Big Machines.. the real stuff
- JP
- Berichten: 31488
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Big Machines.. the real stuff
De meeste die je zag waren toch de 124 ? Daar heeft er eentje een paar jaar op Maastricht-Aachen gestaan…en die was al groot !!
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Big Machines.. the real stuff
Voor de beeldvorming.
Airbus A380-800 72 lang, 79 breed
Antonov AN-124 69 lang, 73 breed
Antonov AN-225 84 lang, 88 breed
Airbus A380-800 72 lang, 79 breed
Antonov AN-124 69 lang, 73 breed
Antonov AN-225 84 lang, 88 breed
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Big Machines.. the real stuff
Er is er 1 gebouwd, en 1 was er in opbouw maar nooit afgerond.
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Big Machines.. the real stuff
Beelden, dat ziet er niet best uit:smiley schreef: ↑27 feb 2022, 17:35 De Antonov An-225 is niet meer
https://www.nu.nl/economie/6186634/groo ... lk_wrapper
https://twitter.com/BNONews/status/1499 ... BWahKEBCbA
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Big Machines.. the real stuff
Nee die is wel klaar. Zonde. Er staat nog een kale AN225 body in een loods buiten Kiev... Als die niet plat gaat is er nog een kans op een return in de toekomst.
https://edition.cnn.com/travel/amp/anto ... index.html
https://edition.cnn.com/travel/amp/anto ... index.html
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Big Machines.. the real stuff
Ik ben bang dat er voorlopig helemaal niks meer uit Oekraine komt.
De projecten die de AN-225 nodig had heb ik ook niet helemaal helder.
Ie passen ze ook in een 380-800, of zijn er nu projecten die op de boot moeten, of verkleind worden om in een 380 te passen?
De projecten die de AN-225 nodig had heb ik ook niet helemaal helder.
Ie passen ze ook in een 380-800, of zijn er nu projecten die op de boot moeten, of verkleind worden om in een 380 te passen?
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Big Machines.. the real stuff
Als er al full freighters van de A380 beschikbaar zijn mis je nog altijd de enorme neus die van de 225 open kon.
Laatste keer dat die laatste op Schiphol stond ben ik erin geweest, naast een bak ruimte had die ook z'n eigen kraan om spullen door het ruim heen en weer te bewegen.
Moest direct daarna in een 747-400 freighter zijn en dat was maar een ukkie dan.
Ik denk dat veel dingen nu per boot zullen gaan.
Laatste keer dat die laatste op Schiphol stond ben ik erin geweest, naast een bak ruimte had die ook z'n eigen kraan om spullen door het ruim heen en weer te bewegen.
Moest direct daarna in een 747-400 freighter zijn en dat was maar een ukkie dan.
Ik denk dat veel dingen nu per boot zullen gaan.
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Big Machines.. the real stuff
Wat vet dit
-
- Berichten: 5036
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Big Machines.. the real stuff
Fuck. En in Nederland maar klagen over Lelystad airport....
- HJ2
- Berichten: 3583
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Big Machines.. the real stuff
Hahaha full afterburners!
- Andry
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Big Machines.. the real stuff
Dit draadje heb ik gemist geloof ik, terwijl ik alleen maar voor 'big machines' werkzaamheden uitvoer(de)
https://www.tugspotters.com/app/content ... 9-10-2020/
Ik hier nog heel wat uren aan gewerkt , WPQR's + PWHT (lasmethodekwalificaties ) ontwikkelen voor de zwenklagers van de 2 x 10.000 mT tubcranes. De zwenklagers zijn inhouse in NL ontworpen, gelast, gemachineerd en in segmenten naar China getransporteerd. Een extra kotterbank is nog speciaal aangeschaft om deze delen te machineren.
Een zwenklager met een diameter van 30.000mm (30 meter)
https://www.tugspotters.com/app/content ... 9-10-2020/
Ik hier nog heel wat uren aan gewerkt , WPQR's + PWHT (lasmethodekwalificaties ) ontwikkelen voor de zwenklagers van de 2 x 10.000 mT tubcranes. De zwenklagers zijn inhouse in NL ontworpen, gelast, gemachineerd en in segmenten naar China getransporteerd. Een extra kotterbank is nog speciaal aangeschaft om deze delen te machineren.
Een zwenklager met een diameter van 30.000mm (30 meter)
Laatst gewijzigd door Andry op 25 apr 2022, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Big Machines.. the real stuff
WoW dat is ook bizar groot Andry
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Big Machines.. the real stuff
Heel vet
- JP
- Berichten: 31488
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Big Machines.. the real stuff
Als je echt veel tijd over hebt.....wat machtig, die grote schepen, boorplatformen en hoe het allemaal heet en dat het meeste van dat groot spul, altijd uit Nederland komt.....
- HJ2
- Berichten: 3583
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Big Machines.. the real stuff
Mooi man!
Ik ben wel eens op de Thialf geweest
Echt indrukwekkende techniek
Ook op zo’n gevaarte bij Braunschweig geweest, daarzat ook een flink taatslagertje op hoor. Geen 30 meter, maar toch een enorm ding met ballen als skippyballen.
(Kom d’r maar in)
Ik ben wel eens op de Thialf geweest
Echt indrukwekkende techniek
Ook op zo’n gevaarte bij Braunschweig geweest, daarzat ook een flink taatslagertje op hoor. Geen 30 meter, maar toch een enorm ding met ballen als skippyballen.
(Kom d’r maar in)
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Big Machines.. the real stuff
Wat een techniek, gaaf!
- Andry
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Big Machines.. the real stuff
Waar, maar het is niet altijd goed...
De planning was een loadtest van 5500 ton, en de 'Engineered in Holland' haak begaf het bij 2600 ton.
https://ocean-energyresources.com/2020/ ... -accident/
FAT (Factory Acceptance Test) anyone?
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Big Machines.. the real stuff
Pffff, dat zijn absurde gewichten en krachten.
Hoe kan het dan dat zo'n haak breekt bij nog lang niet het doelgewicht?
Hoe kan het dan dat zo'n haak breekt bij nog lang niet het doelgewicht?
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Big Machines.. the real stuff
Saipem 7000 heeft onlangs ook zo'n ongelukje gehad tijdens 5 jaarlijkse classing test in Noorwegen.
Je ziet dat eerste schip behoorlijk op 1 oor gaan ndat de load afgebroken is. Die gewichten zijn zo zwaar dat ze tegenballasten moeten terwijl ze het stuk oppakken. Bij zo'n ongeluk is het dus niet alleen het heismateriaal wat voor schade zorgen kan maar als zo'n kraanschip ineens op 1 oor gaat dan verschuift er ook van alles aan boord etc.
Bij de meeste maatschappijen mag er ook geen onnodig personeel aan boord zijn tijdens het hijsen van een zwaar stuk.
Je ziet dat eerste schip behoorlijk op 1 oor gaan ndat de load afgebroken is. Die gewichten zijn zo zwaar dat ze tegenballasten moeten terwijl ze het stuk oppakken. Bij zo'n ongeluk is het dus niet alleen het heismateriaal wat voor schade zorgen kan maar als zo'n kraanschip ineens op 1 oor gaat dan verschuift er ook van alles aan boord etc.
Bij de meeste maatschappijen mag er ook geen onnodig personeel aan boord zijn tijdens het hijsen van een zwaar stuk.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: Big Machines.. the real stuff
Destijds tijdje meegewerkt in de haven van Vlissingen voor het eerste deel van het windmolenpark op de Dodger Bank.
Daar werden de buizen gelost van de boot met 2 maal een Mammoet kraan van 450 ton, dan mochten wij ook een 45 min. in de kantine gaan zitten tijdens het lossen.
Daar werden de buizen gelost van de boot met 2 maal een Mammoet kraan van 450 ton, dan mochten wij ook een 45 min. in de kantine gaan zitten tijdens het lossen.
- Andry
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Big Machines.. the real stuff
Of geen FAT of geen NDO achteraf de FAT mocht dit wel zijn uitgevoerd. Ergens heeft een schakel in de QA/QC keten het begeven. Foutje die in de honderden miljoenen loopt aan reparatiekosten.matthyssie schreef: ↑28 apr 2022, 10:00 Pffff, dat zijn absurde gewichten en krachten.
Hoe kan het dan dat zo'n haak breekt bij nog lang niet het doelgewicht?
3D WAAM (wire&arc manufacturing) is trouwens de laatste techniek om oa. haken te fabriceren. Alleen in kwalitatief opzicht alleen al is het veel beter dan smeedstukken.
https://www.huismanequipment.com/en/abo ... d_printing
https://www.huismanequipment.com/en/med ... rane-hooks
@bertM3
Mainhoist wire brak, heb je filmpje gezien?
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Big Machines.. the real stuff
Gave technieken zeg!
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Big Machines.. the real stuff
Yep gezien. Collega van mij heeft het live gezien, dat Fjord waar het gebeurde is net naast Stavanger.Andry schreef: ↑28 apr 2022, 11:30Of geen FAT of geen NDO achteraf de FAT mocht dit wel zijn uitgevoerd. Ergens heeft een schakel in de QA/QC keten het begeven. Foutje die in de honderden miljoenen loopt aan reparatiekosten.matthyssie schreef: ↑28 apr 2022, 10:00 Pffff, dat zijn absurde gewichten en krachten.
Hoe kan het dan dat zo'n haak breekt bij nog lang niet het doelgewicht?
3D WAAM (wire&arc manufacturing) is trouwens de laatste techniek om oa. haken te fabriceren. Alleen in kwalitatief opzicht alleen al is het veel beter dan smeedstukken.
https://www.huismanequipment.com/en/abo ... d_printing
https://www.huismanequipment.com/en/med ... rane-hooks
@bertM3
Mainhoist wire brak, heb je filmpje gezien?
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- JP
- Berichten: 31488
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Big Machines.. the real stuff
Zeker geen milieuzone daar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Gert-jan en 9 gasten