Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
350 Z

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 04 mar 2022, 20:26

Poetin zei open te staan voor een dialoog met het aangevallen buurland op voorwaarde dat alle eisen worden ingewilligd. Moskou eist onder meer dat Oekraïne wordt gedemilitariseerd, een neutrale status krijgt en twee provincies in het oostelijke Donbas-gebied afstaat.
Best redelijk daar die 2 provincies zowiezo pro Russis zijn. En Putin wil niet dat de Oekraine een Navo partner en EU lid word daar het westen steeds verder richting Rusland gaat.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 04 mar 2022, 21:44

Robin schreef: 04 mar 2022, 18:18 Exact. Open die handel. Kortsluiten dat zakelijke 'van wie is wat'gedoe. Die Groningers met een 100k per persoon(iedereen!) schadeloos stellen zodat ze naar Waddinxveen kunnen verhuizen. Zo moet dat gaan.

Deze niet vergeten. :P
Huizen zijn hier al duur zat zonder Groningers met 100k op zak. :bag:

allen

Bericht door allen » 05 mar 2022, 00:24

100k… wat gaan ze daar van kopen? Kartonnen doos?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 07:10

350 Z schreef: 04 mar 2022, 20:26
Poetin zei open te staan voor een dialoog met het aangevallen buurland op voorwaarde dat alle eisen worden ingewilligd. Moskou eist onder meer dat Oekraïne wordt gedemilitariseerd, een neutrale status krijgt en twee provincies in het oostelijke Donbas-gebied afstaat.
Best redelijk daar die 2 provincies zowiezo pro Russis zijn. En Putin wil niet dat de Oekraine een Navo partner en EU lid word daar het westen steeds verder richting Rusland gaat.
Dit inderdaad.

Edit. Het zal aan mij liggen. Ik wilde Ukraine al niet in de EU en in de Navo had ik ook al mijn enorme twijfels over.
Decennia corruptie, 'staatsgrepen' en een schijndemocratie. Welk poppetje er ook aan het bewind is. Neemt niet weg dat dit in en in triest is en dit moet stoppen. Hoe? Bovenstaand?

Die 100k is per persoon. Gezin van 4 = 4 ton.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2022, 07:58

Eens met jou Robin, wat er nu gebeurd is vreselijk en die Russen zijn werkelijk compleet gestoord…

Maar als je mij tot 2 weken geleden had gevraagd wil je Oekraïne bij de NAVO en EU dan had ik gedacht lijkt mij geen goed plan om zo’n instabiel land erbij te halen. Wat hebben wij daarmee te winnen als EU / NAVO.

Elise

Bericht door Elise » 05 mar 2022, 08:31

Inwoners aardbevingsgebied Groningen: gaskraan open om Poetin en Rusland te dwarsbomen
De gaswinning in Groningen verhogen om minder afhankelijk te zijn van Rusland. Een meerderheid van de Groningers is voor het verder opendraaien van de gaskraan. Mensen uit het aardbevingsgebied zijn daar zelfs nog iets meer toe bereid dan mensen buiten het bevingsgebied.

Elise

Bericht door Elise » 05 mar 2022, 08:38

Ik vind deze video wel informatief.

Elise

Bericht door Elise » 05 mar 2022, 08:46

Robin schreef: 05 mar 2022, 07:10 Ik wilde Ukraine al niet in de EU en in de Navo had ik ook al mijn enorme twijfels over.
Ik heb bij het referendum betreffende het associatieverdrag ook tegen gestemd. Kijk ik even hoe Finland al jaren probleemloos naast Rusland ligt vraag ik me af of dat met de Oekraïne ook had gekund en dat deze hele oorlog voorkomen had kunnen worden. Het is mij wel duidelijk dat er heel veel belangen zijn links en rechts, het is een grote stinkende bende. Zo zullen de Amerikanen wel happy zijn als er permanent een dikke streep door Russisch gas / noordstream gaat. Het onschuldige bloed kleeft aan vele handen.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 09:49

Het is inderdaad belangen van beide kanten inderdaad Elise....de laatste week was westerse MSM vooral gericht op 1000x hetzelfde geneuzel dat het 100% aan Rusland lag( en ja natuurlijk ligt de invasie an sich aan die klojo Putin) , maar dat die MSM nu toch een beetje het 'grote plaatje' ziet. Zelfs een Yasser Klaver was IK het gisteren op Radio 1 mee eens: Yasser: "Ik moet oppassen wat ik zeg en laten we de rust bewaren(geen tegenacties militair)" of iets van die strekking.

Von der Leyen moet meteen op een zijspoor.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mar 2022, 10:47

Als je het vanuit de Russische kant bekijkt ligt het aan de Oekraïners.

En als je het 80 jaar terug vanuit de Duitse kant bekeek lag het aan de joden.

Ik blijf het vanuit de kant van de beschaving en de wens van de vrije Oekraïners bekijken. Nu voor de Rus capituleren (en ik krijg het schrikbarend sterke gevoel dat veel bange juffertjes hier in dit topic dat willen) betekent dat ie over een tijdje de Baltische staten wil hebben en vervolgens (omdat ie de angst in bepaalde westerse landen kan ruiken) z'n wensen met atoom dreiging voort gaat zetten.

JP

Bericht door JP » 05 mar 2022, 10:55

We moeten niet zo aan grenzen vastzitten. Als een land een gedeelte van een ander wil innemen moet dat kunnen, wel zeg maar 1x in 25jaar. Ik voel best een meerderheid om hier in Nl een gedeelte af te staan….

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 mar 2022, 11:04

Ik vind het ook ‘best redelijk’, vooral de manier waarop :bag:
Hielke schreef: 05 mar 2022, 10:47 Als je het vanuit de Russische kant bekijkt ligt het aan de Oekraïners.

Ik blijf het vanuit de kant van de beschaving en de wens van de vrije Oekraïners bekijken. Nu voor de Rus capituleren (en ik krijg het schrikbarend sterke gevoel dat veel bange juffertjes hier in dit topic dat willen) betekent dat ie over een tijdje de Baltische staten wil hebben en vervolgens (omdat ie de angst in bepaalde westerse landen kan ruiken) z'n wensen met atoom dreiging voort gaat zetten.
Eensch!
Laatst gewijzigd door Arthur op 05 mar 2022, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 05 mar 2022, 11:07

Syrië, Afghanistan en Irak was wat ver van ieders bed. Nu komt de shit wel erg kortbij en ons leven wordt duurder. Dan kijk je er (blijkbaar voor velen) anders tegenaan.
Anders is het wel dat nu Duke Nukem de hand boven de knop heeft. Ik hou niet van paddestoelen…..

allen

Bericht door allen » 05 mar 2022, 11:23

@Robin, 100k pp… 100k per 10 huishoudens is al onrealistisch genoeg. :lol:

Bouw maar op een aantal plaatsen in het noorden wat woontorens en maak van de rest een natuurgebied.
Alles lekker 50 km boven Utrecht houden. Druk genoeg hier.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 11:49

Hielke schreef: 05 mar 2022, 10:47 Als je het vanuit de Russische kant bekijkt ligt het aan de Oekraïners.

Heb jij een glazen bol ofzo. En Hitler erbij halen. Zwaktebod. En een dikke week lang hoor ik dat. Van al die meelopers in het Corona verhaal.
Putin moet van binnuit aangepakt. Of deze manier.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 11:55

Buiten dat, twee weken geleden was Ukraine nog een schijndemocratisch corrupt landje, wat 'wij' echt niet in de EU en in de Navo wilden. We stemden ze zelfs weg in dat referendum. En nu opeens is Ukraine als LAND zo ongeveer 'het Paradijs' en 'The Garden of Eden'. Het is helaas allemaal cultureel/traditioneel 'Eén Sovjet Pot Nat'. En ik vind het vreselijk voor de Ukrainse burgers. Diep triest.
Maar er is geen keus.

'Putin' platbombarderen en de wereld in een nog grotere oorlog gooien? We zitten in een hoek gedrukt. In een spagaat.

Oh ja en ik heb ook enorm te doen met de gemiddelde Russische burger die wereldwijd met de nek aangekeken wordt door velen van ons.

Deden we dat maar eens vaker met M.O / (Noord) Afrikaans volk. Maar nu mag het opeens legitiem/legaal?????

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 11:59

Maar ik lees graag de plannen/strategieën van DF-ers hoe nu te handelen.
Sancties werkten in het verleden averechts.

Dus komop met jullie stoere strategieën:)

Arthur

Bericht door Arthur » 05 mar 2022, 12:02

Even voor de duidelijkheid, dit is jouw strategie?
Robin schreef: 05 mar 2022, 07:10
Dit inderdaad.

Edit. Het zal aan mij liggen. Ik wilde Ukraine al niet in de EU en in de Navo had ik ook al mijn enorme twijfels over.
Decennia corruptie, 'staatsgrepen' en een schijndemocratie. Welk poppetje er ook aan het bewind is. Neemt niet weg dat dit in en in triest is en dit moet stoppen. Hoe? Bovenstaand?

Die 100k is per persoon. Gezin van 4 = 4 ton.

Arthur

Bericht door Arthur » 05 mar 2022, 12:05

Ik weet serieus niet wat de beste strategie is, maar daarom mag iemand er toch wel een mening op na houden? Wat er nu gebeurt in Oekraïne vind ik niet ‘redelijk’. Heb ik een oplossing? Nee, heb ik niet. Anders zou ik zeggen, plat gooien die bende (bv dat konvooi van 60km lang), rücksichtslos, maar dan heb je WW3 :)

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 12:08

Arthur, tuurlijk mag 'jij' een mening hebben. En ik snap je punt en best mee eens. Maar een mening mag iedereen hebben. Ook al zitten we veilig (negatief toe doen) achter een beeldscherm. Zoals ik:)
En dan is mijn mening dat het stoere praat van bombarderen van 'Putin' nogal erg onverantwoordelijk is voor miljoenen mensen. Maarja het schrijft zo lekker weg he:)

Al jaren klant van mij, heeft 'n hele leuke vrouw....
https://www.nu.nl/schaatsen/6187705/coa ... -kiev.html

Rnd

Bericht door Rnd » 05 mar 2022, 12:09

Ben ik wel met je eens, ik wil ook geen oorlog en die Woke regeringen moeten wakker worden. Als je telkens een stapje terug doet, dan ben je op een gegeven moment zelf de Sjaak. Het verleden heeft dat meerdere malen bewezen. Dit kan je overigens ook vanuit de Rus bekijken. Als we nu Oekraïne gaan steunen, dan zijn we niet voorbereid en stappen we meer in een oorlog die eigenlijk door de US is uitgelokt en die zijn echt de lachende derde. Hoe erg ook en uitgelokt door US en onze eigen EU-leiders, is er nu instappen niet de optie. Maar men is hier in Europa denk ik wel wakker geworden. Vrijheid komt niet vanzelf en moet je blijven verdedigen. Dus komende jaren keihard investeren in defensie met de hele EU. Tevens afhankelijkheid van Russisch gas en olie terugbrengen naar 0. Als dan een Baltische staat wordt aangevallen, dan zijn we er klaar voor.
Laatst gewijzigd door Rnd op 05 mar 2022, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 05 mar 2022, 12:11

Robin schreef: 05 mar 2022, 12:08 Arthur, tuurlijk mag 'jij' een mening hebben. En ik snap je punt en best mee eens. Maar een mening mag iedereen hebben. Ook al zitten we veilig (negatief toe doen) achter een beeldscherm. Zoals ik:)
En dan is mijn mening dat het stoere praat van bombarderen van 'Putin' nogal erg onverantwoordelijk is voor miljoenen mensen. Maarja het schrijft zo lekker weg he:)

Al jaren klant van mij, heeft 'n hele leuke vrouw....
https://www.nu.nl/schaatsen/6187705/coa ... -kiev.html
Klopt, daarom zeg ik dat ik geen oplossing heb. En schrijf ik dat anders zou zeggen plat gooien die bende. Maar ja, dat is geen oplossing ;) En idd makkelijk gezegd.

JP

Bericht door JP » 05 mar 2022, 12:11

Laten we hoop putten uit dat er toch onderhandeld wordt en nu zelfs een staakthetvuren is in Kiev.
Het gevaar komt in Ukraine hoofdzakelijk uit de lucht. Op de grond zijn de inwoners nauwelijks te verslaan. Inwoner zei; “we are like ants, were everywhere”. Zeker als je de gevangengenomen russische soldaten ziet. Dat zijn sneuzels, die ze hun moeder laten bellen en daarna met een schop onder de kont terug naar Rusland sturen. Ze hebben niks te vreten, geen brandstof en zijn te zielig om af te knallen (dat hoeft ook niet imho)

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 12:12

Rnd schreef: 05 mar 2022, 12:09

Ben ik wel met je eens, ik wil ook geen oorlog en die Woke regeringen moeten wakker worden. Als je telkens een stapje terug doet, dan ben je op een gegeven moment zelf de Sjaak. Het verleden heeft dat meerdere malen bewezen. Dit kan je overigens ook vanuit de Rus bekijken. Als we nu Ukraine gaan steunen, dan zijn we niet voorbereid en stappen we meer in een oorlog die eigenlijk door de US is uitgelokt en die zijn echt de lachende derde. Hoe erg ook en uitgelokt door US en onze eigen EU-leiders, is er nu instappen niet de optie. Maar men is hier in Europa denk ik wel wakker geworden. Vrijheid komt niet vanzelf en moet je blijven verdedigen. Dus komende jaren keihard investeren in defensie met de hele EU. Tevens afhankelijkheid van Russisch gas en olie terugbrengen naar 0. Als dan een Baltische staat wordt aangevallen, dan zijn we er klaar voor.

Dit verhaal snijdt hout en mee eens, maar ik vind dat NAVO geen stapje terug deed, we 'omsingelden' jaren lang 'Putin'. Maar EU heeft geen militaire macht door die linksdraaiende pappen en nathouden woke cancel feelings cultuur hier.....En bedankt. :dood:

Rnd

Bericht door Rnd » 05 mar 2022, 12:15

Robin schreef: 05 mar 2022, 12:12 Dit verhaal snijdt hout en mee eens, maar ik vind dat NAVO geen stapje terug deed, we 'omsingelden' jaren lang 'Putin'. Maar EU heeft geen militaire macht door die linksdraaiende pappen en nathouden woke cancel feelings cultuur hier.....En bedankt. :dood:
Dat klopt. NAVO/US zijn niet te vertrouwen gebleken. Daarom helaas nu niet ingrijpen omdat Putin echt een punt heeft en maakt, maar gaat hij verder, dan keihard ingrijpen.

Plaats reactie