 2 nieuwe dempertjes voor de loeizware achterkep gekregen. (60 per stuk bij de dealer, nu voor 4 euro per stuk identiek gekocht….) Olie en filter gedaan, die kan weer 4000km rijden komend jaar…….
Knot schreef: 30 jan 2022, 15:13
Eigenlijk zielig voor die Z4... 4000km....
Mijn Z4 haalt dat niet eens
En mooi plakfolie van de M1 af, vind plak folie ook verschrikkelijk en zeker op een hatchback/ sedan.
Station met af fabriek een nette tint vind ik wel mooi.
Ja die plakfolie is niet zo mooi. Hoe heb je het eraf gehaald? Op de 130i zit het ook, maar ik kan op het derde zijruitje en op de achterruit niet echt een randje van de folie ontdekken.
Ik heb het met de föhn gedaan en zo’n ruiten krabbertje waar je ook de openhaard mee schoon maakt. En veel thinner voor de lijmresten best een pokke klus…
Mark 320iS schreef: 30 jan 2022, 17:59
Ja die plakfolie is niet zo mooi. Hoe heb je het eraf gehaald? Op de 130i zit het ook, maar ik kan op het derde zijruitje en op de achterruit niet echt een randje van de folie ontdekken.
Ook op de zijruiten aan de voorkant toch? Wel iets minder donker dan achter. ‘S avonds rondrijden werd ineens een uitdaging
Mark 320iS schreef: 30 jan 2022, 17:59
Ja die plakfolie is niet zo mooi. Hoe heb je het eraf gehaald? Op de 130i zit het ook, maar ik kan op het derde zijruitje en op de achterruit niet echt een randje van de folie ontdekken.
Inderdaad zoals Martijn zegt. Maar dan met verfstripper verwarmd. Ging er daardoor in 1x af zónder lijmresten!
Als je een randje kan vinden is dat wel iets makkelijker inderdaad.
Weer lange tijd stil geweest hier, er is ook niet zoveel spannends gebeurd
Contract van de RAV 2 jaar verlengd, er is niets meer te bestellen binnen leasebudget wat iets wat ook maar enigszins op een aanhanger lijkt mag trekken….en de RAV bevalt gewoon heel erg goed.
De Z4 heeft een andere set velgen gekregen. Had van Andre een setje 640m overgenomen, die staan hem prima!
De 1M maar eens gewassen afgelopen week, al het stof eraf van de laatste 6 maanden stil staan, en vanmorgen uit de schorsing gehaald. Blijft een heerlijke auto zeg….
Afgelopen week de 1e circuitdag van t jaar gehad, op Bilsterberg met de M5. Was weer heerlijk, de balans in de M5 is zo mooi. Er waren zelfs deelnemers die expres een rondje wilden volgen om het dansen te bewonderen
Helaas een uitstapje in het grind gemaakt in de Mausefälle. Eigen schuld, ik liet de kont iets verder omkomen als anders. Het gaat echt megastijl bergaf, en de 265-ers pakten (logisch) precies onderin de compressie weer grip, daar viel niet tegenaan de hoepelen . Kwam net een metertje baan te kort. Schade valt mee gelukkig, had heel anders kunnen zijn als ik de banden was ingegaan. Nu alleen spuitwerk aan de dorpel (jammer, 2 jaar geleden nieuw gespoten) en onderkant deuren (moest toch al een na 28 jaar) en de BBS’jes moeten gespoten worden (moest ook al gebeuren). Dus dat komt van de winter wel weer een keer!
Filmpjuh!
Bijlagen
09A00D84-5DF9-4312-BCAC-795D8D14A7A4.jpeg (125.47 KiB) 2306 keer bekeken
09E2DC8E-BA1F-4EB8-BBB7-BC3AD036D5F2.jpeg (104.64 KiB) 2306 keer bekeken
D492977B-EB52-4133-9404-F715B30886BF.jpeg (155.5 KiB) 2306 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fabian op 09 mei 2022, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Wielen staan de z4 goed! Ik was ook flink in twijfel ze over te nemen destijds voor mijn z4 maar twijfelde teveel over de et waarde.
Die past lekker zo te zien
En jammer van de M5 al valt het gelukkig relatief mee mee met de schade
e30touring1990 schreef: 07 mei 2022, 12:40
jammer van de schade maar valt mee gelukkig! 1m nog wel wat plezier van of gaat dat richting 500km per jaar net zoals de Z3?