Nee, maar bij mij is het systeem wel ingebouwd. In mijn auto om precies te zijn.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Haha. Daar mag inderdaad geld aan verdiend worden.Jeroen schreef: ↑10 feb 2022, 11:52Nee, maar bij mij is het systeem wel ingebouwd. In mijn auto om precies te zijn.![]()
Ik kwam ergens als alternatieve plek het zijschot van de middenconsole bij de passagier tegen, maar ben er nog niet achter hoe ik dat netjes los krijg en of ik daar de kabels fatsoenlijk krijg. Van de week even ergens overdekt gaan klussen want gisteren op de parkeerplaats had ik op een gegeven moment bevroren voeten.Fabian schreef: ↑13 feb 2022, 11:36 @barend: zelfde probleem in de 1M. Toevallig van de week nog even alles weer los gehaald, maar kan echt geen (makkelijke) plek vinden. Kastje hangt nu in de voetenruimte van de passagier, onder de vloermat for the time beeing. Had nog geen zin om nog meer dashboarddelen los te trekken.
Ja zulk gedoe verklaart meteen de premium prijs van bijvoorbeeld een Motivesupplies.Marc Sierra schreef: ↑13 feb 2022, 12:04 Er is inderdaad een stekker voor de idrive controller. Als ik die aansluit doet de idrive niets. Als ik de originele stekker aansluit werkt de idrive wel, maar kan ik niet met de menu knop in de CarPlay komen.
Ook heb ik de contacten van het idrive kabelboompje bekeken, maar daar valt niets bijzonders aan te zien. Weer een lekker gedoe met die Chinese rommel![]()
Ah ok, dus Idrive knop doet het, maar hij switcht niet naar Carplay als je de menu knop paar seconde indrukt. Dat is vreemd inderdaad. Niet eerder gehad. Dat lijkt me niet in de aansluitingen te zitten maar eerder softwarematig in het kastje. Stroom ff half uurtje van t kastje af al geprobeerd?Marc Sierra schreef: ↑13 feb 2022, 12:04 Er is inderdaad een stekker voor de idrive controller. Als ik die aansluit doet de idrive niets. Als ik de originele stekker aansluit werkt de idrive wel, maar kan ik niet met de menu knop in de CarPlay komen.
Hoeft ook niet altijd, ligt aan hoe je auto voorbereid is volgens mij. In de Z4 moest ik wel naar de Audio jack toe, in de 1M niet. Z4 moest extra microfoon, de 1M niet.matthyssie schreef: ↑14 feb 2022, 11:09 Toch jammer dat zulke systeem nét niet lekker werken/geïntegreerd zijn. Weet niet hoe het bij NBT zit maar een kabeltje naar de AUX (en dan moet je dus zorgen dat je idrive op AUX staat) zit bij mij al zwaar in de irritatiezone.
Er zijn wel dongles die carplay draadloos maken.Richardt. schreef: ↑14 feb 2022, 11:49 Ik gebruik het ook niet (meer), maar in voorgaande auto's wel. Ik rij inmiddels een stuk minder, maar ik vind de ingebouwde navi en bijv. Spotify app echt prima werken op het standaard Navi Pro systeem.
Is de auto echter wat ouder en daarmee ook het affabrieksysteem wat ouder/achterhaald, dan is Carplay natuurlijk wel de perfecte oplossing want dat werkt echt heel prima. Sterker nog, in voorgaande nieuwere auto's (geen BMW) gaf ik steevast de voorkeur aan Carplay omdat dat gewoon nauwkeuriger, meer up to date, vlotter was en er beter uit zag.
Daarbij was het wel irritant dat dat altijd nog via een kabel moest. Dat kost je dus een nieuw kabeltje per jaar (niet zo erg), maar bij dagelijks gebruik sloop je dus vroeg of laat ook de poort van je telefoon en dat is wel irritant. Wat dat betreft blij dat het bij BMW gewoon draadloos werkt, zoals het hoort.
idem! dan liever een nette telefoon-houder, een bluetooth ontvanger in de armsteun en navi op de telefoon.matthyssie schreef: ↑14 feb 2022, 11:09 Toch jammer dat zulke systeem nét niet lekker werken/geïntegreerd zijn. Weet niet hoe het bij NBT zit maar een kabeltje naar de AUX (en dan moet je dus zorgen dat je idrive op AUX staat) zit bij mij al zwaar in de irritatiezone.
Gebruikers op dit forum: De fiscalist en 8 gasten