Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2276
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door jos_br » 06 feb 2022, 10:50

Onwijs dit soort projecten. En dat "Vraag me soms wel eens af waar ik in hemelsnaam aan ben begonnen hoor haha.".........ergens komt me dat ook wel bekent voor! 🤣

Jos.

looney16v
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door looney16v » 06 feb 2022, 11:05

Wat een project, gaaf man!
Die uitlaat is een kunstwerk geworden.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door Meeelv » 14 feb 2022, 18:28

Vorige week donderdag de ARP tapeinden binnengekregen en gelijk de turbo terug gaan schroeven, ligt er vrijdag een briefje in de brievenbus of ik importkosten wil betalen zodat mijn pakket uit UK bezorgd kan worden :stom: Dus ik weer een bericht naar PostNL, bleek er een storing geweest te zijn en dat de collega die mij vertelde dat het pakket retour was gegaan hier wss niet van op de hoogte was :spam: :nana:

Maargoed, de turbo zit er weer op en de auto rijd dus weer. Vanochtend meteen naar Biesheuvel gebeld wanneer ze tijd hadden om die buis voor de stuurkolom aan de kooi te lassen en kan aanstaande zaterdag al terecht!

Van mijn broer vandaag ook 2 doorvoerpijpjes gekregen voor mijn kachelslangen, kan ik de nieuwe kachel ook gaan inbouwen. Als dat achter de rug is kan hij naar JT-Performance voor de nieuwe ECU. Eindelijk schot in de zaak :df:

Online
Gijzert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door Gijzert » 15 feb 2022, 06:53

Meeelv schreef: 14 feb 2022, 18:28 Vorige week donderdag de ARP tapeinden binnengekregen en gelijk de turbo terug gaan schroeven, ligt er vrijdag een briefje in de brievenbus of ik importkosten wil betalen zodat mijn pakket uit UK bezorgd kan worden :stom: Dus ik weer een bericht naar PostNL, bleek er een storing geweest te zijn en dat de collega die mij vertelde dat het pakket retour was gegaan hier wss niet van op de hoogte was :spam: :nana:

Maargoed, de turbo zit er weer op en de auto rijd dus weer. Vanochtend meteen naar Biesheuvel gebeld wanneer ze tijd hadden om die buis voor de stuurkolom aan de kooi te lassen en kan aanstaande zaterdag al terecht!

Van mijn broer vandaag ook 2 doorvoerpijpjes gekregen voor mijn kachelslangen, kan ik de nieuwe kachel ook gaan inbouwen. Als dat achter de rug is kan hij naar JT-Performance voor de nieuwe ECU. Eindelijk schot in de zaak :df:
Wat ik dus al zei.... Ze lullen maar wat bij de "klantenservice".


Is dat ding gemaakt in de UK? Of alleen verkocht door een uk partij. Anders zou je met een verklaring op de factuur geen invoerrechten hoeven te betalen.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door Meeelv » 15 feb 2022, 14:22

Gijzert schreef: 15 feb 2022, 06:53
Wat ik dus al zei.... Ze lullen maar wat bij de "klantenservice".


Is dat ding gemaakt in de UK? Of alleen verkocht door een uk partij. Anders zou je met een verklaring op de factuur geen invoerrechten hoeven te betalen.
Geen idee of de verkoper dat spul zelf maakt, maar de importkosten waren maar 9 euro en wat centenwerk, daar ga ik geen moeite voor doen haha :tooth:

Online
Gijzert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door Gijzert » 15 feb 2022, 15:17

Meeelv schreef: 15 feb 2022, 14:22
Gijzert schreef: 15 feb 2022, 06:53
Wat ik dus al zei.... Ze lullen maar wat bij de "klantenservice".


Is dat ding gemaakt in de UK? Of alleen verkocht door een uk partij. Anders zou je met een verklaring op de factuur geen invoerrechten hoeven te betalen.
Geen idee of de verkoper dat spul zelf maakt, maar de importkosten waren maar 9 euro en wat centenwerk, daar ga ik geen moeite voor doen haha :tooth:
Haha. Nee. Snel betalen en door.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door Meeelv » 19 feb 2022, 17:48

Vanmorgen bij Biesheuvel langs geweest om de nieuwe buis aan de kooi te laten maken. Wederom weer hartstikke tevreden over Gerwin zijn werk :thumbup: Rijd toch een stuk fijner als je stuur gewoon vast zit ipv alle kanten op flext :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog even rondgeneusd in de showroom bij Biesheuvel en daar zag ik een nog veel mooier kacheltje liggen dan die ik had besteld. Ik had zelf gekozen voor een wat groter model met meer aansluitingen maar toen ik vanmorgen onderweg was zat ik te denken dat warmte eigenlijk nooit het probleem is in mijn auto :lol: Dus heb straks een nieuwe, veel kleinere besteld en ga deze inbouwen.

Mocht iemand nog een wat groter formaat heatertje zoeken, de mijne mag weg! Gaat om dit model: https://www.biesheuvel.nl/nl/midi-heate ... utlets-12v

Hageltjenieuw, nog nooit KVS in gezeten of gemonteerd geweest. Hoeft niet de prijs te kosten die op de website van Biesheuvel staat natuurlijk :tooth:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3885
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door Emiel » 28 feb 2022, 16:36

Lekker bezig!


Vraagje, ben je bekend met deze steun of soort gelijk iets?
Zoek zoiets voor de Lotus met Ford motor ;)

https://www.steeda.com/steeda-focus-st- ... t-555-4030

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door Meeelv » 28 feb 2022, 16:39

Emiel schreef: 28 feb 2022, 16:36 Lekker bezig!


Vraagje, ben je bekend met deze steun of soort gelijk iets?
Zoek zoiets voor de Lotus met Ford motor ;)

https://www.steeda.com/steeda-focus-st- ... t-555-4030
Thanks!

Die steun ben ik zelf niet bekend mee, deze is voor de MK3 Focus ST met het 4-cilinder motorblok. Ik heb een MK2 met een cilinder meer :tong: Heb zelf goede ervaringen met Vibratechnics en Hardrace, wellicht dat die ook iets hebben wat in jouw applicatie past.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3885
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Bericht door Emiel » 28 feb 2022, 17:11

Meeelv schreef: 28 feb 2022, 16:39
Emiel schreef: 28 feb 2022, 16:36 Lekker bezig!


Vraagje, ben je bekend met deze steun of soort gelijk iets?
Zoek zoiets voor de Lotus met Ford motor ;)

https://www.steeda.com/steeda-focus-st- ... t-555-4030
Thanks!

Die steun ben ik zelf niet bekend mee, deze is voor de MK3 Focus ST met het 4-cilinder motorblok. Ik heb een MK2 met een cilinder meer :tong: Heb zelf goede ervaringen met Vibratechnics en Hardrace, wellicht dat die ook iets hebben wat in jouw applicatie past.
Die cylinder extra pasten hier niet, scheelt veel gewicht :tong:
Vibratechnics heb ik minder goede ervaringen mee. Zal die hardrace eens bekijken, die kwam ik ook tegen inderdaad.

Dank!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Dimitri, Godspeed, Jaws, KoenM, Rolf205, RS-Ron en 15 gasten