
Ducati Monster 1200S & G11 730d
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW M140i & Ducati 848
265, maar m140i heeft dingen nodig, die bij m2 niet nodig zijn
. Als je gaat tellen wat aanpassingen op een gebruikte auto doen, loopt het nog best op (nog voor de afschrijving op mods)

-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Wel voor het budget dat ik aan de M140 gaf (nieuw en gelijk bij 0km die mods) had ik nog geen M2 gehad.
Maar het is maar welk chassis je zelf leukste vind.
Voor mij was het vooral de B58 en de undercover mode van de M140 die ikzelf top vond.
Maar het is maar welk chassis je zelf leukste vind.
Voor mij was het vooral de B58 en de undercover mode van de M140 die ikzelf top vond.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ook wel lekker om een 4deurs te kunnen pakken toch. Als je wel (kleine)kids hebt is dat veel waard. Wel stom dat er ook geen trekhaak onder kan, kan dat kutpaard er weer niet achter
.
Qua mods zou je ook nog wel wat goedkoper kunnen gaan. Alleen een bilstein b14, chip+downpipe en sper er op helpt ook al verschrikkelijk veel en het sper zul je ook zeker weer voor fatsoenlijk geld kunnen slijten. En ja het blijft iets anders als een m2.

Qua mods zou je ook nog wel wat goedkoper kunnen gaan. Alleen een bilstein b14, chip+downpipe en sper er op helpt ook al verschrikkelijk veel en het sper zul je ook zeker weer voor fatsoenlijk geld kunnen slijten. En ja het blijft iets anders als een m2.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: BMW M140i & Ducati 848
De 140 vond ik geen rijden zonder sper. De achterkant was continu all over the shop, niet eens zozeer door uitbreken maar dat gewiebel en gezoek achteraan bij elke half-stevige acceleratie, je zit de hele tijd te sturen als in een torque-steering FWD.
Begonnen met de achter brace, maar daar merk je helemaal niks van.
Toen maar naar Hardeman voor een OS Giken, problem solved. Achterkant is gelijk snaarstrak. Tot je TC uitzet, dan.
Als je lui bent met twee linkerhanden zoals ik kun je bij Arend-Jan altijd je OS weer laten uitbouwen voor verkoop van je auto met 1000 euro in hand, maar dan heb je dus wel ff 2k afgeschreven... Kun je beter zelf doen en op marktplaats mee gaan leuren denk ik.
Een M-sper is overigens minstens zo duur, dus dan was de keus wmb vrij simpel.
Ik heb de adaptieve dempers, Knot vond het geloof ik maar niks, ik ben er helemaal happy mee, vooral met de comfort stand.
Zacht genoeg om ouwe lullerig mee te cruisen, maar ik vond het ook een prima setting en stevig genoeg voor de Nordschleife.
En op CPZ gaatie gewoon op hard.
Toen ik hem kocht stond er nog geen 30k op de teller, vond het zonde om bijna nieuwe dempers voor veel geld te gaan vervangen.
En ik heb ook geen zin meer om net als bij de Bilstein B16pss9 of weetikwat onder mijn Impreza elke twee of drie jaar die dingen er weer onder uit te laten slepen voor revisie.
Verder is de 140 echt de ultieme Jekyll and Hyde daily, vooral door de fenomenale combi van B58 en ZF8. Dé auto voor de oudere jongere.
Is het een sportwagen of hothatch, no fk'n way. Als je een sportwagen wil moet je imo gewoon een Porsche kopen.
Begonnen met de achter brace, maar daar merk je helemaal niks van.
Toen maar naar Hardeman voor een OS Giken, problem solved. Achterkant is gelijk snaarstrak. Tot je TC uitzet, dan.
Als je lui bent met twee linkerhanden zoals ik kun je bij Arend-Jan altijd je OS weer laten uitbouwen voor verkoop van je auto met 1000 euro in hand, maar dan heb je dus wel ff 2k afgeschreven... Kun je beter zelf doen en op marktplaats mee gaan leuren denk ik.
Een M-sper is overigens minstens zo duur, dus dan was de keus wmb vrij simpel.
Ik heb de adaptieve dempers, Knot vond het geloof ik maar niks, ik ben er helemaal happy mee, vooral met de comfort stand.
Zacht genoeg om ouwe lullerig mee te cruisen, maar ik vond het ook een prima setting en stevig genoeg voor de Nordschleife.
En op CPZ gaatie gewoon op hard.
Toen ik hem kocht stond er nog geen 30k op de teller, vond het zonde om bijna nieuwe dempers voor veel geld te gaan vervangen.
En ik heb ook geen zin meer om net als bij de Bilstein B16pss9 of weetikwat onder mijn Impreza elke twee of drie jaar die dingen er weer onder uit te laten slepen voor revisie.
Verder is de 140 echt de ultieme Jekyll and Hyde daily, vooral door de fenomenale combi van B58 en ZF8. Dé auto voor de oudere jongere.

Is het een sportwagen of hothatch, no fk'n way. Als je een sportwagen wil moet je imo gewoon een Porsche kopen.
- Knot
- Berichten: 40212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M140i & Ducati 848
Op de Z4 was adaptief al beter, op een 1 geen idee, op de M235i vond ik het in ieder geval niks i.c.m. pilot super sport.
Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.
Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.
-
- Berichten: 5449
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW M140i & Ducati 848
Lijkt me toch wel een logische afschrijving of ligt dat aan mij?Knot schreef: 29 jan 2022, 16:03 Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.
- Knot
- Berichten: 40212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M140i & Ducati 848
6mnd oud, net ingelopen, ik had wel minimaal 2000 verwacht. Nog een paar honderd eraf en we praten over een 20 jaar oud E36 sper...
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Hmm dat valt zeker tegen ja.Knot schreef: 29 jan 2022, 16:03 Op de Z4 was adaptief al beter, op een 1 geen idee, op de M235i vond ik het in ieder geval niks i.c.m. pilot super sport.
Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ik zoek nu een maandje naar een tweedehands sperdiff maar die markt bestaat niet.. Is ook heel specifiek natuurlijk.Knot schreef: 29 jan 2022, 16:03 Op de Z4 was adaptief al beter, op een 1 geen idee, op de M235i vond ik het in ieder geval niks i.c.m. pilot super sport.
Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Als een m140i je geen hothatch vind, wat dan wel? Wat vind je er niet hothatch aan?tuurgtt schreef: 29 jan 2022, 13:17 De 140 vond ik geen rijden zonder sper. De achterkant was continu all over the shop, niet eens zozeer door uitbreken maar dat gewiebel en gezoek achteraan bij elke half-stevige acceleratie, je zit de hele tijd te sturen als in een torque-steering FWD.
Begonnen met de achter brace, maar daar merk je helemaal niks van.
Toen maar naar Hardeman voor een OS Giken, problem solved. Achterkant is gelijk snaarstrak. Tot je TC uitzet, dan.
Als je lui bent met twee linkerhanden zoals ik kun je bij Arend-Jan altijd je OS weer laten uitbouwen voor verkoop van je auto met 1000 euro in hand, maar dan heb je dus wel ff 2k afgeschreven... Kun je beter zelf doen en op marktplaats mee gaan leuren denk ik.
Een M-sper is overigens minstens zo duur, dus dan was de keus wmb vrij simpel.
Ik heb de adaptieve dempers, Knot vond het geloof ik maar niks, ik ben er helemaal happy mee, vooral met de comfort stand.
Zacht genoeg om ouwe lullerig mee te cruisen, maar ik vond het ook een prima setting en stevig genoeg voor de Nordschleife.
En op CPZ gaatie gewoon op hard.
Toen ik hem kocht stond er nog geen 30k op de teller, vond het zonde om bijna nieuwe dempers voor veel geld te gaan vervangen.
En ik heb ook geen zin meer om net als bij de Bilstein B16pss9 of weetikwat onder mijn Impreza elke twee of drie jaar die dingen er weer onder uit te laten slepen voor revisie.
Verder is de 140 echt de ultieme Jekyll and Hyde daily, vooral door de fenomenale combi van B58 en ZF8. Dé auto voor de oudere jongere.![]()
Is het een sportwagen of hothatch, no fk'n way. Als je een sportwagen wil moet je imo gewoon een Porsche kopen.
En ja ik denk dat hij wel een onderstelletje en sper nodig heeft om lekker strak te sturen maar voor de rest voor wat mij betreft de ultieme hothatch. Dat hij met sper zonder tc juist soms wat moeite met tractie kan hebben is toch alleen maar leuk en voegt wat toe aan het rijplezier t.o.v. een fwd hothatch.
En een b16 om de 3 jaar reviseren is ook echt alles behalve nodig. Ik heb hem nu 3 jaar en 110k kilometer er onder zitten en alles dikke prima.
-
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M140i & Ducati 848
De hele term hot hatch is in de jaren natuurlijk behoorlijk uitgerekt. Een '97 Type R met 180pk is voor mij een hot hatch. Tegenwoordig noemt iedereen de A45 en RS3 nog hot hatches met dik 400pk. Hot hatch voor mij is rond de 200pk klein en lichtgewicht en klein van formaat en handbak.Jan Terwolde schreef: 29 jan 2022, 22:38Als een m140i je geen hothatch vind, wat dan wel? Wat vind je er niet hothatch aan?tuurgtt schreef: 29 jan 2022, 13:17 De 140 vond ik geen rijden zonder sper. De achterkant was continu all over the shop, niet eens zozeer door uitbreken maar dat gewiebel en gezoek achteraan bij elke half-stevige acceleratie, je zit de hele tijd te sturen als in een torque-steering FWD.
Begonnen met de achter brace, maar daar merk je helemaal niks van.
Toen maar naar Hardeman voor een OS Giken, problem solved. Achterkant is gelijk snaarstrak. Tot je TC uitzet, dan.
Als je lui bent met twee linkerhanden zoals ik kun je bij Arend-Jan altijd je OS weer laten uitbouwen voor verkoop van je auto met 1000 euro in hand, maar dan heb je dus wel ff 2k afgeschreven... Kun je beter zelf doen en op marktplaats mee gaan leuren denk ik.
Een M-sper is overigens minstens zo duur, dus dan was de keus wmb vrij simpel.
Ik heb de adaptieve dempers, Knot vond het geloof ik maar niks, ik ben er helemaal happy mee, vooral met de comfort stand.
Zacht genoeg om ouwe lullerig mee te cruisen, maar ik vond het ook een prima setting en stevig genoeg voor de Nordschleife.
En op CPZ gaatie gewoon op hard.
Toen ik hem kocht stond er nog geen 30k op de teller, vond het zonde om bijna nieuwe dempers voor veel geld te gaan vervangen.
En ik heb ook geen zin meer om net als bij de Bilstein B16pss9 of weetikwat onder mijn Impreza elke twee of drie jaar die dingen er weer onder uit te laten slepen voor revisie.
Verder is de 140 echt de ultieme Jekyll and Hyde daily, vooral door de fenomenale combi van B58 en ZF8. Dé auto voor de oudere jongere.![]()
Is het een sportwagen of hothatch, no fk'n way. Als je een sportwagen wil moet je imo gewoon een Porsche kopen.
En ja ik denk dat hij wel een onderstelletje en sper nodig heeft om lekker strak te sturen maar voor de rest voor wat mij betreft de ultieme hothatch. Dat hij met sper zonder tc juist soms wat moeite met tractie kan hebben is toch alleen maar leuk en voegt wat toe aan het rijplezier t.o.v. een fwd hothatch.
En een b16 om de 3 jaar reviseren is ook echt alles behalve nodig. Ik heb hem nu 3 jaar en 110k kilometer er onder zitten en alles dikke prima.
Een Swift Sport 1.4 turbo getuned naar 180pk noem ik eerder een hot hatch dan een bijna 1600kg zware BMW.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW M140i & Ducati 848
Hangt ook van je geduld af en ligt niet aan de 6k, met 60k was het echt niet minder geweest denk ikKnot schreef: 29 jan 2022, 16:03 Op de Z4 was adaptief al beter, op een 1 geen idee, op de M235i vond ik het in ieder geval niks i.c.m. pilot super sport.
Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.

Toen jij de m235i waren ze ook nogal vers, er is nu veel meer leven in de markt van onderdelen ervoor

- Philipoo
- Berichten: 4979
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ik zit maar te wachten tot ik een sper tegen kom voor 1600€ maar als je zoekt komt er maar niks heKnot schreef: 29 jan 2022, 16:03 Op de Z4 was adaptief al beter, op een 1 geen idee, op de M235i vond ik het in ieder geval niks i.c.m. pilot super sport.
Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.

- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ik snap je punt. Maar dan kun je een golf gti, focus rs of megane rs ook geen hothatch meer noemen. Gewichtsverschil met een m140i is dan erg weinig (handbak/automaat doet ook al aardig wat). Of dan zou je een 125i in overweging kunnen nemen wat al behoorlijk scheelt in gewicht.Kadett schreef: 30 jan 2022, 06:43De hele term hot hatch is in de jaren natuurlijk behoorlijk uitgerekt. Een '97 Type R met 180pk is voor mij een hot hatch. Tegenwoordig noemt iedereen de A45 en RS3 nog hot hatches met dik 400pk. Hot hatch voor mij is rond de 200pk klein en lichtgewicht en klein van formaat en handbak.Jan Terwolde schreef: 29 jan 2022, 22:38Als een m140i je geen hothatch vind, wat dan wel? Wat vind je er niet hothatch aan?tuurgtt schreef: 29 jan 2022, 13:17 De 140 vond ik geen rijden zonder sper. De achterkant was continu all over the shop, niet eens zozeer door uitbreken maar dat gewiebel en gezoek achteraan bij elke half-stevige acceleratie, je zit de hele tijd te sturen als in een torque-steering FWD.
Begonnen met de achter brace, maar daar merk je helemaal niks van.
Toen maar naar Hardeman voor een OS Giken, problem solved. Achterkant is gelijk snaarstrak. Tot je TC uitzet, dan.
Als je lui bent met twee linkerhanden zoals ik kun je bij Arend-Jan altijd je OS weer laten uitbouwen voor verkoop van je auto met 1000 euro in hand, maar dan heb je dus wel ff 2k afgeschreven... Kun je beter zelf doen en op marktplaats mee gaan leuren denk ik.
Een M-sper is overigens minstens zo duur, dus dan was de keus wmb vrij simpel.
Ik heb de adaptieve dempers, Knot vond het geloof ik maar niks, ik ben er helemaal happy mee, vooral met de comfort stand.
Zacht genoeg om ouwe lullerig mee te cruisen, maar ik vond het ook een prima setting en stevig genoeg voor de Nordschleife.
En op CPZ gaatie gewoon op hard.
Toen ik hem kocht stond er nog geen 30k op de teller, vond het zonde om bijna nieuwe dempers voor veel geld te gaan vervangen.
En ik heb ook geen zin meer om net als bij de Bilstein B16pss9 of weetikwat onder mijn Impreza elke twee of drie jaar die dingen er weer onder uit te laten slepen voor revisie.
Verder is de 140 echt de ultieme Jekyll and Hyde daily, vooral door de fenomenale combi van B58 en ZF8. Dé auto voor de oudere jongere.![]()
Is het een sportwagen of hothatch, no fk'n way. Als je een sportwagen wil moet je imo gewoon een Porsche kopen.
En ja ik denk dat hij wel een onderstelletje en sper nodig heeft om lekker strak te sturen maar voor de rest voor wat mij betreft de ultieme hothatch. Dat hij met sper zonder tc juist soms wat moeite met tractie kan hebben is toch alleen maar leuk en voegt wat toe aan het rijplezier t.o.v. een fwd hothatch.
En een b16 om de 3 jaar reviseren is ook echt alles behalve nodig. Ik heb hem nu 3 jaar en 110k kilometer er onder zitten en alles dikke prima.
Een Swift Sport 1.4 turbo getuned naar 180pk noem ik eerder een hot hatch dan een bijna 1600kg zware BMW.
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M140i & Ducati 848
Daar hebben we onze 125-promotor ook weer hoor



-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 05 jan 2022, 14:19
- Auto: Volkswagen Golf
Re: BMW M140i & Ducati 848
Bij Leebmann24 is prijs al beter dan in Nederland, 2.340 euro, https://www.leebmann24.de/bmw-m-perform ... m235i.html En soms doet Leebmann daar nog 10% extra korting vanaf bij een actie (o.a. Black Friday).Philipoo schreef: 31 jan 2022, 09:28Ik zit maar te wachten tot ik een sper tegen kom voor 1600€ maar als je zoekt komt er maar niks heKnot schreef: 29 jan 2022, 16:03 Op de Z4 was adaptief al beter, op een 1 geen idee, op de M235i vond ik het in ieder geval niks i.c.m. pilot super sport.
Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.![]()
- tomgtr
- Berichten: 10889
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Is de i30 al langs gekomen? 

- JP
- Berichten: 34338
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ding blijkt ook 100kg zwaarder dan een Golluf GTi te zijn.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M140i & Ducati 848
Daar ga ik ‘m ook bestellen.Berrie schreef: 31 jan 2022, 13:42Bij Leebmann24 is prijs al beter dan in Nederland, 2.340 euro, https://www.leebmann24.de/bmw-m-perform ... m235i.html En soms doet Leebmann daar nog 10% extra korting vanaf bij een actie (o.a. Black Friday).Philipoo schreef: 31 jan 2022, 09:28Ik zit maar te wachten tot ik een sper tegen kom voor 1600€ maar als je zoekt komt er maar niks heKnot schreef: 29 jan 2022, 16:03 Op de Z4 was adaptief al beter, op een 1 geen idee, op de M235i vond ik het in ieder geval niks i.c.m. pilot super sport.
Verkopen valt nog tegen hoor, ik had het originele M sper van 2750 dat bracht met een hoop moeite op marktplaats 1600 euro op, ding was als nieuw met 6000km ervaring.![]()

-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 05 jan 2022, 14:19
- Auto: Volkswagen Golf
Re: BMW M140i & Ducati 848
Wellicht komt er toch nog wat bij. Heb de ervaring bij bestelling in Duitse webshops dat ze de Duitse BTW eraf trekken en de Nederlandse BTW erop zetten, dat scheelt 2%. Dacht dat dit vroeger nooit zo was, maar heb het onderzocht en deze BTW regeling bij verkoop aan buitenlanders lijkt te kloppen.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW M140i & Ducati 848
Jammer dat de UK geen EU meer is: https://www.ebay.co.uk/p/789101143
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Tjah als het gewicht zo'n ding is er van dan moet je geen m135i of m140 scoren, maar nog niemand die voor een lichtere 125i gaat.

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M140i & Ducati 848
Origineel M sperdiff is besteld 

- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M140i & Ducati 848
Skeef!!
-
OnlineOpa
- Berichten: 6787
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk