Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzert

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 12 feb 2022, 20:48

Beterschap. Hier de vrouw vandaag positief getest.

Knot

Bericht door Knot » 12 feb 2022, 20:53

https://www.apotheek.nl/medicijnen/iver ... n-te-nemen

Wordt niet meer voorgeschreven.

Maar ik ga het wel overleven hoor, had m alleen niet zien aankomen. Wo avond al brak, test negatief, donderdag hele dag plat en die avond pas positief, dat duurde ook best even.

Welke variant zal je nooit weten denk bij de GGD?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 feb 2022, 21:02

Knot schreef: 12 feb 2022, 20:53 https://www.apotheek.nl/medicijnen/iver ... n-te-nemen

Maar ik ga het wel overleven hoor, had m alleen niet zien aankomen. Wo avond al brak, test negatief, donderdag hele dag plat en die avond pas positief, dat duurde ook best even.

Welke variant zal je nooit weten denk bij de GGD?
Klopt, testen ze ook niet standaard op welke variant. Alleen een steekproef van de testen om te bepalen hoeveel % van welke versie er rond gaat

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 feb 2022, 21:34

Heftig Rody, beterschap!

Wij hadden het beide. Dagje spierpijn, af en toe koud (niet warm of zweten gek genoeg), beetje benauwd en ik was duizelig, blij dat dat na een dag over was!
Sindsdien voelt het als een verkoudheid, maar toch iets anders dan anders op de een of andere manier. Ook gewoon doorgewerkt, thuis uiteraard.

Wij zitten ons nu af te vragen wanneer we nou echt klachtenvrij zijn. We voelen ons echt prima, maar af en toe nog een kuchje en een licht verstopte neus. Ben je dan nog besmettelijk?

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 13 feb 2022, 09:20

Beterschap Rody, hopelijk volgt snel herstel!

JP

Bericht door JP » 13 feb 2022, 10:18

Ik voel me voor 95% beter, maar alleen 's morgens vooral dan zit er zo achterin je neus soort 'bellen' aan snot nog vast, die probeer je dan met een tissue op te vangen maar dat is zoveel, dat glipt tussen je vingers door op de grond, dan loopt de kater er nog doorheen en voor dat je het weet loop je de hele toko te dweilen. Smaak ben ik nooit kwijt geweest al lijken sommige dingen anders te smaken. De grap dat het avondeten toch al geen smaak had, en weer een week op de doorgezakte hoekbank door te brengen, weerhoudt mij hiervan. De kok hier mist wel al een tijd smaak (door corona !) en die pleurt af en toe een hele zoutvlakte over de aardappelen. Nou, dan hang je weer een uur aan de Aldi River.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 13 feb 2022, 10:24

Gijzert schreef: 12 feb 2022, 20:48 Beterschap. Hier de vrouw vandaag positief getest.
En vandaag de oudste zoon.

Knot

Bericht door Knot » 13 feb 2022, 10:36

Ik dacht heel even dat JP een serieus bericht ging plaatsen... 😄

Volgens mij valt het virus op het meest ideale moment aan, tot 01:00 ging het wel Oké, daarna in slaap gevallen, gaat de hartslag omlaag, lichaam in ruststand en dan wordt je na de meest idiote droom in tijden met hoge hartslag wakker en kan je een fris shirt gaan pakken.

JP

Bericht door JP » 13 feb 2022, 10:45

Nee hoor….was ook serieneus. Al een week snotteren maar de rest valt mee. Af en toe een Trachitol tegen keelpijn en voor de rest braaf binnen zitten. De mannen van Picnic, Plus, AH, Thuisbezorgd en PostNl lopen zich de schoenzolen plat naar onze voordeur.

Knot

Bericht door Knot » 13 feb 2022, 10:46

Ik hoop na een weekje weer naar kantoor te kunnen, OF de zon moet flink gaan branden anders gaan we failliet 😇

SanderZ
Auto: Leon FR

Bericht door SanderZ » 13 feb 2022, 11:10

Hier inmiddels ook achter de rug. Begon 3 weken geleden met de oudste, 3 dagen later de middelste en mijn vrouw. 2 dagen nadat zij uit isolatie konden was ik de lul, 1,5 week negatief testen terwijl ik al heel de week verkouden was en klonk als Barry White. Vrijdagochtend voor werk positief getest, zat 2 uur later bij de GGD. Eerste paar dagen weinig last maar na 2/3 dagen kreeg ik toch een soort van benauwdheid en gauw moe. Dit was gelukkig na 2 dagen weer voorbij. Jongste dochter nog steeds niet.

Elise

Bericht door Elise » 13 feb 2022, 11:31

Knot schreef: 12 feb 2022, 20:53 https://www.apotheek.nl/medicijnen/iver ... n-te-nemen

Mijn advies zou zijn, ga niet zelf lopen rommelen met medicijnen zonder kennis van zaken.
Wat voor de een een onschuldig pilletje is, kan voor een ander rampzalige gevolgen hebben!

Verder beterschap, hopelijk herstel je snel zonder blijvende klachten :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 13 feb 2022, 19:52

Grap gaat verder, zoontje ook positief nu, hoest minimaal maar ook de hele week thuis.

Ik was vandaag 4 uur achter elkaar op, dat was teveel, helemaal gesloopt daarna, lig alweer vanaf 4u plat. Hoofdhuid supergevoelig, snel tinkelende vingers en geen doorstroming... kijken wat het morgen brengt en wat voor idiote droom er nu weer komt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 feb 2022, 21:30

Bizar zeg knot toch weer een voorbeeld dat het nog niet voor iedereen “een griepje” is…

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 feb 2022, 21:40

Niet best kerel! Veel beterschap, hoop dat je snel volledig hersteld.

Martin*

Bericht door Martin* » 13 feb 2022, 22:41

Zo te horen Knot heb je het flink te pakken. Goed rusten de komende dagen. Beterschap!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 feb 2022, 08:01

Wanneer topsporters al ernstige klachten kunnen krijgen dan is het toch een beetje naïef om te denken dat het jou niet zal overkomen ook al loop je 3x hard in de week. Ik heb nog nergens gelezen of ze de reden al hebben gevonden waarom het harder bij de ene als bij de andere toeslaat. Mijn zoon heeft er afgelopen week ook erg veel last van gehad. In ieder geval beterschap gewenst en nog even geduld hebben...

Kadett

Bericht door Kadett » 14 feb 2022, 12:02

Daarentegen, ik sport niet enmag ook wel gezonder eten. Wel altijd in de buitenlucht onder alle weersomstandigheden. Ik had echt zoiets, als dit het is is het een lachertje. Maar vriend van mij is het op de longen geslagen, die klinkt alsof hij 80 jaar zware shag gerookt heeft.

Knot

Bericht door Knot » 14 feb 2022, 12:05

Snap dat het geen garantie is maar dacht met mijn lichaam, leefstijl etc zou je toch bij de betere helft moeten zitten, maakt niks uit, als ie kom dan komt ie.

Vandaag lijkt een iets betere dag, maar lampje kan zomaar weer uitgaan straks, hoestgebeuren gaat nu flink los.
Heeft ook wel weer wat, met zoonlief aan tafel, een beetje helpen met zn opdrachten op zn chromebook.

frankie

Bericht door frankie » 14 feb 2022, 12:20

Martijn_bmw schreef: 13 feb 2022, 21:30 Bizar zeg knot toch weer een voorbeeld dat het nog niet voor iedereen “een griepje” is…
Heb je wel eens echt flink griep gehad? Dat is ook echt geen pretje.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 feb 2022, 12:32

frankie schreef: 14 feb 2022, 12:20
Martijn_bmw schreef: 13 feb 2022, 21:30 Bizar zeg knot toch weer een voorbeeld dat het nog niet voor iedereen “een griepje” is…
Heb je wel eens echt flink griep gehad? Dat is ook echt geen pretje.
Nee al jaaaaren geen griep ook geen Corona gehad, laatste keer zelf echt ziek in bed gelegen is denk ik rond mijn 14de. (nu 38 :wheelchair: )

Enrico

Bericht door Enrico » 14 feb 2022, 16:12

Knot schreef: 13 feb 2022, 19:52 en wat voor idiote droom er nu weer komt.
Erg herkenbaar, dat idiote dromen had ik anderhalve week lang. Dacht dat Corona naar mijn hersenen was uitgebreid.

Knot

Bericht door Knot » 14 feb 2022, 16:33

Zoiets dacht ik ook, droom normaal bijna nooit en dan is het wat "aparts" maar niks meer.

Nu in het kaliber van met oude vriendinnen op stap in een pretpark, iemand uitlokken al haar geld te vergokken en daarna afstoten en negeren, ineens ben je dan alleen op weg naar huis in je CT200 en schiet alles op het laatste moment op rood en probeer je als een malle te zoeken naar groen steeds om door te blijven rijden, vlak voor een motorrijder langs die achter je onderuit gaat en achter je aankomt. CVT vol in de toeren gooien op zoek naar de A12 maar je komt in een supersmal soort chinees veiling/laaddock steegje terecht wat doodloopt, aan het einde keer je je lexus om op het achterwiel zoals je dat met je BMX fiets deed en gaat terug de andere kant op, motorrijder blijken nu 3 scooterjongens die kwaad op je afkomen, met portier open tik je ze allemaal om waarna je even verder met het portier in je hand staat, dat neem je mee en daarna sta je tegenover die 3 figuren in de deuropening waarna ze je proberen uit te schakelen met proppen papier uit een prullenbak, deur op slot gedaan en die CT200 deur die je meehad is ineens een kamerdeur geworden waar je met alle moeite aan de klink probeert te hangen en je verbaasd waarom je niet zo hard vooruit gaan als in de auto. Kamerdeur maar meeslepen steeds door een woonhuis nu, de lift in, voordeur eruit en daar is dat pretpark weer met lopend buffet en uitrit van de ondergrondse parkeergarage, kom je allemaal collega's tegen waar je langsloopt, niemand vraagt zich af waarom jij met een kamerdeur loopt etc..... vastnog de helft alweer vergeten maar gaat nergens over. :duh: :duh:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 feb 2022, 16:38

Had erger gekund. Dat je droomt dat je per ongeluk een import auto zonder dakje koopt of zo 😂

Fabian

Bericht door Fabian » 14 feb 2022, 16:43

tomgtr schreef: 14 feb 2022, 16:38 Had erger gekund. Dat je droomt dat je per ongeluk een import auto zonder dakje koopt of zo 😂
:rolling:

Klinkt nog redelijk Rody-achtig allemaal hoor :tooth:

Plaats reactie