Corona in Nederland.....
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Re: Corona in Nederland.....
Klote zeg. Mijn gezin heeft niemand ook maar niets last gehad. Maar mijn broer daarintegen al 3 weken erg last van zijn keel en voelt zich gewoon slecht..
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ah dat klinkt niet best knot. Sterkte.Knot schreef: 09 mar 2022, 23:02 Geen idee welke variant ik heb maar ben nu 4 weken verder, heb liggen rillen in bed tot 3x schone shirts aan en werk nu halve dagen met moeite. Liep halve marathons en ben nu op van een uur wandelen waarbij de hartslag oploopt richting het einde van de 6km. Naar kantoor op aandringen HR, eerste dag 2 wielen beschadigd door met 30 vol op de stoep te gaan... gewoon niet scherp, geen zin om naar het rempedaal te gaan als het niet echt nodig is... lekker joh persé naar kantoor... arbo betekent niks, puur advies wat door HR afgewimpeld wordt.
Val soms in slaap in de middag aan de salontafel en slaap eerder dan de kinderen... mag van mij wel ophouden... en dan eet je gezond en de alcohol laten staan en 3x per week sporten... iets met the chosen one...
- Knot
Geen idee waar je goed aan doet, dat rustig aan en afwachten wordt ik wel een beetje zat nu en elke dag een stuk wandelen.
Volgens mij kan je net zo goed pushen en een stuk gaan hardlopen en daarna slapen om je lichaam aan het werk te zetten die shit eruit te werken, wat het dan ook voor energie vretende bacterie is.
Volgens mij kan je net zo goed pushen en een stuk gaan hardlopen en daarna slapen om je lichaam aan het werk te zetten die shit eruit te werken, wat het dan ook voor energie vretende bacterie is.
-
Het is sowieso geen bacterie. In mijn omgeving heb ik een aantal mensen die zich er juist eerst tegen verzetten en gewoon door gingen (ook sporten enz), maar die zeggen stuk voor stuk dat pas toen ze ze er volledig aan toegaven, het herstel kwam.Knot schreef: 10 mar 2022, 11:22 Geen idee waar je goed aan doet, dat rustig aan en afwachten wordt ik wel een beetje zat nu en elke dag een stuk wandelen.
Hoe dan ook, sterkte!
- Joël D.
Ik denk dat je het laatste beter niet kan doen. Je lichaam heeft energie nodig om te herstellen, juist door dat in te zetten met hardlopen vertraag je de boel.Knot schreef: 10 mar 2022, 11:22 Geen idee waar je goed aan doet, dat rustig aan en afwachten wordt ik wel een beetje zat nu en elke dag een stuk wandelen.
- Knot
Vind ik zo kl**te... ik was niet de snelste, niet het beste lichaam, korte benen, weinig zuurstofopname enz maar was anderhalf jaar zo lekker bezig met opbouwen richting 30km runs en dan die hele marathon (42.2) afvinken. Straks kan ik helemaal van voor af aan weer beginnen 

- Joël D.
Wel een goede aerodynamica, die pakken ze niet van je af!
-
Ik merk met fietsen dat het na de corona de eerste paar keer erg slecht ging. Tot bloed smaak in de mond om nog enigzins fatsoenlijk een bult op te komen op de mtb.Knot schreef: 10 mar 2022, 13:11 Vind ik zo kl**te... ik was niet de snelste, niet het beste lichaam, korte benen, weinig zuurstofopname enz maar was anderhalf jaar zo lekker bezig met opbouwen richting 30km runs en dan die hele marathon (42.2) afvinken. Straks kan ik helemaal van voor af aan weer beginnen![]()
- Knot
Is het dan zo omdat wij dat persé willen dat presteren en een ander die naar de auto wandelt om naar de supermarkt te rijden en de hele avond op de bank zit het gewoonweg niet (of minder) merkt?
-
Onlinetomgtr
Jemig, ik hoor nu echt heel veel mensen die echt 1-2 weken stevig ziek zijn en daarna nog niks waard. Zou dat dan nog de Delta variant zijn die wat minder uitdoofde dan gehoopt.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat zou wel maf zijn, ik dacht dat op een gegeven moment ergens rond 6 jan al tegen de 100% Omicron gerapporteerd werd.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik voel me ook nog steeds niet helemaal fit, mdv is vandaag weer naar het werk gegaan, want 10 dagen na de eerste klachten, maar ze is nog steeds snel moe.
Ik ben ook snel moe, nog steeds wat last van m'n keel en m'n neus zit al een poosje dicht, maar het begint sinds vandaag wat los te komen....hoop dat dat doorzet.
Koorts heb ik denk niet meer, maar helemaal lekker gaat het dus ook nog niet.....blijft een raar 'griepje'.
Ik ben ook snel moe, nog steeds wat last van m'n keel en m'n neus zit al een poosje dicht, maar het begint sinds vandaag wat los te komen....hoop dat dat doorzet.
Koorts heb ik denk niet meer, maar helemaal lekker gaat het dus ook nog niet.....blijft een raar 'griepje'.
- 328Ti
Sterkte Rody, vervelend ook dat je werkgever niet steunt in dit ziekteverloop..Knot schreef: 09 mar 2022, 23:02 Geen idee welke variant ik heb maar ben nu 4 weken verder, heb liggen rillen in bed tot 3x schone shirts aan en werk nu halve dagen met moeite. Liep halve marathons en ben nu op van een uur wandelen waarbij de hartslag oploopt richting het einde van de 6km. Naar kantoor op aandringen HR, eerste dag 2 wielen beschadigd door met 30 vol op de stoep te gaan... gewoon niet scherp, geen zin om naar het rempedaal te gaan als het niet echt nodig is... lekker joh persé naar kantoor... arbo betekent niks, puur advies wat door HR afgewimpeld wordt.
Val soms in slaap in de middag aan de salontafel en slaap eerder dan de kinderen... mag van mij wel ophouden... en dan eet je gezond en de alcohol laten staan en 3x per week sporten... iets met the chosen one...
-
En wat zegt de huisarts ??
- Downforce Hans
Je wil misschien wel doorzetten, Rody maar ik denk dat je na 3km geen pap meer kan zeggen..... Zou hoe vervelend ook, gewoon rustig aan doen.
-
Luister naar je lichaam Knot. Succes met herstellen.Knot schreef: 10 mar 2022, 11:22 Geen idee waar je goed aan doet, dat rustig aan en afwachten wordt ik wel een beetje zat nu en elke dag een stuk wandelen.
-
Ik ben wel gewoon doorgegaan alsin flinke stukken wandelen. Afgezien van langdurig koorts (2-3 dagen ipv max 4-5 uur koorts bij een griepje voorheen) en een aanhoudende hoest niet echt last gehad ervan.
Mijn broer heeft het nu en had de eerste 3 dagen geen tot weinig last en nu ligt hij ook na avondeten al op bed zonder nog iets waard te zijn.
Mijn broer heeft het nu en had de eerste 3 dagen geen tot weinig last en nu ligt hij ook na avondeten al op bed zonder nog iets waard te zijn.
-
Blijft gek hoe dat verschilt per persoon. Ik ben in November best ziek geweest van Corona, 1 week er helemaal af en de week erna nog wat slapjes en geen geur en smaak. Maar gelukkig daarna direct weer begonnen met sporten en zat na een week weer bijna op oude niveau zonder verdere klachten.
Sterkte Knot, ik zou het ook extreem frustrerend vinden als je niet normaal kan sporten.
Sterkte Knot, ik zou het ook extreem frustrerend vinden als je niet normaal kan sporten.
- Enrico
Idd, als je doormodderd is het niet goed.Elise schreef: 10 mar 2022, 23:09Luister naar je lichaam Knot. Succes met herstellen.Knot schreef: 10 mar 2022, 11:22 Geen idee waar je goed aan doet, dat rustig aan en afwachten wordt ik wel een beetje zat nu en elke dag een stuk wandelen.
- JP
Krijg je wel een zachte huid van, die modder….
- jos_br
Geweerd uit Tuschinski, maar absoluut de moeite om te zien,
Jos.
Jos.
-
Onlinetomgtr
Die kwal zou overal geweerd moeten worden. Als je dacht dat het niet enger kon dan Baudet is dit korpsballetje nog enger. Echt om te kotsen. Heb ik gekeken? Nee Jos. Ga ik ook niet doen. Pol Pot had ook vast weleens een goed punt maar door de bagger heen ging dat verloren. Putin heeft ook soms een goed punt maar of ik me daar open voor moet stellen? Mijn mening over FvD is bekend. Die is de laatste 2 jaar niet milder geworden. Au contraire! Of moest ik nou in het engels eindigen?
- jos_br
Jij mag eindigen zoals je zelf wilt, ik vindt het een intrigerende docu. Vooral het volgzame in de mensen vindt ik onvoorstelbaar, maar wordt goed uitgelegd.
Jos.
Jos.
-
Onlinetomgtr
Het onderschrijft jouw mening. Daarom vind je het steengoed. Dat snap ik. Maar als laten we zeggen Van Ranst een zelfgescheten boterletter de wereld in slingert met hele valide punten (die je mening niet onderschrijft), post je die dan ook zo enthousiast? Nee toch? Er zijn heel veel veel wetenschappelijke publicaties die je naast je neerlegt omdat het niet met jouw mening strookt. De overgrote meerderheid zelfs.
Zaten die er soms naast? Zeker wel. Zo gaat dat in een epidemie he. Voortschrijdend inzicht. Of is dat niet acceptabel? Welke partij schreeuwde het hardst dat de maatregelen in maart 2020 niet streng genoeg waren? Oh maar daar kregen ze niet echt veel kiezers mee terug. Nou dan gaan we precies het tegenovergestelde roepen. We gaan roepen dat het alleen maar om macht en geld gaat. En vervolgens gaan we achter Rusland staan. Macht en geld?
Feitenlijk support je hier een partij die min of meer openlijk toegeeft onderdeel te zijn van Putins trollenleger. Het doel daarachter is duidelijk, het destabiliseren van het westen d.m.v. twijfel zaaien met behulp van het voeden van desinformatie. Zeg ik daarmee dat FvD’s griezel numero duo NOOIT gelijk kan hebben? Nee. Heb ik een goede reden om de door hem gegeven “waarheid” niet tot me te willen nemen? Ik vind van wel. Overigens weet je hoe het russische nieuwsagentschap in de soviettijd heette? Pravda!
Zaten die er soms naast? Zeker wel. Zo gaat dat in een epidemie he. Voortschrijdend inzicht. Of is dat niet acceptabel? Welke partij schreeuwde het hardst dat de maatregelen in maart 2020 niet streng genoeg waren? Oh maar daar kregen ze niet echt veel kiezers mee terug. Nou dan gaan we precies het tegenovergestelde roepen. We gaan roepen dat het alleen maar om macht en geld gaat. En vervolgens gaan we achter Rusland staan. Macht en geld?
Feitenlijk support je hier een partij die min of meer openlijk toegeeft onderdeel te zijn van Putins trollenleger. Het doel daarachter is duidelijk, het destabiliseren van het westen d.m.v. twijfel zaaien met behulp van het voeden van desinformatie. Zeg ik daarmee dat FvD’s griezel numero duo NOOIT gelijk kan hebben? Nee. Heb ik een goede reden om de door hem gegeven “waarheid” niet tot me te willen nemen? Ik vind van wel. Overigens weet je hoe het russische nieuwsagentschap in de soviettijd heette? Pravda!
- JP
Het is altijd makkelijk een waarheid te zoeken de jou het beste uitkomt (nav bovenstaand filmpje)