Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 07 mar 2022, 12:15

Campagne uit Dec 2021 voor wijken met een lage vaccinatiegraad en laag inkomen.
Zelftests, mondkapjes en wat folderwerk.

jos_br

Bericht door jos_br » 07 mar 2022, 12:54

smiley schreef: 07 mar 2022, 12:15 Campagne uit Dec 2021 voor wijken met een lage vaccinatiegraad en laag inkomen.
Zelftests, mondkapjes en wat folderwerk.
Duidelijk, men deed voorkomen dat dit nu iets nieuws was...........zo krijg je wel een raar beeld over nieuwsgaring.

Jos.

smiley

Bericht door smiley » 07 mar 2022, 13:10

Heb je een link Jos? Misschien zit ik ernaast.

k33z

Bericht door k33z » 07 mar 2022, 13:15

Waarom testen mensen nu eigenlijk nog?

Ja, als je een QR code nodig hebt en je hebt klachten, dan laat je je testen bij de GGD. Maar voor alle andere mensen, waarom ga je nog naar die GGD voor een test?

Als je niet lekker bent en je wilt weten of het Covid is, doe een zelftest. Is die positief, dan blij je een paar dagen thuis tot je klachten weg zijn.

Ik zie echt geen enkele reden meer, behalve QR code scoren, om je te laten testen. Verbaas me dan ook extreem over die hoge aantallen positieve testen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2022, 13:52

k33z schreef: 07 mar 2022, 13:15 Waarom testen mensen nu eigenlijk nog?

Ja, als je een QR code nodig hebt en je hebt klachten, dan laat je je testen bij de GGD. Maar voor alle andere mensen, waarom ga je nog naar die GGD voor een test?

Als je niet lekker bent en je wilt weten of het Covid is, doe een zelftest. Is die positief, dan blij je een paar dagen thuis tot je klachten weg zijn.

Ik zie echt geen enkele reden meer, behalve QR code scoren, om je te laten testen. Verbaas me dan ook extreem over die hoge aantallen positieve testen.
idd +1, en ook voor de overheid stop lekker met die testen.
kost nog bakken geld zonder enig doel...

smiley

Bericht door smiley » 07 mar 2022, 14:32

Volgens mij komt er veel van (alle) ziekenhuisopnamen, en niet zozeer de teststraten.

k33z

Bericht door k33z » 07 mar 2022, 15:12

60.000 per dag? Dat lijkt me een veel te groot aantal voor ziekenuitopnamen, lijkt mij gewoon te komen van de teststraten.

jos_br

Bericht door jos_br » 07 mar 2022, 18:55

smiley schreef: 07 mar 2022, 13:10 Heb je een link Jos? Misschien zit ik ernaast.
Ik heb het na gevraagd, wacht op antwoord. Wil wel juiste info hebben/delen.

Jos.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 mar 2022, 19:08

Mee eens. Moest testen om op vakantie te gaan en terug te komen. En komend weekend voor festival. Maar al heb ik een positieve zelftest dan nog zou ik niet meer naar GGD gaan. Alleen voor de statistieken.

JP

Bericht door JP » 07 mar 2022, 19:17

Die TvT of andere commerciële teststraten delen je uitslag toch ook met de GGD’s ?

jos_br

Bericht door jos_br » 07 mar 2022, 19:21

jos_br schreef: 07 mar 2022, 18:55
smiley schreef: 07 mar 2022, 13:10 Heb je een link Jos? Misschien zit ik ernaast.
Ik heb het na gevraagd, wacht op antwoord. Wil wel juiste info hebben/delen.

Jos.
Kreeg net door dat die mensen dit gisteren hebben gekregen, en meteen in de vuilnisbak hebben gegooid....

Jos.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 mar 2022, 19:34

JP schreef: 07 mar 2022, 19:17 Die TvT of andere commerciële teststraten delen je uitslag toch ook met de GGD’s ?
Zeker.

KoenM

Bericht door KoenM » 07 mar 2022, 20:31

Enige reden om nog te testen is wellicht een herstelbewijs voor het buitenland? Of heb je daar nu ook niks meer aan?

Enrico

Bericht door Enrico » 08 mar 2022, 09:15

279BA5D5-3E1E-4E8A-8F64-432DC417A6CD.jpeg
279BA5D5-3E1E-4E8A-8F64-432DC417A6CD.jpeg (252.89 KiB) 1079 keer bekeken
Uuy, toch wel binnen blijven? Tja we gebruiken maar 15% van onze hersenen. Moet goed komen 😉

Wout309t
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Bericht door Wout309t » 08 mar 2022, 09:47

KoenM schreef: 07 mar 2022, 20:31 Enige reden om nog te testen is wellicht een herstelbewijs voor het buitenland? Of heb je daar nu ook niks meer aan?
Ik had vanochtend ook positieve zelftest en ik ga straks de officiële scoren. Inderdaad om een QR te hebben voor buitenland, en wie zegt dat hij in NL niet terugkomt?
Sluit goed aan op mijn vaccinatiebewijs dat volgende week verloopt... :blink:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 08 mar 2022, 10:15

Het testen bij de GGD zou ik in bepaalde situaties nog wel kunnen begrijpen, stel ik ben positief getest en heb nog contact gehad met oudere mensen zoals m'n ouders dan zou ik wel willen dat die extra voorzichtig zijn, vorige week nog een oom ( op leeftijd) weggebracht die na constatering van corona enkele dagen erna overleden is.
Dus ja voor mezelf zal het me een worst zijn die test, ben gezond ziek het wel uit mocht ik t krijgen....maar wil wel de mensen met wie ik dan nog in contact geweest ben kunnen waarschuwen. :wink:

Beros

Bericht door Beros » 08 mar 2022, 10:29

Kan wel wat redenen bedenken.
- als je covid hebt gelden er regels t.a.v. isolatie
- om anderen niet te besmetten (ja, er zijn nog mensen die dit belangrijk vinden)
- als je kwetsbaar bent en niet weet hoe ziek je wordt van covid, dan wil je te allen tijde weten of het covid is als je symptomen hebt. Als je er dan goed doorheen komt dan is dat een opluchting.
- als je longcovid krijgt, is het wel prettig om te kunnen aantonen aan de bedrijfsarts dat je besmet bent geweest

Jinx

Bericht door Jinx » 08 mar 2022, 22:55

Of in mijn geval, ik werd afgelopen week samen met mijn vrouw en zoontje echt goed ziek. Hele lichaam pijn, koorts, niet kunnen slapen of eten, etc. Heb m’n zoontje uit bed gehaald omdat hij lag te slapen in z’n eigen kots. Veel hoesten. Dat soort dingen. Zowel m’n vrouw als ik konden ons niet herinneren ooit zo ziek te zijn geweest. Dan wil je naar de huisarts. Maar de huisarts zegt; eerst een Corona test doen. Die bleek positief. Ironisch genoeg mag je vervolgens daardoor niet naar de huisarts.

Maar zo hebben wij dus bijgedragen aan de statistieken.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 mar 2022, 23:25

Ik vind het wel opvallend dat er ondanks dat omicron de milde variant is, dat alle mensen die ik ken allemaal geen milde klachten hebben. Zijn allemaal behoorlijk ziek.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mar 2022, 23:35

De meesten die ik ken hebben anders een dagje hoofdpijn en dat is het meestal wel.

Die tests zijn sowieso relevant voor internationaal reizen. Veel bestemmingen buiten de EU eisen nog steeds een Covid test bij aankomst, en zelfs als je bij vertrek geen COVID test hoeft te doen is het een goede verzekering, bij veel landen word je in een hotel gezet voor isolatie voor 7-14 dagen als je bij aankomst positief test. Ik hoef voor de vlucht zelf geen test en ook bij aankomst niet. Maar mijn werkgever eist wel een test voor ik offshore vlieg, en als je dan ineens positief test sta je in een ander land en kan je nergens naartoe. Het vervelende hiervan is dat je de afgelopen 2 jaar eigenlijk weinig kans op besmetting had als je je een beetje aan de regels hield, maar nu alles open gaat is de kans dat je het krijgt zo groot dat je er qua reizen etc wel rekening mee moet houden.

Emiel

Bericht door Emiel » 09 mar 2022, 07:45

Positieve zelftest en positieve GGD test. Vriendin negatief.
Blijft apart.

Voelt als een flinke griep + verkoudheid, geen milde hoofdpijn.

RJK

Bericht door RJK » 09 mar 2022, 21:43

Flinke griep + verkoudheid plus flinke hoofdpijn, check. December 2020 ook positief getest en toen een stuk minder ziek als nu. Inmiddels aardig opgeknapt.

Knot

Bericht door Knot » 09 mar 2022, 23:02

Geen idee welke variant ik heb maar ben nu 4 weken verder, heb liggen rillen in bed tot 3x schone shirts aan en werk nu halve dagen met moeite. Liep halve marathons en ben nu op van een uur wandelen waarbij de hartslag oploopt richting het einde van de 6km. Naar kantoor op aandringen HR, eerste dag 2 wielen beschadigd door met 30 vol op de stoep te gaan... gewoon niet scherp, geen zin om naar het rempedaal te gaan als het niet echt nodig is... lekker joh persé naar kantoor... arbo betekent niks, puur advies wat door HR afgewimpeld wordt.

Val soms in slaap in de middag aan de salontafel en slaap eerder dan de kinderen... mag van mij wel ophouden... en dan eet je gezond en de alcohol laten staan en 3x per week sporten... iets met the chosen one...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 mar 2022, 08:24

Knot schreef: 09 mar 2022, 23:02 Geen idee welke variant ik heb maar ben nu 4 weken verder, heb liggen rillen in bed tot 3x schone shirts aan en werk nu halve dagen met moeite. Liep halve marathons en ben nu op van een uur wandelen waarbij de hartslag oploopt richting het einde van de 6km. Naar kantoor op aandringen HR, eerste dag 2 wielen beschadigd door met 30 vol op de stoep te gaan... gewoon niet scherp, geen zin om naar het rempedaal te gaan als het niet echt nodig is... lekker joh persé naar kantoor... arbo betekent niks, puur advies wat door HR afgewimpeld wordt.

Val soms in slaap in de middag aan de salontafel en slaap eerder dan de kinderen... mag van mij wel ophouden... en dan eet je gezond en de alcohol laten staan en 3x per week sporten... iets met the chosen one...
:shock: :cry: Dat klinkt niet best Knot... hopelijk wordt het voor jou niet echt een gevalletje longcovid. Je hoort het nog wel eens zo nu en dan :bag: Terwijl voor zo'n grote groep het inmiddels niet meer dan een griepje is toch bizar dat sommige het zo zwaar pakken en al helemaal als je zo gezond leeft als jij doet. Sterkte!!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 mar 2022, 09:58

Sterkte en beterschap Rody man.

Gisteren kennissen 76 en 77j begin vorige week Corona gehad. Beetje snotterig. En dat was 't.

Plaats reactie