Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 03 feb 2022, 21:18

Van Meijeren nogmaals. En nee hij is niet het meest sympathieke kamerlid, not bij een lange run.
En Van Wijngaarden(ken 'm niet) straalt dan wél meer sympathie uit vind ik. Maar die laatste lult écht en weet geen uitweg dan weg te gaan van de microfoon:)
BAM. C'est le ton qui fait la musique is ook al aan inflatie onderhevig helaas. Het gaat om de boodschap:

TLRS

Bericht door TLRS » 03 feb 2022, 21:26

Elise schreef: 03 feb 2022, 19:39 Ik kwam niet verder dan 2 seconden.....
#cancel cultuur :tong:

k33z

Bericht door k33z » 03 feb 2022, 21:29

Elise schreef: 03 feb 2022, 19:39
k33z schreef: 03 feb 2022, 17:00 https://www.youtube.com/watch?v=6eohJvL ... Democratie

FvD docu over misstanden bij het prikken van kinderen. Kijk het gewoon even met open blik (mensen met meningen van beide kanten), niet gelijk het oordeel klaar hebben omdat het FvD betreft.
Ik kwam niet verder dan 2 seconden.....
Gideon van Meijeren :kotsen:

Dat ik ooit op die partij gestemd heb kan ik nog steeds niet geloven :stom:
Dat heb ik ook bij veel politici, maar dat betekent voor mij niet direct dat ik het uitsluit om ernaar te luisteren. Altijd goed om meerdere kanten te horen.

En in dit geval, daarom zei ik het ook, mijns inziens gewoon een prima docu waar duidelijk wordt dat het proces rond het vaccineren van kinderen niet goed werkt.

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2022, 21:33

De laatste van vanavond. Van Meijeren is een Duitse Herder die zich vastbijt in het sympathieke nekje van Ernst Bobbie en de Rest:)
Tuurlijk hoeft Ernst zich niet te verantwoorden voor z'n 'vorig leven', maar het geeft te denken.

Vera Bergkamp(kamervoorzitter) zet zichzelf buitenspel door zelfs Gideon's mic uit te zetten en 'ssst' te zeggen. Stemverheffing is misschien niet 'kies', maar als de realiteit geldt moet die gehoord worden.
MILF Bergkamp is overigens D66 lid. Wie had dat gedacht....

Ben 'blij' dat ik Van Haga(toenmalig FvD nu BVNL) heb gestemd, maar als Van Meijeren zo doorgaat mag hij op mijn stem rekenen!

MarkS

Bericht door MarkS » 03 feb 2022, 21:35

Goh een FvD topic. Nooit verwacht. Wel stoer dat jullie ervoor uit durven komen. ;-)

k33z

Bericht door k33z » 03 feb 2022, 21:38

Never mind...

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2022, 21:44

MarkS schreef: 03 feb 2022, 21:35 Goh een FvD topic. Nooit verwacht. Wel stoer dat jullie ervoor uit durven komen. ;-)
We leven bijna weer in een semi vrij land, dus waarom niet?

Wat stem jij dan?

MarkS

Bericht door MarkS » 03 feb 2022, 22:00

Ik zweef nog, blij dat ik even niet hoef te stemmen.

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2022, 22:16

Ik heb de vraag verkeerd gesteld: Wat heb jij in maart gestemd?
Baudet is géén politicus, maar blij dat z'n partij er zit, voor dat inderdaad 'ongehoorde Nederland' deze laatste twee jaren....

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 03 feb 2022, 22:28

Philipoo schreef: 03 feb 2022, 10:36
Robin schreef: 03 feb 2022, 10:25 Complotten zijn geen fabeltjes natuurlijk en waar rook is is vuur.
Dus de aarde is plat?
Aarde is plat in de 2D wereld. Het is maar net wat het perspectief van de waarnemer is.

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2022, 22:39

Zolang MdV verre van plat is, is mijn wereld nog niet geheel verloren.....

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 03 feb 2022, 23:11

Fijn.

k33z

Bericht door k33z » 04 feb 2022, 08:49

Kijk ik er nu eenzijdig naar, of is het toch wel merkwaardig dat de docu van FvD over de misstanden bij het vaccineren van kinderen nergens in het nieuws terugkomt of in de grote late night talkshows?

Voor mij geeft die docu toch aan dat het proces niet klopt, N=1 maakt niet dat dit overal zo is maar het zou op zijn minst besproken en verder onderzocht moeten worden? Net als de TVOH rel zeg maar (waarmee ik die niet 1 op 1 wil vergelijken).

Hoe kijken anderen hier tegenaan?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 feb 2022, 09:55

Dit vindt de GGD er in ieder geval van.

GGD veroordeelt beschuldigingen FVD-video
De GGD GHOR is boos over beschuldigingen richting medewerkers door Forum voor Democratie. De partij heeft donderdag een video verspreid na geheime opnames op een vaccinatielocatie bij GGD Haaglanden. Volgens Omroep West is de video onder andere opgenomen in het Haga-ziekenhuis in Den Haag.

In de video zegt de politieke partij onder meer dat GGD-medewerkers bij het vaccineren van tieners niet volgens de wet handelen. Op de beelden is te zien hoe een jongere met een aantal mensen op vaccinatielocaties in gesprek gaat om zich te laten vaccineren. Daarbij zou hij volgens FVD worden "voorgelogen" door GGD-artsen en komen tijdens die gesprekken de medische voor- en nadelen van het coronavaccin nooit aan bod.

De koepelorganisatie weerlegt de beschuldigingen van misstanden en zegt te vrezen dat het filmpje invloed kan hebben op de veiligheid van medewerkers op priklocaties. "De videomakers gebruikten een verwerpelijke methode. Zij stuurden een jongere naar vaccinatielocaties met een verborgen camera, die veinsde een vaccinatie te willen krijgen tegen het coronavirus", schrijft de GGD GHOR in een reactie op de video. Ook zijn de beelden volgens de GGD GHOR met "digitaal knip- en plakwerk" zo bewerkt dat ze uit hun originele context zijn gehaald. Bovendien hebben de videomakers nooit gevraagd om wederhoor.

FVD blijft volgens Omroep West bij de aantijgingen en noemt de reactie van GGD GHOR "beschamend". Dat de koepelorganisatie van knip- en plakwerk spreekt vindt de partij "teleurstellend", laat een woordvoerder weten. "FVD is bereid om in overleg met de GGD alle ruwe beelden ter beschikking te stellen."

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2022, 09:56

Hahaha, ze draaien de boel om bij de GGD, je verwacht het niet he......

Tom

Bericht door Tom » 04 feb 2022, 10:20

k33z schreef: 04 feb 2022, 08:49
Net als de TVOH rel zeg maar (waarmee ik die niet 1 op 1 wil vergelijken).
Komt door de boodschapper Kees.
Net als bij de TVOH rel. Tim Hofman doet een oproep op zijn social media richting vrouwen om zich kenbaar te maken zodat hij misstanden kan aanpakken en wordt daarmee geprezen want hij komt op voor de zwakkeren.
John de Mol doet dezelfde oproep om misstanden in zijn bedrijf aan te kunnen pakken en woke links roept dat victim blaming is, dan is die oproep allemaal maar belachelijk.
Maar in de basis is het dezelfde boodschap. Los van de slachtoffers die in de hele kwestie op één staan heeft ook Tim er eigenbelang bij, die leeft van de views... net zoals negatieve berichtgeving de Mol geld kost en het zijn belang is die schade te beperken. Maar zo'n gigantisch verschil in reacties vanuit de samenleving... typerend vind ik dat. Maar de Mol is rijk/wit/man en daarmee de schijn al tegen. Net als hier, FvD heeft vaak gekke uitspraken gedaan dus dat geef je in deze tijd van cancel cultuur geen aandacht.

Ik weet niet of je het gedoe rondom Spotify hebt meegemaakt en Joe Rogan? Die heeft een podcast die op Spotify en schijnbaar ook anti-vaxx. Sommige artiesten zoals Neil Young wilden bij Spotify afdwingen dat ze hem geen podium geven (omdat ze het oneens waren en misinformatie vonden), want anders halen ze hun muziek eraf. Ook van die cancel cultuur. Mensen indelen is vakjes goed en fout.

Over die docu, ik vind het geen groot misstand die ze aan het licht brengen. Maar het hoort natuurlijk niet. Dat ze de boel nu omdraaien is compleet kansloos, maar mensen zullen het wel voor de GGD opnemen want FvD is fout, die geef je bij voorbaat geen gelijk.

frankie

Bericht door frankie » 04 feb 2022, 10:21

Ik ben niet persé voor het vaccineren van kinderen, maar met dat filmpje heb ik ook echt niks.

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2022, 10:28

Goed verhaal Tom, eensch.

Elise

Bericht door Elise » 04 feb 2022, 10:28

k33z schreef: 03 feb 2022, 21:29 En in dit geval, daarom zei ik het ook, mijns inziens gewoon een prima docu waar duidelijk wordt dat het proces rond het vaccineren van kinderen niet goed werkt.
Kees, ik heb even snel alle fragmenten van de undercover opnamen bekeken, alle propaganda van de geïnterviewden heb ik over geslagen. (zonde van mijn tijd).

Naar mijn mening nemen de GGD artsen uitgebreid de tijd voor de jongen getuige de actie vanaf 22:10. Bij 18:45 is het zelfs de arts die aangeeft dat de jongen niet geprikt gaat worden, dus er is nergens sprake van dwang.
Wat mij ook opvalt is dat er zo de nadruk op de McDonalds wordt gelegd en dat dit door de geïnterviewden als geen geldige reden wordt gezien. Als het sociale leven van deze jongen met vriendjes en vriendinnetjes nu geheel in het teken van de McDonalds staat, dan kun je dat als arts en/of ouder geen geldige reden vinden, maar niet bij de McDonalds naar binnen is grote inbreuk op het sociale leven.
Kijk deze even zou ik zeggen https://www.dumpert.nl/item/100012154_c57c1f8a

Overigens verbaast het mij niets dat deze undercover actie het goed doet bij de anti vaxxers, alles wordt gebracht als pure propaganda.
Laatst gewijzigd door Elise op 04 feb 2022, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 feb 2022, 10:30

Tom schreef: 04 feb 2022, 10:20 Ik weet niet of je het gedoe rondom Spotify hebt meegemaakt en Joe Rogan? Die heeft een podcast die op Spotify en schijnbaar ook anti-vaxx. Sommige artiesten zoals Neil Young wilden bij Spotify afdwingen dat ze hem geen podium geven (omdat ze het oneens waren en misinformatie vonden), want anders halen ze hun muziek eraf. Ook van die cancel cultuur. Mensen indelen is vakjes goed en fout.
Ik heb ook met verbazing zitten kijken naar die cancel reactie om Joe van het platform te dwingen.
Ook nu heeft vandaag een steentje bijgedragen.
https://www.nu.nl/tech/6181704/weg-bij- ... stapt.html

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2022, 10:33

Het gaat erom dat ongevaccineerden en te weinig gevaccineerden zowieso nog steeds in een hoek worden gezet en niet compleet met het sociale leven mee kunnen doen.

'Dan blijven ze toch thuis' tot aan 'OK dan laat ik me wel vaccineren kan ik tenminste in het sociale leven mee....' . Ik koos voor dat laatste, lafaard die ik ben.

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2022, 10:35

smiley schreef: 04 feb 2022, 10:30
Tom schreef: 04 feb 2022, 10:20 Ik weet niet of je het gedoe rondom Spotify hebt meegemaakt en Joe Rogan? Die heeft een podcast die op Spotify en schijnbaar ook anti-vaxx. Sommige artiesten zoals Neil Young wilden bij Spotify afdwingen dat ze hem geen podium geven (omdat ze het oneens waren en misinformatie vonden), want anders halen ze hun muziek eraf. Ook van die cancel cultuur. Mensen indelen is vakjes goed en fout.
Ik heb ook met verbazing zitten kijken naar die cancel reactie om Joe van het platform te dwingen.
Ook nu heeft vandaag een steentje bijgedragen.
https://www.nu.nl/tech/6181704/weg-bij- ... stapt.html
In en in triest.
Neil Young en zelfs z'n oude strijdmakkers Crosby Stills en Nash sinds gisteren ook al. Ieder z'n ding en mening, maar om Spotify dit aan te doen?

Vrijheid van meningsuiting.
Voor velen (en een paar ook hier) onaanvaardbaar......

:coffee:

frankie

Bericht door frankie » 04 feb 2022, 10:40

Elise schreef: 04 feb 2022, 10:28
Wat mij ook opvalt is dat er zo de nadruk op de McDonalds wordt gelegd en dat dit door de geïnterviewden als geen geldige reden wordt gezien. Als het sociale leven van deze jongen met vriendjes en vriendinnetjes nu geheel in het teken van de McDonalds staat, dan kun je dat als arts en/of ouder geen geldige reden vinden, maar niet bij de McDonalds naar binnen is grote inbreuk op het sociale leven.
Even dit eruit gelicht. In de praktijk geldt dit natuurlijk voor veel jongeren, die gaan vaccineren omdat ongevaccineerd uitsluiting of inbreuk op het sociale leven betekent. Ik heb dezelfde mening, dat dat eigenlijk geen juiste reden is om je te laten vaccineren, dat zou namelijk alleen om gezondheid moeten gaan. Die sociale dwang zouden kinderen niet moeten voelen m.i.

JP

Bericht door JP » 04 feb 2022, 10:41

Kinderen laten vaccineren (zoals met de HPV) moet iedereen een weloverwogen keuze kunnen maken, maar om dat te laten doen door Marco B. bij TVOH gaat toch wel een beetje ver.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 feb 2022, 10:44

De jeugd om bij de mac binnen te komen, volwassenen om maar op vakantie te kunnen en jong volwassen die in de Dansen met Janssen actie sprongen.
Daar zit allemaal weinig afweging in.

Plaats reactie