Brandstof, de prijzen.
- JP
Re: Brandstof, de prijzen.
Boodschappen en gasprijzen vergelijken we niet gauw met de buurlanden. De brandstofprijzen juist wel. Dan is het niet meer dan normaal dat je je afvraagt waarom we het duurste land zijn in de EU…
- Knot
Wat een wappies nog bij die Tinq. Ik zoek ook wel in de regio maar ga er niet langer dan 1 auto voor me op wachten.
-
Zelfs zoeken ga ik niet doen. Die tijd kan beter in werken, gezin en/of vrije tijd.
M’n gasrekening was even slikken, maar goed. Koud weer is voorbij en hopelijk is de gasprijs volgende winter weer iets normaler.
M’n gasrekening was even slikken, maar goed. Koud weer is voorbij en hopelijk is de gasprijs volgende winter weer iets normaler.
- RS-Ron
Kan me best voorstellen dat het voor steeds meer gezinnen wel een erg groot gat in de begroting begint te slaan die benzineprijzen en gasprijzen en elektriciteitsprijzen en de prijzen van de basis boodschappen. Heb afgelopen week de aannemer langs gehad, voor berekening offerte, aanbouw willen we laten renoveren, isoleren, nieuwe keuken…… zonnepanelen installateur komt deze week af met de eerste offerte en daarna nog een aantal andere zonnepanelen installateurs. Schatting is dat we er nog 3500 - 4000 keu per jaar bij kunnen krijgen. Daarom op de 4100-4300 die we nu al opwekken en inmiddels ruim zijn terugverdiend maar meteen inductie in plaats van gas. Faber gashaard gaf drie weken geleden ook de geest, reparatie nogal prijzig. Plus gezien de prijs van een kuub gas anno 2022 ook niet echt handig meer. De haard 18 jaar lang veel gebruikt en veel plezier van gehad. Aannemer haalt de hele boel weg, en dan mogelijk een pellet kachel met speksteen. Je merkt dat je toch probeert zoveel mogelijk onzekerheid voor de toekomst te tackelen wat betreft prijzen van brandstof zoals gas en benzine. Je weegt nu zaken af die 20 jaar geleden, in ieder geval bij mij, geen enkele rol speelden. En er moet gewoon nog budget zijn voor de Alfa en C10.
Denk ook dat binnen nu en paar jaar de EV’s goed in de markt liggen om in een loods omgebouwd te worden naar een thuisaccu zonder medeweten van de eigenaar……
Gr Ron
Denk ook dat binnen nu en paar jaar de EV’s goed in de markt liggen om in een loods omgebouwd te worden naar een thuisaccu zonder medeweten van de eigenaar……
Gr Ron
- Joop
Was wel een zooitje vanmiddag in het dorp…JP schreef: 07 mar 2022, 10:07 Gewoon ergens in de rij gaan staan bij de Tinq deze week….
https://www.tinq.nl/prijs-van-20-jaar-geleden
755D836E-2A64-4CAB-A90B-488DCE56BCF3.jpeg

https://www.gelderlander.nl/home/grimmi ... ~aad4a9e8/
Vraag me wel af wat mensen bezielt om uren in de rij te gaan staan of helemaal vanuit Apeldoorn (of misschien nog wel verder) op de bonnefooi naar Veenendaal te rijden en dan alsnog mis te grijpen. Je moet er maar zin of tijd voor hebben.
-
Uiteindelijk is het het totaal plaatje aanJoy schreef: 07 mar 2022, 20:01 Maar maakt het uiteindelijk nou zoveel uit? Het kost me elke 2 weken € 36,00 extra als diesel € 2,00 de liter zou zijn tov € 1,40 van een tijdje terug. Kan ik niet echt wakker van liggen. Rijstijl en te maken kilometers pas ik daar niet op aan.
De gasprijs doen meer zeer maandelijks, daar ben ik wat meer mee bezig in de vorm van voordelig hout inslaan.
Het eind van de maand.
Ten opzichte van 5 mnd geleden ben ik iedere maand meer kwijt.
- boodschappen 100 eur per mnd.
- zorgverzekering 20 eur per mnd.
- energie 150 eur per mnd.
- als dan ook nog eens de benzine 72 eur per mnd is kom je toch op een totaal plaatje uit van 342 euro. In die 5 mnd geen euro op vooruit gegaan.
Dan is die 72 euro toch echt wel interesant.
De prijsstijgingen zijn gewoon gigantisch.
-
OnlineMartijn_bmw
^^ het is idd én, én, én wat je in een paar maanden extra kwijt bent zonder een cent loonsverhoging.
En maak het lijstje maar compleet met al je andere uitgave voor de komende maanden want hoge energie kosten gaan nog hogere prijzen geven voor alle andere producten
En maak het lijstje maar compleet met al je andere uitgave voor de komende maanden want hoge energie kosten gaan nog hogere prijzen geven voor alle andere producten
- JP
Gelukkig krijg ik nog mijn 14cent reiskosten.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat is wel erg flauw als werkgever om je er met 14 cent vanaf te maken, waar 19 cent toegestaan is.
- Knot
Vandaag nog bezig met een aanbod, geen leaseauto maar 19ct. Elke dag 100km totaal incl wat drukte. Met mazzel haal je dan 1 op 18. Ben je bij deze prijzen al 13ct kwijt aan enkel de brandstof. Wordt nog gekker, met een non hybride ga je straks al richting de 19ct en mag je de rest zelf lappen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik krijg €0.17
Voorlopig maar niet meer stoer doen en met de M3 naar school rijden
Voorlopig maar niet meer stoer doen en met de M3 naar school rijden

-
Ik vind het hele principe van de lease-auto en benzine/kostenvergoeding zo’n vreemd gebeuren. Je kiest er toch zelf voor om een baan te nemen waarbij je op de weg moet zitten of gaat toch zelf een X aantal kilometers vanaf je werk wonen?
Waarom moet de baas daarvoor opdraaien?
- Knot
Als ze jou benaderen mogen ze daarin best tegemoet komen toch?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Iets met secundaire arbeidsvoorwaarden.
Waarom betaalt school mij een 13e maand? Ik ben al 3 maanden per jaar betaald vrij
Waarom betaalt school mij een 13e maand? Ik ben al 3 maanden per jaar betaald vrij

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Als je het goed naar je zin hebt bij een baas en die besluit toch een vestiging te sluiten of verhuizen. Ga je dan een andere job zoeken, of rij je toch maar voor die 19cent die extra kilometers?Enzo schreef: 07 mar 2022, 22:33 Ik vind het hele principe van de lease-auto en benzine/kostenvergoeding zo’n vreemd gebeuren. Je kiest er toch zelf voor om een baan te nemen waarbij je op de weg moet zitten of gaat toch zelf een X aantal kilometers vanaf je werk wonen?
Geen auto van de zaak is geen personeel, werkgevers zijn nu al blij als er een werknemer te vinden is die wil komen opdraven.
Zo is er vast nog wel meer te bedenken.
Het vreemdste wat mij betreft is dat die 19cent al jaren vast staat terwijl alles al jaren stijgt in prijs.
- JP
Gewoon naast het ziekenhuis gaan wonen en op de ic gaan werken.
-
Jullie snappen mijn punt niet, maar dat is niet erg. Ben blij dat mijn 12 man personeel op de fiets naar werk komt.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik werd door m'n werkgever op een gegeven moment 'uitgeleend' aan een ander, maar die zat wel ongeveer 30km verder van m'n huis dan het adres van m'n werkgever(5 km) zelf en das toch 60km per dag oftewel 300km per week meer.....en nog moest ik een hoop moeite doen voordat ik een kilometervergoeding kreeg. 

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Wat is je punt dan? Dat je blij bent dat je geen lease-autos hoeft te regelen, en ook geen reiskosten vergoeding hoeft uit te keren?Enzo schreef: 08 mar 2022, 00:06 Jullie snappen mijn punt niet, maar dat is niet erg. Ben blij dat mijn 12 man personeel op de fiets naar werk komt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
En dat komt uit jouw toetsenbord??Knot schreef: 07 mar 2022, 20:33 Wat een wappies nog bij die Tinq. Ik zoek ook wel in de regio maar ga er niet langer dan 1 auto voor me op wachten.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Moet de 'baas' dat dan betalen met een loonsverhoging?Martijn_bmw schreef: 07 mar 2022, 21:41 ^^ het is idd én, én, én wat je in een paar maanden extra kwijt bent zonder een cent loonsverhoging.
-
En als je ergens woon waar de werkgelegenheid niet groot is?Enzo schreef: 07 mar 2022, 22:33 Ik vind het hele principe van de lease-auto en benzine/kostenvergoeding zo’n vreemd gebeuren. Je kiest er toch zelf voor om een baan te nemen waarbij je op de weg moet zitten of gaat toch zelf een X aantal kilometers vanaf je werk wonen?
Of je werkt vlak bij huis, maar de zaak gaat failiet?
Er kunnen legio oorzaken zijn.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Fair is het niet, maar als die het negeert en een werknemer zit op een gegeven moment in te teren op zijn reserves wordt de kans groter dat ie iets anders gaat zoeken waar ie wel weer van kan leven.
Een gevaarlijk spel in deze tijden van een werknemersmarkt.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Omdat de baas er voor kiest om jou in dienst te nemen. Dan zal die baas een concurerend aanbod moeten doen qua arbeidsvoorwaarden anders ga je wel ergens anders werken. Als jij als baas dat niet snapt, dan mag je idd blij zijn dat jouw medewerkers op de fiets komen. Of mis ik de /s bij je post?Enzo schreef: 07 mar 2022, 22:33 Ik vind het hele principe van de lease-auto en benzine/kostenvergoeding zo’n vreemd gebeuren. Je kiest er toch zelf voor om een baan te nemen waarbij je op de weg moet zitten of gaat toch zelf een X aantal kilometers vanaf je werk wonen?
-
Je bekijkt het alleen van jouw kant? Een werknemer die vindt dat de baas oor alle hogere lasten om wat voor reden dan ook moet opdraaien speelt net zo’n gevaarlijk spel. Ga maar staken, doe maar dreigen met vakbonden. Wanneer de toko omvalt heb je ook niets meer.smiley schreef: 08 mar 2022, 07:24Fair is het niet, maar als die het negeert en een werknemer zit op een gegeven moment in te teren op zijn reserves wordt de kans groter dat ie iets anders gaat zoeken waar ie wel weer van kan leven.
Een gevaarlijk spel in deze tijden van een werknemersmarkt.
Netto 40 euro extra aan 1 werknemer geven is vast te doen. Keer 1.000 kan zomaar een ander verhaal opleveren.