992, G21, 971
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Arjan’s M2 Competition, Model 3 Performance en 323ti
Dus waar jeukt 't Arjan:)
-
Iedereen aan de R8!
- ADV
Haha, nee, zeker geen R8 
Uiteindelijk is het plan dat zowel de 323ti als de M2 het veld gaan ruimen. Afgelopen zondag op Papenburg geweest en echt genoten, de 323ti is, na een half jaar aan dingen die elke keer weer mis gingen, eindelijk op het punt dat hij zo goed als bulletproof is. De koets is een stuk opgeknapt, de verf die los liet is opnieuw gespoten etc en het ding ging echt super leuk over Papenburg.
Nu heb ik natuurlijk ook de M2 en die zitten dan een beetje in elkaars vaarwater. Hoewel ik niet de M2 pak om op Papenburg te driften, met alle "pro-drifters" die grind spuwen of om even over Zandvoort heen te knallen. Maar ik heb niet de ballen die sommige anderen hebben en de M2 is me te duur voor zoiets. Dus daarvoor heb ik de 323ti. Maar ik ga dus ook niet met de M2 over de ring bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om met de 323ti naar de Eifel te rijden.
Daarnaast zie ik nu dat "post-corona" ik echt wel weer wat meer kilometers maak voor het werk, kilometers die relatief saai zijn en ook kilometers die met de M2 eigenlijk onnodig duur zijn. Dan hebben we nog de Model 3, maar die gebruikt de vrouw eigenlijk 100% van de tijd, daarnaast vind ik het een kut auto als ik er langer dan een uur in moet zitten. Maar, de auto is gewoon best goedkoop, het rijden ermee is goedkoop met 31 panelen op het dak en voor het gebruik van mijn vrouw is hij perfect. En voor kleine stukjes hier in de buurt met het gezin is het ook perfect.
Echter, voor de langere stukken, mijn schoonouders wonen bijvoorbeeld op ruim 200km afstand, is het niet mijn favoriet, of beter gezegd, bevalt hij me gewoon kut. In de winter halen we heen en weer niet zonder te laden. In de zomer net. Willen we laden, dan moeten we ook nog eens 30min omrijden, want op de weg tussen mijn schoonouders en ons zit geen Tesla supercharger station. Daarnaast hadden we thuis laatst een voorval dat mijn zoontje met spoed naar het ziekenhuis moest en wij niet thuis waren, dan wil je gewoon met spoed terug kunnen rijden en niet eerst op je gemakje 30 min omrijden en nog 20 min moeten laden. Gelukkig waren we toen met de M2 en kon ik snel naar huis rijden en waren we uiteindelijk eerder in het ziekenhuis dan de ambulance, maar toch.
Het zet je wel even aan het denken, ik wil dus niet meer met de Tesla als we mijn zoontje achter laten, en tuurlijk, dit is een pril gevoel en ondertussen gaan we straks ook een week op vakantie zonder hem. Maar het zet je wel aan het denken. Een elektrische auto is top, maar niet als je haast hebt of je lange stukken moet rijden met haast. Dit in combinatie met het feit dat ik steeds vaker weer voor werk op verschillende plekken in het land moet zijn, en zelfs af en toe naar Zwitserland moet, doet me dan denken wat dan wel?
Een nieuwe auto in de zaak gaan we niet doen, kost me teveel bijtelling, en een met de kop eraf koop ik dan prive. Dus eigenlijk wil ik fijne daily, luxe auto, die ook lekker is voor de lange afstand. Een speeltje voor het weekend, maar die "goedkoop" genoeg is om ermee over Papenburg, Zandvoort en bijvoorbeeld de Ring te rijden, maar die ook snel en comfortabel genoeg is om ermee van het noorden van ons land mee naar de Eifel te rijden of lekker dijkwegen mee te pakken in ons landje.
Dus het idee is nu:
- De TM3 blijft, de vrouw rijdt daarin en dat is prima en we gebruiken die voor gezin dingen hier in de buurt
- De M2 Comp gaat eruit en wordt vervangen door een G31, dit wordt mijn eigen daily
- De 323ti gaat er op termijn uit en wordt vervangen door een speeltje waar ik ook lange afstanden mee kan rijden en waarbij het liefst een youngtimer is. Voor nu is mijn oog gevallen op een e82 135i uit 2007. Het mooie is dat dit dan wat leuke upgrades kan gebruiken, maar dat ik die allemaal in de zaak kan drukken.

Uiteindelijk is het plan dat zowel de 323ti als de M2 het veld gaan ruimen. Afgelopen zondag op Papenburg geweest en echt genoten, de 323ti is, na een half jaar aan dingen die elke keer weer mis gingen, eindelijk op het punt dat hij zo goed als bulletproof is. De koets is een stuk opgeknapt, de verf die los liet is opnieuw gespoten etc en het ding ging echt super leuk over Papenburg.
Nu heb ik natuurlijk ook de M2 en die zitten dan een beetje in elkaars vaarwater. Hoewel ik niet de M2 pak om op Papenburg te driften, met alle "pro-drifters" die grind spuwen of om even over Zandvoort heen te knallen. Maar ik heb niet de ballen die sommige anderen hebben en de M2 is me te duur voor zoiets. Dus daarvoor heb ik de 323ti. Maar ik ga dus ook niet met de M2 over de ring bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om met de 323ti naar de Eifel te rijden.
Daarnaast zie ik nu dat "post-corona" ik echt wel weer wat meer kilometers maak voor het werk, kilometers die relatief saai zijn en ook kilometers die met de M2 eigenlijk onnodig duur zijn. Dan hebben we nog de Model 3, maar die gebruikt de vrouw eigenlijk 100% van de tijd, daarnaast vind ik het een kut auto als ik er langer dan een uur in moet zitten. Maar, de auto is gewoon best goedkoop, het rijden ermee is goedkoop met 31 panelen op het dak en voor het gebruik van mijn vrouw is hij perfect. En voor kleine stukjes hier in de buurt met het gezin is het ook perfect.
Echter, voor de langere stukken, mijn schoonouders wonen bijvoorbeeld op ruim 200km afstand, is het niet mijn favoriet, of beter gezegd, bevalt hij me gewoon kut. In de winter halen we heen en weer niet zonder te laden. In de zomer net. Willen we laden, dan moeten we ook nog eens 30min omrijden, want op de weg tussen mijn schoonouders en ons zit geen Tesla supercharger station. Daarnaast hadden we thuis laatst een voorval dat mijn zoontje met spoed naar het ziekenhuis moest en wij niet thuis waren, dan wil je gewoon met spoed terug kunnen rijden en niet eerst op je gemakje 30 min omrijden en nog 20 min moeten laden. Gelukkig waren we toen met de M2 en kon ik snel naar huis rijden en waren we uiteindelijk eerder in het ziekenhuis dan de ambulance, maar toch.
Het zet je wel even aan het denken, ik wil dus niet meer met de Tesla als we mijn zoontje achter laten, en tuurlijk, dit is een pril gevoel en ondertussen gaan we straks ook een week op vakantie zonder hem. Maar het zet je wel aan het denken. Een elektrische auto is top, maar niet als je haast hebt of je lange stukken moet rijden met haast. Dit in combinatie met het feit dat ik steeds vaker weer voor werk op verschillende plekken in het land moet zijn, en zelfs af en toe naar Zwitserland moet, doet me dan denken wat dan wel?
Een nieuwe auto in de zaak gaan we niet doen, kost me teveel bijtelling, en een met de kop eraf koop ik dan prive. Dus eigenlijk wil ik fijne daily, luxe auto, die ook lekker is voor de lange afstand. Een speeltje voor het weekend, maar die "goedkoop" genoeg is om ermee over Papenburg, Zandvoort en bijvoorbeeld de Ring te rijden, maar die ook snel en comfortabel genoeg is om ermee van het noorden van ons land mee naar de Eifel te rijden of lekker dijkwegen mee te pakken in ons landje.
Dus het idee is nu:
- De TM3 blijft, de vrouw rijdt daarin en dat is prima en we gebruiken die voor gezin dingen hier in de buurt
- De M2 Comp gaat eruit en wordt vervangen door een G31, dit wordt mijn eigen daily
- De 323ti gaat er op termijn uit en wordt vervangen door een speeltje waar ik ook lange afstanden mee kan rijden en waarbij het liefst een youngtimer is. Voor nu is mijn oog gevallen op een e82 135i uit 2007. Het mooie is dat dit dan wat leuke upgrades kan gebruiken, maar dat ik die allemaal in de zaak kan drukken.
Laatst gewijzigd door ADV op 15 apr 2022, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gewoon zo'n Touring als daily: TOP in jouw/jullie situatie!
En de M2 Comp als antidepressiva behouden:)
En de M2 Comp als antidepressiva behouden:)
- Maus335i
Is een X5 45e niet een alternatief? Heb er zelf een en ben er uiterst tevreden mee. Korte ritjes kan mooi elektrisch, maar unlimited range met de benzinetor. Gecombineerd 400pk, luchtvering voor het comfort op langere afstanden en ruimte genoeg om met het gezin mee op vakantie te kunnen. Ideale travelcompanion?
-
Als je voor een youngtimer gaat zou ik er eentje pakken die nog net te jong is .. dat scheelt alvast de youngtimer premium prijs.
-
We leven in 'n metoo wereld Wimo, ik zou als ik jou was even aandacht besteden aan jouw bovenstaande tekst:)
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Arthur
Mooie M340i touring kopen en volgend jaar weer verkopen 

- ADV
Gvd hij leeft! Hoi MausMaus335i schreef: 15 apr 2022, 11:00 Is een X5 45e niet een alternatief? Heb er zelf een en ben er uiterst tevreden mee. Korte ritjes kan mooi elektrisch, maar unlimited range met de benzinetor. Gecombineerd 400pk, luchtvering voor het comfort op langere afstanden en ruimte genoeg om met het gezin mee op vakantie te kunnen. Ideale travelcompanion?

Ja gave auto, collega van mij heeft er ook 1. Echter de vrouw wil niet in een X5 rijden, die vond de Model S ook al te groot, en dat vonden de velgen ook.. Het idee is nu een G31 530d, uit 2018 of iets, kop er af, voor rond de 45 staat hij op NL kenteken geimporteerd uit Duitsland. X5 45e is nog wat duurder dan dat denk ik?
Heb 1 gezien, van 11/2017, dus idd over 7 maanden youngtimer. Dus nu zoiets kopen is ideaal.Wimo schreef: 15 apr 2022, 11:08 Als je voor een youngtimer gaat zou ik er eentje pakken die nog net te jong is .. dat scheelt alvast de youngtimer premium prijs.
-
Die 135i blijven niet heel met wat jij er mee wil doen. Dan moet er veel aan gebeuren.
Ik zou gewoon de vrouw een klein boodschappen autootje doen desnoods hybrid elektrisch.
Daily evt een G31 whatever.
M2 als fun auto gebruiken. Een 135i opbouwen dat ie betrouwbaar is en fun klaar is gaat ook poen inzitten.
Dan heb je het mooi voorelkaar!
Ik zou gewoon de vrouw een klein boodschappen autootje doen desnoods hybrid elektrisch.
M2 als fun auto gebruiken. Een 135i opbouwen dat ie betrouwbaar is en fun klaar is gaat ook poen inzitten.
- Arthur
Hoe maak je van een auto van 11-2017 een youngtimer? Neem aan typo, 2007? Het lijkt er nl op dat je het over een G31 hebt 

- ADV
Je hebt gelijk, 11/2007 hahaArthur schreef: 15 apr 2022, 13:50 Hoe maak je van een auto van 11-2017 een youngtimer? Neem aan typo, 2007? Het lijkt er nl op dat je het over een G31 hebt![]()

Andre schreef: 15 apr 2022, 13:45 Die 135i blijven niet heel met wat jij er mee wil doen. Dan moet er veel aan gebeuren.
Ja is het zo'n drama dan? Ik denk:
- sper
- kw v3
- hpfp
- walnutje
nou en dan klaar?

-
remmerij?
M2 heeft 'alles' al klaar.
-borrelnootje
M2 heeft 'alles' al klaar.
-borrelnootje
-
- Auto: BMW M2
Als je gedonder wilt met storingen en uitval moet je met een n54 fun dingen gaan doen. Ik zou het ook afraden. Als je wat wil zou ik dan eerder een n52 pakken in 130i vorm of z4 coupe vorm. Die geven je minder kopzorgen wat mij betreft. Ideaal is inderdaad gewoon de m2 gebruiken waar die voor gemaakt is. Ik ken wel voorbeelden dat die behoorlijk bulletproof gebleken zijn, dan is het gewoon de kunst een beetje uit de grindbakken/hekken te blijven.
- ADV
Is het zo'n drama? Zijn wel goede dingen om te weten. Inmiddels zit er ook al veul in de 323ti haha, maar daar was het meer koets etc dan de motor. Die laatste doet z'n werk nog top.JdvPolo schreef: 15 apr 2022, 14:47 Als je gedonder wilt met storingen en uitval moet je met een n54 fun dingen gaan doen. Ik zou het ook afraden. Als je wat wil zou ik dan eerder een n52 pakken in 130i vorm of z4 coupe vorm. Die geven je minder kopzorgen wat mij betreft. Ideaal is inderdaad gewoon de m2 gebruiken waar die voor gemaakt is. Ik ken wel voorbeelden dat die behoorlijk bulletproof gebleken zijn, dan is het gewoon de kunst een beetje uit de grindbakken/hekken te blijven.
Financieel kan ik niet echt en een M2 en een G31 doen, of althans, dat gaat me te ver. Het is of M2 en 323ti of een nieuwe daily en een nieuwe fun auto.
- Arthur
Maar een 911 GTS of Cayman GT4 kost meer dan een M2 en G31 samen toch? Kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar lijkt me ongeveer evenveel waard?
-
17 is nog net te jong..Robin schreef: 15 apr 2022, 11:11 We leven in 'n metoo wereld Wimo, ik zou als ik jou was even aandacht besteden aan jouw bovenstaande tekst:)

-
- Auto: BMW M2
Jaa het is gewoon niet een heel erg betrouwbaar blok, ik zou als fun auto een iets betrouwbaarder alternatief nemen. N52 heb je meer zekerheid. Een N54 zou ik bijvoorbeeld niet met een heel fijn gevoel meenemen naar Papenburg, er zijn veel fragiele delen die gauw een storing veroorzaken. Vaak is het niet het einde van de wereld, maar persoonlijk vind ik niets zo vervelend als onzekerheid.
Voordat ik mijn m235i kocht had ik een 135i die ik wilde gebruiken als fun auto, maar door een BMW monteur nota bene afgeraden omdat die ook zei dat er bijna geen blok bestond wat slechter tegen constante belasting (circuit) kan dan de N54. Hij gaf aan dat de N55 dit een stuk beter doet en de B58 het summum is. N54 is enorm potent en is top voor absurde tuning, maar een betrouwbare tracktool wordt het niet zomaar. Omdat je een 2007 model aangaf, geef ik dit even aan want hier zit altijd een n54 in. Als je dan toch een e82 wilt, zou ik altijd een facelift van 12/13 willen hebben met de n55, die is al een stuk betrouwbaarder.
Over mijn n55 in de m235i ben ik zeer tevreden en dit is (ik klop het af) tot nu toe een zeer betrouwbare auto gebleken. Het kan ook anders (zie Jesper met zijn M135i) maar ik denk dat dit echt van de auto afhangt. Blok is in ieder geval minder storingsgevoelig.
Just my 2 cents.
Voordat ik mijn m235i kocht had ik een 135i die ik wilde gebruiken als fun auto, maar door een BMW monteur nota bene afgeraden omdat die ook zei dat er bijna geen blok bestond wat slechter tegen constante belasting (circuit) kan dan de N54. Hij gaf aan dat de N55 dit een stuk beter doet en de B58 het summum is. N54 is enorm potent en is top voor absurde tuning, maar een betrouwbare tracktool wordt het niet zomaar. Omdat je een 2007 model aangaf, geef ik dit even aan want hier zit altijd een n54 in. Als je dan toch een e82 wilt, zou ik altijd een facelift van 12/13 willen hebben met de n55, die is al een stuk betrouwbaarder.
Over mijn n55 in de m235i ben ik zeer tevreden en dit is (ik klop het af) tot nu toe een zeer betrouwbare auto gebleken. Het kan ook anders (zie Jesper met zijn M135i) maar ik denk dat dit echt van de auto afhangt. Blok is in ieder geval minder storingsgevoelig.
Just my 2 cents.
- Knot
Ik ben meer in voor een full options 318i van 2021 denk... 156pk is zat voor mij.
- Martijn_bmw
N52 is wel echt een leuke motor, gister hier op de dijkweggetjes met de z4 er weer van genoten.JdvPolo schreef: 15 apr 2022, 14:47 Als je gedonder wilt met storingen en uitval moet je met een n54 fun dingen gaan doen. Ik zou het ook afraden. Als je wat wil zou ik dan eerder een n52 pakken in 130i vorm of z4 coupe vorm. Die geven je minder kopzorgen wat mij betreft. Ideaal is inderdaad gewoon de m2 gebruiken waar die voor gemaakt is. Ik ken wel voorbeelden dat die behoorlijk bulletproof gebleken zijn, dan is het gewoon de kunst een beetje uit de grindbakken/hekken te blijven.
Prima vlot ding en die motor loopt prachtig lineair naar 7.000tpm en ze zijn vrij bullit proof

- Knot
Op tikkende kleppen, vanos ventielen, waterpomp, oliefilterhuis pakking en carter pakking na dan...
- Fabian
Dr staan 170k op onze n52 in de Z4. Werkelijk nog niets aan de auto gehad….(behalve 2x een daksenortje wat wel duur was).Knot schreef: 15 apr 2022, 21:14 Op tikkende kleppen, vanos ventielen, waterpomp, oliefilterhuis pakking en carter pakking na dan...
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Die tikkende kleppen kun ke gewoon zo laten toch als dat zo is? Vanos is kwestie van paar honderd en kan gewoon als het sneuveld. En 2 pakkingjes kan ook als het zover komt?
Oftewel een waterpomp preventief en bollen maar dan toch?
Oftewel een waterpomp preventief en bollen maar dan toch?
- Martijn_bmw
Klopt valt reuze mee! Vanos en pakkingen is volgens mij een standaard ding bij alle oudere motoren.
Kleppen kunnen ze oud mee worden en ik dacht eens gelezen te hebben dat alleen de eerste type met grijze afdekplaat hier (soms) last van hebben ik heb er een met zwarte afdekplaat en zelfs na de winterstop is het een tik van de startmotor direct snaarstrak lopen zonder enige tik van kleppen te horen.
Blijft over de waterpomp als enige echte manko/ kostenpost. Prima blokje naar mijn idee en vooral ook een heel leuk blok, lekker vlot erg mooi geluid
Kleppen kunnen ze oud mee worden en ik dacht eens gelezen te hebben dat alleen de eerste type met grijze afdekplaat hier (soms) last van hebben ik heb er een met zwarte afdekplaat en zelfs na de winterstop is het een tik van de startmotor direct snaarstrak lopen zonder enige tik van kleppen te horen.
Blijft over de waterpomp als enige echte manko/ kostenpost. Prima blokje naar mijn idee en vooral ook een heel leuk blok, lekker vlot erg mooi geluid