Ben al heel m'n leven autoliefhebber en dan met name hot hatches (R5 GT Turbo, Clio RSI, Ibiza Cupra, Leon FR en daarna lease-ers). Zes jaar geleden mijn droom waar kunnen maken en een Lotus Elise kunnen kopen. Maar ook voor dagelijks gebruik proberen we met ons gezin (3 in totaal) het interessant te houden. Oh ja... we hebben als gezin iets met blauw dus alle auto's zijn blauw. M’n vriendin is er mee begonnen en heeft alleen nog maar blauwe auto's gehad (Ford Ka, Alfa 147, Megane RS F1 Team, 130i).
Als startende eigen ondernemer heb ik mezelf toentertijd een 3 jaar oude Cooper S uit Duitsland 'cadeau' gedaan. Deze is inmiddels 6 jaar oud. Wordt alleen zakelijk gereden en dus niet bijgeteld

Tot voor kort hadden we als gezinsauto een BMW 130i uit 2008. Deze hebben we in 2012 gekocht met nog geen 40k op de teller. Nu bijna 128k, dus nog geen 10k per jaar omdat ik voorheen een leaseauto had. Deze prachtige 130i staat te koop en ik heb begrepen dat deze auto hier zeer gewaardeerd wordt. Het is een Le Mans blauwe 3 deurs met M-Sport pakket en de bijbehorende 18" wielen, zwart leer. Advertentie volgt...
De 130i mag er uit omdat deze vorige week vervangen is voor een M2 Competition. Ook in Duitsland gekocht gezien het aanbod en de prijs. 3 jaar oud, 29k op de teller en nog 2 jaar garantie. Ik hoop dat we hier net zoveel plezierige en storingsvrije kilometers mee mogen maken als de 130i. Een M2 Comp is geen logische keus voor gezinswagen maar net zo groot en handig/onhandig als de 130 dus we zijn wel wat gewend. Kleur is Long Beach Blue. Auto heeft lederen interieur met blauwe stiksels, carbon inlays, Harman Kardon en een schuifdakje naast de ruime standaard uitrusting.
En dan m’n jongensdroom. De Lotus Elise. Ooit de serie 1 op de RAI in Amsterdam gezien eind jaren 90 en ik dacht: 'dat gaat 'm ooit worden'. Puur rijplezier en zeker de S1 was na al die tijd best betaalbaar. Uiteindelijk na bijna 10 jaar kijken op Pistonheads, Autoscout, Mobile er een kunnen bemachtigen uit Belgie. Het werd uiteindelijk een S2 111R met de Toyota 2ZZ die tot 8500 rpm gaat.... Ik was eigenlijk op zoek naar een S2 Exige maar na een rondje met open dak gereden te hebben was ik verkocht aan die Elise. Dat de vorige eigenaar de supercharger van een Exige V6 (TVS1320) had gemonteerd was een meer dan prettige bijkomstigheid. Auto had toen 270-275 Pk. Ik heb nog wat aanpassingen gedaan en zit nu rond de 290-300. Grootste en meest kostbare aanpassing was een MoTeC M130 ECU. Verder heeft de auto een aangepast spruitstuk en op maat gebouwde uitlaat, Moroso Oil Pan, etc etc. Verder het interieur aangepakt met alcantara. Ik rij vooral rondjes 'nergens naar toe', ritten met vrienden en LCH leden maar ook bij CTLB (Club Lotus Touring Belgie) rij ik ieder jaar een of 2 tours mee. Verder probeer ik ieder jaar een paar trackdays te doen maar is de afgelopen paar jaar wat minder van gekomen. Laatste was vorig jaar op Assen. De Elise is uiteraard blauw in de variant Magnetic Blue.