Martijn_bmw schreef: 06 apr 2022, 08:30
Blijft over het douchen en koken en dat kan dan prima tegelijk op 3x 25ah.
Zo'n doorstroomboiler trekt gewoon de volle 3x16A als je warm water wilt, houd je 3x9A (=6200Watt) over.
Close-in boiler 2000 watt, oven 2000Watt, dan blijft er 2200Watt over voor de kookplaat. Bij ons trekt 1 pit, op boost stand, al meer aan vermogen, laat staan dat je op 4 of 5 pitten tegelijk bezig bent. En dan heb ik de rest van de standaard verbruikers in huis nog niet meegeteld, ook meer dan velen denken.
Vroeger moest je echt nadenken over de stroomverbruikers, had je een schakelaar zodat je eerst de was kon doen, daarna de schakelaar omzetten voor de droger. Beide samen kon niet.
Je kunt het "redenen te bedenken waarom iets níet kan" vinden, ik kijk liever even vooruit dan dat ik achteraf erachter kom dat het niet gaat werken. Want de oplossingen zijn er wel, maar die kosten flink geld. 3x25A naar 3x35A aansluiting is jaarlijks €740 aan vastrecht erbij, 3x50A is een kleine €1200 per jaar extra. Ook een loadbalancer die alles moet gaan regelen zal zeker niet gratis zijn en daarmee ga je hoe dan ook op comfort inleveren.
Dus in mijn zoektocht houd ik wel degelijk rekening met alle beperkingen die bepaalde keuzes met zich meebrengen, want terug naar oude tijden en inleveren op comfort hebben wij niet zoveel zin in