Ja klopt dat was ik, heb wel een filmpje van beroerde kwaliteit, was vermakelijke om je rond te zien glijden

Ja klopt dat was ik, heb wel een filmpje van beroerde kwaliteit, was vermakelijke om je rond te zien glijden
Dat zal inderdaad zo zijn. Maar in het H&R poduct catalogus staat er specifiek alleen rechte stabi's:matthyssie schreef: 21 feb 2022, 10:04 AFS is een combi tussen een elektrisch en een hydraulisch systeem, is dus weer een ander stuurhuis.
Thanks voor video!
Ik heb het even nagekeken. Ik heb de H&R stabi's in Duitsland besteld op basis van 130i e81, heb mijn chassisnummer niet doorgegeven. Blijkbaar is het dan met geluk goed gegaan, want alles zit er netjes onder.Marc Sierra schreef: 21 feb 2022, 11:41Dat zal inderdaad zo zijn. Maar in het H&R poduct catalogus staat er specifiek alleen rechte stabi's:matthyssie schreef: 21 feb 2022, 10:04 AFS is een combi tussen een elektrisch en een hydraulisch systeem, is dus weer een ander stuurhuis.
"only for cars without active steering, only cars with a straight front bar, without middle-crank"
Dus ik ben erg benieuwd hoe ze dan op deze 130i wel passen.
AFS is geen elektrisch stuurhuis he. Heeft gewoon een stuurbekrachtigingspomp met leidingen.Marc Sierra schreef: 21 feb 2022, 14:32 Bedankt! Logisch dat het past als je een rechte stabi vervangt door een andere rechte.Maar ik vind het wel vreemd dat er origineel een rechte stabi onder zat in combinatie met AFS.
Ik vind het vooral vreemd vanwege deze opmerking in de H&R catalogus:matthyssie schreef: 21 feb 2022, 15:08AFS is geen elektrisch stuurhuis he. Heeft gewoon een stuurbekrachtigingspomp met leidingen.Marc Sierra schreef: 21 feb 2022, 14:32 Bedankt! Logisch dat het past als je een rechte stabi vervangt door een andere rechte.Maar ik vind het wel vreemd dat er origineel een rechte stabi onder zat in combinatie met AFS.
Zoals jij de auto gebruikt zou ik als eerste de rubbers + PU inserts die je in het achterste subframe hebt vervangen door aluminium bussen of anders volledig PU. Op de achteras schijnt vooral de arm voor de afstelling van de sporing een zacht rubber te hebben. Maar dat is dan ook weer de enige arm van de M3 die niet past omdat de lengte anders is.StefanW schreef: 09 apr 2022, 11:59 Verder nog updates op de planning? Ik vind hem wel bijna tegen perfectie aan zitten. Op Assen merkte ik dat de achterkant nog wel iets "harder" kan. Op de vooras hebben ik de M3 draagarmen. Op de achterkant passen deze ook. Die rubbers in de armen zijn net iets harder.
Voor de looks (vind hem net iets te hoog staan, vooral achter omdat ik geen achterbank meer heb) en voor iets meer comfort zou ik nog een schroefset willen. Maar dat heeft op dit moment geen hoge prio. Lekker genieten van deze fantastische bak!
StefanW schreef: 09 apr 2022, 19:13 Thanks!
Vanmiddag ging het regenen, dus wilde ff de banden testen, maar op een gegeven moment ging de hele kerstboom aan op het dashboard.
Maar de vraag is hoe dit komt? Ik denk door de achterlichten, maar hoor ook schuifdak? Weet iemand of het een bekend probleem is van de 1-serie. Ga morgen anders gewoon met de tuinslang proberen om te kijken waar het vandaan komt![]()