Maar eerst even wat achtergrond, als verklaring hoe ik hier überhaupt toe gekomen ben...
Ik heb de classic 911 (m.n. de 911 uit mijn puberjaren, de late 3.2) altijd de mooiste auto gevonden die er is, het 'probleem' was alleen dat ik 1 jaar na het behalen van mijn rijbewijs een (toen) nieuwe Elise S1 in mijn schoot geworpen kreeg...
Puur qua sturen / driving fun komt hier voor mij nog steeds maar heel weinig/niets bij in de buurt, dus toen ik op mijn 29e eindelijk mijn eerste 911 3.2 had, was die na een paar weken gewenning eigenlijk wat 'underwhelming'... Simpelweg veel meer auto om je heen dan een Elise, dus na 2 jaar (en een kort uitstapje naar het andere uiterste, een LCC Rocket, zie het dedicated topic hierover elders op dit forum

En toen kwam er een kind...
Omdat mijn vrouw en ik doordeweeks alles met de fiets doen, was de Elise de enige auto, maar die 'bleek' niet echt Bugaboo-proof. Na wat serieus denkwerk kwam ik toen tot de conclusie dat de leukste Bugaboo proof-auto van dat moment (lees: nog steeds lekker compact, snel en rwd genoeg) een 135i was, en dan liefst een cabrio met M pakket, N55 en handbak. Die is er nog altijd en is feitelijk zo goedmoedig dat die eigenlijk perfect bij de gezapige rijstijl past die ik heb sinds ik vader ben. Dus toen de Bugaboo eenmaal ontgroeid was, dacht ik...
Misschien is dan nu (nu het niet meer altijd zo hard de bocht om hoeft dus) wél het goede moment voor de auto die ik stiekem nog steeds het mooist vind...
Ik had destijds een 3.2 coupé en die vind ik nog steeds net iets mooier, maar een klassieke Targa heeft ook echt charme en rijdt net iets leuker, dus die moest het worden. En dan liefst een zo laat mogelijk exemplaar, in een stijlvolle klassieke kleur, Europees, zonder kat, met acceptabele km stand, wel 16" Fuchsen, maar geen taartschep achterop, geen 'Turbositze', geen lichte kleur leer en ook geen halfleer... Iets met een speld, een hooiberg en lange adem, bleek snel. Maar uiteindelijk dook ie dan toch op... in Rome, waar ie nieuw verkocht is en z'n hele leven verbleven heeft als weekend toy van slechts 2 eigenaren (beiden 'dottori')

https://www.elferspot.com/en/car/porsch ... 9-1407992/
Verkoper bleek ook nog prettig in de omgang en stond uitgebreide aankoopkeuring door de officiële dealer in Rome meteen toe, dus toen deze laatste overtuigend groen licht gaf, ben ik met vrouw en kind naar Rome gevlogen en zijn we de volgende ochtend meteen gaan rijden. Na jaren 135i voelde ie toch nog behoorlijk hardcore btw, maar nog wel (net) comfortabel genoeg. Met een irritant elektrisch defectje na (centrale ventilator onder de voorruit gaf na wat kreunen en steunen de geest in de stromende regen ergens in Toscane, dus continu zwaar beslagen ramen / als een malle vegen met doekjes) kwamen we precies op tijd voor de avondpasta in Turijn. Agelopen zomer hadden we daar toevallig ook geslapen in de oude Fiat fabriek (bekend van de testbaan op het dak, waar de Mini's overheen gaan in de film The Italian Job) en dat was voor herhaling vatbaar, vandaar

Omdat de auto geen winterbanden heeft was vanaf daar verder over Frankrijk eigenlijk de enige reële optie, maar voor we daar waren hebben we alle besneeuwde Alpenreuzen uit de Tour de France van dichtbij gezien... Gelukkig eigenlijk al geen sneeuw meer op het wegdek, maar ook die dag weer vochtig genoeg om de centrale ventilator wederom heel erg te missen... We waren blij toen de Elfer einde middag in de hotelgarage in Dijon stond. Vanaf daar was het de volgende dag in 1 streep naar huis

Thuis is na de RDW keuring meteen de ventilator gefixt, de airco gevuld en zijn er i.p.v. de 3.2 heupgordeltjes veiligere 3-punts 964 gordels in gekomen voor mijn zoontje, die zit nu echt perfect in dat kuipje! Ik zal eens kijken of ik ook nog wat foto's van de trip gepost krijg...