ff meedenken jongens

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 28 sep 2007, 23:05

Hans GP1630 schreef:Schiet niet echt op als je al een 335i coupe heb!

Je komt er gewoon niet onderuit.. dat wordt een Lotus Seven :lol:
jah, qua fun is er niets wat dat kan evenaren denk ik.

Maarjah, wat moet je in de winter ? als het regent ? Juist dan vind ik het leuk om buiten te gaan spelen, zeker omdat ik niet altijd tijd heb voor een circuitdag

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 28 sep 2007, 23:16

Je bent toch geen mietje.. gewoon gaan!
Alleen wordt die wel wat tricky in het nat met zoveel vermogen en een laag gewicht.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40500
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 sep 2007, 23:29

Koop nou maar gewoon een standaard E39 M5 waar je zelf nog wat aan kunt tunen/sleutelen!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 28 sep 2007, 23:45

Ik zou lekker voor die Compact gaan. Veel power, en je hebt nog een beetje ruimte voor onkosten..
Dan MAG er zelfs nog wel 's wat kapot gaan. En denk dat je er zeker fun mee zult hebben.

Lekker verwarrend hèh... :P

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 sep 2007, 01:02

Sander Spoolder schreef:http://www.mobile.de/SID2cyC.bzg2quBK9c ... 1275015296&

ook een leuk ding!
Zeker ook een leuk speelgoed Sander, ik heb ook precies zo'n monster gehad 8) voor het geld een topper, echter een Z3 M coupe is meer auto en voelt ook specialer...en is ook specialer, die groene had je voor dat geld wat ie begin dit jaar koste kunnen kopen, die link en info die ik je opgestuurd had, nu is ie nog niet duur met al dat wat er op zit, maar je moet er wel weer iemand voor vinden...echter als ie echt goed is heb je wel iets speciaals en je wilt er toch ook mee racen dus dan heb je meteen iets speciaals en al lichter gemaakt en al vele juiste ingredienten 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 sep 2007, 01:58

Trouwens, wil je serieus speelgoed misschien is dit dan wat voor je, de prijzen zijn echt goed!

Een zwarte 2003 Ultima GTR:

http://www.pistonheads.com/sales/223941.htm

en een rode 2006 Ultima GTR:

http://www.pistonheads.com/sales/220740.htm

beide voor slechts 29.500 pond per stuk dat is zo'n 43.600,-euro maar bpm kan bijna niks zijn maar dan moet je ff vragen hoe Henk dat heeft geregeld met zijn can-am die betaalde maar 1.400,- euro bpm op zijn niuw zelf gebouwde Ultima...

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 29 sep 2007, 07:51

GTRene schreef:ik heb nog de gegevens van de oude eigenaar uit begin dit jaar met een nog betere prijs, maarja weet niet hoe dat kon, misschien is deze duitser een tussen handelaar :roll: want de auto kwam uit CZ-53002 Pardubice waar dat ook mag zijn 8)
Da's in Tsjechië op zo'n 100 km oostelijk van Praag en 200 km van de Duitse oostgrens René.... :wink:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 29 sep 2007, 15:14

GTRene schreef:Trouwens, wil je serieus speelgoed misschien is dit dan wat voor je, de prijzen zijn echt goed!

Een zwarte 2003 Ultima GTR:

http://www.pistonheads.com/sales/223941.htm

en een rode 2006 Ultima GTR:

http://www.pistonheads.com/sales/220740.htm

beide voor slechts 29.500 pond per stuk dat is zo'n 43.600,-euro maar bpm kan bijna niks zijn maar dan moet je ff vragen hoe Henk dat heeft geregeld met zijn can-am die betaalde maar 1.400,- euro bpm op zijn niuw zelf gebouwde Ultima...
Leuk die rode enzo, maar de motor ligt in de poeier... kan ie bob de bouwer spelen voor hij rond kan scheuren..

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 sep 2007, 15:18

Christoph schreef:
GTRene schreef:Trouwens, wil je serieus speelgoed misschien is dit dan wat voor je, de prijzen zijn echt goed!

Een zwarte 2003 Ultima GTR:

http://www.pistonheads.com/sales/223941.htm

en een rode 2006 Ultima GTR:

http://www.pistonheads.com/sales/220740.htm

beide voor slechts 29.500 pond per stuk dat is zo'n 43.600,-euro maar bpm kan bijna niks zijn maar dan moet je ff vragen hoe Henk dat heeft geregeld met zijn can-am die betaalde maar 1.400,- euro bpm op zijn niuw zelf gebouwde Ultima...
Leuk die rode enzo, maar de motor ligt in de poeier... kan ie bob de bouwer spelen voor hij rond kan scheuren..
en dat is inderdaad niet aan mij besteed. Zet ook grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van zo'n ding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 sep 2007, 16:05

klopt, die motoren(oude opgedirkt en getuned) hebben vaak geen lang leven, maar er past ook zo een LS1<>LS7 chevy motor in, en die zijn betrouwbaar en zuiniger :wink:
Maarja dan rijd je nog aan de "verkeerde" kant dat houd mij wat tegen, twas maar een ideetje :lol:
Kijk je kan ook een tarcktool kopen met deze nagebouwde? carrera lichtgewicht...kleur is niet echt jippie maar die dingen wegen niks! en spektakel verzekerd :lol: verder vind ik die prijs erg mooi als de kar goed is...


http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... d=74467318


http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=32711392

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=32711432

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=32711439

Porsche 911 Carerra 3.0 Coupé
Prijs€ 14.950
TransmissieHandgeschakeld
Bouwjaar1982-07


Ik zeg niet verkeerd 8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 sep 2007, 16:12

hehe, die versnellingspook trek ik zo verrot man!

dat vind ik dit leuker

http://auto.marktplaats.nl/porsche/1143 ... 30Oe#photo

Maar ik vrees dat ik niet zoveel met Porsche heb ..

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10881
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 29 sep 2007, 16:28

Porsche 968 CS niks ? 48/52% gewichtsverdeling, 40% sper, transaxle en stuurt als een tiet.

[img:298:224]http://i14.ebayimg.com/03/m/000/80/c4/b3f4_27.JPG[/img]

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1267834872&

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 sep 2007, 16:39

Joy Jolliffe schreef:Porsche 968 CS niks ? 48/52% gewichtsverdeling, 40% sper, transaxle en stuurt als een tiet.

[img:298:224]http://i14.ebayimg.com/03/m/000/80/c4/b3f4_27.JPG[/img]

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1267834872&
naah, word ik niet warm van

van dit daarintegen, oei oei oei, zwaar ondergewaardeerde auto denk ik

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lkfeoglbpsih

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 29 sep 2007, 17:33

Sander Spoolder schreef:
Joy Jolliffe schreef:Porsche 968 CS niks ? 48/52% gewichtsverdeling, 40% sper, transaxle en stuurt als een tiet.

[img:298:224]http://i14.ebayimg.com/03/m/000/80/c4/b3f4_27.JPG[/img]

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1267834872&
naah, word ik niet warm van

van dit daarintegen, oei oei oei, zwaar ondergewaardeerde auto denk ik

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lkfeoglbpsih
Je weet wel dat het onderhoud van zo'n ding nog erger is dan een Engelse auto he? :D

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 sep 2007, 18:02

Christoph schreef:
Sander Spoolder schreef:
Joy Jolliffe schreef:Porsche 968 CS niks ? 48/52% gewichtsverdeling, 40% sper, transaxle en stuurt als een tiet.

[img:298:224]http://i14.ebayimg.com/03/m/000/80/c4/b3f4_27.JPG[/img]

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1267834872&
naah, word ik niet warm van

van dit daarintegen, oei oei oei, zwaar ondergewaardeerde auto denk ik

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lkfeoglbpsih
Je weet wel dat het onderhoud van zo'n ding nog erger is dan een Engelse auto he? :D
Serieus ??

Ik dacht dat een NSX redelijk subaru achtig was, knallen en niets vervangen

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 29 sep 2007, 18:17

Het gaat wel minder snel kapot hoor.. dat is wat overdreven ;) Maar het grote probleem met die hokken is als je iets kapot krijgt, bestel het maar eens opnieuw.

Kost je echt heel veel knaken....

stukje wat ik tegen kwam
En tja, dan de kosten. Onderhoudskosten van een NSX zijn reeel gesproken helemaal niet zo hoog. De auto is extreem betrouwbaar en hoewel de auto geheel van aluminium is is het allemaal bijzonder degelijk en sterk. Onderdelen zijn daarentegen weer extreem duur. Een voorscherm kost zomaar even 2300 Euro. Gelukkig is al het plaatwerk bij de NSX geschroefd en dus makkelijk vervangbaar. Het onderliggende (alu) chassis is werkelijk extreem sterk en stijf. Vergelijk de chassis-balken van een NSX eens met die van een Audi of BMW.
Let er wel op dat bepaald onderhoud wel weer duur is. Distributieriem vervangen is veel werk en reken ook op nieuwe achterbanden elke 8000km.
Aan de andere kant, de informatie die over de NSX op internet te vinden is is zo groot dat heel veel werk zelf gedaan kan worden. De problemen die in sommige series voorkwamen zijn allemaal bekend en daardoor ook snel te herkennen.
Ik zoek eigenlijk het stukje over een versnellingsbak... iets van 20.000 euro ofzo?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 sep 2007, 19:31

oke weer begin bij af, je begint er mee en eindigt ermee and the winner is de BMW Z3 M coupe 8)

you know you want to :wink:

en ach der kan nog wel een M coupe bij op DF :lol:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 sep 2007, 19:32

kan je wel zeggen Rene,

maar als je een leuke auto wilt om te zien, die lekker rijdt, ook nog een beetje motorvermogen heeft én de mogelijkheid om hem goed te prepareren voor een circuit, kom je toch vaak bij BMW uit.

Ligt natuurlijk ook aan het budget.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 sep 2007, 19:35

Nee joh, wat moet je nou met zo'n hok..

Wat denk je van een Mini Cooper-S? of een GP :wink:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 sep 2007, 19:36

Hans GP1630 schreef:Nee joh, wat moet je nou met zo'n hok..

Wat denk je van een Mini Cooper-S? of een GP :wink:
hehe moet je em kwijt :shock:

Super auto hoor Hans, maar de auto moet zowieso RWD hebben, anders is het weinig spelen in de regen/sneeuw :P

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 sep 2007, 19:53

Zo'n NSX is wel gaaf natuurlijk. Zeker weten wel dat die een M Coupe om zijn oren rijd, op alle fronten. Beter chassis, mooiere balans, lichter, enz enz. Voor een straatversie moet je eigenlijk dat laatste hebben, NSX-R :)

Dure onderdelen tsja als je bij een E60 M5 oid een bak in elkaar draait dan ben je ook een godsvermogen kwijt :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 sep 2007, 20:32

Bert ///M3 schreef:Zo'n NSX is wel gaaf natuurlijk. Zeker weten wel dat die een M Coupe om zijn oren rijd, op alle fronten. Beter chassis, mooiere balans, lichter, enz enz. Voor een straatversie moet je eigenlijk dat laatste hebben, NSX-R :)
Hij zal zeker beter zijn op een circuit e.d. alhoewel je wel toeren moet rijden...echter waar bazeer jij je op dat de auto lichter is dan een 1340kg Z3 M coupe? en zo snel zijn ze ook niet :lol: alleen op een circuit wel denk ik door een uitgebalanceerde auto :wink:
Vroeger vond ik ze mooi, nu alleen de nieuwste de R of die wat komen gaat 8) voor de rest leiver een Z3 m coupe all the time, oke af en toe ff in een NSX rijden kan ook leuk zijn :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 sep 2007, 20:42

Laatste NSX-R zit qua performance tussen een E46 M3 en een E46 M3 CSL in, qua 0-200 acceleratie en bochtensnelheid. Basisgewicht zo'n 1270 KG, aluminium chassis, aluminum motorblok.

Toeren rijden moet je met al die auto's, 1997 NSX-R ligt een 3.2 V6 Vtec in die volgens officiele opgave 280 PK zou hebben bij 8000 RPM, maar het werkelijke cijfer schijnt rond de 320 PK te liggen.

Dingen blijven alleen enorm aan de prijs, voor een 1991 NSX 3.0 zit je nog dik over de 30K, laat staan een 97+ NSX-R :?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 sep 2007, 21:00


Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 29 sep 2007, 21:15

Ultieme circuit kar 8)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Erik dB en 4 gasten