Met NHG doet risico niet zoveel toch? Aangaande verhouding schuld/waarde huis.
Knot schreef: 16 mar 2022, 09:51
Zal er eens een telefoontje aan wagen.
Opgebouwde spaarsaldo gaat niet rap trouwens, is pas 36k (hypotheek is 147.500) na 10 jaar. 1-04-2043 moet het varken vol zijn.
Mis op deze looptijd ook 7 jaar HRA omdat ik hem overgezet heb van een aflossingsvrije naar bankspaar bij verhuizing.
Zeker doen, misschien eerder beter dan later als de rentes stijgen. Wie weet kun je dan binnen een bepaalde periode beslissen of je de rente neemt die op dit moment geldt.
Als je handig bent met excel kun je zelf ook aan de slag, mocht je mee willen kijken met de adviseur. Spaarhypotheek formule vond ik zelf best lastig te formuleren destijds. Kan ik je mee helpen als je wil, ik moet dat nog ergens hebben.
Of je 7 jaar HRA gaat missen is de vraag. Zelf zou ik me daar juist geen zorgen over maken. Enerzijds omdat ik denk dat het er tegen die tijd niet meer is. Anderzijds als je nu naar een lage rente gaat, dan verklein je het deel wat je betaald aan rente en vergroot je het deel dat je kwijt bent aan aflossen. Door dat kleinere rente deel maakt de HRA ook een kleiner verschil.