Corona in Nederland.....
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Re: Corona in Nederland.....
Heb vanavond een rockconcert in "De Boerderij" in Zoetermeer, dus moest(precies op de laatste dag dat dit verplicht is) een test doen bij "Testen voor toegang" en was dit keer gelukkig negatief....vanavond dus even genieten van Geoff Tate(ex-zanger van Queensryche). 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi Ron man
Als het een rokconcert was geweest had ik je voortaan Oma genoemd;-)
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Bij mij was het streepje nog vager (moest er wat fantasie voor gebruiken om hem te zien) maar GGD test was wel duidelijk, mijn klachten waren helaas niet zo mild als het streepjeKnot schreef: 21 mar 2022, 20:34 Lijkt een dun streepje, misschien blijf je nog een beetje gespaard (hoop ik voor je).

-
Onlinetomgtr
Te gek voor woorden, voel me voor eerst in ruim een week eigenlijk prima. En dan geen suffe streepjes hier
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Oma gaat ook mee, maar ik denk niet in een rokje.Robin schreef: 22 mar 2022, 14:18 Mooi Ron man

- JP
Hèhè, eindelijk eens wat positiefs hier !
-
Veelgestelde vragen over het digitaal EU-covidcertificaat, vaccinaties en reisbeperkingen
https://ec.europa.eu/info/policies/just ... ictions_nl
https://ec.europa.eu/info/policies/just ... ictions_nl
-
Corona is toch over?
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het boosteren bleef in Nederland iets boven de 50% hangen, en die trend is gemiddeld in heel Europa gaande.
Ik denk dat als er vastgehouden word aan die pas, de autovakantie meer in trek gaat raken om zaken simpel te houden.
Ik denk dat als er vastgehouden word aan die pas, de autovakantie meer in trek gaat raken om zaken simpel te houden.
-
Onlinetomgtr
Volgens mij wordt er op dit moment niet meer vereist om iets te laten zien maar wordt dit achter de hand gehouden voor het geval er een vervelende variant opduikt? Lijkt me niet zo raar dat ze het liever paraat hebben indien nodig dan weer de hele boel optuigen met de daarbij horende vertraging.
Overigens had ik al sinds vorige week maandag totaal geen symptomen meer maar had gister 1e negatieve zelftest. Blijft best lang hangen.
Overigens had ik al sinds vorige week maandag totaal geen symptomen meer maar had gister 1e negatieve zelftest. Blijft best lang hangen.
- JP
Duitsland zou 2 april eindelijk van de mondkapjes afstappen, maar dan mag elke Bundesland zijn regels aanhouden. Dus vanaf dan mogelijk een medisch mondkapje maar hoeft dan niet persé meer ppf2, doch winkeleigenaren mogen zelf ook de regel eisen als ze willen.
-
Pfff, moet volgende week drie daagjes naar Duitsland voor werk maar vind het allemaal maar onduidelijk hoor. Is er nog een 3G regel, herstelbewijzen zijn in Duitsland blijkbaar maar 3 maanden geldig in plaats van 6, wat een gedoe allemaal weer.
Ga maar gewoon weer testen in NL op zondag en dan dinsdag daar wederom testen. Wil geen gezeik dat ik niet naar binnen mag met een groep collegas.
Ga maar gewoon weer testen in NL op zondag en dan dinsdag daar wederom testen. Wil geen gezeik dat ik niet naar binnen mag met een groep collegas.
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Herstelbewijzen wordt niet meer naar gevraagd bij restaurants. Zo'n blauw-wit mondkapje nog wel als je naar je plaats loopt binnen.
-
Onlinetomgtr
Sprak afgelopen weekend m’n Duitse buren van vakantiehuis. Geloof echt niet dat je hoeft te testen. Mondkapje voor zekerheid in jaszak en dat is het wel.k33z schreef: 31 mar 2022, 10:05 Pfff, moet volgende week drie daagjes naar Duitsland voor werk maar vind het allemaal maar onduidelijk hoor. Is er nog een 3G regel, herstelbewijzen zijn in Duitsland blijkbaar maar 3 maanden geldig in plaats van 6, wat een gedoe allemaal weer.
-
Bij ons op kantoor moeten we nog een bewijs laten zien, dus daar heb ik het voor nodig. Wellicht is 2e test in Duitsland dan niet meer nodig.
-
- Auto: Dikke Bmw
Kleine nietgevaxte covid update tussenstand:
De eerste paar dagen na de eerste symptomen voelde ik mij griep-brak en had last van de typische influenza tekenen. Dat klaarde eenmaal op na een dag of 3 waarna ik verminderde eetlust had en een verstopte neus met wat bescheiden hoesten. Inmiddels best fit weer en wat meer eten om de verloren massa aan te vullen. Het enige wat ik als vervelend ervaar is het aangetaste reukorgaan. Ik ruik nonstop een sigaretten lucht… en nee ik rook niet
De eerste paar dagen na de eerste symptomen voelde ik mij griep-brak en had last van de typische influenza tekenen. Dat klaarde eenmaal op na een dag of 3 waarna ik verminderde eetlust had en een verstopte neus met wat bescheiden hoesten. Inmiddels best fit weer en wat meer eten om de verloren massa aan te vullen. Het enige wat ik als vervelend ervaar is het aangetaste reukorgaan. Ik ruik nonstop een sigaretten lucht… en nee ik rook niet
Laatst gewijzigd door Crookie op 05 apr 2022, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Niets van gemerkt zondag. Nergens een mondkapje op gehad.Jan Terwolde schreef: 31 mar 2022, 10:08 Herstelbewijzen wordt niet meer naar gevraagd bij restaurants. Zo'n blauw-wit mondkapje nog wel als je naar je plaats loopt binnen.
- Enrico
Corona? Bestaat dat nog? Frankrijk en België zie je enkel af en toe iemand met mondkapje. Niemand vraagt ergens naar. Nu nog Duitsland zo dat we weer in de Eifel kunnen rondrijden! Costs Arica heeft ook per 1 april alle inreisbeperkingen los gelaten!
In het nieuws heeft Putin er voor gezorgd Covid verdwijnen is.
In het nieuws heeft Putin er voor gezorgd Covid verdwijnen is.
- JP
Misschien een vreemde vraag en dat uit mijn toetsenbord, maar hebben er meer mensen last van dat ze na corona, slechter uit hun woorden komen, beetje stotteren, en onsamenhangende verhalen ophangen ?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Uit dat toetsenbord of…?
- MarkS
Op DF of in het algemeen?
- JP
Algemeen 

-
Nou, terug uit Duitsland. Inderdaad hebben ze de maatregelen sinds dit weekend (in ieder geval in NRW deelstaat) laten vallen. De Duitsers moeten daar nog wel heel erg aan wennen, aandeel dat nog mondkapje draagt is relatief groot. Prima, ieder moet doen wat hij / zij wilt.
Maar.... had nog een leuke met een collega. In de avond gingen we met 9 collegas uit eten. Nergens meer een nood aan een QR code, alles terug naar normaal. Kwamen restaurant in en 1 collega (die daar al zat), die vroeg op aan de hele groep (tegelijk) of iedereen een QR code had en gevaccineerd was. Waarop iedereen natuurliujk zegt, dat ze allemaal volledig gevaccineerd zijn. Behalve ik zei de gek, ik zei dat ik wel die pas heb (hersteld), maar niet gevaccineerd. Waarop de dame doodleuk zegt dat ze dan niet bij mij in de buurt wilt zitten, of ik twee stoelen verder wil gaan zitten.
Heb het braaf gedaan, maar ga zeker met collega's juist de hele corona discussie niet aan. Maar deze dame dwingt mij dus om te zeggen of ik geprikt ben of niet (als ik niets zou zeggen is het ook de vraag beantwoorden), en dus wist iedereen op dat moment mijn vaccinatiestatus. Dat gaat ze toch werkelijk geen reet aan?
Al die tijd ben ik het heel vaak niet eens geweest met de maatregelen, maar heb me als ik iets ging doen daarnaar geschikt. Dan is het nu voor deze dame de tijd om zich te schikken. De regels zijn nu dat alles terug is naar normaal. Ben je nog bang voor anderen die geen prik gehad hebben? Dan mag je nu lekker thuis blijven, wat een idioterie.
Heb nog gedacht om deze dame later erop aan te spreken, maar dat is toch een zinloze discussie, heb het er dus maar bij gelaten.
Maar.... had nog een leuke met een collega. In de avond gingen we met 9 collegas uit eten. Nergens meer een nood aan een QR code, alles terug naar normaal. Kwamen restaurant in en 1 collega (die daar al zat), die vroeg op aan de hele groep (tegelijk) of iedereen een QR code had en gevaccineerd was. Waarop iedereen natuurliujk zegt, dat ze allemaal volledig gevaccineerd zijn. Behalve ik zei de gek, ik zei dat ik wel die pas heb (hersteld), maar niet gevaccineerd. Waarop de dame doodleuk zegt dat ze dan niet bij mij in de buurt wilt zitten, of ik twee stoelen verder wil gaan zitten.
Heb het braaf gedaan, maar ga zeker met collega's juist de hele corona discussie niet aan. Maar deze dame dwingt mij dus om te zeggen of ik geprikt ben of niet (als ik niets zou zeggen is het ook de vraag beantwoorden), en dus wist iedereen op dat moment mijn vaccinatiestatus. Dat gaat ze toch werkelijk geen reet aan?
Al die tijd ben ik het heel vaak niet eens geweest met de maatregelen, maar heb me als ik iets ging doen daarnaar geschikt. Dan is het nu voor deze dame de tijd om zich te schikken. De regels zijn nu dat alles terug is naar normaal. Ben je nog bang voor anderen die geen prik gehad hebben? Dan mag je nu lekker thuis blijven, wat een idioterie.
Heb nog gedacht om deze dame later erop aan te spreken, maar dat is toch een zinloze discussie, heb het er dus maar bij gelaten.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Lekker zo, die tweedeling in de maatschappij.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Je had op zich een taart kunnen bestellen en die vervolgens in haar gezicht smijten. Of had dat de feestvreugde niet echt verhoogd?