BMW E90 330d Msport
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW E90 330d Msport
Ik zat ook al te denken. Dan maar een enkele HR achterstabi plaatsen in combinatie met de originele voorstabi. Als je uberhaupt al een enkele kan bestellen.
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Dit weekend een tijd bezig geweest met de Carplay unit van Road Top in te bouwen.
Na lang zoeken wat er mis was kwam ik er achter dat sommigen stekkers die niet ver genoeg inklikten, eerst die van de idrive controller, waardoor het ding in eerste instantie helemaal niets deed. Na dat gevonden te hebben werkte het allemaal vrij goed, alleen de originele microfoon deed het nog niet. En ook daar bleek de stekker niet ver genoeg ingeklikt te zitten. Maar daarna werkte alles netjes zoals het hoort. Wel was het een aardige opgave alle stekkers en kabels achter de originele CIC unit kwijt te kunnen, maar uiteindelijk paste het net. En de Carplay unit past heel mooi in de sleuf boven de CIC unit.
Verder vandaag ook nog even gekeken hoe het nou precies zit met de voorste stabilisatorstang. Voor zover ik kon zien is er niet veel ruimte, de stekkers van de motor voor de stuurbekrachtiging zitten precies richting de stabilisatorstang. Foto's maken ging niet zo fantastisch, maar toch een poging gedaan...
Mijn conclusie is dat een rechte stabilisatorstang helaas niet zal gaan passen. Dan blijven er voor de voorkant volgens mij alleen de originele stabilisator of die van Eibach over. Het liefst had ik een complete set gehad zoals de H&R, maar de set van Eibach is niet wat ik zoek. Dus dan wordt het waarschijnlijk combineren van verschillende stangen, waarbij ik de volgende opties overweeg:
- Voor origineel 26.5 mm (hol) / achter 20 mm H&R
- Voor 28 mm Eibach / achter 20 mm H&R
- Voor 28 mm Eibach / achter 22.5 mm M3 (hol)
Met het overzicht van de stijfheden die ik eerder al eens gepost had kom ik dan hier op uit (voor zover de getallen kloppen natuurlijk):
- Voor origineel 26.5 mm (hol) / achter 20 mm H&R: Voor 34.5% zachter dan de 27 mm H&R, ik verwacht dat dit te veel overstuurd is.
- Voor 28 mm Eibach / achter 20 mm H&R: Voor 15.6% stijver dan de 27 mm H&R
- Voor 28 mm Eibach / achter 22.5 mm E90/92 M3 (hol): Voor 15.6% stijver dan de 27 mm H&R, achter 32% stijver dan de 20 mm H&R.
Ik denk dat de laatste optie waarschijnlijk de beste is. De M3 heeft voor namelijk een stuk zachtere stabi dan de 28 mm Eibach en zou dus meer overstuurd moeten zijn dan deze combinatie, zeker aangezien de M3 ook achter nog een stuk hardere veren heeft dan de mijne, terwijl het voor weinig scheelt.
Eigenlijk is de vraag denk ik vooral, vanaf een H&R set, zou de balans dat een beetje verder naar overstuur of juist naar onderstuur moeten liggen?
Na lang zoeken wat er mis was kwam ik er achter dat sommigen stekkers die niet ver genoeg inklikten, eerst die van de idrive controller, waardoor het ding in eerste instantie helemaal niets deed. Na dat gevonden te hebben werkte het allemaal vrij goed, alleen de originele microfoon deed het nog niet. En ook daar bleek de stekker niet ver genoeg ingeklikt te zitten. Maar daarna werkte alles netjes zoals het hoort. Wel was het een aardige opgave alle stekkers en kabels achter de originele CIC unit kwijt te kunnen, maar uiteindelijk paste het net. En de Carplay unit past heel mooi in de sleuf boven de CIC unit.
Verder vandaag ook nog even gekeken hoe het nou precies zit met de voorste stabilisatorstang. Voor zover ik kon zien is er niet veel ruimte, de stekkers van de motor voor de stuurbekrachtiging zitten precies richting de stabilisatorstang. Foto's maken ging niet zo fantastisch, maar toch een poging gedaan...
Mijn conclusie is dat een rechte stabilisatorstang helaas niet zal gaan passen. Dan blijven er voor de voorkant volgens mij alleen de originele stabilisator of die van Eibach over. Het liefst had ik een complete set gehad zoals de H&R, maar de set van Eibach is niet wat ik zoek. Dus dan wordt het waarschijnlijk combineren van verschillende stangen, waarbij ik de volgende opties overweeg:
- Voor origineel 26.5 mm (hol) / achter 20 mm H&R
- Voor 28 mm Eibach / achter 20 mm H&R
- Voor 28 mm Eibach / achter 22.5 mm M3 (hol)
Met het overzicht van de stijfheden die ik eerder al eens gepost had kom ik dan hier op uit (voor zover de getallen kloppen natuurlijk):
- Voor origineel 26.5 mm (hol) / achter 20 mm H&R: Voor 34.5% zachter dan de 27 mm H&R, ik verwacht dat dit te veel overstuurd is.
- Voor 28 mm Eibach / achter 20 mm H&R: Voor 15.6% stijver dan de 27 mm H&R
- Voor 28 mm Eibach / achter 22.5 mm E90/92 M3 (hol): Voor 15.6% stijver dan de 27 mm H&R, achter 32% stijver dan de 20 mm H&R.
Ik denk dat de laatste optie waarschijnlijk de beste is. De M3 heeft voor namelijk een stuk zachtere stabi dan de 28 mm Eibach en zou dus meer overstuurd moeten zijn dan deze combinatie, zeker aangezien de M3 ook achter nog een stuk hardere veren heeft dan de mijne, terwijl het voor weinig scheelt.
Eigenlijk is de vraag denk ik vooral, vanaf een H&R set, zou de balans dat een beetje verder naar overstuur of juist naar onderstuur moeten liggen?
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW E90 330d Msport
Ik was eigenlijk ook al tot de conclusie gekomen om de voorstabi van Eibach (massief 28mm) te combineren met de m3 achterstabi. Ook omdat ze beide goed los te bestellen zijn.
Weet niet of je hem al gevonden had maar voor zover ik kon zien is het onderdeelnr vd Eibach AS41-20-013-01-VA.
Denk niet dat er op eens mega veel onder of overstuur ontstaat. Heb persoonlijk zelf liever wat meer overstuur dan onderstuur:)
Ben ook nog van plan inserts voor het subframe mee te bestellen.
Weet niet of je hem al gevonden had maar voor zover ik kon zien is het onderdeelnr vd Eibach AS41-20-013-01-VA.
Denk niet dat er op eens mega veel onder of overstuur ontstaat. Heb persoonlijk zelf liever wat meer overstuur dan onderstuur:)
Ben ook nog van plan inserts voor het subframe mee te bestellen.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW E90 330d Msport
Die inserts ook zeker doen als het subframe naar beneden gaat! Bij een f20 weet ik dat de subframerubers in ieder geval ook veel beweging toelaten die je daar niet wil hebben. Dat helpt ook niet voor het gevoel bij het driften.
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Bedankt voor het nummer! Ik had hem inderdaad ook gevonden. Op Autodoc is hij wel voor een nette prijs te bestellen. Ook zonder verzendkosten, terwijl de set met de achterste stabi dikke verzendkosten heeft, de achterste stabi is blijkbaar net te lang waardoor er een extra verzendkostentoeslag op komt.bartb schreef: ↑13 feb 2022, 23:02 Ik was eigenlijk ook al tot de conclusie gekomen om de voorstabi van Eibach (massief 28mm) te combineren met de m3 achterstabi. Ook omdat ze beide goed los te bestellen zijn.
Weet niet of je hem al gevonden had maar voor zover ik kon zien is het onderdeelnr vd Eibach AS41-20-013-01-VA.
Denk niet dat er op eens mega veel onder of overstuur ontstaat. Heb persoonlijk zelf liever wat meer overstuur dan onderstuur:)
Ben ook nog van plan inserts voor het subframe mee te bestellen.
Op zich is het leuk tunen met verschillende stabilisatorstangen en voor de E8x en E9x is er verschrikkelijk veel te krijgen. Alleen jammer dat in ons geval er weinig opties overblijven voor de vooras en de achteras zo lastig te wisselen is.
Voor het subframe komen er bij mij PU bussen in. De inserts heb ik overwogen, maar ik doe het liever meteen goed wat dat betreft. Ik hoop wel dat het monteren een beetje mee gaat vallen. Maar van wat ik gelezen heb moet het best goed te doen zijn.
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Toen ik een maand geleden met de auto een driftdagje gedaan heb was één van de problemen dat het gaspedaal verschrikkelijk moeilijk te doseren was. Dit was wel iets wat ik anders wilde hebben, want ook op de openbare weg vond ik de auto vermoeiend rijden. Om bijvoorbeeld precies 80 km/u te rijden kost best de nodige concentratie, want een millimetertje meer gas en je rijdt alweer een stukje harder. Om die reden had ik ook best vaak de cruise control maar aanstaan, dan hoefde ik er zelf niet zo op te letten. Maar om het aan te passen had ik even geleden al een afspraak met VVT in Marum gemaakt om te kijken of het gaspedaal wat minder agressief gemaakt kon worden.
Vandaag was het dan zo ver, dus eventjes heen en weer naar Friesland gereden. Daar aangekomen hadden ze al snel een vermoeden wat er aan de hand kon zijn. Ooit was er namelijk een klant geweest met eenzelfde type motor die een extra agressief gaspedaal wilde. En het vermoeden was dat in mijn auto (en dus waarschijnlijk elke E9x N57 330d/325d die ze getuned hebben) de map zat met de extra agressieve gaspedaal respons. Ik had al even gevraagd of hij wilde laten zien hoe het precies zat als hij het gevonden had, dus na wat speurwerk mocht ik komen kijken en in mijn auto bleek inderdaad de agressievere mapping van het gaspedaal te zitten. Wat overigens ook nieuw voor mij was is dat de mapping van het gaspedaal verschillend is als de automaat in D of is S/M staat.
Ook mocht ik eventjes de tabellen op de foto zetten, ik vind het namelijk altijd wel mooi om te zien hoe het nu precies zit. Boven de tabel staan de gaspedaal stand in %, links naast de tabel het toerental en de waarde in de tabel is het koppel dat van de motor gevraagd wordt.
De agressieve mapping in D
Agressieve mapping is S/M
Hoe de nieuwe mapping nu er nu in staat is wat meer gebaseerd is op hoe het origineel is, waarbij het extra koppel van de tuning er vooral bij een grote slag van het gaspedaal in komt. Het gevolg hiervan is dat de doseerbaarheid bij weinig gas een stuk beter is.
Nieuwe mapping in D
Nieuwe mapping is S/M
Het verschil is op sommige punten echt heel erg groot, zoals bijvoorbeeld in S/M bij een gaspedaalstand van 20% bij 2000 tpm gaf de agressieve map al 128 Nm, terwijl de nieuwe map maar 61 Nm geeft. De auto rijdt nu ook een stuk fijner, veel minder nerveus op het gaspedaal. Dus dat is een mooi resultaat van een ritje Friesland.
Vandaag was het dan zo ver, dus eventjes heen en weer naar Friesland gereden. Daar aangekomen hadden ze al snel een vermoeden wat er aan de hand kon zijn. Ooit was er namelijk een klant geweest met eenzelfde type motor die een extra agressief gaspedaal wilde. En het vermoeden was dat in mijn auto (en dus waarschijnlijk elke E9x N57 330d/325d die ze getuned hebben) de map zat met de extra agressieve gaspedaal respons. Ik had al even gevraagd of hij wilde laten zien hoe het precies zat als hij het gevonden had, dus na wat speurwerk mocht ik komen kijken en in mijn auto bleek inderdaad de agressievere mapping van het gaspedaal te zitten. Wat overigens ook nieuw voor mij was is dat de mapping van het gaspedaal verschillend is als de automaat in D of is S/M staat.
Ook mocht ik eventjes de tabellen op de foto zetten, ik vind het namelijk altijd wel mooi om te zien hoe het nu precies zit. Boven de tabel staan de gaspedaal stand in %, links naast de tabel het toerental en de waarde in de tabel is het koppel dat van de motor gevraagd wordt.
De agressieve mapping in D
Agressieve mapping is S/M
Hoe de nieuwe mapping nu er nu in staat is wat meer gebaseerd is op hoe het origineel is, waarbij het extra koppel van de tuning er vooral bij een grote slag van het gaspedaal in komt. Het gevolg hiervan is dat de doseerbaarheid bij weinig gas een stuk beter is.
Nieuwe mapping in D
Nieuwe mapping is S/M
Het verschil is op sommige punten echt heel erg groot, zoals bijvoorbeeld in S/M bij een gaspedaalstand van 20% bij 2000 tpm gaf de agressieve map al 128 Nm, terwijl de nieuwe map maar 61 Nm geeft. De auto rijdt nu ook een stuk fijner, veel minder nerveus op het gaspedaal. Dus dat is een mooi resultaat van een ritje Friesland.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 25 feb 2022, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26880
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E90 330d Msport
Mooi om te zien! Vind ik ook altijd interessant.
En top dat de slag nu beter benut wordt.
Irritant zo’n agressief pedaal, ergens goed voor behalve het laten lijken van een snellere auto.
En top dat de slag nu beter benut wordt.
Irritant zo’n agressief pedaal, ergens goed voor behalve het laten lijken van een snellere auto.
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW E90 330d Msport
Hmm bij mij zit er een e93 m3 stabi op icm epas. Wat dit bij montage voor consequenties heeft gehad is me niet verteld.Marc Sierra schreef: ↑13 feb 2022, 21:07 Mijn conclusie is dat een rechte stabilisatorstang helaas niet zal gaan passen.
Mooi overzichtje van die stabi's trouwens!
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Wat heb jij precies voor auto? Ik kan me niet herinneren er een topic van in 'Mijn auto' gezien te hebben.
Misschien dat de rechte stabi net zou passen, het is erg moeilijk in te schatten zonder het echt te proberen. Maar ik heb geen zin om weer een hele nieuwe stabi set te moeten regelen als zou blijken dat de rechte toch echt niet past.
Gisteren en vandaag trouwens nog aardige stukken op lage snelheid met de auto gereden en de aanpassing van het gaspedaal maakt het echt een heel veel fijnere auto!
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Mooi! Om diezelfde reden rijd ik dagelijks eigenlijk altijd in eco pro. Het 'langzame' gaspedaal en de vroeg opschakelende automaat maken de auto veel relaxter en nodigt minder uit om hard te rijden.Marc Sierra schreef: ↑27 feb 2022, 20:39 Gisteren en vandaag trouwens nog aardige stukken op lage snelheid met de auto gereden en de aanpassing van het gaspedaal maakt het echt een heel veel fijnere auto!
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW E90 330d Msport
Mooi werk inderdaad. Kunstenaars daar bij VVT
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Had een tijd geleden een ander setje wielen op marktplaats gevonden, BBS CH in 18x8.5 ET35 in het zwart, precies de perfecte maat voor wat ik onder de auto wilde hebben. Een breedset staat wel mooi, maar ik vind 4 dezelfde banden een stuk handiger en ook vind ik het beter rijden.
De bandjes die er omheen zaten waren wel op en ook had elke velg wel wat schade aan de rand. Daarnaast ben ik absoluut geen fan van zwarte velgen, je ziet gewoon niet goed het verschil tussen velg en band. Dus ik heb de velgen weg gebracht om de schade te laten repareren en opnieuw te laten poedercoaten. Heb lang zitten twijfelen of het zilver of antraciet moest worden, ik denk dat het allebei wel mooi staat bij de kleur van de auto. Uiteindelijk hadden ze ook nog zilver sparkle die er toch wel erg mooi uitzag, dus uiteindelijk is het die geworden.
En ik moest natuurlijk ook nieuwe banden hebben. Mijn eerste gedacht was om de Goodyear Super Sport er omheen te leggen, maar uiteindelijk me door Thys over laten halen om voor budget bandjes te gaan voor wat meer lol. Dus nu is het een setje Tristar Sportpower 2 in 235/40 ZR18 geworden. Wel echt budget, want ze waren maar 59 euro/stuk.
En ze er nog eventjes omheen laten leggen.
Ik moet zeggen dat ze eigenlijk helemaal niet zo verkeerd rijden. Ze hebben nog best de nodige grip, dus dat valt absoluut niet tegen. Wel zijn ze wat 'vierkant' als de auto een tijdje stil gestaan heeft, zeker als het koud is. Dat heeft volgens mij ook een keer het trillen veroorzaakt waarbij ik dacht dat het aan de automaat lag. De driftdag die ik een tijdje geleden gedaan heb was ook al op deze banden, maar dat ging dus toch niet zo lekker omdat de achterbanden in verhouding tot de vooras veel te veel grip hadden. Over een tijdje nog maar eens proberen als het onderstel weer wat verbeterd is.
En gisteren ook eens gebruik gemaakt van de zeldzame gelegenheid dat de auto aardig schoon was om wat foto's te maken. Dat had ik namelijk nog nooit gedaan sinds ik hem heb.
De bandjes die er omheen zaten waren wel op en ook had elke velg wel wat schade aan de rand. Daarnaast ben ik absoluut geen fan van zwarte velgen, je ziet gewoon niet goed het verschil tussen velg en band. Dus ik heb de velgen weg gebracht om de schade te laten repareren en opnieuw te laten poedercoaten. Heb lang zitten twijfelen of het zilver of antraciet moest worden, ik denk dat het allebei wel mooi staat bij de kleur van de auto. Uiteindelijk hadden ze ook nog zilver sparkle die er toch wel erg mooi uitzag, dus uiteindelijk is het die geworden.
En ik moest natuurlijk ook nieuwe banden hebben. Mijn eerste gedacht was om de Goodyear Super Sport er omheen te leggen, maar uiteindelijk me door Thys over laten halen om voor budget bandjes te gaan voor wat meer lol. Dus nu is het een setje Tristar Sportpower 2 in 235/40 ZR18 geworden. Wel echt budget, want ze waren maar 59 euro/stuk.
En ze er nog eventjes omheen laten leggen.
Ik moet zeggen dat ze eigenlijk helemaal niet zo verkeerd rijden. Ze hebben nog best de nodige grip, dus dat valt absoluut niet tegen. Wel zijn ze wat 'vierkant' als de auto een tijdje stil gestaan heeft, zeker als het koud is. Dat heeft volgens mij ook een keer het trillen veroorzaakt waarbij ik dacht dat het aan de automaat lag. De driftdag die ik een tijdje geleden gedaan heb was ook al op deze banden, maar dat ging dus toch niet zo lekker omdat de achterbanden in verhouding tot de vooras veel te veel grip hadden. Over een tijdje nog maar eens proberen als het onderstel weer wat verbeterd is.
En gisteren ook eens gebruik gemaakt van de zeldzame gelegenheid dat de auto aardig schoon was om wat foto's te maken. Dat had ik namelijk nog nooit gedaan sinds ik hem heb.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26880
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E90 330d Msport
Staat er mooi bij! Blijft een mooi model ook
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Nice Marc! Tristars hebben indd nog aanzienlijke hoeveelheid grip voor een Chinese band. Vind jouwe wel duur, ik betaalde €55 ps voor 245/35/19.
Mijn set zit rondom tegen de 1,6mm aan, heb er ca 15dkm op gereden/gegleden. Omdat ze zoveel grip hebben slijten ze wel redelijk snel als je gaat driften. Verder prima bandje! Ga ze er binnenkort afgooien.
Mijn set zit rondom tegen de 1,6mm aan, heb er ca 15dkm op gereden/gegleden. Omdat ze zoveel grip hebben slijten ze wel redelijk snel als je gaat driften. Verder prima bandje! Ga ze er binnenkort afgooien.
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Heb je al een beter alternatief gevonden als glijband? Of worden het weer de Tristars?
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Nee ik heb in Duitsland nog 2 setjes zgan Achilles ATR Sport 2 weten te vinden paar maand terug, die heb ik op zolder neergelegd en zet ik er straks om. Een vergelijkbaar alternatief wat nog nieuw te krijgen is heb ik nog niet gevonden. Goodride SA-57 is wel een geschikte maar die is beperkt qua maten waarin hij beschikbaar is. iig niet in 245/35/19.
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW E90 330d Msport
Knappe velgen die CH in 18”
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: BMW E90 330d Msport
Hij staat er mooi bij
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW E90 330d Msport
Heerlijke wielen zo!
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Bedankt allemaal!
Ondertussen heb ik de achterste stabilisatorstang van de M3 al eventjes liggen en kriebelt het wel om hem onder de auto te gaan schroeven. Iets van 5 weken geleden stond ik net op het punt de voorste stabi van Eibach te bestellen bij Mister Auto, ik wil namelijk wel graag beide stabi's tegelijk monteren (of de voorste in ieder geval klaar hebben liggen in het geval de M3 op de achteras te heftig is). 's Ochtends had ik hem al in m'n winkelmandje zitten, maar toen kwam er even iets tussendoor waardoor ik de bestelling niet af kon maken. Dus 's middags wilde ik het even afmaken, maar toen was de Eibach stabi van de website verdwenen waardoor mijn winkelwagentje een error gaf. Daarna nog even bij Autodoc gecheckt en ook daar was hij vanaf dat moment niet meer leverbaar.
Nu heb ik al 5 weken Mister Auto en Autodoc in de gaten zitten houden of hij er weer op staat, maar nog steeds niet leverbaar. Ik vond het ondertussen wel erg lang duren, dus maar eens naar de Eibach importeur gebeld om of die meer wisten. Die vertelden me dat hij gepland staat voor juni, maar dat kan ook nog wel later worden.
Wat een timing weer dat hij juist niet meer leverbaar is op de dag dat ik hem wilde bestellen. Dus nu wachten tot juni, de achterste M3 stang er nu alsnog onder schroeven en hopen dat het niet te heftig is (want als hij eenmaal zit haal ik hem er niet meer onder vandaan), een tweedehands Eibach vinden of een complete KW of ST stabi set kopen (die zijn volgens mij gewoon gemaakt door Eibach) en dan de achterste stang doorverkopen, maar ja, wie wil nou alleen de 15 mm achterste stabi hebben...
Ondertussen heb ik de achterste stabilisatorstang van de M3 al eventjes liggen en kriebelt het wel om hem onder de auto te gaan schroeven. Iets van 5 weken geleden stond ik net op het punt de voorste stabi van Eibach te bestellen bij Mister Auto, ik wil namelijk wel graag beide stabi's tegelijk monteren (of de voorste in ieder geval klaar hebben liggen in het geval de M3 op de achteras te heftig is). 's Ochtends had ik hem al in m'n winkelmandje zitten, maar toen kwam er even iets tussendoor waardoor ik de bestelling niet af kon maken. Dus 's middags wilde ik het even afmaken, maar toen was de Eibach stabi van de website verdwenen waardoor mijn winkelwagentje een error gaf. Daarna nog even bij Autodoc gecheckt en ook daar was hij vanaf dat moment niet meer leverbaar.
Nu heb ik al 5 weken Mister Auto en Autodoc in de gaten zitten houden of hij er weer op staat, maar nog steeds niet leverbaar. Ik vond het ondertussen wel erg lang duren, dus maar eens naar de Eibach importeur gebeld om of die meer wisten. Die vertelden me dat hij gepland staat voor juni, maar dat kan ook nog wel later worden.
Wat een timing weer dat hij juist niet meer leverbaar is op de dag dat ik hem wilde bestellen. Dus nu wachten tot juni, de achterste M3 stang er nu alsnog onder schroeven en hopen dat het niet te heftig is (want als hij eenmaal zit haal ik hem er niet meer onder vandaan), een tweedehands Eibach vinden of een complete KW of ST stabi set kopen (die zijn volgens mij gewoon gemaakt door Eibach) en dan de achterste stang doorverkopen, maar ja, wie wil nou alleen de 15 mm achterste stabi hebben...
-
Online
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW E90 330d Msport
Niet ergens anders op voorraad liggen?
Lijkt me toch dat meer bedrijven er in handelen.
Lijkt me toch dat meer bedrijven er in handelen.
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Tja, misschien. Maar ik betwijfel het toch. Het zijn vrij grote dingen om op voorraad te hebben, dus ik vermoed dat bijna alle bedrijven die dingen bestellen bij Eibach zodra je bij hen bestelt. En ik heb niet zo'n zin om een aantal keer te moeten bestellen, betalen en dan weer m'n geld terug moeten vragen omdat hij toch niet leverbaar blijkt te zijn.
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Er was 1 zo'n stang beschikbaar bij Autodoc. Die heeft een niet nader te noemen DF-er voor je neus weggekaapt.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW E90 330d Msport
Sorry
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Roversgoed!